Nieuws

Operatie BSR update

24 februari 2017

Operatie BSR update

Vanaf 21 januari behandelen we de lopende dossiers uit het faillissement van BSR Gerechtsdeurwaarders. Terugkijkend op de afgelopen maand, kunnen we tevreden constateren dat we met vereende krachten in ‘no time’ een effectieve nieuwe organisatie binnen onze bestaande organisatie hebben neergezet.

Top team

Belangrijkste factor in de behandeling van een ‘beschadigde’ portefeuille is een goed team. Gelukkig konden we hiervoor een gespecialiseerd team samenstellen van uitstekende ex-BSR medewerkers, ervaren Syncasso professionals en nieuwe collega’s. De goede samenwerking heeft ervoor gezorgd dat de achterstanden (o.a. een maand onbehandelde post) helemaal is ingelopen, alle dossiers inmiddels up to date zijn en de opdrachtgevers weer betrouwbare rapportages ontvangen. Vooral belangrijk voor de opdrachtgevers die door het faillissement van BSR in hun liquiditeit getroffen zijn: de geldstroom is weer op gang gebracht.

Communicatie werkt

De prima samenwerking met de curator en waarnemer maakte het mogelijk om snel contact te zoeken met de opdrachtgevers. De vijf grootste opdrachtgevers hebben we persoonlijk gesproken om onze aanpak toe te lichten. Met alle vijf zijn we tot overeenstemming gekomen.

De andere opdrachtgevers zijn via brieven en e-mails geïnformeerd. Op de verbouwde BSR website zijn de meest gestelde vragen en antwoorden geplaatst en dagelijks bijgewerkt. Alle opdrachtgevers zijn gebeld om te vragen of ze prijs stelden op het doorbehandelen van hun dossiers. Een deel had de vorderingen inmiddels elders onderbracht of afgeschreven. Die dossiers zijn inmiddels allemaal gesloten.

Alle debiteuren zijn geïnformeerd over de overname van de behandeling via SMS- en e-mailberichten. De BSR website met Vragen & Antwoorden en de up to date online dossiers hebben ervoor gezorgd dat we prima bereikbaar zijn voor de debiteuren via telefoon en e-mail.

En verder?

Medio maart koppelen we de ex BSR automatisering aan ons centrale planningssysteem. Dan kunnen we de huisbezoeken en exploten in de geplande Syncasso routes integreren, koppelen aan de Huisbezoeken App. en de terugmelding geautomatiseerd in de (online) dossiers verwerken en zichtbaar maken. Operatie BSR geslaagd!

Gerelateerde nieuwsberichten

23 juli 2024

Goed regelen is een vak

Regelmatig krijg ik tijdens mijn huisbezoeken de vraag of er een regeling kan worden getroffen. Regelen lijkt makkelijk: afspreken welk bedrag maandelijks te betalen maar er zitten nogal wat haken en ogen aan: hoe regel je goed?

Lees meer over: Goed regelen is een vak
16 juli 2024

Lees mee met de verhalen van ons team

In deze serie leert u de mensen achter Syncasso kennen. Met deze keer Maarten, medewerker Service Center bij Syncasso.

Lees meer over: Lees mee met de verhalen van ons team
09 juli 2024

Samenwerking in de schulddienstverleningsketen

Samenwerking in de schulddienstverleningsketen is een voorwaarde om problematische schulden te voorkomen en op te lossen. Syncasso onderhoudt daarom via haar Social Responsibility Officer actief het contact met het schulddienstverleningsnetwerk om verbeteringskansen te signaleren en te realiseren.

Lees meer over: Samenwerking in de schulddienstverleningsketen
04 juli 2024

Mee met de gerechtsdeurwaarder

Regelmatig neem ik mensen mee op bij mijn huisbezoeken als gerechtsdeurwaarder. Zoals politici, pers en stakeholders om hen een realistisch beeld te geven van het werk van de gerechtsdeurwaarder en waar we in de praktijk mee te maken krijgen. Niet alleen de huisbezoeken zelf maar ook de vele stakeholders en de maatschappelijke aandacht voor schulden: hoe vinden we daar onze weg in?

Lees meer over: Mee met de gerechtsdeurwaarder
25 juni 2024

Lees mee met de verhalen van ons team

In deze serie leert u de mensen achter Syncasso kennen. Met deze keer Esther Verstraten, deurwaarder bij Syncasso.

Lees meer over: Lees mee met de verhalen van ons team
25 juni 2024

Syncasso Tour du Syncasso

Van 12 tot 14 juni hebben onze sportieve collega’s een mooie tocht van meer dan 500 km gemaakt langs al onze Syncasso-kantoren, allemaal voor het goede doel: de Hersenstichting. Op dag één trapten ze van Arnhem naar Utrecht, met een stevige portie wind door het Groene Hart naar Rotterdam, om te eindigen in het bruisende Amsterdam. Op dag twee trotseerden ze de polders richting Leeuwarden, gevolgd door een prachtige rit door natuurgebieden terug naar Arnhem.

Lees meer over: Syncasso Tour du Syncasso
20 juni 2024

Terugblik 3e editie van het Schuldenketencongres

Op donderdag 13 juni vond de derde editie van het Jaarcongres Schuldenketen plaats bij Villa Jongerius in Utrecht. Syncasso organiseerde samen met Kerckebosch Studiecentrum dit congres over de groeiende uitdagingen rondom financiële verantwoordelijkheid en zelfredzaamheid van burgers.

Lees meer over: Terugblik 3e editie van het Schuldenketencongres
18 juni 2024

Syncasso aanwezig bij Wijzer in geldzaken bijeenkomst: ‘Geldlessen voor de toekomst’

Op 10 juni waren we aanwezig bij de door Wijzer in geldzaken georganiseerde netwerkbijeenkomst ‘Geldlessen voor de toekomst’. Een waardevol evenement waar vooral docenten uit primair, voortgezet en middelbaar beroepsonderwijs en partners uit de financiële sector bijeenkwamen ter bevordering van de financiële educatie in Nederland.

Lees meer over: Syncasso aanwezig bij Wijzer in geldzaken bijeenkomst: ‘Geldlessen voor de toekomst’
11 juni 2024

Onze Cash- en Care-jaarverslagen 2023

2023 was door economische en maatschappelijke onzekerheden een uitdagend jaar. Maar het bood ook kansen om te groeien en onze dienstverlening verder te verbeteren. We hebben in 2023 niet alleen onze bedrijfsdoelstellingen behaald, maar ook onze maatschappelijke betrokkenheid verder vergroot. Duurzame oplossingen, innovatie en de professionaliteit van ons team zorgden voor groei en een verdere versterking van onze marktpositie.

Lees meer over: Onze Cash- en Care-jaarverslagen 2023
Feedback