Deze website maakt gebruik van cookies om ons te helpen uw gebruikerservaring te verbeteren. Accepteren Meer informatie

Operatie BSR update

Operatie BSR update

Vanaf 21 januari behandelen we de lopende dossiers uit het faillissement van BSR Gerechtsdeurwaarders. Terugkijkend op de afgelopen maand, kunnen we tevreden constateren dat we met vereende krachten in ‘no time’ een effectieve nieuwe organisatie binnen onze bestaande organisatie hebben neergezet.

Top team

Belangrijkste factor in de behandeling van een ‘beschadigde’ portefeuille is een goed team. Gelukkig konden we hiervoor een gespecialiseerd team samenstellen van uitstekende ex-BSR medewerkers, ervaren Syncasso professionals en nieuwe collega’s. De goede samenwerking heeft ervoor gezorgd dat de achterstanden (o.a. een maand onbehandelde post) helemaal is ingelopen, alle dossiers inmiddels up to date zijn en de opdrachtgevers weer betrouwbare rapportages ontvangen. Vooral belangrijk voor de opdrachtgevers die door het faillissement van BSR in hun liquiditeit getroffen zijn: de geldstroom is weer op gang gebracht.

Communicatie werkt

De prima samenwerking met de curator en waarnemer maakte het mogelijk om snel contact te zoeken met de opdrachtgevers. De vijf grootste opdrachtgevers hebben we persoonlijk gesproken om onze aanpak toe te lichten. Met alle vijf zijn we tot overeenstemming gekomen.

De andere opdrachtgevers zijn via brieven en e-mails geïnformeerd. Op de verbouwde BSR website zijn de meest gestelde vragen en antwoorden geplaatst en dagelijks bijgewerkt. Alle opdrachtgevers zijn gebeld om te vragen of ze prijs stelden op het doorbehandelen van hun dossiers. Een deel had de vorderingen inmiddels elders onderbracht of afgeschreven. Die dossiers zijn inmiddels allemaal gesloten.

Alle debiteuren zijn geïnformeerd over de overname van de behandeling via SMS- en e-mailberichten. De BSR website met Vragen & Antwoorden en de up to date online dossiers hebben ervoor gezorgd dat we prima bereikbaar zijn voor de debiteuren via telefoon en e-mail.

En verder?

Medio maart koppelen we de ex BSR automatisering aan ons centrale planningssysteem. Dan kunnen we de huisbezoeken en exploten in de geplande Syncasso routes integreren, koppelen aan de Huisbezoeken App. en de terugmelding geautomatiseerd in de (online) dossiers verwerken en zichtbaar maken. Operatie BSR geslaagd!