Nieuws
Communicatie afgestemd op de ontvanger
10 september 2024In 2023 is onze nieuwe website live gegaan. De look en feel is moderner en persoonlijker geworden door foto’s van ons eigen team te gebruiken. Syncasso hecht veel belang aan gesegmenteerde en gerichte incassocommunicatie. Daarom is onze communicatie begrijpelijk en voelt als persoonlijk voor de ontvanger. Met onze voorspelmodellen en inzichten uit wetenschappelijk onderzoek, bepalen we de toon en boodschap die past bij de betaalcapaciteit van de debiteurklant. Onze dynamische workflows zorgen dat communicatie goed aansluit op de reactie van de debiteurklant, of het uitblijven daarvan. Onze schriftelijke communicatie is op begrijpelijkheid gecontroleerd door taalambassadeurs van de Stichting ABC. Ingewikkelde incasso-onderwerpen leggen we uit in animatievideo’s en debiteurklantennieuwsbrieven.
Duurzaam overtreffen van de verwachtingen
Eén van onze belangrijkste drijfveren is om de maatschappelijke waarde van creditmanagement te verduurzamen. We willen met onze dienstverlening zoveel mogelijk schulden, zo goed mogelijk oplossen en er daarbij voor zorgen dat de debiteurklant perspectief krijgt op een schuldenvrije toekomst. Gebaseerd op onze inzichten uit wetenschappelijk onderzoek blijven we investeren in debiteurklantcommunicatie die zich richt op duurzaam betaalgedrag en een betere aansluiting op de schuldhulpverlening. De mentaliteit en competenties die daarvoor nodig zijn trainen we organisatiebreed en passen we toe in alle communicatie met debiteurklanten.
Begrijpelijke incassocommunicatie
Onze voorspelmodellen en workflows zijn in 2023 verder verbeterd om debiteurklanten te benaderen met een boodschap die past bij hun persoonlijke en financiële situatie. De look & feel van de e-mails die we daarvoor gebruiken is in eigen beheer ontwikkeld, getest en geoptimaliseerd. De gebruikerservaring is hierdoor sterk verbeterd. We hebben buttons toegevoegd aan onze e-mails die rechtstreeks toegang geven tot een directe betaling, een betalingsregeling of hulp om het betalingsprobleem op te lossen. De verbeteringen zorgen voor een hogere response op onze e-mails, waardoor we tevens een stijging van het aantal minnelijke oplossingen meten.
Onze communicatie is altijd begrijpelijk, oplossend en motiverend. We evalueren onze communicatie met debiteurklantonderzoek en IVR (Interactive Voice Response) na elk telefonisch contact. De inzichten uit onze onderzoeken gebruiken we om onze communicatie te verbeteren en in A/B-tests de resultaten van de verbeteringen te meten. Bij ingewikkelde juridische documenten of exploten voegen wij een voorblad toe met een korte, duidelijke uitleg, die we versterken met pictogrammen. Alle learnings en inzichten over begrijpelijke incassocommunicatie delen we actief met de gehele incasso- en schulddienstverleningsketen via onze social mediakanalen, groeisessies en seminars.
Nieuwe communicatiestrategie
In 2023 hebben we een nieuwe debiteurklantcommunicatiestrategie ontwikkeld. In de nieuwe strategie staan de kernwaarden persoonlijk, actief en reëel centraal. Met e-learning, training en coaching op basis van heldere richtlijnen is de nieuwe strategie geoperationaliseerd en geïmplementeerd in alle toepassingen die wij inzetten om kwalitatief debiteurklantcontact tot stand te brengen.
Onze incassocommunicatie zorgt ervoor dat we zo snel mogelijk in het minnelijke proces tot een oplossing komen voor de betalingsachterstand. Daarmee voorkomen we kosten en stress. Voor elke opdrachtgever wordt een datagestuurd voorspelmodel ingezet om de betaalcapaciteit van hun debiteurklanten betrouwbaar te voorspellen. Met machinelearning worden de modellen continu getraind en verder verbeterd.
We analyseren continu elke processtap in onze incassocommunicatie om de toegevoegde waarde aan de oplossing van het betalingsprobleem te bepalen. Daarbij kijken we naar incassowaarden zoals doorlooptijd, responsiviteit en het aandeel betalingen en betalingsregelingen gerelateerd aan de debiteurklanttevredenheid. Levert een processtap te weinig incassowaarde? Dan wordt die vervangen en testen we of het alternatief betere resultaten oplevert. Communicatie- en data-analyse zijn continue processen om zowel de cash als de care van incassowaardes te verbeteren.
Lees ons Care-verslag