Naar de hoofd content Naar navigatie
Syncasso Syncasso
HomeOpdrachtgevers Ik wil betalen Mijn Dossier
nl Dutch
ar Arabicnl Dutchen Englishfr Frenchde Germanpl Polishes Spanishtr Turkish
Zoeken
  • Home
  • Over ons
  • Veelgestelde vragen
  • Opdrachtgevers
      • Inloggen
      • Implementatie
      • Rapportage en verantwoording
      • Kwaliteit en certificeringen
      • Maatschappelijk Verantwoord Incasseren
      • Innovatie
      • SyncassoLab
  • Ik wil betalen
  • Inloggen
  • Mijn Dossier
  • Ik wil betalen
  • Nieuws
  • Contact
  • Zoeken

Nieuws

Update gedupeerde Toeslagenaffaire

11 januari 2022
CorporatesFinance

Update afhandeling private schulden gedupeerde ouders Toeslagenaffaire

De incassopauze van een jaar loopt in februari 2022 af voor de eerste groep gedupeerde ouders van de toeslagenaffaire die een schadevergoeding heeft ontvangen. Aan de gedupeerde ouders is belooft dat hun schulden die voor 1 juni 2021 opeisbaar waren, betaald worden door de overheid. De Sociale Banken Nederland SBN (een collectief van 9 kredietbanken) gaat zorgen voor de afhandeling van de schulden. In de eerste week van januari 2022 is een loket private schulden op de website van de SBN geopend waar de gedupeerde ouder schulden kan indienen die voor betaling door de overheid in aanmerking komen.

Welke schulden indienen bij loket private schulden SBN

Syncasso gaat alle debiteurklanten waarvan de incassopauze afloopt informeren over het digitale loket van SBN en hoe ze hiervoor via www.Schuldenwijzer.nl een overzicht kunnen downloaden van alle schulden die bij gerechtsdeurwaarders (gerechtelijk) in behandeling zijn. Voor eerder gesloten en niet overgedragen vorderingen verwijzen we naar de desbetreffende opdrachtgever(s).

SBN verifieert en zorgt voor betaling aan de schuldeiser

De ingediende overzichten worden door de Kredietbanken beoordeeld. Er wordt contact opgenomen met de schuldeisers om het overzicht te verifiëren en eventueel aan te vullen. Daarna volgt een beschikking en worden de vorderingen door de overheid rechtstreeks betaald aan de schuldeisers of gerechtsdeurwaarders.

Hoe lang neemt de afwikkeling in beslag

De doorlooptijd bij SBN is na indiening ongeveer 3 maanden. Maar niet alle gedupeerde ouders zullen daar meteen gebruik van maken. De regeling loopt tot eind 2023, tot die tijd kunnen nog vorderingen worden ingediend. Als we zien dat een debiteurklant in aanmerking komt, maar zich nog niet gemeld heeft, zoekt Syncasso contact met ze om dat alsnog te doen.

Wat doet Syncasso nadat de incassopauze eindigt

Wij worden geïnformeerd wanneer een debiteurklant de vorderingen heeft ingediend bij SBN. Omdat de afwikkeling van de vorderingen drie maanden kan duren, doen wij in die periode geen incassoactiviteiten, tenzij de opdrachtgever expliciet vraagt om verdere maatregelen te nemen. Zodra SBN vorderingen aan ons betaalt die wij voor u in behandeling hebben, wikkelen wij de dossiers met u af en informeren wij u daarover.

Nieuwe ontwikkelingen

Er wordt voortdurend overleg gevoerd tussen alle betrokken partijen. Wij gaan u daar regelmatig over informeren. Of kijk zelf op www.services.belastingdienst.nl/toeslagen-samen-herstellen voor de laatste ontwikkelingen.

Artikel delen?
Delen via LinkedIn Delen via Twitter Delen via Email

Gerelateerde nieuwsberichten

28 maart 2023

Online Potjes-check via Geldfit

Zorgtoeslag, huurtoeslag, bijzondere bijstand. Er zijn veel potjes met geld maar mensen weten ze vaak niet te vinden. Om die reden lanceren Geldfit en VoorzieningenWijzer nu een online Potjes-check. Met deze online tool weten huishoudens voor welke toeslagen en regelingen ze in aanmerking komen.

Lees meer
Read more about Online Potjes-check via Geldfit
23 maart 2023

Syncasso Care Facts – Voorlichting aan debiteurklanten

Debiteurklanten die hulp nodig hebben bij hun financiële zorgen, wachten veel te lang met het inschakelen van hulp. Dat heeft verschillende oorzaken. Eén van de oorzaken is, dat debiteurklanten niet altijd weten hoe ze hulp kunnen vinden. Daarom besteden we in onze online- en offlinecommunicatie veel aandacht aan informatie over het oplossen van schulden en schuldhulpbemiddeling.

Lees meer
Read more about Syncasso Care Facts – Voorlichting aan debiteurklanten
16 maart 2023

Syncasso Care Facts – Care Coaches

Syncasso werkt met Care- en Incassocoaches op de werkvloer. Zij begeleiden onze medewerkers om debiteurklanten te helpen hun betalingsachterstanden op te lossen. De Care Coaches richten zich specifiek op de contacten met kwetsbare debiteurklanten en ondernemers in zwaar weer.

Lees meer
Read more about Syncasso Care Facts – Care Coaches
10 maart 2023

Syncasso Care Facts – Incassowaarden verbeteren

Communicatie- en data-analyse zijn continue processen om zowel de cash als de care van incassowaarde te verbeteren. Onze communicatiestrategie voor debiteurklanten is erop gericht om zo snel mogelijk in het minnelijke proces tot een oplossing te komen voor de betalingsachterstand. Daarmee voorkomen we kosten en stress.

Lees meer
Read more about Syncasso Care Facts – Incassowaarden verbeteren
08 maart 2023

Tijdelijk Noodfonds Energie

Sinds 7 februari jl. kunnen mensen met hoge energielasten een beroep doen op het Tijdelijk Noodfonds Energie. Dit Noodfonds helpt de energierekeningen met terugwerkende kracht over de maanden oktober 2022 tot en met maart 2023 te betalen.

Lees meer
Read more about Tijdelijk Noodfonds Energie
02 maart 2023

Syncasso Care Facts – Social Responsibility Officer

Samenwerking in de schulddienstverlening is volgens Syncasso noodzakelijk om problematische schulden te voorkomen en op te lossen. Onze Social Responsibility Officer zoekt daarom actief naar samenwerkingskansen met ketenpartners voor onderzoek, kennisoverdracht en informatie-uitwisseling.

Lees meer
Read more about Syncasso Care Facts – Social Responsibility Officer
28 februari 2023

Interview Sabine van den Boogaard over onderzoek Duurzaam Betaalgedrag

Syncasso doet wetenschappelijk onderzoek met de Rijksuniversiteit Groningen en het Lectoraat schulden en incasso van de Hogeschool Utrecht naar Duurzaam Betaalgedrag. Lees meer waarom Syncasso dit onderzoek doet.

Lees meer
Read more about Interview Sabine van den Boogaard over onderzoek Duurzaam Betaalgedrag
23 februari 2023

Verslag Groeisessie Geregistreerde Schuldregeling/ Regeling meedelen in beslag

Op donderdag 9 februari jl. presenteerde Michaël Brouwer, Mark Getkate en Paul Otter het door Syncasso en externe partner ontwikkelde conceptwetsvoorstel over de Geregistreerde Schuldregeling/Regeling meedelen in beslag.

Lees meer
Read more about Verslag Groeisessie Geregistreerde Schuldregeling/ Regeling meedelen in beslag
20 februari 2023

Syncasso Care Facts – Multidisciplinaire klantteams

Onze dienstverlening is georganiseerd in klantteams. Zo kunnen we de specialistische kennis en ervaring die nodig is voor de optimale behandeling van de debiteurklanten met alle collega’s van het team delen.

Lees meer
Read more about Syncasso Care Facts – Multidisciplinaire klantteams
Feedback
Fijn dat u ons wilt helpen!

Bedankt voor uw bezoek aan www.syncasso.nl. We willen u graag zo goed mogelijk helpen. Daarom willen we graag weten wat we goed doen en wat beter kan.

U helpt ons en onze andere klanten als u deze korte vragenlijst invult. Bedankt voor uw medewerking!

Klik op het antwoord dat u het beste vindt passen.

Vragenlijst

Hoe zou u Syncasso beoordelen?

Footer logo

Contact

post@syncasso.nlWhatsAppNaar de contactpagina

Rekeningnummer Syncasso: NL 48 RABO 0300 1039 99

Direct betalen via iDeal

Rekeningnummer Syncasso:
NL 48 RABO 0300 1039 99

Direct betalen via iDeal

Pagina’s

  • Home
  • Opdrachtgevers
  • Mijn Dossier
  • Veelgestelde vragen
  • Over ons

Overige linkjes

  • Contact
  • Gebruik website (privacy & cookies)
  • Algemene Voorwaarden en Tarieven
Volg ons op Ga naar TwitterGa naar TwitterGa naar Twitter