Naar de hoofd content Naar navigatie
Syncasso Syncasso
HomeOpdrachtgevers Ik wil betalen Mijn Dossier
nl Dutch
ar Arabicnl Dutchen Englishfr Frenchde Germanpl Polishes Spanishtr Turkish
Zoeken
  • Home
  • Over ons
  • Veelgestelde vragen
  • Opdrachtgevers
      • Inloggen
      • Implementatie
      • Rapportage en verantwoording
      • Kwaliteit en certificeringen
      • Maatschappelijk Verantwoord Incasseren
      • Innovatie
      • SyncassoLab
  • Ik wil betalen
  • Inloggen
  • Mijn Dossier
  • Ik wil betalen
  • Nieuws
  • Contact
  • Zoeken

Nieuws

Meer aandacht voor laaggeletterdheid

31 oktober 2019
CorporatesFinance

Meer aandacht voor laaggeletterdheid

Syncasso en RUG Customer Insights Center bijeenkomst over Laaggeletterdheid

Laaggeletterdheid is een groot probleem in Nederland. Bijna 1 op de 5 Nederlanders is laag taalvaardig en begrijpt daarom niet wat de overheid van ze vraagt. Het probleem is nog groter bij schuldhulpverleningsorganisaties en gerechtsdeurwaarders zoals Syncasso. Daar kwalificeert ruim de helft als laag taalvaardig.

Gelukkig is de aandacht voor laaggeletterdheid sinds de publicatie van ons onderzoek Gelezen ≠ Begrepen enorm toegenomen. CJIB heeft haar incassocommunicatie on- en offline versterkt met pictogrammen. Afgelopen week publiceerde de overheid dat die 100 taalexperts gaat inzetten om hun communicatie begrijpelijker te maken.

Wetenschap en praktijk

Voor de executive leden van het RUG Customer Insights Center en relaties van Syncasso kwamen wetenschap en praktijk bij elkaar in een bijeenkomst over Laaggeletterdheid.

Dr. Martijn Keizer van de Rijksuniversiteit Groningen presenteerde wetenschappelijke inzichten over de identificatie van deze klantengroep, hun gedrag, onderscheiden subgroepen en verschillende wetenschappelijke onderzoeken naar aanpassingen in de communicatie om deze klantengroep(en) beter te kunnen bedienen.

Aansluitend presenteerde Paul Otter namens Syncasso over de consequenties van laaggeletterdheid bij debiteurklanten, het strategische belang van aangepaste communicatie naar deze klantengroepen en praktische uitwerkingen naar incassocommunicatie, interne opleidingen, aanpassing van systemen en procedures en de doorontwikkeling van de wetenschappelijke en praktische inzichten.

Begrijpelijk communiceren noodzakelijk, maar niet eenvoudig

Al tijdens de presentaties leverde dit een levendige discussie op over de noodzaak van begrijpelijke communicatie, die werd door iedereen volledig onderkend. Maar de discussie ging ook over de praktische hindernissen die overwonnen moeten worden om begrijpelijk te communiceren. Draagvlak in de organisatie, de AVG, een sluitende business case en ICT-beperkingen om er een paar te noemen. Joop Tromp, CFO van Syncasso, gaf aan dat dit inderdaad aanzienlijke ICT-investeringen vraagt om de visuele communicatie geautomatiseerd via workflows te laten verlopen. Maar dat daardoor snel AB-tests kunnen worden uitgevoerd en volledig gesegmenteerd te communiceren gerealiseerd is.

Tijdens de afsluitende borrel werd nog stevig doorgepraat over de relatie tussen maatschappelijk verantwoord ondernemen en begrijpelijk communiceren. Ook vanwege de sociale impact van incasso kan het een niet zonder het ander.

Artikel delen?
Delen via LinkedIn Delen via Twitter Delen via Email

Gerelateerde nieuwsberichten

30 maart 2023

Syncasso Care Facts – Passende duurzame betalingsregelingen

Via onze website kunnen debiteurklanten gemakkelijk een betalingsregeling voorstellen. Onze incassoprofessionals hebben ruime bevoegdheden om een betalingsregeling af te spreken die past bij de betaalcapaciteit van de debiteurklant.

Lees meer
Read more about Syncasso Care Facts – Passende duurzame betalingsregelingen
28 maart 2023

Online Potjes-check via Geldfit

Zorgtoeslag, huurtoeslag, bijzondere bijstand. Er zijn veel potjes met geld maar mensen weten ze vaak niet te vinden. Om die reden lanceren Geldfit en VoorzieningenWijzer nu een online Potjes-check. Met deze online tool weten huishoudens voor welke toeslagen en regelingen ze in aanmerking komen.

Lees meer
Read more about Online Potjes-check via Geldfit
23 maart 2023

Syncasso Care Facts – Voorlichting aan debiteurklanten

Debiteurklanten die hulp nodig hebben bij hun financiële zorgen, wachten veel te lang met het inschakelen van hulp. Dat heeft verschillende oorzaken. Eén van de oorzaken is, dat debiteurklanten niet altijd weten hoe ze hulp kunnen vinden. Daarom besteden we in onze online- en offlinecommunicatie veel aandacht aan informatie over het oplossen van schulden en schuldhulpbemiddeling.

Lees meer
Read more about Syncasso Care Facts – Voorlichting aan debiteurklanten
16 maart 2023

Syncasso Care Facts – Care Coaches

Syncasso werkt met Care- en Incassocoaches op de werkvloer. Zij begeleiden onze medewerkers om debiteurklanten te helpen hun betalingsachterstanden op te lossen. De Care Coaches richten zich specifiek op de contacten met kwetsbare debiteurklanten en ondernemers in zwaar weer.

Lees meer
Read more about Syncasso Care Facts – Care Coaches
10 maart 2023

Syncasso Care Facts – Incassowaarden verbeteren

Communicatie- en data-analyse zijn continue processen om zowel de cash als de care van incassowaarde te verbeteren. Onze communicatiestrategie voor debiteurklanten is erop gericht om zo snel mogelijk in het minnelijke proces tot een oplossing te komen voor de betalingsachterstand. Daarmee voorkomen we kosten en stress.

Lees meer
Read more about Syncasso Care Facts – Incassowaarden verbeteren
08 maart 2023

Tijdelijk Noodfonds Energie

Sinds 7 februari jl. kunnen mensen met hoge energielasten een beroep doen op het Tijdelijk Noodfonds Energie. Dit Noodfonds helpt de energierekeningen met terugwerkende kracht over de maanden oktober 2022 tot en met maart 2023 te betalen.

Lees meer
Read more about Tijdelijk Noodfonds Energie
02 maart 2023

Syncasso Care Facts – Social Responsibility Officer

Samenwerking in de schulddienstverlening is volgens Syncasso noodzakelijk om problematische schulden te voorkomen en op te lossen. Onze Social Responsibility Officer zoekt daarom actief naar samenwerkingskansen met ketenpartners voor onderzoek, kennisoverdracht en informatie-uitwisseling.

Lees meer
Read more about Syncasso Care Facts – Social Responsibility Officer
28 februari 2023

Interview Sabine van den Boogaard over onderzoek Duurzaam Betaalgedrag

Syncasso doet wetenschappelijk onderzoek met de Rijksuniversiteit Groningen en het Lectoraat schulden en incasso van de Hogeschool Utrecht naar Duurzaam Betaalgedrag. Lees meer waarom Syncasso dit onderzoek doet.

Lees meer
Read more about Interview Sabine van den Boogaard over onderzoek Duurzaam Betaalgedrag
23 februari 2023

Verslag Groeisessie Geregistreerde Schuldregeling/ Regeling meedelen in beslag

Op donderdag 9 februari jl. presenteerde Michaël Brouwer, Mark Getkate en Paul Otter het door Syncasso en externe partner ontwikkelde conceptwetsvoorstel over de Geregistreerde Schuldregeling/Regeling meedelen in beslag.

Lees meer
Read more about Verslag Groeisessie Geregistreerde Schuldregeling/ Regeling meedelen in beslag
Feedback
Fijn dat u ons wilt helpen!

Bedankt voor uw bezoek aan www.syncasso.nl. We willen u graag zo goed mogelijk helpen. Daarom willen we graag weten wat we goed doen en wat beter kan.

U helpt ons en onze andere klanten als u deze korte vragenlijst invult. Bedankt voor uw medewerking!

Klik op het antwoord dat u het beste vindt passen.

Vragenlijst

Hoe zou u Syncasso beoordelen?

Footer logo

Contact

post@syncasso.nlWhatsAppNaar de contactpagina

Rekeningnummer Syncasso: NL 48 RABO 0300 1039 99

Direct betalen via iDeal

Rekeningnummer Syncasso:
NL 48 RABO 0300 1039 99

Direct betalen via iDeal

Pagina’s

  • Home
  • Opdrachtgevers
  • Mijn Dossier
  • Veelgestelde vragen
  • Over ons

Overige linkjes

  • Contact
  • Gebruik website (privacy & cookies)
  • Algemene Voorwaarden en Tarieven
Volg ons op Ga naar TwitterGa naar TwitterGa naar Twitter