Deze website maakt gebruik van cookies om ons te helpen uw gebruikerservaring te verbeteren. Accepteren Meer informatie

Nieuws

Interview Michaël Brouwer (Reazon): ‘State of the art creditmanagement nu voor iedere organisatie haalbaar’

Een individuele en klantgerichte benadering is in creditmanagement van groot belang om ervoor te zorgen dat de klant op tijd betaalt. Moet je klant X een vriendelijke brief sturen of wil je juist een iets strengere toonzetting? Verstuur je een herinnering of aanmaning per post of digitaal en doe je dit op eigen briefpapier of op het briefpapier van je incassopartner? Ook wil je graag weten wat het resultaat is van de keuzen die je gemaakt hebt. In het reguliere incassotraject moet je vaak afwachten wat er gebeurt, terwijl je als leverancier het liefst zelf grip en controle over het volledige incassoproces wilt hebben. Met het nieuwe digitale creditmanagementplatform Reazon wordt dit mogelijk voor zowel bedrijven als creditmanagement dienstverleners. In dit interview spreek ik met Michaël Brouwer, CEO van Reazon (en Syncasso), over de opzet en mogelijkheden van het nieuwe digitale creditmanagementplatform Reazon.

Lees meer

Nieuws

Filter op

Bedrijven betalen rekeningen iets sneller in 2017

Ondernemingen betaalden in 2017 hun facturen gemiddeld na 40,5 dagen. Dit is een halve dag sneller dan in 2016.

Vooral in de eerste helft van 2017 was een verbetering van het betaalgedrag te zien, zo blijkt vrijdag uit gegevens van bedrijfsinformatiespecialist Graydon. In de tweede helft van vorig jaar verslechterde de betaalmoraal juist weer.

Lees meer

Jaarcijfers 2017; Syncasso Nederland BV

Syncasso heeft in 2017 een sterk herstel van het resultaat gerealiseerd. 2016 was een investeringsjaar, hetgeen zijn weerslag had op de resultaten. In 2017 is het resultaat bij vrijwel gelijkblijvende omzet terug op niveau en met ruim € 3,2 miljoen zelfs beter dan verwacht.

Lees meer

Lezen ≠ Begrijpen

We weten hoeveel Nederlanders er laaggeletterd zijn, maar niet hoeveel mensen er laaggeletterd zijn bij de schuldhulp en gerechtsdeurwaarders. Onze aanname dat het aantal groter is dan het gemiddelde in Nederland wordt bevestigd door de eerste resultaten van ons onderzoek. Bijna 50% is laaggeletterd.

Lees meer

Aantal BKR-geregistreerden met betalingsachterstand daalt

Begin dit jaar stonden 678.000 kredietnemers met een betalingsachterstand geregistreerd. Dat komt neer op 6,6 procent van het totale aantal geregistreerde kredietnemers bij het Bureau Krediet Registratie (BKR).

Sinds de organisatie in 2012 begon met het zogeheten Centraal Krediet Informatiesysteem (CKI) is het percentage nog niet zo laag geweest, meldt het BKR dinsdag. In dat jaar had 7,5 procent van de geregistreerden een betalingsachterstand.

Lees meer

Even voorstellen: Care!

Mensen kunnen niet altijd helpen, een hond wel! Hulphond Nederland helpt mensen met een fysieke of geestelijke zorgvraag door de inzet van een hulphond. Een hulphond voorkomt isolement en biedt nieuw perspectief. Voor je een echte hulphond bent, moet je een officiële opleiding volgen. Behalve tijd, kost dat natuurlijk ook geld. Door deze pup te adopteren, helpt Syncasso om die opleiding te betalen.

Lees meer

Energiebedrijven starten proef met digitale gaspenning

Energiebedrijven Greenchoice en Nuon lanceren samen met netbeheerders Alliander, Stedin en de Energiebank Nederland een prepaid-energiedienst, waarbij wanbetalers pas gas en licht krijgen als ze tegoed kopen. Zo hoeven ze niet tegen hoge kosten worden afgesloten.

De dienst start als proef in Rotterdam en Arnhem en werkt als een prepaid-telefoonabonnement. Gezinnen krijgen een kastje naast hun slimme meter en kopen vervolgens tegoed in. Er volgt een sms of e-mail zodra het energiesaldo opraakt. Via een online webportal kunnen ze vervolgens opwaarderen. ,,Binnen minuten is er dan weer gas en stroom”, zegt Koen de Lange van netbeheerder Stedin dat in Zuid-Holland en Utrecht actief is. ,,Een schakelaar in de meterkast zet op afstand de energietoevoer aan- en uit.”

Lees meer

Zorgpremie minder vaak strop voor Nederlanders

Het aantal Nederlanders dat de zorgpremie niet kan betalen, is het afgelopen jaar fors gedaald. Drie jaar geleden waren er nog grote zorgen omdat ruim 325.000 mensen hun premie niet konden opbrengen, maar dat aantal is met 75.000 verminderd.

Dat is het laagste aantal sinds in 2006 het Ziekenfonds werd afgeschaft. Dit blijkt uit cijfers van het ministerie van Volksgezondheid, Welzijn en Sport.

Lees meer

Invoering KEI fors vertraagd

Het realiseren van digitaal procederen is complexer dan voorzien en kost meer tijd en geld. De invoering van KEI loopt daarom maanden tot jaren vertraging op. Dat blijkt uit de KEI-voortgangsreportage, die de Rechtspraak vandaag publiceerde.

Het digitaal procederen in handelsvorderingen met verplichte procesvertegenwoordiging (KEI Civiel 1.0 in de wandelgangen) zou per 1 april landelijk worden ingevoerd, maar dat wordt naar verwachting pas eind 2018.

Lees meer

Online kostencalculator voor debiteurklanten; nieuwe BTAG-tarieven 2018

Jammer genoeg wachten veel debiteurklanten met reageren om een oplossing voor het betalingsprobleem te vinden. Dat is een reflex die nadelig uitpakt, omdat de kosten ondertussen oplopen. Debiteurklanten weten dat niet, of realiseren zich dat onvoldoende. Daarom bieden we een online kostencalculator op onze website aan, die de financiële consequenties van afwachten per verschuldigde hoofdsom duidelijk maakt. Door de verschuldigde hoofdsom in te vullen, wordt per stap in het incassoproces berekend wat daar de financiële consequentie van is.

Lees meer

Michaël Brouwer nieuwe voorzitter Ledenraad KBvG

Michaël Brouwer is overtuigend gekozen als de nieuwe voorzitter van de ledenraad van de KBvG per 1 januari 2018. De ledenraad van de KBvG bestaat uit 15 leden. De ledenraad bepaalt het beleid van de KBvG en stelt de verordeningen vast. Ook benoemt de ledenraad de leden van het bestuur. De ledenraadsleden nemen zonder last of ruggespraak deel aan de besluitvorming binnen de ledenraad.

Lees meer