Naar de hoofd content Naar navigatie
Syncasso Syncasso
HomeOpdrachtgevers Ik wil betalen Mijn Dossier
nl Dutch
ar Arabicnl Dutchen Englishfr Frenchde Germanpl Polishes Spanishtr Turkish
Zoeken
  • Home
  • Over ons
  • Veelgestelde vragen
  • Opdrachtgevers
      • Inloggen
      • Implementatie
      • Rapportage en verantwoording
      • Kwaliteit en certificeringen
      • Maatschappelijk Verantwoord Incasseren
      • Innovatie
      • SyncassoLab
  • Ik wil betalen
  • Inloggen
  • Mijn Dossier
  • Ik wil betalen
  • Nieuws
  • Contact
  • Zoeken

Nieuws

Opdrachtgever aan het woord

14 december 2022
Corporates
Interview met Pieter Bas Vermeulen | Budget Thuis

Bij Budget Thuis combineer je alles voor thuis bij één partij. Je regelt hier je stroom, gas, internet, tv en sim only. Heel gemakkelijk, overzichtelijk én voordelig. Onder het dak van Budget Thuis vallen de labels Budget Energie, Budget Mobiel en Budget Alles-in-1. De laatste werd in 2021 door Pricewise uitgeroepen tot de beste provider van Nederland.

Budget Thuis werkt sinds 2016 samen met Syncasso om klanten te helpen hun betalingsachterstanden op te lossen. In dit interview vertelt Pieter Bas Vermeulen, Specialist Payments & Collections, over het betaal- en incassoproces van Budget Energie en welke aanpassingen hij heeft gedaan als gevolg van de hoge energietarieven en inflatie.

Hoe is jullie incassoteam georganiseerd?

Ons incassoteam is onderdeel van de backoffice. Binnen ons team verzorgen we alles van acceptatie, de verwerking van de meterstanden tot en met de incasso. We doen bij Budget Thuis het liefst alles zelf en we werken alleen met externe partijen als dit echt nodig is. Natuurlijk werken we nauw samen met interne afdelingen waar specifieke expertise nodig is, zoals over hoe het beste met klanten te communiceren. Dat is de kracht van onze organisatie. Zo hebben we zelf een inningstool ontwikkeld en gebouwd, waarmee we ook klantacceptatie en incasso in huis houden.

Houden jullie rekening met de stijgende energietarieven in jullie facturering?

We passen de facturering van het maandelijkse termijnbedrag tijdig aan om zoveel mogelijk nabetaling op de jaar- of eindnota te voorkomen. En het liefst natuurlijk dat de klant iets terugkrijgt. De facturering vindt voor het grootste gedeelte plaats via automatische incasso. Onze klanten regelen digitaal heel veel zelf via de Budget Thuis app of via de MijnOmgeving op de website. In deze online omgevingen geven we ze inzicht in energieverbruik, het actuele maandbedrag en het tegoed dat daarmee is opgebouwd. Zo zijn ze ook voorbereid op de jaar- of eindnota.

Betrekken jullie betaalgedrag in jullie persoonlijke incassobenadering?

We maken veel gebruik van data en data-analyse van betaalgedrag en betaalmomenten. Bijvoorbeeld om het ideale betaalmoment per klant te bepalen. Dat monitoren we door de dag heen om het tijdslot te vinden wat voor de klant het beste werkt. Daarnaast doen we veel aan preventie. We hebben bijvoorbeeld onze bestanden verrijkt met de energielabels van de huizen om een beter beeld van de energieconsumptie te krijgen. Dat helpt ons om kort op de bal te spelen, vroegsignalen af te geven aan gemeenten en ongewilde instroom naar schuldhulpverlening te voorkomen.

Welke andere aanpassingen in jullie incassoproces hebben jullie recent toegepast?

We zetten in op minder uitstroom naar onze deurwaarders, tenzij het duidelijke niet-willers zijn. Onze gerechtelijke incasso is een heel efficiënt proces, maar door de Ambtshalve Toetsing moeten we wel keer op keer onze processen opnieuw inrichten. Een andere interessante ontwikkeling is de vormgeving van onze incassocommunicatie. Daar hebben we een visuele tijdslijn aan toegevoegd, waardoor de klant duidelijk kan zien waar hij zich in het proces bevindt en wat en wanneer de eerstvolgende stap in het incassoproces plaatsvindt. Dat inzicht vinden we heel belangrijk voor onze klanten, want verreweg de meeste klanten willen de rekening gewoon (kunnen) betalen en met persoonlijk contact helpen we daarbij.

Heeft de inflatie en de energiecrisis invloed op jullie incassobenadering?

We zien de achterstanden nog niet oplopen. Maar het is bij ons absoluut top-of-mind. We komen steeds meer in persoonlijk contact, want een goed gesprek doet heel veel in het vinden van een oplossing. Daarnaast zie je dat maatwerktoepassingen toenemen. Denk daarbij aan een uitbreiding van de betaalregeling. Deze was voorheen alleen op de jaar- of eindnota mogelijk en nu ook op het termijnbedrag. Ook hebben we ons aangesloten bij Geldfit om klanten te helpen.

Budget Energie is de vierde grootste energieleverancier van Nederland. En de eerste die per 1 januari 2022 is overgegaan naar maandelijks variabele tarieven. We houden vast aan onze visie dat we naar een neutrale jaarnota willen en stellen als dat nodig is het termijnbedrag bij. Dat vraagt meer klantcontact, maar het is in het klantbelang om het op die manier te doen. Omdat wij – en onze klanten – niet voor verrassingen willen komen te staan. Gelukkig is het betaalgedrag van onze klanten nog steeds positief, maar ook wij blijven opletten, zodat de mogelijke schuldopbouw klein blijft.

Artikel delen?
Delen via LinkedIn Delen via Twitter Delen via Email

Gerelateerde nieuwsberichten

07 december 2023

AI houdt de mens een spiegel voor

Afgelopen 3 november verscheen het interview met de CEO van Syncasso Michaël Brouwer ‘AI houdt de mens een spiegel voor’ in de bijlage ‘Succesvol Ondernemen’ bij het FD.

Lees meer
Read more about AI houdt de mens een spiegel voor
05 december 2023

Syncasso behaalt nieuwe certificering ISO 27701 en verlengt 2 certificaten

In de afgelopen herfstmaanden heeft Syncasso een aantal hercertificeringen behaald en kan ze een nieuwe certificering toevoegen aan haar lijst. Hierdoor voldoen we aan de nieuwste standaarden rondom bescherming van privacygevoelige informatie van derden.

Lees meer
Read more about Syncasso behaalt nieuwe certificering ISO 27701 en verlengt 2 certificaten
30 november 2023

Paul Otter bij Reportage Pointer over problematische schulden en vroegsignalering

Afgelopen zondag was onze gerechtsdeurwaarder en Corporate Social Responsibilty Officer van Syncasso Paul Otter te horen bij radioprogramma Pointer. Joga Brouwers, redacteur bij Pointer lichtte haar reportage toe over mensen met problematische schulden en hoe vroegsignalering hen kan helpen.

Lees meer
Read more about Paul Otter bij Reportage Pointer over problematische schulden en vroegsignalering
28 november 2023

Relevante uitspraak consumenten- bescherming en ambtshalve toetsing

Op 24 november 2023 heeft de Hoge Raad beslist, dat de rechter in verzetzaken de wettelijke termijn van verzet gewoon moet toepassen . Dit is voor veel schuldeisers een positieve uitspraak. Er hoeft niet gevreesd te worden dat er massaal verzet wordt gedaan in oude verstekvonnissen. In dit nieuwbericht lichten we de uitspraak nader toe.

Lees meer
Read more about Relevante uitspraak consumenten- bescherming en ambtshalve toetsing
23 november 2023

Ouder stel met problemen – Melden door de gerechtsdeurwaarder?

Het huisbezoek door de gerechtsdeurwaarder is een bijzonder moment in veel aspecten. Het is het moment waarop de gerechtsdeurwaarder de burger bij zijn voordeur spreekt over de schuld en welke oplossing haalbaar en passend lijkt. Het is ook het moment waarin de gerechtsdeurwaarder een beeld krijgt van deze burger. Maar wat als er sociaal maatschappelijke problemen zijn? Mag de gerechtsdeurwaarder dit dan melden aan een hulpverleningsinstantie?

Lees meer
Read more about Ouder stel met problemen – Melden door de gerechtsdeurwaarder?
21 november 2023

Anticiperen op de mogelijkheden van de debiteurklant

Ernst Alferink is Manager Business Management en met zijn team verantwoordelijk voor de ontwikkeling en beveiliging van onze ICT-infrastructuur en -architectuur. Naast het ontwikkelen van nieuwe applicaties zoals Syncasso Goed Geregeld, verzorgt het Business Management team de implementaties van nieuwe opdrachtgevers.

Lees meer
Read more about Anticiperen op de mogelijkheden van de debiteurklant
16 november 2023

AI verbetert de efficiëntie en effectiviteit van onze incassoactiviteiten

In de 3e kwartaaleditie van De Credit Manager, het vakblad van de Vereniging Voor Credit Management, kon u 2 artikelen lezen van Syncasso. Eerder deelden we het eerste artikel ‘Een echte oplossing is een duurzame oplossing’. In dit bericht vindt u het tweede artikel, een interview met onze CEO Michaël Brouwer: “AI verbetert de efficiëntie en effectiviteit van onze incassoactiviteiten”.

Lees meer
Read more about AI verbetert de efficiëntie en effectiviteit van onze incassoactiviteiten
13 november 2023

Betekenis partijprogramma’s voor Schulden & Data/AI volgens de VCMB

In de weken voor de verkiezingen zijn organisaties, branches en burgers op zoek naar de betekenis van de verschillende partijprogramma’s voor de belangrijkste thema’s. Dat geldt ook voor de credit managementbranche.

Lees meer
Read more about Betekenis partijprogramma’s voor Schulden & Data/AI volgens de VCMB
08 november 2023

Credit Expo 2023: Duurzaam betalen vraagt om doorzettingsvermogen en maatwerk

Het thema van de Credit Expo, Duurzaamheid, kwam mooi samen met Syncasso’s onderzoek naar Duurzaam betalen 'Een echte oplossing is een duurzame oplossing’ in samenwerking met de Rijksuniversiteit Groningen en Hogeschool Utrecht. Voor dit onderzoek zijn onder andere debiteurklanten van Achmea ondervraagd. Bezoekers van de beurs kregen een duurzame goodiebag met daarin o.a. een flyer met QR-code om de onderzoeksresultaten te downloaden.

Lees meer
Read more about Credit Expo 2023: Duurzaam betalen vraagt om doorzettingsvermogen en maatwerk
Feedback
Fijn dat u ons wilt helpen!

Bedankt voor uw bezoek aan www.syncasso.nl. We willen u graag zo goed mogelijk helpen. Daarom willen we graag weten wat we goed doen en wat beter kan.

U helpt ons en onze andere klanten als u deze korte vragenlijst invult. Bedankt voor uw medewerking!

Klik op het antwoord dat u het beste vindt passen.

Vragenlijst

Hoe zou u Syncasso beoordelen?

Footer logo

Contact

post@syncasso.nlWhatsAppNaar de contactpagina

Rekeningnummer Syncasso: NL 48 RABO 0300 1039 99

Direct betalen via iDeal

Rekeningnummer Syncasso:
NL 48 RABO 0300 1039 99

Direct betalen via iDeal

Pagina’s

  • Home
  • Opdrachtgevers
  • Mijn Dossier
  • Veelgestelde vragen
  • Over ons

Overige linkjes

  • Contact
  • Gebruik website (privacy & cookies)
  • Algemene Voorwaarden en Tarieven
Volg ons op Ga naar TwitterGa naar TwitterGa naar Twitter