Deze website maakt gebruik van cookies om ons te helpen uw gebruikerservaring te verbeteren. Accepteren Meer informatie

Afgelost = Opgelost

Afgelost = Opgelost. Hoe verlagen we de drempel tot het zoeken van contact?

Mensen met problematische schulden wachten vaak lang voordat ze hulp zoeken om iets aan hun financiële problemen te doen. Hierdoor stapelen schulden zich op en wordt de schuldenproblematiek onnodig complex. Het zou daarom voor zowel schuldenaar, crediteur als hulpverlener beter zijn wanneer schuldenaren in een vroeger stadium actie zouden ondernemen. Dit onderzoeksproject van Syncasso, Kredietbank Nederland en Rijksuniversiteit Groningen, dat is uitgevoerd in het kader van de regeling ter stimulering van activiteiten die een duurzame bijdrage leveren aan het tegengaan van armoede en schuldenproblematiek, heeft als doel om in kaart te brengen waarom mensen met schulden relatief lang wachten om actie te ondernemen. Deze kennis wordt vervolgens gebruikt om communicatiemiddelen te ontwikkelen die schuldenaren kunnen stimuleren om eerder in actie te komen.

 

Onderzoeksrapport

De aanpak en resultaten van ons onderzoek staan beschreven in het onderzoeksrapport ‘Afgelost = Opgelost’. Wilt u ons onderzoeksrapport ontvangen?

Download hier het onderzoeksrapport ‘Afgelost = Opgelost’.

  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.