Nieuws

Ondersteuning aanmelding SBN

15 september 2022

Ondersteuning aanmelding Sociale Banken Nederland

Syncasso motiveert en helpt slachtoffers kinderopvangtoeslagenaffaire om private schulden door te geven

In eerdere nieuwsberichten hebben we de afhandeling van de private schulden in relatie tot het aflopen van de incassopauze toegelicht. Private schulden moeten door de gedupeerden zelf worden ingediend bij Sociale Banken Nederland (SBN), die de schulden bij de schuldeisers verifieert en ze vervolgens rechtstreeks betaald. Dat is voor een deel van de slachtoffers van de kinderopvangtoeslagenaffaire moeilijk, waardoor de afwikkeling van de private schulden meer tijd vraagt.

Syncasso helpt en motiveert om de schulden bij SBN te melden

Er is door Syncasso een intensief communicatieprogramma opgezet om de gedupeerden te motiveren om hun private schulden bij Sociale Banken Nederland te melden. SBN zorgt ervoor dat na verificatie de private schulden die voor 1 juni 2021 ontstaan zijn rechtstreeks aan de schuldeisers betaald worden.

Syncasso heeft alle gedupeerden een compleet overzicht van alle private schulden toegezonden. In veel gevallen was dat uitgebreider dan het overzicht dat van Schuldenwijzer.nl kan worden gedownload. Daarbij hebben we begrijpelijk uitgelegd hoe de procedure bij SBN werkt en welke stappen de gedupeerde zelf moet zetten om een oplossing voor de schulden te bereiken.

Hiervoor is een speciale workflow ingericht die ervoor zorgt dat bij het uitblijven van een reactie, automatisch herinneringen per post en/of e-mail gestuurd worden, opgevolgd door meerdere belpogingen van ons contact center. Als dat ook geen resultaat heeft opgeleverd, wordt een huisbezoek gedaan om met de gedupeerde in gesprek te gaan en te helpen om de registratie bij SBN voor elkaar te krijgen.

Sommige gedupeerden zijn de Nederlandse taal niet goed machtig. Die worden door ons Contact Center teruggebeld door een collega die hun (moeder)taal beheerst om ze te helpen bij de registratie.

Pilot met de Belastingdienst

Syncasso wordt wekelijks geïnformeerd door de Belastingdienst welke gedupeerden de registratie bij SBN succesvol hebben afgerond. Hierdoor kunnen we precies zien wie dat nog niet gedaan hebben en waar we onze communicatie om de SBN-registratie te voltooien op moeten richten. Deze geïntegreerde benadering is zo succesvol, dat de Belastingdienst die als pilot verder wil uitrollen.

Gerelateerde nieuwsberichten

10 december 2024

Een dag: drie verschillende gesprekken

Wat ik aantrekkelijk vind in mijn werk als gerechtsdeurwaarder is dat elke dag én gesprek weer anders is. Geen oordeel hebben ook want niet alles is wat het lijkt.

Lees meer over: Een dag: drie verschillende gesprekken
05 december 2024

Leiderschap

Syncasso is zich bewust van haar maatschappelijke verantwoordelijkheid in het schulddienstverleningsdomein. Daarom zoeken we naar samenwerkingen om betere oplossingen te bieden voor de schuldenproblematiek.

Lees meer over: Leiderschap
03 december 2024

Ontmoet Celine Zwart: van Incasso- medewerker tot Teamleider bij Syncasso

In deze serie leert u de mensen achter Syncasso kennen. Met deze keer Celine Zwart, Teamleider zorgverzekeraars.

Lees meer over: Ontmoet Celine Zwart: van Incasso- medewerker tot Teamleider bij Syncasso
28 november 2024

AI transformeert de incassobranche

In het november nummer van de Creditmanager vertelt Directeur Klant, Markt en Communicatie, Sabine van den Boogaard hoe Syncasso met AI haar dienstverlening sneller, efficiënter én klantgerichter heeft gemaakt.

Lees meer over: AI transformeert de incassobranche
21 november 2024

Goed regelen is een vak

Regelmatig krijg ik tijdens mijn huisbezoeken de vraag of er een regeling kan worden getroffen. Regelen lijkt makkelijk: afspreken welk bedrag maandelijks te betalen, maar er zitten nogal wat haken en ogen aan: hoe regel je goed?

Lees meer over: Goed regelen is een vak
19 november 2024

Vakmanschap

Ook in 2023 was de krapte op de arbeidsmarkt voelbaar. Om onze continuïteit te borgen heeft het onze continue focus om (nieuwe) medewerkers te vinden, binden en boeien. We investeren continu in de persoonlijke ontwikkeling van onze medewerkers met opleidingen, trainingen, mentoring en coaching.

Lees meer over: Vakmanschap
11 november 2024

Syncasso wint Credit Management Innovation Award 2024 met wetsvoorstel ‘Meedelen in beslag’

Wij zijn trots met de bekroning van ons wetsvoorstel 'Meedelen in beslag' met de Credit Management Innovation Award 2024. VVCM reikt deze award jaarlijks uit aan innovaties die creditmanagement kwalitatief verbeteren.

Lees meer over: Syncasso wint Credit Management Innovation Award 2024 met wetsvoorstel ‘Meedelen in beslag’
05 november 2024

Duurzaam betaalgedrag onder jongeren? Betrek ouders!

Veel ouders met schulden missen zelf de financiële kennis en vaardigheden om hun kinderen gezond financieel gedrag te leren. De combinatie van schulden, emotionele stress en schaamte zorgt ervoor dat gesprekken over geld in gezinnen met schulden vaak worden vermeden. In deze huishoudens krijgen kinderen daardoor weinig kans om te leren van de financiële ervaringen van hun ouders.

Lees meer over: Duurzaam betaalgedrag onder jongeren? Betrek ouders!
28 oktober 2024

Creditmanagement

In 2023 hebben we grote stappen gezet om onze dienstverlening verder te optimaliseren en te personaliseren. Klantgerichtheid, gebruikersgemak en continue verbetering staan hierbij centraal. Ons Dossier Online en onze website zijn vernieuwd. Onze communicatiekanalen zijn verder verbeterd door de introductie van een nieuw (Azure) platform.

Lees meer over: Creditmanagement
Feedback