Deze website maakt gebruik van cookies om ons te helpen uw gebruikerservaring te verbeteren. Accepteren Meer informatie

Nieuws

360º klantbeeld verbetert het debiteurklantcontact

Een 360º klantbeeld is een holistisch klantprofiel op basis van klantdata die vanuit verschillende bronnen verzameld wordt en inzicht geeft in wat wel en wat niet van belang is in het klantcontact. Met dit inzicht kun je de klantervaring en responsiviteit verbeteren en daarmee de resultaten verhogen.

Via een 360-graden dashboard worden de relevante klantinzichten getoond waarmee je direct debiteurklanten kunt helpen en ontzorgen. Zowel in ons Contact Center als in de overige incassocommunicatie.

Lees meer

Nieuws

Filter op

Snel verbanden zien en de juiste afwegingen maken

Wesley van den Eijnden is Teamleider Corporate Rotterdam bij Syncasso, waar voor grote opdrachtgevers gewerkt wordt zoals banken, pensioenfondsen en overheidsinstanties. Zijn team is heel divers en varieert van starters tot collega’s met ruim vijftien jaar ervaring. Hele ‘blauwe’ types die hoog analytisch en weloverwogen zijn en uitgesproken ‘groene’ types die luisteren, observeren en servicegericht zijn. Samenwerking en overleg met collega’s is heel belangrijk in de behandeling van de vorderingen voor onze opdrachtgevers. Omdat onze beslissingen meestal niet zwart/wit, maar juist genuanceerd moeten zijn.

Lees meer

Creditmanagementsprekers uit de praktijk

Het creditmanagementvak is volop in beweging. Maatschappelijke ontwikkelingen, wetgeving, wetenschappelijke inzichten en nieuwe technologie vormen een dynamische omgeving waarbinnen creditmanagement zich voortdurend aanpast. Hoe blijft je op de hoogte van de nieuwste ontwikkelingen en mogelijkheden?

Lees meer

Compendium beslag- en executierecht essentieel voor vernieuwing en verbetering

Gerechtsdeurwaarders werken binnen de kaders van het beslag- en executierecht om zo nodig de uitvoering van een vonnis af te kunnen dwingen. Dat doen ze op basis van wetgeving die in de vorige eeuw tot stand is gekomen en hard aan vernieuwing toe is. Een voorontwerp voor het wetsvoorstel om tot vernieuwing te komen is in consultatie gegaan.

Lees meer

Syncasso Data Analyse

Jeff Reijans is Onderzoeker bij Syncasso en dagelijks bezig met het analyseren van onze data en het ontwikkelen van (voorspel)modellen. Dit jaar heeft hij het executive programma Impactvolle Marketing Analist van de Rijksuniversiteit Groningen afgerond.

Lees meer

De maatschappelijke waarde van creditmanagement en het voorkomen van (problematische) schulden

In Nederland zijn mensen met schulden en de daaruit voortvloeiende betalingsproblemen de afgelopen jaren steeds nadrukkelijker in beeld gekomen. In de media wordt vaak een negatieve relatie gelegd naar de incassosector, maar feitelijk is de schuldenproblematiek veel breder en complexer van aard. Schulden en betalingsachterstanden ontstaan immers niet zomaar, maar beginnen in de basis altijd met een levering van een product of dienst, die op rekening of factuur geleverd wordt. Pas als een factuur niet op tijd of helemaal niet betaald wordt kunnen er problemen ontstaan., zeker als er gelijktijdig bij meerdere leveranciers betalingsachterstanden zijn.

Lees meer

Data driven creditmanagement lang lopende vorderingen

Syncasso introduceerde in 2011 data driven creditmanagement. Verhaalscore was ons data driven antwoord op de toen exploderende griffierechten. Het is inmiddels honderdduizenden keren succesvol ingezet. In eerste instantie om het griffierechtenrisico te beperken. Tegenwoordig ook om Niet-Kunners van Niet-Willers te onderscheiden en kasstroomprognoses te maken voor portefeuilles, zelfs als we nog met de behandeling van de vorderingen moeten beginnen.

Lees meer

Miljoenennota 2019 en de gerechtsdeurwaarder

In de miljoenennota 2019 (incl. de bijlagen) is weinig nieuws te vinden over incasso en schulden. Er wordt meer geld vrijgemaakt om de decentrale schuldhulpverlening via de gemeenten te verbeteren. Met een inzet op preventie en vroeg-signalering.

Lees meer

Syncasso op de Credit Expo 8 november 2018

De Credit Expo staat weer voor de deur: op donderdag 8 november aanstaande verzamelt iedereen die betrokken is bij creditmanagement in Nederland zich in het NBC Congrescentrum in Nieuwegein. Natuurlijk vindt u de Syncasso stand op onze vertrouwde plek, stand nummer 32. Een prima gelegenheid om weer eens met elkaar bij te praten en een aantal (kennis)sessies bij te wonen met presentaties over de laatste trends en ontwikkelingen in creditmanagement.

Lees meer

Ombudsman: meer moeite doen schuldenaren te helpen

Geldproblemen Mensen met geldproblemen kunnen voor schuldhulp bij hun gemeente terecht. Maar nog voor het eerste gesprek vallen veel schuldenaren al uit, constateert de Nationale Ombudsman. Mensen die zich aanmelden voor gemeentelijke schuldhulp vallen te vaak uit. Dat schrijft Nationale Ombudsman Reinier van Zutphen in een deze donderdagmiddag te verschijnen rapport gebaseerd op een enquête onder 251 gemeenten.

Lees meer

Onderzoek naar de invloed van leesvaardigheden op schuldenproblematiek

Beperkte leesvaardigheid maakt omgaan met financiële problemen moeilijk. Een gebrekkig tekstbegrip, schaamte en stress weerhoudt mensen met leesproblemen ervan hulp te zoeken. Dit blijkt uit vervolgonderzoek naar de invloed van leesvaardigheden op schuldenproblematiek onder klanten met schulden. De Nationale ombudsman Reinier van Zutphen heeft het rapport zojuist in ontvangst genomen. Het onderzoek maakt onderdeel uit van het Onderzoeksproject ‘Lezen ≠ Begrijpen’.

Lees meer