Nieuws

Meedenken gaat vooraf aan incasseren

23 oktober 2018

Rachel Anastacia, Contact Center Syncasso

Alle collega’s op onze twee contactcentra in Almere en Leeuwarden zijn generalisten. Dat maakt het werk voor ons afwisselend. De meeste gesprekken zijn heel vriendelijk. Mensen zijn blij dat ze geholpen worden bij het oplossen van hun betalingsprobleem. Soms zijn ze overstuur omdat ze door de bomen het bos niet meer zien. Eerst help je die mensen om te de-escaleren, weer rustig te worden. Meedenken in oplossingen gaat dan voor incasseren. Maar er zijn natuurlijk soms ook moeilijke gesprekken. Dat heeft meestal te maken met de fase van het incassoproces. Mensen wachten veel te lang met in actie komen. Dan komt er een moment dat er beslag gelegd wordt en dat resulteert meestal in een moeizaam gesprek. Niet vreemd natuurlijk, zeker als je een kostwinner bent met kinderen. Maar ook daar zijn oplossingen voor. Vaak wordt er dan direct betaald en helpen wij om zo snel mogelijk het beslag op te heffen.

Betalingsregeling

We kunnen zelfstandig een passende betalingsregeling afspreken om de achterstand op te lossen. Alleen als we zien dat iemand al drie keer een regelingsafspraak niet is nagekomen, vragen we meer informatie via een inkomsten en uitgaven formulier voor we een nieuwe afspraak kunnen maken. Heel vaak wordt er dan alsnog in één keer betaald.

Zelfstandig in een team

Bellen doe je natuurlijk in je eentje. Maar gelukkig zijn er altijd collega’s waar je op terug kunt vallen. Er is veel ervaring binnen ons team. En altijd een luisterend oor voor elkaar. Want het is best een uitdagende baan. Na een taai gesprek moet je echt je energie ergens anders vandaan halen. Gelukkig wordt er ook veel gelachen. En het volgende gesprek is meestal weer positief. Van de zestig gesprekken zijn er misschien maar vier vervelend. Dus dat valt eigenlijk best wel mee.

Dagstart

We beginnen elke dag met een dagstart waarin we de resultaten bespreken en samen vooruit kijken. We bespreken of we ons servicelevel de vorige dag gehaald hebben, hoe vaak we naar buiten bellen en welk rapportcijfer we krijgen van de debiteurklanten. We kijken naar de oorzaken als het een keer tegenvalt en bedenken daar oplossingen voor. Het komt wel eens voor dat er een grote actie gedaan wordt en wij niet op tijd zijn geïnformeerd om onze capaciteit aan te passen. Dan loopt de wachttijd op. Heel vervelend voor de debiteuren die bellen. En niet goed voor de resultaten van die actie. Daar schakelen we dan natuurlijk op om een herhaling te voorkomen.

Taalbarrières

Syncasso doet veel onderzoek naar laagtaligheid. Dat komt veel voor bij onze debiteurklanten. Aan de telefoon merk je dat ook. Rustig blijven en net zo vaak, zo simpel mogelijk, uitleggen als nodig is om elkaar te begrijpen. Als ik het tien keer moet uitleggen, doe ik dat tien keer. Met geduld en begrip komen we er samen altijd uit.

Nieuwe collega’s

Als je hier komt werken, wordt je door een ervaren collega persoonlijk begeleid. Die luistert in het begin mee met je gesprekken en geeft tips en adviezen. Ons computersysteem vind ik niet ingewikkeld. Had ik zelf binnen een dag of twee onder de knie. Onze bezetting is heel belangrijk om debiteuren snel en goed te kunnen helpen. Als de wachttijd langer wordt merk je dat meteen aan de bellers. Daarom zoeken we voor onze Contact Centers in Almere en Leeuwarden nieuwe collega’s. Als je denkt dat je in ons team past, moet je eens kijken op onze website voor meer informatie.

Gerelateerde nieuwsberichten

17 september 2024

Onderzoek naar jongeren en zorgschulden van start

Hogeschool van Amsterdam (HvA), de Universiteit van Amsterdam (UvA) en incasso- en gerechtsdeurwaarderskantoor Syncasso starten samen een onderzoeksproject "Jongeren van zorgschulden naar duurzaam betaalgedrag". Het onderzoek, dat loopt van september 2024 tot maart 2025, richt zich op het begrijpen en aanpakken van de toenemende zorgschulden onder jongeren. De organisaties willen daarmee duurzame oplossingen ontwikkelen om deze schuldenproblematiek bij jongeren effectief te bestrijden.

Lees meer over: Onderzoek naar jongeren en zorgschulden van start
10 september 2024

Communicatie

In 2023 is onze nieuwe website live gegaan. De look en feel is moderner en persoonlijker geworden door foto’s van ons eigen team te gebruiken. Syncasso hecht veel belang aan gesegmenteerde en gerichte incassocommunicatie. Daarom is onze communicatie begrijpelijk en voelt als persoonlijk voor de ontvanger. Met onze voorspelmodellen en inzichten uit wetenschappelijk onderzoek, bepalen we de toon en boodschap die past bij de betaalcapaciteit van de debiteurklant.

Lees meer over: Communicatie
03 september 2024

Optimaliseer uw incassoproces met deze 6 expert tips

Goede communicatie is de sleutel naar een succesvol incassoproces. In deze infographic geven we u 6 tips om uw incassocommunicatie verder te verbeteren. Van begrijpelijke tekst tot een vriendelijke toon – ontdek hoe u betalingen sneller kunt ontvangen en uw klantrelatie goed houdt.

Lees meer over: Optimaliseer uw incassoproces met deze 6 expert tips
27 augustus 2024

En blijkt er nog een schuld te zijn

Een rijtjeswoning in een nieuwbouw wijk. Ik druk op de deurbel. Een man van ongeveer zestig jaar opent de deur. Ik geef aan voor wie ik kom. Ja dat ben ik, zegt de man. Nadat ik me voorstel en aangeef dat ik gerechtsdeurwaarder ben, volgt een gesprek. Hij kan de vordering wel betalen geeft hij aan. Bij het afscheid nemen maakt hij terloops een opmerking waaruit blijkt dat er meer aan de hand is…

Lees meer over: En blijkt er nog een schuld te zijn
20 augustus 2024

Werkgeverschap

Om onze continuïteit te borgen is onze continue focus om medewerkers te vinden, te binden en te boeien. We investeren in de persoonlijke ontwikkeling van onze medewerkers met opleidingen, trainingen, mentoring en coaching. We geven doorlopend aandacht aan de geestelijke en fysieke vitaliteit van medewerkers, variërend van een SyncFit sportdag tot de SyncFit intranet pagina waar alle initiatieven over dit onderwerp terug te vinden zijn.

Lees meer over: Werkgeverschap
13 augustus 2024

Loonbeslag, wat kan er nog?

Op een regenachtige dag loop ik bij een bedrijf naar binnen. Ik meld me bij de receptie en vraag naar de collega die personeelszaken doet of een directielid. De receptioniste gaat bellen en al snel staat de directeur voor me. Ik stel me voor en geef aan dat ik loonbeslag kom leggen.

Lees meer over: Loonbeslag, wat kan er nog?
06 augustus 2024

Lees mee met de verhalen van ons team

In deze serie leert u de mensen achter Syncasso kennen. Met deze keer Chris van der Horst, incassomedewerker en praktijkcoach.

Lees meer over: Lees mee met de verhalen van ons team
30 juli 2024

Nabuurschap

SRCM is een branche specifieke certificering die betrokken incasseren en maatschappelijk verantwoord ondernemen, zichtbaar én meetbaar maakt. Dit ligt helemaal in lijn met onze ‘We Cash-We Care’ gedachte. We zijn er trots op dat we SRCM gecertificeerd zijn! De SRCM-norm is opgebouwd uit acht onderdelen, een daarvan is nabuurschap.

Lees meer over: Nabuurschap
23 juli 2024

Goed regelen is een vak

Regelmatig krijg ik tijdens mijn huisbezoeken de vraag of er een regeling kan worden getroffen. Regelen lijkt makkelijk: afspreken welk bedrag maandelijks te betalen maar er zitten nogal wat haken en ogen aan: hoe regel je goed?

Lees meer over: Goed regelen is een vak
Feedback