Nieuws

De deurwaarder ziet veel leed: 'Soms word ik er moedeloos van'

28 juni 2017

De deurwaarder ziet veel leed: ‘Soms word ik er moedeloos van’

Ze zien veel ellende achter de voordeur, maar tijd om te helpen is er nauwelijks. Een dag op pad in Rotterdam met gerechtsdeurwaarder Paul Otter.

Door het openstaande raam klinkt het gehuil van een kind. Deurwaarder Paul Otter belt aan, maar niemand doet open. ,,Volk!” Hij tikt op het raam. Maar de deur blijft gesloten. ,,Een struisvogel”, constateert Otter. Zijn bijnaam voor schuldenaren die stelselmatig contact weigeren: ze openen hun post niet en houden hun deur gesloten. Bij deze vrouw is beslag op haar bankrekening gelegd. Otter gooit de envelop waarin dit bankbeslag officieel wordt bevestigd, door het openstaande raam. ,,Mooi, goed in het zicht”, zegt hij. En hop, op naar de volgende schuldenaar. Het kindje blijft huilen.

Werkdag

Gerechtsdeurwaarders komen jaarlijks 3,5 miljoen keer bij iemand aan de deur. Op een normale werkdag in de stad bezoekt hij of zij tussen de 80 en 100 adressen; op het platteland is dat wat minder. Bij twee derde van de bezoeken is er niemand thuis en doet hij alleen maar een envelop in de brievenbus. Opent de schuldenaar wel de deur, dan heeft hij zo’n vijf tot tien minuten tijd. ,,Het liefst ga ik niet naar binnen, maar blijf ik in de deuropening staan. Dan kan ik snel weg als het bedreigend wordt.”

Klik op de onderstaande afbeelding en lees het hele artikel:

 

Gerelateerde nieuwsberichten

05 november 2024

Duurzaam betaalgedrag onder jongeren? Betrek ouders!

Veel ouders met schulden missen zelf de financiële kennis en vaardigheden om hun kinderen gezond financieel gedrag te leren. De combinatie van schulden, emotionele stress en schaamte zorgt ervoor dat gesprekken over geld in gezinnen met schulden vaak worden vermeden. In deze huishoudens krijgen kinderen daardoor weinig kans om te leren van de financiële ervaringen van hun ouders.

Lees meer over: Duurzaam betaalgedrag onder jongeren? Betrek ouders!
28 oktober 2024

Creditmanagement

In 2023 hebben we grote stappen gezet om onze dienstverlening verder te optimaliseren en te personaliseren. Klantgerichtheid, gebruikersgemak en continue verbetering staan hierbij centraal. Ons Dossier Online en onze website zijn vernieuwd. Onze communicatiekanalen zijn verder verbeterd door de introductie van een nieuw (Azure) platform.

Lees meer over: Creditmanagement
23 oktober 2024

Syncasso genomineerd voor de Innovation Award 2024

Wij zijn trots! Syncasso is namelijk genomineerd voor de Credit Management Innovation Award 2024! Ons innovatieve wetsvoorstel 'Meedelen in Beslag' veroverde een plek in de top 3 van alle inzendingen. Met dit voorstel zetten we een belangrijke stap naar een collectief afbetalingsplan.

Lees meer over: Syncasso genomineerd voor de Innovation Award 2024
22 oktober 2024

Lees mee met de verhalen van ons team

In deze serie leert u de mensen achter Syncasso kennen. Met deze keer Tsjeardke Poelsma, intern auditor in het team Kwaliteit, Compliance en Legal (KCL).

Lees meer over: Lees mee met de verhalen van ons team
15 oktober 2024

Een gemoedelijk gesprek bij de deur

Regelmatig neem ik gasten mee op mijn deurwaardersroutes. Deze gasten hebben verschillende achtergronden: politiek, ketenpartners, nieuwe medewerkers en journalisten. Aan het einde van de dag zijn ze het allemaal over één ding eens: de gesprekken aan de deur zijn verrassend gemoedelijk.

Lees meer over: Een gemoedelijk gesprek bij de deur
10 oktober 2024

Vergroening

In 2023 hebben we ons ESG-beleid geformuleerd. De Sustainable Development Goals (SDG) zijn door de VN ontwikkeld om een groenere, betere en eerlijker wereld te bouwen. Syncasso legt zich toe op vier Social Development Goals waarvan wij verwachten dat we daarmee de meeste impact kunnen maken en die het beste passen bij onze missie, visie en identiteit.

Lees meer over: Vergroening
09 oktober 2024

Najaarscampagne Geldfit

De Nederlandse Schuldhulproute (NSR) voert ook dit najaar van 9 oktober tot 3 november een campagne om particulieren én ondernemers te wijzen op hulpmogelijkheden rondom schulden en achterstanden. De campagne met als boodschap: Geldstress? App met Geldfit, richt zich op jongeren.

Lees meer over: Najaarscampagne Geldfit
01 oktober 2024

Lees mee met de verhalen van ons team

In deze serie leert u de mensen achter Syncasso kennen. Met deze keer Luuk Peters, systeembeheerder in het team Business Support.

Lees meer over: Lees mee met de verhalen van ons team
25 september 2024

Ben van der Burg gastspreker Syncasso op Credit Expo 2024

Donderdag 7 november is het weer zover. Het jaarlijkse evenement voor de Nederlandse creditmanagement sector. De Credit Expo 2024 vindt plaats in het Congrescentrum 1931 in Den Bosch. Syncasso zorgt ook dit jaar weer voor een interessante en enthousiaste gastspreker. Dit jaar is dat Ben van der Burg.

Lees meer over: Ben van der Burg gastspreker Syncasso op Credit Expo 2024
Feedback