Nieuws

Syncasso ontwikkelt nieuw portaal

07 september 2020

Syncasso ontwikkelt nieuw portaal voor versnelde schuldhulp

Jaarlijks krijgt Syncasso duizenden informatieverzoeken van Schuldhulpverleners en Bewindvoerders. Eind vorig jaar is een professioneel team Coördinatie Schuldhulp ingericht om de communicatie tussen Syncasso en de schuldhulp te stroomlijnen.

‘Op jaarbasis ontvangen we meer dan 140.000 verzoeken vanuit schuldhulpverlening’ vertelt Suzanne Jaarsma, teamleider Coördinatie Schuldhulp bij Syncasso. Voornamelijk inzageverzoeken. Voor één debiteurklant zijn er soms wel 6 verschillende verzoeken omdat Syncasso meerdere vorderingen in behandeling heeft van verschillende opdrachtgevers’.

De beantwoording van al die verzoeken kost tijd. En hoe langer het duurt, hoe groter de kans wordt op problematische schulden voor de debiteurklant.

Tijdwinst

We zochten naar een manier om de doorlooptijd te versnellen. Het team Coördinatie Schuldhulp van Syncasso en onze eigen IT-specialisten ontwikkelden na een grondige analyse een sterk verbeterd proces: het online schuldhulpverleningsportaal.

We zijn er erg trots op. Schuldhulpverleners kunnen online een verzoek tot inzage indienen op debiteurniveau. De schuldhulpverlener kan beveiligd inloggen met two factor authentication. Bij het verzoek moet de schuldhulpverlener een machtiging van de debiteurklant uploaden. Team Coördinatie Schuldhulp controleert de machtiging en de aanvraag, waarna de gegevens van de debiteurklant online vrijgegeven worden. De schuldhulpverlener heeft 24/7 toegang tot het portaal en een compleet en actueel overzicht. De gevraagde gegevens zijn voor een beperkte periode in te zien, om de dataveiligheid te borgen. Maar kunnen uiteraard opnieuw aangevraagd worden. Met het portal stimuleren we de voortgang van de schuldhulpverlening voor de debiteurklant.

Het portal wordt momenteel getest. Begin Q4 is het naar verwachting beschikbaar voor de gebruikers.

Samenwerking

We zijn in gesprek met de NVVK om ons schuldhulpverleningsportaal aan te sluiten op het Schuldenknooppunt dat ontwikkeld wordt. Daarmee kunnen schuldhulpverleners en schuldeisers op een uniforme manier digitaal berichten met elkaar gaan uitwisselen. En kan bijvoorbeeld door de schuldeiser digitaal akkoord worden gegeven op het schuldhulpvoorstel. Door ons nieuwe portaal aan te sluiten op het Schuldenknooppunt wordt het proces nog verder versneld voor de schuldhulpverlener. Daarnaast wordt uniformiteit geboden doordat er met meerdere partijen wordt samengewerkt om de processen in het schuldenlandschap te vereenvoudigen en te stroomlijnen.

Door slim gebruik te maken van digitale oplossingen zoals het schuldhulpverleningsportaal dragen we bij aan de versnelling van het schuldhulpverleningsproces, een van de huidige uitdagingen in de schuldenketen.

Benieuwd naar de ontwikkelingen over dit onderwerp? Houd de berichtgeving van Syncasso in de gaten om op de hoogte te blijven.

Gerelateerde nieuwsberichten

03 september 2024

Optimaliseer uw incassoproces met deze 6 expert tips

Goede communicatie is de sleutel naar een succesvol incassoproces. In deze infographic geven we u 6 tips om uw incassocommunicatie verder te verbeteren. Van begrijpelijke tekst tot een vriendelijke toon – ontdek hoe u betalingen sneller kunt ontvangen en uw klantrelatie goed houdt.

Lees meer over: Optimaliseer uw incassoproces met deze 6 expert tips
27 augustus 2024

En blijkt er nog een schuld te zijn

Een rijtjeswoning in een nieuwbouw wijk. Ik druk op de deurbel. Een man van ongeveer zestig jaar opent de deur. Ik geef aan voor wie ik kom. Ja dat ben ik, zegt de man. Nadat ik me voorstel en aangeef dat ik gerechtsdeurwaarder ben, volgt een gesprek. Hij kan de vordering wel betalen geeft hij aan. Bij het afscheid nemen maakt hij terloops een opmerking waaruit blijkt dat er meer aan de hand is…

Lees meer over: En blijkt er nog een schuld te zijn
20 augustus 2024

Werkgeverschap

Om onze continuïteit te borgen is onze continue focus om medewerkers te vinden, te binden en te boeien. We investeren in de persoonlijke ontwikkeling van onze medewerkers met opleidingen, trainingen, mentoring en coaching. We geven doorlopend aandacht aan de geestelijke en fysieke vitaliteit van medewerkers, variërend van een SyncFit sportdag tot de SyncFit intranet pagina waar alle initiatieven over dit onderwerp terug te vinden zijn.

Lees meer over: Werkgeverschap
13 augustus 2024

Loonbeslag, wat kan er nog?

Op een regenachtige dag loop ik bij een bedrijf naar binnen. Ik meld me bij de receptie en vraag naar de collega die personeelszaken doet of een directielid. De receptioniste gaat bellen en al snel staat de directeur voor me. Ik stel me voor en geef aan dat ik loonbeslag kom leggen.

Lees meer over: Loonbeslag, wat kan er nog?
06 augustus 2024

Lees mee met de verhalen van ons team

In deze serie leert u de mensen achter Syncasso kennen. Met deze keer Chris van der Horst, incassomedewerker en praktijkcoach.

Lees meer over: Lees mee met de verhalen van ons team
30 juli 2024

Nabuurschap

SRCM is een branche specifieke certificering die betrokken incasseren en maatschappelijk verantwoord ondernemen, zichtbaar én meetbaar maakt. Dit ligt helemaal in lijn met onze ‘We Cash-We Care’ gedachte. We zijn er trots op dat we SRCM gecertificeerd zijn! De SRCM-norm is opgebouwd uit acht onderdelen, een daarvan is nabuurschap.

Lees meer over: Nabuurschap
23 juli 2024

Goed regelen is een vak

Regelmatig krijg ik tijdens mijn huisbezoeken de vraag of er een regeling kan worden getroffen. Regelen lijkt makkelijk: afspreken welk bedrag maandelijks te betalen maar er zitten nogal wat haken en ogen aan: hoe regel je goed?

Lees meer over: Goed regelen is een vak
16 juli 2024

Lees mee met de verhalen van ons team

In deze serie leert u de mensen achter Syncasso kennen. Met deze keer Maarten, medewerker Service Center bij Syncasso.

Lees meer over: Lees mee met de verhalen van ons team
09 juli 2024

Samenwerking in de schulddienstverleningsketen

Samenwerking in de schulddienstverleningsketen is een voorwaarde om problematische schulden te voorkomen en op te lossen. Syncasso onderhoudt daarom via haar Social Responsibility Officer actief het contact met het schulddienstverleningsnetwerk om verbeteringskansen te signaleren en te realiseren.

Lees meer over: Samenwerking in de schulddienstverleningsketen
Feedback