Naar de hoofd content Naar navigatie
Syncasso Syncasso
HomeOpdrachtgevers Ik wil betalen Mijn Dossier
nl Dutch
ar Arabicnl Dutchen Englishfr Frenchde Germanpl Polishes Spanishtr Turkish
Zoeken
  • Home
  • Over ons
  • Veelgestelde vragen
  • Opdrachtgevers
      • Inloggen
      • Implementatie
      • Rapportage en verantwoording
      • Kwaliteit en certificeringen
      • Maatschappelijk Verantwoord Incasseren
      • Innovatie
      • SyncassoLab
  • Ik wil betalen
  • Inloggen
  • Mijn Dossier
  • Ik wil betalen
  • Nieuws
  • Contact
  • Zoeken

Nieuws

Nieuwe AI-Voorspelmodellen

04 augustus 2021
CorporatesFinance

Syncasso ontwikkelt nieuwe AI-Voorspelmodellen

Maatwerk voor de debiteurklant en opdrachtgevers

Bij Syncasso werken we al meer dan tien jaar met data-analyse en AI-voorspelmodellen voor debiteurklantgerichte minnelijke incassocommunicatie. En om zorgvuldig te dagvaarden als er minnelijk geen oplossing wordt bereikt. Ons AI-voorspelmodel Verhaalscore, is ooit bedacht om onverhaalbare gerechtelijke kosten te voorkomen. In onze datafactory ontwikkelen we doorlopend nieuwe maatwerk voorspelmodellen om persoonsgericht, maatschappelijk verantwoord te incasseren. Om de nauwkeurigheid en betrouwbaarheid te vergroten, zijn onze nieuwe voorspelmodellen ontwikkeld om per fase, per opdrachtgever en zelfs per soort vordering de beste voorspelling te berekenen.

De juiste boodschap in het minnelijke incassoproces

Voor de minnelijke incasso is het erg belangrijk dat we de juiste boodschap sturen, die past bij de mogelijkheden van de debiteurklant. Als uit het Minnelijk Maatwerk Model een lage score komt, dan is de verwachting dat de debiteurklant niet binnen drie maanden (gedeeltelijk) gaat betalen. Met motiverende communicatie bieden we de debiteurklant dan een regeling aan en wijzen actief op schuldhulpverlening via de Nederlandse Schuldhulp Route en Geldfit. Is de score gemiddeld? Dan sturen we in onze incassocommunicatie direct aan op een regeling. Een hoge score voorspelt dat er binnen 3 maanden betaald wordt. Deze debiteurklanten motiveren we om snel te betalen om extra kosten te voorkomen. Zo zorgt het Minnelijk Maatwerk Model ervoor dat onze minnelijke incassocommunicatie doel- en debiteurklantgericht wordt ingezet.

Verantwoord dagvaarden

Wordt de betalingsachterstand niet minnelijk opgelost, dan voorspelt ons nieuwe Verantwoord-Dagvaardingsmodel de kans dat gerechtelijke incasso in de komende negen maanden voor een betaling gaat zorgen. Zo weten we welke dossiers we verantwoord gerechtelijk door kunnen zetten. Hierin worden ook de ervaringen en interacties betrokken uit het voorafgaande minnelijke incassoproces. Door de modellen met deze actuele informatie te verrijken, kunnen we nog betrouwbaarder voorspellen of de gerechtelijke procedure binnen negen maanden tot een betaling zal leiden. En herkennen we de debiteurklanten die niet kunnen betalen in de gerechtelijke fase. In die dossiers wordt geen gerechtelijke procedure gestart. Het  Verantwoord-Dagvaardingsmodel is per eiser/opdrachtgever ontwikkeld, waardoor de nauwkeurigheid en betrouwbaarheid van de voorspelling verder is toegenomen.

Dataveiligheid

De algoritmes van onze nieuwe datamodellen worden ‘getraind’ met de (historische) data uit de specifieke klantportefeuille. Omdat sommige vorderingen eerder of beter betaald worden dan andere vorderingen, houdt het algoritme daar rekening mee. Ander voordeel van deze benadering is, dat we hiervoor alleen gebruik maken van data uit onze eigen database. Daarvan kennen we zowel de kwaliteit als de precieze betekenis. Er wordt alleen gebruik gemaakt van data waarvan we de betekenis en herkomst exact kennen. Dat geeft ons zekerheid dat de gegevens verzameld zijn binnen de kaders van de AVG.

Betere resultaten

Dankzij de nieuwe voorspelmodellen voorkomen we in elke fase van het incassoproces dat debiteurklanten met onnodige kosten geconfronteerd worden. Zo zorgen we voor een minnelijk- én gerechtelijk incassoproces dat op een sociaal verantwoordelijke manier zoveel mogelijk vorderingen oplost.

 

 

 

 

 

Artikel delen?
Delen via LinkedIn Delen via Twitter Delen via Email

Gerelateerde nieuwsberichten

28 maart 2023

Online Potjes-check via Geldfit

Zorgtoeslag, huurtoeslag, bijzondere bijstand. Er zijn veel potjes met geld maar mensen weten ze vaak niet te vinden. Om die reden lanceren Geldfit en VoorzieningenWijzer nu een online Potjes-check. Met deze online tool weten huishoudens voor welke toeslagen en regelingen ze in aanmerking komen.

Lees meer
Read more about Online Potjes-check via Geldfit
23 maart 2023

Syncasso Care Facts – Voorlichting aan debiteurklanten

Debiteurklanten die hulp nodig hebben bij hun financiële zorgen, wachten veel te lang met het inschakelen van hulp. Dat heeft verschillende oorzaken. Eén van de oorzaken is, dat debiteurklanten niet altijd weten hoe ze hulp kunnen vinden. Daarom besteden we in onze online- en offlinecommunicatie veel aandacht aan informatie over het oplossen van schulden en schuldhulpbemiddeling.

Lees meer
Read more about Syncasso Care Facts – Voorlichting aan debiteurklanten
16 maart 2023

Syncasso Care Facts – Care Coaches

Syncasso werkt met Care- en Incassocoaches op de werkvloer. Zij begeleiden onze medewerkers om debiteurklanten te helpen hun betalingsachterstanden op te lossen. De Care Coaches richten zich specifiek op de contacten met kwetsbare debiteurklanten en ondernemers in zwaar weer.

Lees meer
Read more about Syncasso Care Facts – Care Coaches
10 maart 2023

Syncasso Care Facts – Incassowaarden verbeteren

Communicatie- en data-analyse zijn continue processen om zowel de cash als de care van incassowaarde te verbeteren. Onze communicatiestrategie voor debiteurklanten is erop gericht om zo snel mogelijk in het minnelijke proces tot een oplossing te komen voor de betalingsachterstand. Daarmee voorkomen we kosten en stress.

Lees meer
Read more about Syncasso Care Facts – Incassowaarden verbeteren
08 maart 2023

Tijdelijk Noodfonds Energie

Sinds 7 februari jl. kunnen mensen met hoge energielasten een beroep doen op het Tijdelijk Noodfonds Energie. Dit Noodfonds helpt de energierekeningen met terugwerkende kracht over de maanden oktober 2022 tot en met maart 2023 te betalen.

Lees meer
Read more about Tijdelijk Noodfonds Energie
02 maart 2023

Syncasso Care Facts – Social Responsibility Officer

Samenwerking in de schulddienstverlening is volgens Syncasso noodzakelijk om problematische schulden te voorkomen en op te lossen. Onze Social Responsibility Officer zoekt daarom actief naar samenwerkingskansen met ketenpartners voor onderzoek, kennisoverdracht en informatie-uitwisseling.

Lees meer
Read more about Syncasso Care Facts – Social Responsibility Officer
28 februari 2023

Interview Sabine van den Boogaard over onderzoek Duurzaam Betaalgedrag

Syncasso doet wetenschappelijk onderzoek met de Rijksuniversiteit Groningen en het Lectoraat schulden en incasso van de Hogeschool Utrecht naar Duurzaam Betaalgedrag. Lees meer waarom Syncasso dit onderzoek doet.

Lees meer
Read more about Interview Sabine van den Boogaard over onderzoek Duurzaam Betaalgedrag
23 februari 2023

Verslag Groeisessie Geregistreerde Schuldregeling/ Regeling meedelen in beslag

Op donderdag 9 februari jl. presenteerde Michaël Brouwer, Mark Getkate en Paul Otter het door Syncasso en externe partner ontwikkelde conceptwetsvoorstel over de Geregistreerde Schuldregeling/Regeling meedelen in beslag.

Lees meer
Read more about Verslag Groeisessie Geregistreerde Schuldregeling/ Regeling meedelen in beslag
20 februari 2023

Syncasso Care Facts – Multidisciplinaire klantteams

Onze dienstverlening is georganiseerd in klantteams. Zo kunnen we de specialistische kennis en ervaring die nodig is voor de optimale behandeling van de debiteurklanten met alle collega’s van het team delen.

Lees meer
Read more about Syncasso Care Facts – Multidisciplinaire klantteams
Feedback
Fijn dat u ons wilt helpen!

Bedankt voor uw bezoek aan www.syncasso.nl. We willen u graag zo goed mogelijk helpen. Daarom willen we graag weten wat we goed doen en wat beter kan.

U helpt ons en onze andere klanten als u deze korte vragenlijst invult. Bedankt voor uw medewerking!

Klik op het antwoord dat u het beste vindt passen.

Vragenlijst

Hoe zou u Syncasso beoordelen?

Footer logo

Contact

post@syncasso.nlWhatsAppNaar de contactpagina

Rekeningnummer Syncasso: NL 48 RABO 0300 1039 99

Direct betalen via iDeal

Rekeningnummer Syncasso:
NL 48 RABO 0300 1039 99

Direct betalen via iDeal

Pagina’s

  • Home
  • Opdrachtgevers
  • Mijn Dossier
  • Veelgestelde vragen
  • Over ons

Overige linkjes

  • Contact
  • Gebruik website (privacy & cookies)
  • Algemene Voorwaarden en Tarieven
Volg ons op Ga naar TwitterGa naar TwitterGa naar Twitter