Nieuws

Schuldhulp moet uit de taboesfeer

19 april 2021

Schuldhulp moet uit de taboesfeer

Mensen met geldzorgen wachten vaak jarenlang voor ze schuldhulp zoeken. Daarbij spelen allerlei factoren een rol. Schaamte, of een misplaatst optimisme dat het financiële probleem zich op den duur wel oplost door een meevaller of het vakantiegeld, komen als oorzaken naar voren in het onderzoek dat we in 2016 met de Rijksuniversiteit Groningen en Kredietbank Nederland deden.

Helpen naar schuldhulp

Schuldhulpverlening of budget coaching moet een normale, geaccepteerde manier worden om je financiële problemen op te lossen als je er zelf niet uit komt. Het kan iedereen overkomen en allerlei oorzaken hebben waar je zelf weinig of geen invloed op hebt. In onze communicatie met debiteurklanten wijzen we al veel langer op de mogelijkheid om schuldhulp te krijgen om te helpen bij financiële zorgen. Op onze website hebben we er een speciale pagina voor ingericht www.syncasso.nl/hulp. Met Kredietbank Nederland doen we een pilot waarin onze deurwaarders toestemming vragen aan debiteurklanten om hun contactgegevens te delen met de schuldhulp, zodat schuldhulp binnen een dag contact zoeken met de debiteurklant om te helpen bij de oplossing.

Geldfit

Vorig jaar zijn we partner geworden van de Nederlandse Schuldhulp Route. We promoten Geldfit prominent op de debiteurenpagina van onze website. Die pagina krijgt meer dan 36.000 bezoekers per maand.  In onze rechtstreekse incassocommunicatie met Niet-kunners en Regelaars voegen we teksten met hyperlinks toe naar deze ‘hulp’ pagina. Zo kunnen we vaststellen welke benadering de  meeste response oplevert om ervoor te zorgen dat meer debiteurklanten eerder in contact komen met de schuldhulpverlening. Dat voorkomt problematische schulden en is beter voor alle partijen in de schulddienstverleningsketen.

Gerelateerde nieuwsberichten

10 december 2024

Een dag: drie verschillende gesprekken

Wat ik aantrekkelijk vind in mijn werk als gerechtsdeurwaarder is dat elke dag én gesprek weer anders is. Geen oordeel hebben ook want niet alles is wat het lijkt.

Lees meer over: Een dag: drie verschillende gesprekken
05 december 2024

Leiderschap

Syncasso is zich bewust van haar maatschappelijke verantwoordelijkheid in het schulddienstverleningsdomein. Daarom zoeken we naar samenwerkingen om betere oplossingen te bieden voor de schuldenproblematiek.

Lees meer over: Leiderschap
03 december 2024

Ontmoet Celine Zwart: van Incasso- medewerker tot Teamleider bij Syncasso

In deze serie leert u de mensen achter Syncasso kennen. Met deze keer Celine Zwart, Teamleider zorgverzekeraars.

Lees meer over: Ontmoet Celine Zwart: van Incasso- medewerker tot Teamleider bij Syncasso
28 november 2024

AI transformeert de incassobranche

In het november nummer van de Creditmanager vertelt Directeur Klant, Markt en Communicatie, Sabine van den Boogaard hoe Syncasso met AI haar dienstverlening sneller, efficiënter én klantgerichter heeft gemaakt.

Lees meer over: AI transformeert de incassobranche
21 november 2024

Goed regelen is een vak

Regelmatig krijg ik tijdens mijn huisbezoeken de vraag of er een regeling kan worden getroffen. Regelen lijkt makkelijk: afspreken welk bedrag maandelijks te betalen, maar er zitten nogal wat haken en ogen aan: hoe regel je goed?

Lees meer over: Goed regelen is een vak
19 november 2024

Vakmanschap

Ook in 2023 was de krapte op de arbeidsmarkt voelbaar. Om onze continuïteit te borgen heeft het onze continue focus om (nieuwe) medewerkers te vinden, binden en boeien. We investeren continu in de persoonlijke ontwikkeling van onze medewerkers met opleidingen, trainingen, mentoring en coaching.

Lees meer over: Vakmanschap
11 november 2024

Syncasso wint Credit Management Innovation Award 2024 met wetsvoorstel ‘Meedelen in beslag’

Wij zijn trots met de bekroning van ons wetsvoorstel 'Meedelen in beslag' met de Credit Management Innovation Award 2024. VVCM reikt deze award jaarlijks uit aan innovaties die creditmanagement kwalitatief verbeteren.

Lees meer over: Syncasso wint Credit Management Innovation Award 2024 met wetsvoorstel ‘Meedelen in beslag’
05 november 2024

Duurzaam betaalgedrag onder jongeren? Betrek ouders!

Veel ouders met schulden missen zelf de financiële kennis en vaardigheden om hun kinderen gezond financieel gedrag te leren. De combinatie van schulden, emotionele stress en schaamte zorgt ervoor dat gesprekken over geld in gezinnen met schulden vaak worden vermeden. In deze huishoudens krijgen kinderen daardoor weinig kans om te leren van de financiële ervaringen van hun ouders.

Lees meer over: Duurzaam betaalgedrag onder jongeren? Betrek ouders!
28 oktober 2024

Creditmanagement

In 2023 hebben we grote stappen gezet om onze dienstverlening verder te optimaliseren en te personaliseren. Klantgerichtheid, gebruikersgemak en continue verbetering staan hierbij centraal. Ons Dossier Online en onze website zijn vernieuwd. Onze communicatiekanalen zijn verder verbeterd door de introductie van een nieuw (Azure) platform.

Lees meer over: Creditmanagement
Feedback