Nieuws

Nieuwe debiteurgerichte website Syncasso verbetert toegankelijkheid

16 juli 2019

Nieuwe debiteurgerichte website Syncasso verbetert toegankelijkheid online oplossingen voor betalingsproblemen

Elke maand komen tienduizenden debiteurklanten op onze Syncasso website om informatie over en/of een oplossing voor hun betalingsprobleem te zoeken. Uit wetenschappelijk onderzoek weten we dat ongeveer de helft van onze debiteurklanten laagtalig is. Daar hielden we nog onvoldoende rekening mee in onze website, vonden wij zelf.

De opdracht was vervolgens hoe we daar, gebruikmakend van de nieuwste beschikbare technieken en wetenschappelijke inzichten, online de beste oplossingen voor konden ontwikkelen.

De website begrijpt waar je heen wilt

We hebben voor de nieuwe debiteuren interface twee manieren ontwikkeld om intuïtief en snel bij de gezochte oplossingen te komen. Daarvoor bieden we op basis van een inventarisatie van het (historische) zoekgedrag van debiteurklanten de vier meest logische keuzemogelijkheden aan, in de vorm van een knop die je in één keer naar de oplossing brengt.

Aanvullend aan de vier knoppen, is de mogelijkheid toegevoegd om door middel van een vraag of woord verder te navigeren. Op basis van je vraag of het woord dat je invult, biedt de website een aantal keuzen aan, waaruit de debiteurklant de vraag kan kiezen die het best past bij het antwoord dat gezocht wordt.

Die je vervolgens weer snel naar de oplossing toebrengt waar je naar zocht. Je hoeft je vraag dus zelf niet op te schrijven. De website begrijpt waar je heen wilt.

Taalniveau B1 in combinatie met illustraties

De teksten voor de debiteuren interface zijn op taalniveau B1 geschreven.  Daarnaast gebruiken we iconen/illustraties om de begrijpelijkheid, gebruikersvriendelijkheid en toegankelijkheid van de website te optimaliseren.

Doorlopend verbeteren

We monitoren het gebruik en zoekgedrag op de website om knelpunten en afhaakmomenten snel te signaleren. We testen of aangebrachte verbeteringen de verwachtte resultaten opleveren, Zo kunnen we precies meten of een aanpassing werkt of opnieuw verbeterd moet worden. Daarnaast monitoren we de ingevulde zoekwoorden in de website en voegen nieuwe vraagopties toe voor de woorden die we nog niet kunnen koppelen aan een vraag. Een continu en oneindig proces van meten, aanpassen, verbeteren, meten, aanpassen, verbeteren.

Werkt beter

De nieuwe debiteureninterface is nog maar net twee weken online. Maar vergeleken met dezelfde periode vorig jaar meten we nu al dat de debiteurklanten die onze website bezoeken gemiddeld 30% minder moeite hoeven te doen om de gewenste oplossing te vinden. Beter voor de debiteurklanten. En beter voor Syncasso. Omdat wat we online leren hoe we onze offline communicatie kunnen verbeteren. We cash. We care.

Gerelateerde nieuwsberichten

23 juli 2024

Goed regelen is een vak

Regelmatig krijg ik tijdens mijn huisbezoeken de vraag of er een regeling kan worden getroffen. Regelen lijkt makkelijk: afspreken welk bedrag maandelijks te betalen maar er zitten nogal wat haken en ogen aan: hoe regel je goed?

Lees meer over: Goed regelen is een vak
16 juli 2024

Lees mee met de verhalen van ons team

In deze serie leert u de mensen achter Syncasso kennen. Met deze keer Maarten, medewerker Service Center bij Syncasso.

Lees meer over: Lees mee met de verhalen van ons team
09 juli 2024

Samenwerking in de schulddienstverleningsketen

Samenwerking in de schulddienstverleningsketen is een voorwaarde om problematische schulden te voorkomen en op te lossen. Syncasso onderhoudt daarom via haar Social Responsibility Officer actief het contact met het schulddienstverleningsnetwerk om verbeteringskansen te signaleren en te realiseren.

Lees meer over: Samenwerking in de schulddienstverleningsketen
04 juli 2024

Mee met de gerechtsdeurwaarder

Regelmatig neem ik mensen mee op bij mijn huisbezoeken als gerechtsdeurwaarder. Zoals politici, pers en stakeholders om hen een realistisch beeld te geven van het werk van de gerechtsdeurwaarder en waar we in de praktijk mee te maken krijgen. Niet alleen de huisbezoeken zelf maar ook de vele stakeholders en de maatschappelijke aandacht voor schulden: hoe vinden we daar onze weg in?

Lees meer over: Mee met de gerechtsdeurwaarder
25 juni 2024

Lees mee met de verhalen van ons team

In deze serie leert u de mensen achter Syncasso kennen. Met deze keer Esther Verstraten, deurwaarder bij Syncasso.

Lees meer over: Lees mee met de verhalen van ons team
25 juni 2024

Syncasso Tour du Syncasso

Van 12 tot 14 juni hebben onze sportieve collega’s een mooie tocht van meer dan 500 km gemaakt langs al onze Syncasso-kantoren, allemaal voor het goede doel: de Hersenstichting. Op dag één trapten ze van Arnhem naar Utrecht, met een stevige portie wind door het Groene Hart naar Rotterdam, om te eindigen in het bruisende Amsterdam. Op dag twee trotseerden ze de polders richting Leeuwarden, gevolgd door een prachtige rit door natuurgebieden terug naar Arnhem.

Lees meer over: Syncasso Tour du Syncasso
20 juni 2024

Terugblik 3e editie van het Schuldenketencongres

Op donderdag 13 juni vond de derde editie van het Jaarcongres Schuldenketen plaats bij Villa Jongerius in Utrecht. Syncasso organiseerde samen met Kerckebosch Studiecentrum dit congres over de groeiende uitdagingen rondom financiële verantwoordelijkheid en zelfredzaamheid van burgers.

Lees meer over: Terugblik 3e editie van het Schuldenketencongres
18 juni 2024

Syncasso aanwezig bij Wijzer in geldzaken bijeenkomst: ‘Geldlessen voor de toekomst’

Op 10 juni waren we aanwezig bij de door Wijzer in geldzaken georganiseerde netwerkbijeenkomst ‘Geldlessen voor de toekomst’. Een waardevol evenement waar vooral docenten uit primair, voortgezet en middelbaar beroepsonderwijs en partners uit de financiële sector bijeenkwamen ter bevordering van de financiële educatie in Nederland.

Lees meer over: Syncasso aanwezig bij Wijzer in geldzaken bijeenkomst: ‘Geldlessen voor de toekomst’
11 juni 2024

Onze Cash- en Care-jaarverslagen 2023

2023 was door economische en maatschappelijke onzekerheden een uitdagend jaar. Maar het bood ook kansen om te groeien en onze dienstverlening verder te verbeteren. We hebben in 2023 niet alleen onze bedrijfsdoelstellingen behaald, maar ook onze maatschappelijke betrokkenheid verder vergroot. Duurzame oplossingen, innovatie en de professionaliteit van ons team zorgden voor groei en een verdere versterking van onze marktpositie.

Lees meer over: Onze Cash- en Care-jaarverslagen 2023
Feedback