Nieuws

Syncasso ontwikkelt nieuwe AI-Voorspelmodellen

04 augustus 2021

Maatwerk voor de debiteurklant en opdrachtgevers

Bij Syncasso werken we al meer dan tien jaar met data-analyse en AI-voorspelmodellen voor debiteurklantgerichte minnelijke incassocommunicatie. En om zorgvuldig te dagvaarden als er minnelijk geen oplossing wordt bereikt. Ons AI-voorspelmodel Verhaalscore, is ooit bedacht om onverhaalbare gerechtelijke kosten te voorkomen. In onze datafactory ontwikkelen we doorlopend nieuwe maatwerk voorspelmodellen om persoonsgericht, maatschappelijk verantwoord te incasseren. Om de nauwkeurigheid en betrouwbaarheid te vergroten, zijn onze nieuwe voorspelmodellen ontwikkeld om per fase, per opdrachtgever en zelfs per soort vordering de beste voorspelling te berekenen.

De juiste boodschap in het minnelijke incassoproces

Voor de minnelijke incasso is het erg belangrijk dat we de juiste boodschap sturen, die past bij de mogelijkheden van de debiteurklant. Als uit het Minnelijk Maatwerk Model een lage score komt, dan is de verwachting dat de debiteurklant niet binnen drie maanden (gedeeltelijk) gaat betalen. Met motiverende communicatie bieden we de debiteurklant dan een regeling aan en wijzen actief op schuldhulpverlening via de Nederlandse Schuldhulp Route en Geldfit. Is de score gemiddeld? Dan sturen we in onze incassocommunicatie direct aan op een regeling. Een hoge score voorspelt dat er binnen 3 maanden betaald wordt. Deze debiteurklanten motiveren we om snel te betalen om extra kosten te voorkomen. Zo zorgt het Minnelijk Maatwerk Model ervoor dat onze minnelijke incassocommunicatie doel- en debiteurklantgericht wordt ingezet.

Verantwoord dagvaarden

Wordt de betalingsachterstand niet minnelijk opgelost, dan voorspelt ons nieuwe Verantwoord-Dagvaardingsmodel de kans dat gerechtelijke incasso in de komende negen maanden voor een betaling gaat zorgen. Zo weten we welke dossiers we verantwoord gerechtelijk door kunnen zetten. Hierin worden ook de ervaringen en interacties betrokken uit het voorafgaande minnelijke incassoproces. Door de modellen met deze actuele informatie te verrijken, kunnen we nog betrouwbaarder voorspellen of de gerechtelijke procedure binnen negen maanden tot een betaling zal leiden. En herkennen we de debiteurklanten die niet kunnen betalen in de gerechtelijke fase. In die dossiers wordt geen gerechtelijke procedure gestart. Het  Verantwoord-Dagvaardingsmodel is per eiser/opdrachtgever ontwikkeld, waardoor de nauwkeurigheid en betrouwbaarheid van de voorspelling verder is toegenomen.

Dataveiligheid

De algoritmes van onze nieuwe datamodellen worden ‘getraind’ met de (historische) data uit de specifieke klantportefeuille. Omdat sommige vorderingen eerder of beter betaald worden dan andere vorderingen, houdt het algoritme daar rekening mee. Ander voordeel van deze benadering is, dat we hiervoor alleen gebruik maken van data uit onze eigen database. Daarvan kennen we zowel de kwaliteit als de precieze betekenis. Er wordt alleen gebruik gemaakt van data waarvan we de betekenis en herkomst exact kennen. Dat geeft ons zekerheid dat de gegevens verzameld zijn binnen de kaders van de AVG.

Betere resultaten

Dankzij de nieuwe voorspelmodellen voorkomen we in elke fase van het incassoproces dat debiteurklanten met onnodige kosten geconfronteerd worden. Zo zorgen we voor een minnelijk- én gerechtelijk incassoproces dat op een sociaal verantwoordelijke manier zoveel mogelijk vorderingen oplost.

 

 

 

 

 

Gerelateerde nieuwsberichten

01 oktober 2024

Lees mee met de verhalen van ons team

In deze serie leert u de mensen achter Syncasso kennen. Met deze keer Luuk Peters, systeembeheerder in het team Business Support.

Lees meer over: Lees mee met de verhalen van ons team
25 september 2024

Ben van der Burg gastspreker Syncasso op Credit Expo 2024

Donderdag 7 november is het weer zover. Het jaarlijkse evenement voor de Nederlandse creditmanagement sector. De Credit Expo 2024 vindt plaats in het Congrescentrum 1931 in Den Bosch. Syncasso zorgt ook dit jaar weer voor een interessante en enthousiaste gastspreker. Dit jaar is dat Ben van der Burg.

Lees meer over: Ben van der Burg gastspreker Syncasso op Credit Expo 2024
24 september 2024

Regelingen: Altijd anders

Betalingsachterstanden zijn vaak niet in één keer af te lossen, zelfs als de wet of een rechter dat bepaalt. Een betalingsregeling is een goede optie. Hierbij wordt meestal maandelijks een bedrag betaald totdat de schuld volledig is afgelost. Hoeveel dat per maand is? Vaak komen we daar samen wel uit, maar soms moeten we wat doorvragen of juist duidelijke grenzen aangeven.

Lees meer over: Regelingen: Altijd anders
19 september 2024

Vroegsignalering voor jongeren. Betrek het onderwijs.

"Als Business Manager bij Syncasso spreek ik dagelijks met schuldeisers en ketenpartners die het niet alleen belangrijk vinden dat klanten hun betalingsverplichtingen nakomen maar die ook op zoek zijn naar duurzame oplossingen. Daarin is er vaak veel aandacht voor jongeren die al vroeg in het leven met financiële uitdagingen te maken hebben."

Lees meer over: Vroegsignalering voor jongeren. Betrek het onderwijs.
17 september 2024

Onderzoek naar jongeren en zorgschulden van start

Hogeschool van Amsterdam (HvA), de Universiteit van Amsterdam (UvA) en incasso- en gerechtsdeurwaarderskantoor Syncasso starten samen een onderzoeksproject "Jongeren van zorgschulden naar duurzaam betaalgedrag". Het onderzoek, dat loopt van september 2024 tot maart 2025, richt zich op het begrijpen en aanpakken van de toenemende zorgschulden onder jongeren. De organisaties willen daarmee duurzame oplossingen ontwikkelen om deze schuldenproblematiek bij jongeren effectief te bestrijden.

Lees meer over: Onderzoek naar jongeren en zorgschulden van start
10 september 2024

Communicatie

In 2023 is onze nieuwe website live gegaan. De look en feel is moderner en persoonlijker geworden door foto’s van ons eigen team te gebruiken. Syncasso hecht veel belang aan gesegmenteerde en gerichte incassocommunicatie. Daarom is onze communicatie begrijpelijk en voelt als persoonlijk voor de ontvanger. Met onze voorspelmodellen en inzichten uit wetenschappelijk onderzoek, bepalen we de toon en boodschap die past bij de betaalcapaciteit van de debiteurklant.

Lees meer over: Communicatie
03 september 2024

Optimaliseer uw incassoproces met deze 6 expert tips

Goede communicatie is de sleutel naar een succesvol incassoproces. In deze infographic geven we u 6 tips om uw incassocommunicatie verder te verbeteren. Van begrijpelijke tekst tot een vriendelijke toon – ontdek hoe u betalingen sneller kunt ontvangen en uw klantrelatie goed houdt.

Lees meer over: Optimaliseer uw incassoproces met deze 6 expert tips
27 augustus 2024

En blijkt er nog een schuld te zijn

Een rijtjeswoning in een nieuwbouw wijk. Ik druk op de deurbel. Een man van ongeveer zestig jaar opent de deur. Ik geef aan voor wie ik kom. Ja dat ben ik, zegt de man. Nadat ik me voorstel en aangeef dat ik gerechtsdeurwaarder ben, volgt een gesprek. Hij kan de vordering wel betalen geeft hij aan. Bij het afscheid nemen maakt hij terloops een opmerking waaruit blijkt dat er meer aan de hand is…

Lees meer over: En blijkt er nog een schuld te zijn
20 augustus 2024

Werkgeverschap

Om onze continuïteit te borgen is onze continue focus om medewerkers te vinden, te binden en te boeien. We investeren in de persoonlijke ontwikkeling van onze medewerkers met opleidingen, trainingen, mentoring en coaching. We geven doorlopend aandacht aan de geestelijke en fysieke vitaliteit van medewerkers, variërend van een SyncFit sportdag tot de SyncFit intranet pagina waar alle initiatieven over dit onderwerp terug te vinden zijn.

Lees meer over: Werkgeverschap
Feedback