Deze website maakt gebruik van cookies om ons te helpen uw gebruikerservaring te verbeteren. Accepteren Meer informatie

Nieuws

Interview Michaël Brouwer (Reazon): ‘State of the art creditmanagement nu voor iedere organisatie haalbaar’

Een individuele en klantgerichte benadering is in creditmanagement van groot belang om ervoor te zorgen dat de klant op tijd betaalt. Moet je klant X een vriendelijke brief sturen of wil je juist een iets strengere toonzetting? Verstuur je een herinnering of aanmaning per post of digitaal en doe je dit op eigen briefpapier of op het briefpapier van je incassopartner? Ook wil je graag weten wat het resultaat is van de keuzen die je gemaakt hebt. In het reguliere incassotraject moet je vaak afwachten wat er gebeurt, terwijl je als leverancier het liefst zelf grip en controle over het volledige incassoproces wilt hebben. Met het nieuwe digitale creditmanagementplatform Reazon wordt dit mogelijk voor zowel bedrijven als creditmanagement dienstverleners. In dit interview spreek ik met Michaël Brouwer, CEO van Reazon (en Syncasso), over de opzet en mogelijkheden van het nieuwe digitale creditmanagementplatform Reazon.

Lees meer

Nieuws

Filter op

Energiebedrijven starten proef met digitale gaspenning

Energiebedrijven Greenchoice en Nuon lanceren samen met netbeheerders Alliander, Stedin en de Energiebank Nederland een prepaid-energiedienst, waarbij wanbetalers pas gas en licht krijgen als ze tegoed kopen. Zo hoeven ze niet tegen hoge kosten worden afgesloten.

De dienst start als proef in Rotterdam en Arnhem en werkt als een prepaid-telefoonabonnement. Gezinnen krijgen een kastje naast hun slimme meter en kopen vervolgens tegoed in. Er volgt een sms of e-mail zodra het energiesaldo opraakt. Via een online webportal kunnen ze vervolgens opwaarderen. ,,Binnen minuten is er dan weer gas en stroom”, zegt Koen de Lange van netbeheerder Stedin dat in Zuid-Holland en Utrecht actief is. ,,Een schakelaar in de meterkast zet op afstand de energietoevoer aan- en uit.”

Lees meer

Zorgpremie minder vaak strop voor Nederlanders

Het aantal Nederlanders dat de zorgpremie niet kan betalen, is het afgelopen jaar fors gedaald. Drie jaar geleden waren er nog grote zorgen omdat ruim 325.000 mensen hun premie niet konden opbrengen, maar dat aantal is met 75.000 verminderd.

Dat is het laagste aantal sinds in 2006 het Ziekenfonds werd afgeschaft. Dit blijkt uit cijfers van het ministerie van Volksgezondheid, Welzijn en Sport.

Lees meer

Invoering KEI fors vertraagd

Het realiseren van digitaal procederen is complexer dan voorzien en kost meer tijd en geld. De invoering van KEI loopt daarom maanden tot jaren vertraging op. Dat blijkt uit de KEI-voortgangsreportage, die de Rechtspraak vandaag publiceerde.

Het digitaal procederen in handelsvorderingen met verplichte procesvertegenwoordiging (KEI Civiel 1.0 in de wandelgangen) zou per 1 april landelijk worden ingevoerd, maar dat wordt naar verwachting pas eind 2018.

Lees meer

Online kostencalculator voor debiteurklanten

Jammer genoeg wachten veel debiteurklanten met reageren op onze pogingen om met ze in contact te komen om een oplossing voor het betalingsprobleem te vinden. Dat is een reflex die behoorlijk nadelig voor ze uitpakt, omdat de kosten ondertussen oplopen. Debiteurklanten weten dat niet, of realiseren zich dat onvoldoende. Daarom hebben we een online kostencalculator op onze website staan, die de financiële consequenties van afwachten per verschuldigde hoofdsom duidelijk maakt. Simpelweg door de hoofdsom in te vullen, zie je per stap in het incassoproces wat daar de financiële consequentie van is. Ook in het geval het een gerechtelijke incassoprocedure wordt.

Lees meer

Nieuwe BTAG-tarieven en normen beslagvrije voet per 1 januari 2018

BTAG staat voor Besluit Tarieven Ambtshandelingen Gerechtsdeurwaarders. In dit besluit zijn de vergoedingen vastgelegd die een deurwaarder voor de verschillende ambtshandelingen in rekening mag brengen.

Per 1 januari 2018 worden alle BTAG-tarieven verhoogd met de jaarlijkse indexatie. Bekijk hier de nieuwe tarieven.

Lees meer

Aedes: Europese aanbestedingsplicht corporaties principieel onjuist

De Europese Commissie (EC) heeft aangekondigd dat het een formele procedure start omdat woningcorporaties niet de Europese aanbestedingsrichtlijn volgen. Publiekrechtelijke instellingen zoals ministeries en gemeenten moeten hun opdrachten Europees aanbesteden. Aedes vindt dit principieel onjuist omdat woningcorporaties maatschappelijke ondernemingen zijn en daarom niet onder Europese aanbestedingsregels voor overheden vallen. Dit is ook het standpunt van de overheid zelf. Minister Ollongren van BZK informeerde vrijdag 8 december de Tweede Kamer.

Lees meer

Nibud & NVVK: laat schuld niet oplopen

Rood staan, rekeningen niet kunnen betalen en oplopende incassokosten. Minimaal 15 procent van de huishoudens, ongeveer 1,5 miljoen, heeft te maken met ernstige betalingsachterstanden. Slechts een klein gedeelte daarvan komt bij de schuldhulpverlening terecht.

Het Nationaal Instituut voor Budgetvoorlichting (Nibud) en de branchevereniging voor schuldhulpverlening en sociaal bankieren NVVK roepen mensen op bij de eerste betalingsachterstand direct aan de bel te trekken. “Wacht niet tot de achterstanden oplopen. Vul niet het ene gat met het andere, maar bel direct met de bedrijven waar je een achterstand hebt en stel een afbetalingsregeling voor,” aldus Nibud en NVVK.

Lees meer

SYNCASSO ISO 27001 gecertificeerd voor informatiebeveiliging

Het afgelopen jaar hebben we een aantal berichten met u gedeeld over de Algemene Verordening Gegevensbescherming (AVG) en de manier waarop Syncasso ervoor zorgt om op tijd aan de nieuwe regels voor informatiebescherming te voldoen. We zijn er trots op dat Syncasso de ISO 27001 certificering voor informatiebeveiliging behaald heeft, waarmee we laten zien dat onze systemen voldoen aan alle normeisen voor informatiebeveiliging. Daarmee is Syncasso helemaal klaar voor de AVG.

Lees meer

Nieuw: digitaal werken in bewindszaken

De Rechtspraak heeft een nieuwe belangrijke stap in de modernisering gezet. Digitaal communiceren met de Rechtspraak wordt realiteit voor alle professionele bewindvoerders in het land. In alle rechtsgebieden wordt er in bepaalde zaakstromen nu digitaal gewerkt. De verwachting is in 2018 in alle civiele handelsvorderingen en ook in meer vreemdelingenzaken digitaal te gaan procederen. De precieze planning en voortgang is afhankelijk van de hoeveelheid geld die de Rechtspraak hiervoor krijgt van de minister van Rechtsbescherming.

Lees meer

Laaggeletterden dieper in het rood

Mensen met schulden begrijpen vaak maar weinig van de ingewikkelde brieven die schuldeisers hun sturen. Doordat ze moeite hebben met lezen raken ze nog dieper in de problemen.

Mensen met problematische schulden laten vaak hun post ongeopend of beantwoorden mails niet. Struisvogelpolitiek, zo wordt vaak gedacht. Schuldenaren hebben geen zin in het zoveelste nare bericht en steken hun kop in het zand.

Lees meer