Naar de hoofd content Naar navigatie
Syncasso Syncasso
HomeOpdrachtgevers Ik wil betalen Mijn Dossier
nl Dutch
ar Arabicnl Dutchen Englishfr Frenchde Germanpl Polishes Spanishtr Turkish
Zoeken
  • Home
  • Over ons
  • Veelgestelde vragen
  • Opdrachtgevers
      • Inloggen
      • Implementatie
      • Rapportage en verantwoording
      • Kwaliteit en certificeringen
      • Maatschappelijk Verantwoord Incasseren
      • Innovatie
      • SyncassoLab
  • Ik wil betalen
  • Inloggen
  • Mijn Dossier
  • Ik wil betalen
  • Nieuws
  • Contact
  • Zoeken

Nieuws

Opdrachtgever aan het woord

14 december 2022
Corporates
Interview met Pieter Bas Vermeulen | Budget Thuis

Bij Budget Thuis combineer je alles voor thuis bij één partij. Je regelt hier je stroom, gas, internet, tv en sim only. Heel gemakkelijk, overzichtelijk én voordelig. Onder het dak van Budget Thuis vallen de labels Budget Energie, Budget Mobiel en Budget Alles-in-1. De laatste werd in 2021 door Pricewise uitgeroepen tot de beste provider van Nederland.

Budget Thuis werkt sinds 2016 samen met Syncasso om klanten te helpen hun betalingsachterstanden op te lossen. In dit interview vertelt Pieter Bas Vermeulen, Specialist Payments & Collections, over het betaal- en incassoproces van Budget Energie en welke aanpassingen hij heeft gedaan als gevolg van de hoge energietarieven en inflatie.

Hoe is jullie incassoteam georganiseerd?

Ons incassoteam is onderdeel van de backoffice. Binnen ons team verzorgen we alles van acceptatie, de verwerking van de meterstanden tot en met de incasso. We doen bij Budget Thuis het liefst alles zelf en we werken alleen met externe partijen als dit echt nodig is. Natuurlijk werken we nauw samen met interne afdelingen waar specifieke expertise nodig is, zoals over hoe het beste met klanten te communiceren. Dat is de kracht van onze organisatie. Zo hebben we zelf een inningstool ontwikkeld en gebouwd, waarmee we ook klantacceptatie en incasso in huis houden.

Houden jullie rekening met de stijgende energietarieven in jullie facturering?

We passen de facturering van het maandelijkse termijnbedrag tijdig aan om zoveel mogelijk nabetaling op de jaar- of eindnota te voorkomen. En het liefst natuurlijk dat de klant iets terugkrijgt. De facturering vindt voor het grootste gedeelte plaats via automatische incasso. Onze klanten regelen digitaal heel veel zelf via de Budget Thuis app of via de MijnOmgeving op de website. In deze online omgevingen geven we ze inzicht in energieverbruik, het actuele maandbedrag en het tegoed dat daarmee is opgebouwd. Zo zijn ze ook voorbereid op de jaar- of eindnota.

Betrekken jullie betaalgedrag in jullie persoonlijke incassobenadering?

We maken veel gebruik van data en data-analyse van betaalgedrag en betaalmomenten. Bijvoorbeeld om het ideale betaalmoment per klant te bepalen. Dat monitoren we door de dag heen om het tijdslot te vinden wat voor de klant het beste werkt. Daarnaast doen we veel aan preventie. We hebben bijvoorbeeld onze bestanden verrijkt met de energielabels van de huizen om een beter beeld van de energieconsumptie te krijgen. Dat helpt ons om kort op de bal te spelen, vroegsignalen af te geven aan gemeenten en ongewilde instroom naar schuldhulpverlening te voorkomen.

Welke andere aanpassingen in jullie incassoproces hebben jullie recent toegepast?

We zetten in op minder uitstroom naar onze deurwaarders, tenzij het duidelijke niet-willers zijn. Onze gerechtelijke incasso is een heel efficiënt proces, maar door de Ambtshalve Toetsing moeten we wel keer op keer onze processen opnieuw inrichten. Een andere interessante ontwikkeling is de vormgeving van onze incassocommunicatie. Daar hebben we een visuele tijdslijn aan toegevoegd, waardoor de klant duidelijk kan zien waar hij zich in het proces bevindt en wat en wanneer de eerstvolgende stap in het incassoproces plaatsvindt. Dat inzicht vinden we heel belangrijk voor onze klanten, want verreweg de meeste klanten willen de rekening gewoon (kunnen) betalen en met persoonlijk contact helpen we daarbij.

Heeft de inflatie en de energiecrisis invloed op jullie incassobenadering?

We zien de achterstanden nog niet oplopen. Maar het is bij ons absoluut top-of-mind. We komen steeds meer in persoonlijk contact, want een goed gesprek doet heel veel in het vinden van een oplossing. Daarnaast zie je dat maatwerktoepassingen toenemen. Denk daarbij aan een uitbreiding van de betaalregeling. Deze was voorheen alleen op de jaar- of eindnota mogelijk en nu ook op het termijnbedrag. Ook hebben we ons aangesloten bij Geldfit om klanten te helpen.

Budget Energie is de vierde grootste energieleverancier van Nederland. En de eerste die per 1 januari 2022 is overgegaan naar maandelijks variabele tarieven. We houden vast aan onze visie dat we naar een neutrale jaarnota willen en stellen als dat nodig is het termijnbedrag bij. Dat vraagt meer klantcontact, maar het is in het klantbelang om het op die manier te doen. Omdat wij – en onze klanten – niet voor verrassingen willen komen te staan. Gelukkig is het betaalgedrag van onze klanten nog steeds positief, maar ook wij blijven opletten, zodat de mogelijke schuldopbouw klein blijft.

Artikel delen?
Delen via LinkedIn Delen via Twitter Delen via Email

Gerelateerde nieuwsberichten

07 juni 2023

SyncFitdag voor collega’s Syncasso

Bij Syncasso hechten we belang aan dat onze teams goed in hun vel zitten en zich fit voelen. Daarom hebben we SyncFit ontwikkeld. Een programma dat bestaat uit verschillende onderdelen zoals een lease-fiets, een vitality scan en bedrijfsfitness.

Lees meer
Read more about SyncFitdag voor collega’s Syncasso
06 juni 2023

“Er moet een moratorium komen (op de invordering) bij problematische schulden”

Donderdag 22 juni is het Jaarcongres Schuldenketen. Met het congres willen we de gehele schuldenketen samenbrengen en met elkaar in gesprek over een geïntegreerde aanpak van de schulden- en invorderingsproblematiek. In dit artikel kijken we nog even terug naar het congres van vorig jaar en vragen we de sprekers van toen, te reageren op stellingen van hun collega-sprekers. Deze keer reageren Michaël Brouwer en Nick Huls op een stelling van Mr. André Moerman.

Lees meer
Read more about “Er moet een moratorium komen (op de invordering) bij problematische schulden”
31 mei 2023

Verslag Seminar Wetenschappelijk Onderzoek Duurzaam Betaalgedrag II

Afgelopen donderdag presenteerde Martijn Keizer van Rijksuniversiteit Groningen en Nadja Jungmann van Hogeschool Utrecht de uitkomsten en inzichten uit fase 1 van het wetenschappelijk onderzoek naar Duurzaam Betaalgedrag dat Syncasso initieerde.

Lees meer
Read more about Verslag Seminar Wetenschappelijk Onderzoek Duurzaam Betaalgedrag II
24 mei 2023

“Duurzaam betaalgedrag doelstelling voor hele schulddienstverleningsketen”

Op donderdag 22 juni aanstaande organiseert Syncasso samen met Kerckebosch een vervolg op het Jaarcongres Schuldenketen 2022. Diverse (wetenschappelijke) experts delen dan hun visie over het thema ‘Inzicht in gedrag & Doorontwikkelen van de schuldenketen’. In dit artikel kijken we nog even terug naar vorig jaar en vragen we de sprekers van toen, te reageren op stellingen van hun collega-sprekers. In dit artikel reageert Nick Huls op een stelling van Michaël Brouwer.

Lees meer
Read more about “Duurzaam betaalgedrag doelstelling voor hele schulddienstverleningsketen”
23 mei 2023

Geef deurwaarder een socialere rol

In het schuldendomein zoeken we naar oplossingen om schulden duurzamer en tegen lagere kosten op te lossen. Minister Schouten concretiseert die doelstelling door te streven naar een halvering van de armoede in 2030 (Aanpak geldzorgen, armoede en schulden, juli 2022). Schrijfster en budget-expert Annemarie van Gaal gaat in haar column van 7 mei jl. in de Telegraaf een stap verder en pleit voor 1 centrale sociaal incasseerder. In deze column reageert Michaël Brouwer, gerechtsdeurwaarder en CEO van Syncasso, op deze stelling.

Lees meer
Read more about Geef deurwaarder een socialere rol
09 mei 2023

Ons Care-verslag over 2022 al gelezen?

Een aantal weken geleden publiceerden we ons jaarverslag over 2022 dat bestaat uit 2 afzonderlijke delen: het ‘cash-verslag’ en ‘care-verslag’. Hierdoor maken we concreet hoe de 2 onderdelen uit onze merkbelofte ‘We cash. We care.’ elkaar versterken.

Lees meer
Read more about Ons Care-verslag over 2022 al gelezen?
04 mei 2023

Syncasso en Kerckebosch organiseren het Jaarcongres Schuldenketen

Het thema van Jaarcongres Schuldenketen 2023 is ‘Inzicht in gedrag & doorontwikkelen van de schuldenketen’. Bent u erbij op donderdag 22 juni in Zeist?

Lees meer
Read more about Syncasso en Kerckebosch organiseren het Jaarcongres Schuldenketen
02 mei 2023

Hoe blijf je als werkgever (in een minder sexy branche) aantrekkelijk ?

De eerste editie van het vakblad De Creditmanager Manager van 2023 had als thema ‘de arbeidsmarkt’.

Lees meer
Read more about Hoe blijf je als werkgever (in een minder sexy branche) aantrekkelijk ?
26 april 2023

Syncasso en Unica ICT Solutions stappen vol vertrouwen in hernieuwde samenwerking

Na een bestaande samenwerking van ruim tien jaar hebben Syncasso en Unica ICT Solutions onlangs opnieuw het vertrouwen naar elkaar uitgesproken. Unica ICT Solutions heeft recentelijk de volledige migratie van de Syncasso-omgeving vormgegeven en uitgevoerd.

Lees meer
Read more about Syncasso en Unica ICT Solutions stappen vol vertrouwen in hernieuwde samenwerking
Feedback
Fijn dat u ons wilt helpen!

Bedankt voor uw bezoek aan www.syncasso.nl. We willen u graag zo goed mogelijk helpen. Daarom willen we graag weten wat we goed doen en wat beter kan.

U helpt ons en onze andere klanten als u deze korte vragenlijst invult. Bedankt voor uw medewerking!

Klik op het antwoord dat u het beste vindt passen.

Vragenlijst

Hoe zou u Syncasso beoordelen?

Footer logo

Contact

post@syncasso.nlWhatsAppNaar de contactpagina

Rekeningnummer Syncasso: NL 48 RABO 0300 1039 99

Direct betalen via iDeal

Rekeningnummer Syncasso:
NL 48 RABO 0300 1039 99

Direct betalen via iDeal

Pagina’s

  • Home
  • Opdrachtgevers
  • Mijn Dossier
  • Veelgestelde vragen
  • Over ons

Overige linkjes

  • Contact
  • Gebruik website (privacy & cookies)
  • Algemene Voorwaarden en Tarieven
Volg ons op Ga naar TwitterGa naar TwitterGa naar Twitter