Nieuws

Operatie BSR update

24 februari 2017

Operatie BSR update

Vanaf 21 januari behandelen we de lopende dossiers uit het faillissement van BSR Gerechtsdeurwaarders. Terugkijkend op de afgelopen maand, kunnen we tevreden constateren dat we met vereende krachten in ‘no time’ een effectieve nieuwe organisatie binnen onze bestaande organisatie hebben neergezet.

Top team

Belangrijkste factor in de behandeling van een ‘beschadigde’ portefeuille is een goed team. Gelukkig konden we hiervoor een gespecialiseerd team samenstellen van uitstekende ex-BSR medewerkers, ervaren Syncasso professionals en nieuwe collega’s. De goede samenwerking heeft ervoor gezorgd dat de achterstanden (o.a. een maand onbehandelde post) helemaal is ingelopen, alle dossiers inmiddels up to date zijn en de opdrachtgevers weer betrouwbare rapportages ontvangen. Vooral belangrijk voor de opdrachtgevers die door het faillissement van BSR in hun liquiditeit getroffen zijn: de geldstroom is weer op gang gebracht.

Communicatie werkt

De prima samenwerking met de curator en waarnemer maakte het mogelijk om snel contact te zoeken met de opdrachtgevers. De vijf grootste opdrachtgevers hebben we persoonlijk gesproken om onze aanpak toe te lichten. Met alle vijf zijn we tot overeenstemming gekomen.

De andere opdrachtgevers zijn via brieven en e-mails geïnformeerd. Op de verbouwde BSR website zijn de meest gestelde vragen en antwoorden geplaatst en dagelijks bijgewerkt. Alle opdrachtgevers zijn gebeld om te vragen of ze prijs stelden op het doorbehandelen van hun dossiers. Een deel had de vorderingen inmiddels elders onderbracht of afgeschreven. Die dossiers zijn inmiddels allemaal gesloten.

Alle debiteuren zijn geïnformeerd over de overname van de behandeling via SMS- en e-mailberichten. De BSR website met Vragen & Antwoorden en de up to date online dossiers hebben ervoor gezorgd dat we prima bereikbaar zijn voor de debiteuren via telefoon en e-mail.

En verder?

Medio maart koppelen we de ex BSR automatisering aan ons centrale planningssysteem. Dan kunnen we de huisbezoeken en exploten in de geplande Syncasso routes integreren, koppelen aan de Huisbezoeken App. en de terugmelding geautomatiseerd in de (online) dossiers verwerken en zichtbaar maken. Operatie BSR geslaagd!

Gerelateerde nieuwsberichten

10 september 2024

Communicatie

In 2023 is onze nieuwe website live gegaan. De look en feel is moderner en persoonlijker geworden door foto’s van ons eigen team te gebruiken. Syncasso hecht veel belang aan gesegmenteerde en gerichte incassocommunicatie. Daarom is onze communicatie begrijpelijk en voelt als persoonlijk voor de ontvanger. Met onze voorspelmodellen en inzichten uit wetenschappelijk onderzoek, bepalen we de toon en boodschap die past bij de betaalcapaciteit van de debiteurklant.

Lees meer over: Communicatie
03 september 2024

Optimaliseer uw incassoproces met deze 6 expert tips

Goede communicatie is de sleutel naar een succesvol incassoproces. In deze infographic geven we u 6 tips om uw incassocommunicatie verder te verbeteren. Van begrijpelijke tekst tot een vriendelijke toon – ontdek hoe u betalingen sneller kunt ontvangen en uw klantrelatie goed houdt.

Lees meer over: Optimaliseer uw incassoproces met deze 6 expert tips
27 augustus 2024

En blijkt er nog een schuld te zijn

Een rijtjeswoning in een nieuwbouw wijk. Ik druk op de deurbel. Een man van ongeveer zestig jaar opent de deur. Ik geef aan voor wie ik kom. Ja dat ben ik, zegt de man. Nadat ik me voorstel en aangeef dat ik gerechtsdeurwaarder ben, volgt een gesprek. Hij kan de vordering wel betalen geeft hij aan. Bij het afscheid nemen maakt hij terloops een opmerking waaruit blijkt dat er meer aan de hand is…

Lees meer over: En blijkt er nog een schuld te zijn
20 augustus 2024

Werkgeverschap

Om onze continuïteit te borgen is onze continue focus om medewerkers te vinden, te binden en te boeien. We investeren in de persoonlijke ontwikkeling van onze medewerkers met opleidingen, trainingen, mentoring en coaching. We geven doorlopend aandacht aan de geestelijke en fysieke vitaliteit van medewerkers, variërend van een SyncFit sportdag tot de SyncFit intranet pagina waar alle initiatieven over dit onderwerp terug te vinden zijn.

Lees meer over: Werkgeverschap
13 augustus 2024

Loonbeslag, wat kan er nog?

Op een regenachtige dag loop ik bij een bedrijf naar binnen. Ik meld me bij de receptie en vraag naar de collega die personeelszaken doet of een directielid. De receptioniste gaat bellen en al snel staat de directeur voor me. Ik stel me voor en geef aan dat ik loonbeslag kom leggen.

Lees meer over: Loonbeslag, wat kan er nog?
06 augustus 2024

Lees mee met de verhalen van ons team

In deze serie leert u de mensen achter Syncasso kennen. Met deze keer Chris van der Horst, incassomedewerker en praktijkcoach.

Lees meer over: Lees mee met de verhalen van ons team
30 juli 2024

Nabuurschap

SRCM is een branche specifieke certificering die betrokken incasseren en maatschappelijk verantwoord ondernemen, zichtbaar én meetbaar maakt. Dit ligt helemaal in lijn met onze ‘We Cash-We Care’ gedachte. We zijn er trots op dat we SRCM gecertificeerd zijn! De SRCM-norm is opgebouwd uit acht onderdelen, een daarvan is nabuurschap.

Lees meer over: Nabuurschap
23 juli 2024

Goed regelen is een vak

Regelmatig krijg ik tijdens mijn huisbezoeken de vraag of er een regeling kan worden getroffen. Regelen lijkt makkelijk: afspreken welk bedrag maandelijks te betalen maar er zitten nogal wat haken en ogen aan: hoe regel je goed?

Lees meer over: Goed regelen is een vak
16 juli 2024

Lees mee met de verhalen van ons team

In deze serie leert u de mensen achter Syncasso kennen. Met deze keer Maarten, medewerker Service Center bij Syncasso.

Lees meer over: Lees mee met de verhalen van ons team
Feedback