Naar de hoofd content Naar navigatie
Syncasso Syncasso
HomeOpdrachtgevers Ik wil betalen Mijn Dossier
nl Dutch
ar Arabicnl Dutchen Englishfr Frenchde Germanpl Polishes Spanishtr Turkish
Zoeken
  • Home
  • Over ons
  • Veelgestelde vragen
  • Opdrachtgevers
      • Inloggen
      • Implementatie
      • Rapportage en verantwoording
      • Kwaliteit en certificeringen
      • Maatschappelijk Verantwoord Incasseren
      • Innovatie
      • SyncassoLab
  • Ik wil betalen
  • Inloggen
  • Mijn Dossier
  • Ik wil betalen
  • Nieuws
  • Contact
  • Zoeken

Nieuws

Directeur Operations Koen Kwadijk ‘Het fundament staat.’

11 april 2019
CorporatesFinance

Directeur Operations Koen Kwadijk ‘Het fundament staat.’

Syncasso ’s directeur Operations Koen Kwadijk is deze maand precies twee jaar in functie. Met veel plezier. Dat komt vooral door de open cultuur bij Syncasso. Iedereen helpt en denkt mee. Er is een grote betrokkenheid van alle collega’s bij Syncasso. En veel vertrouwen en vrijheid van het dagelijks bestuur.

Koen KwadijkKoen: In de afgelopen twee jaar is er veel gebeurd en veranderd binnen onze Operatie. Voor Syncasso werkte ik bij een organisatie , waarvan ik een organisatieonderdeel had teruggebracht naar één locatie. Vanuit een operationeel perspectief brengt dit allemaal voordelen met zich mee. Bij Syncasso hebben wij zes locaties, dat was wel even wennen voor mij, omdat dit extra operationele uitdagingen met zich meebrengt. Vanuit mijn bedrijfskundige achtergrond streef ik naar een structuur en manier van samenwerken die de synergie binnen de operatie optimaliseert. Als iedereen op dezelfde manier werkt, dezelfde taal spreekt en op dezelfde wijze organiseert, werkt dat veel efficiënter en kunnen de collega’s elkaar gemakkelijker vinden.

De Syncasso Way

Daar ben ik mee aan de slag gegaan. Er was nog geen ‘Syncasso way’ om zaken aan te pakken. Daar hebben we een nieuwe structuur voor neergezet. Hoe organiseren wij onszelf? Hoe pakken we dingen aan? Hoe kunnen we processen versnellen? De opbouw van de organisatie had teveel lagen. Waardoor we in mijn ogen te log waren in de besturing. In overleg met ons Dagelijks Bestuur hebben we er een managers-laag tussenuit gehaald. Om directer en sneller te kunnen besturen. Tegelijkertijd hebben we relatiemanagers aangesteld om nog dichter tegen onze klanten aan te zitten.

We zijn het werk anders gaan organiseren. Slimmer werken en continue verbeteren door Lean management zijn hierin belangrijke thema’s. De aansturing van onze teams is veranderd. Beoordelingskaders zijn gewijzigd, dagstarts, dagdoelen en persoonlijke doelen zijn ingevoerd en benoemd voor alle medewerkers. De missie, visie en strategie van Syncasso zijn doorvertaald naar de medewerkers. Wat betekenen onze kernwaarden voor jouw dagelijks werk? We gaan zover dat we de thema’s en doelstellingen uit ons Business Plan vertalen naar de bijdrage die elke individuele medewerker daaraan kan leveren.

Meer rust

Effect daarvan is dat er veel meer rust in de organisatie is gekomen. Duidelijkheid over wat er moet gebeuren. We hebben patronen en structuren toegevoegd om dat te borgen. Het fundament staat. Daardoor leveren we betere resultaten. Die bovendien voorspelbaar zijn geworden. De bandbreedte voor afwijkingen is nu veel kleiner. Doelstellingen worden makkelijker gehaald. De ruimte die dat geeft gebruiken we om met verbeteringen aan de slag te gaan.

Maar het heeft ook gezorgd voor meer verbinding met onze medewerkers. Onze medewerkertevredenheid is toegenomen. Dat is ook te danken aan onze teamleiders. Hun feedback en inzet heeft ervoor gezorgd dat we als team en als organisatie gegroeid zijn. Ze hebben de businessplanthema’s doorgedacht en doorvertaald naar hun team/medewerkers. De samenwerking tussen onze verschillende disciplines is een andere belangrijke succesfactor. We werken met multidisciplinaire teams van incassospecialisten, juristen, data-analisten, communicatieprofessionals en gerechtsdeurwaarders samen aan de verbetering van onze processen. Die geïntegreerde benadering levert sneller, betere oplossingen.

Partnership

We hebben mooie stappen gezet als organisatie. Dat wordt gelukkig ook door de opdrachtgevers herkend. Dat zien we terug in de benchmarks. Grote opdrachtgevers hebben hun samenwerking met Syncasso verlengd. De aanpassingen in onze organisatie hebben ervoor gezorgd dat we een sparringpartner voor onze opdrachtgevers zijn geworden. De hoogste vorm van klanttevredenheid is partnership. Daar streven we naar. Dat gaat verder dan wat je in de benchmarks terug ziet. Proactief en op tijd signaleren. Voor de benchmarks uitlopen. Dit jaar zetten we in onze operatie sterk in op klantbeleving. Naast de interne KPI’s gaan we het daar veel meer over hebben. Als we de klant beter kennen en begrijpen worden we partner van onze opdrachtgever, in plaats van leverancier.

Leren veranderen

De omgeving van de deurwaarderswereld verandert snel. Als je als organisatie daar te laat of onvoldoende op kunt reageren, is het risico groot dat je de boot mist. Het kan zelfs de continuïteit van de onderneming raken. Dat vereist maximale wendbaarheid om je aan te passen aan bewegende doelen. Weten wat je opdrachtgevers bezig houdt. Waar de markt naartoe beweegt. Daar actief en effectief op reageren. De uitdaging is om in al die beweging juist stil te staan om te evalueren. Daardoor grip te krijgen op de veranderingen. Dat vraagt veel van het lerend vermogen van onze organisatie. Om snel en effectief te kunnen veranderen investeren we daarom gericht in onze medewerkers. We dagen ze uit om actief mee te denken over optimalisaties en te investeren in hun kennis. Om kritisch te blijven op wat we doen en daarover vragen stellen. Om mee te denken om de partnerships met onze opdrachtgevers in te vullen. Daarmee vergroten we onze medewerkerswaarde en kunnen we de veranderingen voor blijven.

Artikel delen?
Delen via LinkedIn Delen via Twitter Delen via Email

Gerelateerde nieuwsberichten

30 maart 2023

Syncasso Care Facts – Passende duurzame betalingsregelingen

Via onze website kunnen debiteurklanten gemakkelijk een betalingsregeling voorstellen. Onze incassoprofessionals hebben ruime bevoegdheden om een betalingsregeling af te spreken die past bij de betaalcapaciteit van de debiteurklant.

Lees meer
Read more about Syncasso Care Facts – Passende duurzame betalingsregelingen
28 maart 2023

Online Potjes-check via Geldfit

Zorgtoeslag, huurtoeslag, bijzondere bijstand. Er zijn veel potjes met geld maar mensen weten ze vaak niet te vinden. Om die reden lanceren Geldfit en VoorzieningenWijzer nu een online Potjes-check. Met deze online tool weten huishoudens voor welke toeslagen en regelingen ze in aanmerking komen.

Lees meer
Read more about Online Potjes-check via Geldfit
23 maart 2023

Syncasso Care Facts – Voorlichting aan debiteurklanten

Debiteurklanten die hulp nodig hebben bij hun financiële zorgen, wachten veel te lang met het inschakelen van hulp. Dat heeft verschillende oorzaken. Eén van de oorzaken is, dat debiteurklanten niet altijd weten hoe ze hulp kunnen vinden. Daarom besteden we in onze online- en offlinecommunicatie veel aandacht aan informatie over het oplossen van schulden en schuldhulpbemiddeling.

Lees meer
Read more about Syncasso Care Facts – Voorlichting aan debiteurklanten
16 maart 2023

Syncasso Care Facts – Care Coaches

Syncasso werkt met Care- en Incassocoaches op de werkvloer. Zij begeleiden onze medewerkers om debiteurklanten te helpen hun betalingsachterstanden op te lossen. De Care Coaches richten zich specifiek op de contacten met kwetsbare debiteurklanten en ondernemers in zwaar weer.

Lees meer
Read more about Syncasso Care Facts – Care Coaches
10 maart 2023

Syncasso Care Facts – Incassowaarden verbeteren

Communicatie- en data-analyse zijn continue processen om zowel de cash als de care van incassowaarde te verbeteren. Onze communicatiestrategie voor debiteurklanten is erop gericht om zo snel mogelijk in het minnelijke proces tot een oplossing te komen voor de betalingsachterstand. Daarmee voorkomen we kosten en stress.

Lees meer
Read more about Syncasso Care Facts – Incassowaarden verbeteren
08 maart 2023

Tijdelijk Noodfonds Energie

Sinds 7 februari jl. kunnen mensen met hoge energielasten een beroep doen op het Tijdelijk Noodfonds Energie. Dit Noodfonds helpt de energierekeningen met terugwerkende kracht over de maanden oktober 2022 tot en met maart 2023 te betalen.

Lees meer
Read more about Tijdelijk Noodfonds Energie
02 maart 2023

Syncasso Care Facts – Social Responsibility Officer

Samenwerking in de schulddienstverlening is volgens Syncasso noodzakelijk om problematische schulden te voorkomen en op te lossen. Onze Social Responsibility Officer zoekt daarom actief naar samenwerkingskansen met ketenpartners voor onderzoek, kennisoverdracht en informatie-uitwisseling.

Lees meer
Read more about Syncasso Care Facts – Social Responsibility Officer
28 februari 2023

Interview Sabine van den Boogaard over onderzoek Duurzaam Betaalgedrag

Syncasso doet wetenschappelijk onderzoek met de Rijksuniversiteit Groningen en het Lectoraat schulden en incasso van de Hogeschool Utrecht naar Duurzaam Betaalgedrag. Lees meer waarom Syncasso dit onderzoek doet.

Lees meer
Read more about Interview Sabine van den Boogaard over onderzoek Duurzaam Betaalgedrag
23 februari 2023

Verslag Groeisessie Geregistreerde Schuldregeling/ Regeling meedelen in beslag

Op donderdag 9 februari jl. presenteerde Michaël Brouwer, Mark Getkate en Paul Otter het door Syncasso en externe partner ontwikkelde conceptwetsvoorstel over de Geregistreerde Schuldregeling/Regeling meedelen in beslag.

Lees meer
Read more about Verslag Groeisessie Geregistreerde Schuldregeling/ Regeling meedelen in beslag
Feedback
Fijn dat u ons wilt helpen!

Bedankt voor uw bezoek aan www.syncasso.nl. We willen u graag zo goed mogelijk helpen. Daarom willen we graag weten wat we goed doen en wat beter kan.

U helpt ons en onze andere klanten als u deze korte vragenlijst invult. Bedankt voor uw medewerking!

Klik op het antwoord dat u het beste vindt passen.

Vragenlijst

Hoe zou u Syncasso beoordelen?

Footer logo

Contact

post@syncasso.nlWhatsAppNaar de contactpagina

Rekeningnummer Syncasso: NL 48 RABO 0300 1039 99

Direct betalen via iDeal

Rekeningnummer Syncasso:
NL 48 RABO 0300 1039 99

Direct betalen via iDeal

Pagina’s

  • Home
  • Opdrachtgevers
  • Mijn Dossier
  • Veelgestelde vragen
  • Over ons

Overige linkjes

  • Contact
  • Gebruik website (privacy & cookies)
  • Algemene Voorwaarden en Tarieven
Volg ons op Ga naar TwitterGa naar TwitterGa naar Twitter