Naar de hoofd content Naar navigatie
Syncasso Syncasso
HomeOpdrachtgevers Ik wil betalen Mijn Dossier
nl Dutch
ar Arabicnl Dutchen Englishfr Frenchde Germanpl Polishes Spanishtr Turkish
Zoeken
  • Home
  • Over ons
  • Veelgestelde vragen
  • Opdrachtgevers
      • Inloggen
      • Implementatie
      • Rapportage en verantwoording
      • Kwaliteit en certificeringen
      • Maatschappelijk Verantwoord Incasseren
      • Innovatie
      • SyncassoLab
  • Ik wil betalen
  • Inloggen
  • Mijn Dossier
  • Ik wil betalen
  • Nieuws
  • Contact
  • Zoeken

Nieuws

Nieuwe debiteurgerichte website Syncasso verbetert toegankelijkheid

16 juli 2019
CorporatesFinance

Nieuwe debiteurgerichte website Syncasso verbetert toegankelijkheid online oplossingen voor betalingsproblemen

Elke maand komen tienduizenden debiteurklanten op onze Syncasso website om informatie over en/of een oplossing voor hun betalingsprobleem te zoeken. Uit wetenschappelijk onderzoek weten we dat ongeveer de helft van onze debiteurklanten laagtalig is. Daar hielden we nog onvoldoende rekening mee in onze website, vonden wij zelf.

De opdracht was vervolgens hoe we daar, gebruikmakend van de nieuwste beschikbare technieken en wetenschappelijke inzichten, online de beste oplossingen voor konden ontwikkelen.

De website begrijpt waar je heen wilt

We hebben voor de nieuwe debiteuren interface twee manieren ontwikkeld om intuïtief en snel bij de gezochte oplossingen te komen. Daarvoor bieden we op basis van een inventarisatie van het (historische) zoekgedrag van debiteurklanten de vier meest logische keuzemogelijkheden aan, in de vorm van een knop die je in één keer naar de oplossing brengt.

Aanvullend aan de vier knoppen, is de mogelijkheid toegevoegd om door middel van een vraag of woord verder te navigeren. Op basis van je vraag of het woord dat je invult, biedt de website een aantal keuzen aan, waaruit de debiteurklant de vraag kan kiezen die het best past bij het antwoord dat gezocht wordt.

Die je vervolgens weer snel naar de oplossing toebrengt waar je naar zocht. Je hoeft je vraag dus zelf niet op te schrijven. De website begrijpt waar je heen wilt.

Taalniveau B1 in combinatie met illustraties

De teksten voor de debiteuren interface zijn op taalniveau B1 geschreven.  Daarnaast gebruiken we iconen/illustraties om de begrijpelijkheid, gebruikersvriendelijkheid en toegankelijkheid van de website te optimaliseren.

Doorlopend verbeteren

We monitoren het gebruik en zoekgedrag op de website om knelpunten en afhaakmomenten snel te signaleren. We testen of aangebrachte verbeteringen de verwachtte resultaten opleveren, Zo kunnen we precies meten of een aanpassing werkt of opnieuw verbeterd moet worden. Daarnaast monitoren we de ingevulde zoekwoorden in de website en voegen nieuwe vraagopties toe voor de woorden die we nog niet kunnen koppelen aan een vraag. Een continu en oneindig proces van meten, aanpassen, verbeteren, meten, aanpassen, verbeteren.

Werkt beter

De nieuwe debiteureninterface is nog maar net twee weken online. Maar vergeleken met dezelfde periode vorig jaar meten we nu al dat de debiteurklanten die onze website bezoeken gemiddeld 30% minder moeite hoeven te doen om de gewenste oplossing te vinden. Beter voor de debiteurklanten. En beter voor Syncasso. Omdat wat we online leren hoe we onze offline communicatie kunnen verbeteren. We cash. We care.

Artikel delen?
Delen via LinkedIn Delen via Twitter Delen via Email

Gerelateerde nieuwsberichten

30 maart 2023

Syncasso Care Facts – Passende duurzame betalingsregelingen

Via onze website kunnen debiteurklanten gemakkelijk een betalingsregeling voorstellen. Onze incassoprofessionals hebben ruime bevoegdheden om een betalingsregeling af te spreken die past bij de betaalcapaciteit van de debiteurklant.

Lees meer
Read more about Syncasso Care Facts – Passende duurzame betalingsregelingen
28 maart 2023

Online Potjes-check via Geldfit

Zorgtoeslag, huurtoeslag, bijzondere bijstand. Er zijn veel potjes met geld maar mensen weten ze vaak niet te vinden. Om die reden lanceren Geldfit en VoorzieningenWijzer nu een online Potjes-check. Met deze online tool weten huishoudens voor welke toeslagen en regelingen ze in aanmerking komen.

Lees meer
Read more about Online Potjes-check via Geldfit
23 maart 2023

Syncasso Care Facts – Voorlichting aan debiteurklanten

Debiteurklanten die hulp nodig hebben bij hun financiële zorgen, wachten veel te lang met het inschakelen van hulp. Dat heeft verschillende oorzaken. Eén van de oorzaken is, dat debiteurklanten niet altijd weten hoe ze hulp kunnen vinden. Daarom besteden we in onze online- en offlinecommunicatie veel aandacht aan informatie over het oplossen van schulden en schuldhulpbemiddeling.

Lees meer
Read more about Syncasso Care Facts – Voorlichting aan debiteurklanten
16 maart 2023

Syncasso Care Facts – Care Coaches

Syncasso werkt met Care- en Incassocoaches op de werkvloer. Zij begeleiden onze medewerkers om debiteurklanten te helpen hun betalingsachterstanden op te lossen. De Care Coaches richten zich specifiek op de contacten met kwetsbare debiteurklanten en ondernemers in zwaar weer.

Lees meer
Read more about Syncasso Care Facts – Care Coaches
10 maart 2023

Syncasso Care Facts – Incassowaarden verbeteren

Communicatie- en data-analyse zijn continue processen om zowel de cash als de care van incassowaarde te verbeteren. Onze communicatiestrategie voor debiteurklanten is erop gericht om zo snel mogelijk in het minnelijke proces tot een oplossing te komen voor de betalingsachterstand. Daarmee voorkomen we kosten en stress.

Lees meer
Read more about Syncasso Care Facts – Incassowaarden verbeteren
08 maart 2023

Tijdelijk Noodfonds Energie

Sinds 7 februari jl. kunnen mensen met hoge energielasten een beroep doen op het Tijdelijk Noodfonds Energie. Dit Noodfonds helpt de energierekeningen met terugwerkende kracht over de maanden oktober 2022 tot en met maart 2023 te betalen.

Lees meer
Read more about Tijdelijk Noodfonds Energie
02 maart 2023

Syncasso Care Facts – Social Responsibility Officer

Samenwerking in de schulddienstverlening is volgens Syncasso noodzakelijk om problematische schulden te voorkomen en op te lossen. Onze Social Responsibility Officer zoekt daarom actief naar samenwerkingskansen met ketenpartners voor onderzoek, kennisoverdracht en informatie-uitwisseling.

Lees meer
Read more about Syncasso Care Facts – Social Responsibility Officer
28 februari 2023

Interview Sabine van den Boogaard over onderzoek Duurzaam Betaalgedrag

Syncasso doet wetenschappelijk onderzoek met de Rijksuniversiteit Groningen en het Lectoraat schulden en incasso van de Hogeschool Utrecht naar Duurzaam Betaalgedrag. Lees meer waarom Syncasso dit onderzoek doet.

Lees meer
Read more about Interview Sabine van den Boogaard over onderzoek Duurzaam Betaalgedrag
23 februari 2023

Verslag Groeisessie Geregistreerde Schuldregeling/ Regeling meedelen in beslag

Op donderdag 9 februari jl. presenteerde Michaël Brouwer, Mark Getkate en Paul Otter het door Syncasso en externe partner ontwikkelde conceptwetsvoorstel over de Geregistreerde Schuldregeling/Regeling meedelen in beslag.

Lees meer
Read more about Verslag Groeisessie Geregistreerde Schuldregeling/ Regeling meedelen in beslag
Feedback
Fijn dat u ons wilt helpen!

Bedankt voor uw bezoek aan www.syncasso.nl. We willen u graag zo goed mogelijk helpen. Daarom willen we graag weten wat we goed doen en wat beter kan.

U helpt ons en onze andere klanten als u deze korte vragenlijst invult. Bedankt voor uw medewerking!

Klik op het antwoord dat u het beste vindt passen.

Vragenlijst

Hoe zou u Syncasso beoordelen?

Footer logo

Contact

post@syncasso.nlWhatsAppNaar de contactpagina

Rekeningnummer Syncasso: NL 48 RABO 0300 1039 99

Direct betalen via iDeal

Rekeningnummer Syncasso:
NL 48 RABO 0300 1039 99

Direct betalen via iDeal

Pagina’s

  • Home
  • Opdrachtgevers
  • Mijn Dossier
  • Veelgestelde vragen
  • Over ons

Overige linkjes

  • Contact
  • Gebruik website (privacy & cookies)
  • Algemene Voorwaarden en Tarieven
Volg ons op Ga naar TwitterGa naar TwitterGa naar Twitter