Naar de hoofd content Naar navigatie
Syncasso Syncasso
HomeOpdrachtgevers Ik wil betalen Mijn Dossier
nl Dutch
ar Arabicnl Dutchen Englishfr Frenchde Germanpl Polishes Spanishtr Turkish
Zoeken
  • Home
  • Over ons
  • Veelgestelde vragen
  • Opdrachtgevers
      • Inloggen
      • Implementatie
      • Rapportage en verantwoording
      • Kwaliteit en certificeringen
      • Maatschappelijk Verantwoord Incasseren
      • Innovatie
      • SyncassoLab
  • Ik wil betalen
  • Inloggen
  • Mijn Dossier
  • Ik wil betalen
  • Nieuws
  • Contact
  • Zoeken

Nieuws

Richard Kramer | Syncasso Centrale Exploten Planning

01 november 2018
CorporatesFinance

Richard Kramer | Syncasso Centrale Exploten Planning

Eén exploot uit de planning halen vanwege een last minute betaling. Als je een kwart miljoen huisbezoeken doet, is dat juist goed plannen.

Per jaar plannen we een kwart miljoen huisbezoeken in. Zonder centrale planning en een goed werkend systeem is dat niet te doen. Richard Kramer plant alle routes voor de deurwaarders. Shera en Kawita verzorgen de planning en coördinatie van energie- en waterafsluitingen en ontruimingen. Iedereen moet natuurlijk op hetzelfde moment op de goede plek aanwezig is. De deurwaarder, de verhuizers, de slotenmakers. En voor politiebeslagen uiteraard de politie. Dat gaat over het algemeen soepel, maar soms kan het wel twee maanden duren voor de politie ondersteuning kan inplannen. In Rotterdam komt dat regelmatig voor. Nog niet zo lang geleden trokken ze daar een half uur voor uit. Inmiddels nog maar twintig minuten, om er meer op een dag te kunnen doen.

Inzicht in de planning

Je hoeft niet technisch te zijn om goed te kunnen plannen. Maar het vraagt wel inzicht in wat er in je planning zit. Voor sommige grote opdrachtgevers moeten 1.000 ambtshandelingen binnen tien dagen worden uitgevoerd. Dan zoek je de beste combinaties. Zonde om twee dagen achter elkaar naar Delfzijl te rijden, als je het kunt combineren.

Smart Tour zelf doorontwikkeld

Voor de planning gebruiken we Smart Tour. Dat is eigenlijk ontwikkeld voor de transportsector. Maar daar zit al meer dan 8 jaar ontwikkeling van onze eigen organisatie in, waardoor het perfect is aangepast aan wat wij nodig hebben. Wij hebben bijvoorbeeld te maken met Fatale data en Nietigheden. En met Voorkeursdata. Daar moet het systeem op zijn ingericht.

Wat we plannen, moet er ook echt uit

Standaard plannen we zeven uur rijden en een uur uitwerken en completeren van de exploten voor de deurwaarder. En wat we plannen, moet er die dag ook echt uit. Daarbij houden we rekening met de reistijd en ook met andere afspraken die de deurwaarder heeft, zoals een vergadering op kantoor.

Om 11 uur ’s ochtends plannen voegen we de laatste ‘last minutes’ toe aan de planning. Wat daarna nog binnenkomt en er echt uit moet, doen we via piket. In Amsterdam heeft een deurwaarder standaard piketdienst.

TomTom en mobiele printer

Voor andere spoedeisende opdrachten kijken we in ons systeem wie er in de buurt rijdt. De TomTom van de deurwaarder is gekoppeld aan ons planningssysteem, zo kunnen we precies zien wie de dichtstbijzijnde deurwaarder voor dat exploot is. Die bellen we die en we e-mailen het exploot. De deurwaarder heeft een printer in de auto om het uit te printen en kan het op die manier snel betekenen.

Betalingen en regelingen

Onze behandelaars checken of vanwege een betaling of een regeling een exploot uit de route gehaald moet worden. Die kunnen ze zelf uit het systeem halen. Als de deurwaarder al onderweg is, bellen we zo mogelijk nog voordat hij/zij aan deur komt bij die debiteurklant. Dat voorkomt een vervelend gesprek aan de deur. Overigens kan de deurwaarder via de Deurwaarder App dat zelf ook in het dossier zien.

Samenwerken

Onze collega’s van de klantgroep Huur plannen zelf de ontruimingen. Wij zorgen dan voor de coördinatie. Ontruimingen die niet doorgaan omdat er alsnog een oplossing gevonden is kunnen ze zelf ook weer uit de planning halen. We stemmen dagelijks met elkaar af en passen daar onze planning op aan. Als een ontruiming niet doorgaat, plannen we een andere route voor de deurwaarder.

We lossen het altijd op

Een enkele keer moeten we exploten opnieuw inplannen omdat het de vorige dag niet gelukt is om ze uit te voeren. Dat zijn gelukkig nooit exploten met een Fatale datum. Als een deurwaarder zich ziek meldt, kijken we eerst altijd of er Fatale exploten in zijn route zitten. Dat lossen we op in overleg met een andere collega die ervoor zorgt dat het tijdig betekend wordt. Of het wordt een Piket betekening. Maar opgelost wordt het altijd.
Syncasso Centrale Exploten Planning

Artikel delen?
Delen via LinkedIn Delen via Twitter Delen via Email

Gerelateerde nieuwsberichten

07 juni 2023

SyncFitdag voor collega’s Syncasso

Bij Syncasso hechten we belang aan dat onze teams goed in hun vel zitten en zich fit voelen. Daarom hebben we SyncFit ontwikkeld. Een programma dat bestaat uit verschillende onderdelen zoals een lease-fiets, een vitality scan en bedrijfsfitness.

Lees meer
Read more about SyncFitdag voor collega’s Syncasso
06 juni 2023

“Er moet een moratorium komen (op de invordering) bij problematische schulden”

Donderdag 22 juni is het Jaarcongres Schuldenketen. Met het congres willen we de gehele schuldenketen samenbrengen en met elkaar in gesprek over een geïntegreerde aanpak van de schulden- en invorderingsproblematiek. In dit artikel kijken we nog even terug naar het congres van vorig jaar en vragen we de sprekers van toen, te reageren op stellingen van hun collega-sprekers. Deze keer reageren Michaël Brouwer en Nick Huls op een stelling van Mr. André Moerman.

Lees meer
Read more about “Er moet een moratorium komen (op de invordering) bij problematische schulden”
31 mei 2023

Verslag Seminar Wetenschappelijk Onderzoek Duurzaam Betaalgedrag II

Afgelopen donderdag presenteerde Martijn Keizer van Rijksuniversiteit Groningen en Nadja Jungmann van Hogeschool Utrecht de uitkomsten en inzichten uit fase 1 van het wetenschappelijk onderzoek naar Duurzaam Betaalgedrag dat Syncasso initieerde.

Lees meer
Read more about Verslag Seminar Wetenschappelijk Onderzoek Duurzaam Betaalgedrag II
24 mei 2023

“Duurzaam betaalgedrag doelstelling voor hele schulddienstverleningsketen”

Op donderdag 22 juni aanstaande organiseert Syncasso samen met Kerckebosch een vervolg op het Jaarcongres Schuldenketen 2022. Diverse (wetenschappelijke) experts delen dan hun visie over het thema ‘Inzicht in gedrag & Doorontwikkelen van de schuldenketen’. In dit artikel kijken we nog even terug naar vorig jaar en vragen we de sprekers van toen, te reageren op stellingen van hun collega-sprekers. In dit artikel reageert Nick Huls op een stelling van Michaël Brouwer.

Lees meer
Read more about “Duurzaam betaalgedrag doelstelling voor hele schulddienstverleningsketen”
23 mei 2023

Geef deurwaarder een socialere rol

In het schuldendomein zoeken we naar oplossingen om schulden duurzamer en tegen lagere kosten op te lossen. Minister Schouten concretiseert die doelstelling door te streven naar een halvering van de armoede in 2030 (Aanpak geldzorgen, armoede en schulden, juli 2022). Schrijfster en budget-expert Annemarie van Gaal gaat in haar column van 7 mei jl. in de Telegraaf een stap verder en pleit voor 1 centrale sociaal incasseerder. In deze column reageert Michaël Brouwer, gerechtsdeurwaarder en CEO van Syncasso, op deze stelling.

Lees meer
Read more about Geef deurwaarder een socialere rol
09 mei 2023

Ons Care-verslag over 2022 al gelezen?

Een aantal weken geleden publiceerden we ons jaarverslag over 2022 dat bestaat uit 2 afzonderlijke delen: het ‘cash-verslag’ en ‘care-verslag’. Hierdoor maken we concreet hoe de 2 onderdelen uit onze merkbelofte ‘We cash. We care.’ elkaar versterken.

Lees meer
Read more about Ons Care-verslag over 2022 al gelezen?
04 mei 2023

Syncasso en Kerckebosch organiseren het Jaarcongres Schuldenketen

Het thema van Jaarcongres Schuldenketen 2023 is ‘Inzicht in gedrag & doorontwikkelen van de schuldenketen’. Bent u erbij op donderdag 22 juni in Zeist?

Lees meer
Read more about Syncasso en Kerckebosch organiseren het Jaarcongres Schuldenketen
02 mei 2023

Hoe blijf je als werkgever (in een minder sexy branche) aantrekkelijk ?

De eerste editie van het vakblad De Creditmanager Manager van 2023 had als thema ‘de arbeidsmarkt’.

Lees meer
Read more about Hoe blijf je als werkgever (in een minder sexy branche) aantrekkelijk ?
26 april 2023

Syncasso en Unica ICT Solutions stappen vol vertrouwen in hernieuwde samenwerking

Na een bestaande samenwerking van ruim tien jaar hebben Syncasso en Unica ICT Solutions onlangs opnieuw het vertrouwen naar elkaar uitgesproken. Unica ICT Solutions heeft recentelijk de volledige migratie van de Syncasso-omgeving vormgegeven en uitgevoerd.

Lees meer
Read more about Syncasso en Unica ICT Solutions stappen vol vertrouwen in hernieuwde samenwerking
Feedback
Fijn dat u ons wilt helpen!

Bedankt voor uw bezoek aan www.syncasso.nl. We willen u graag zo goed mogelijk helpen. Daarom willen we graag weten wat we goed doen en wat beter kan.

U helpt ons en onze andere klanten als u deze korte vragenlijst invult. Bedankt voor uw medewerking!

Klik op het antwoord dat u het beste vindt passen.

Vragenlijst

Hoe zou u Syncasso beoordelen?

Footer logo

Contact

post@syncasso.nlWhatsAppNaar de contactpagina

Rekeningnummer Syncasso: NL 48 RABO 0300 1039 99

Direct betalen via iDeal

Rekeningnummer Syncasso:
NL 48 RABO 0300 1039 99

Direct betalen via iDeal

Pagina’s

  • Home
  • Opdrachtgevers
  • Mijn Dossier
  • Veelgestelde vragen
  • Over ons

Overige linkjes

  • Contact
  • Gebruik website (privacy & cookies)
  • Algemene Voorwaarden en Tarieven
Volg ons op Ga naar TwitterGa naar TwitterGa naar Twitter