Nieuws

Syncasso Facts

17 november 2022
De beste voorspellers voor ons Minnelijk Maatwerk Model

Ons Minnelijk Maatwerk Model is gebaseerd op een machine learning algoritme waarmee we zowel de betaalcapaciteit als de verwachte doorlooptijd voor nieuw aangeleverde vorderingen voorspellen. Het algoritme is getraind met de eigen gegevens van de opdrachtgever die we krijgen voor de behandeling van de vorderingen en heeft een hoge voorspelkracht en betrouwbaarheid.  Met de voorspelling van het algoritme wordt de incassocommunicatie aangestuurd naar drie verschillende workflows: hoge, gemiddelde en lage betaalcapaciteit.

DataFactory

Onze DataFactory genereert ruimt driehonderd voorspellers voor onze ontwikkelstudio. De voorspellers zijn gebaseerd op historische en actuele data die we hebben opgebouwd door de behandeling van de vorderingen van de desbetreffende opdrachtgever. Die verrijken we met sociodemografische informatie van het CBS. Per opdrachtgever en voorspelmodel (op verschillende momenten in het incassoproces) selecteren we de voorspellers die de hoogste voorspelkracht en betrouwbaarheid opleveren. Elk model wordt voor ‘live’ gebruik getest in onze datafactory om de voorspelkracht en betrouwbaarheid te toetsen aan de historische resultaten. Op basis van de uitkomsten van de tests selecteren we de datavelden die in combinatie de hoogste voorspelkracht en betrouwbaarheid opleveren.

Voorspellers verschillen per opdrachtgever

Voor elke groep vergelijkbare opdrachtgevers ontwikkelen we maatwerk voorspelmodellen. Omdat we in de praktijk geleerd hebben dat de samenstellingen van de beste datasets van voorspellers voor verschillende soorten vorderingen enorm uiteenlopen. Een ‘standaard’ voorspelmodel om alle vorderingen mee te segmenteren is veel minder betrouwbaar en heeft een lagere voorspelkracht. Dat is logisch, omdat we uit onderzoek weten dat betaalgedrag (ook) verschilt per soort vordering. Dankzij onze DataFactory kunnen we onze voorspelmodellen continu toetsen en gebruikmakend van een referentiestroom in de praktijk, valideren. Door een voorspelmodel in te zetten voor verschillende vergelijkbare opdrachtgevers neemt het aantal waarnemingen voor machine learning toe en kunnen we de voorspelmodellen efficiënter monitoren.

Gerelateerde nieuwsberichten

15 oktober 2024

Een gemoedelijk gesprek bij de deur

Regelmatig neem ik gasten mee op mijn deurwaardersroutes. Deze gasten hebben verschillende achtergronden: politiek, ketenpartners, nieuwe medewerkers en journalisten. Aan het einde van de dag zijn ze het allemaal over één ding eens: de gesprekken aan de deur zijn verrassend gemoedelijk.

Lees meer over: Een gemoedelijk gesprek bij de deur
10 oktober 2024

Vergroening

In 2023 hebben we ons ESG-beleid geformuleerd. De Sustainable Development Goals (SDG) zijn door de VN ontwikkeld om een groenere, betere en eerlijker wereld te bouwen. Syncasso legt zich toe op vier Social Development Goals waarvan wij verwachten dat we daarmee de meeste impact kunnen maken en die het beste passen bij onze missie, visie en identiteit.

Lees meer over: Vergroening
09 oktober 2024

Najaarscampagne Geldfit

De Nederlandse Schuldhulproute (NSR) voert ook dit najaar van 9 oktober tot 3 november een campagne om particulieren én ondernemers te wijzen op hulpmogelijkheden rondom schulden en achterstanden. De campagne met als boodschap: Geldstress? App met Geldfit, richt zich op jongeren.

Lees meer over: Najaarscampagne Geldfit
01 oktober 2024

Lees mee met de verhalen van ons team

In deze serie leert u de mensen achter Syncasso kennen. Met deze keer Luuk Peters, systeembeheerder in het team Business Support.

Lees meer over: Lees mee met de verhalen van ons team
25 september 2024

Ben van der Burg gastspreker Syncasso op Credit Expo 2024

Donderdag 7 november is het weer zover. Het jaarlijkse evenement voor de Nederlandse creditmanagement sector. De Credit Expo 2024 vindt plaats in het Congrescentrum 1931 in Den Bosch. Syncasso zorgt ook dit jaar weer voor een interessante en enthousiaste gastspreker. Dit jaar is dat Ben van der Burg.

Lees meer over: Ben van der Burg gastspreker Syncasso op Credit Expo 2024
24 september 2024

Regelingen: Altijd anders

Betalingsachterstanden zijn vaak niet in één keer af te lossen, zelfs als de wet of een rechter dat bepaalt. Een betalingsregeling is een goede optie. Hierbij wordt meestal maandelijks een bedrag betaald totdat de schuld volledig is afgelost. Hoeveel dat per maand is? Vaak komen we daar samen wel uit, maar soms moeten we wat doorvragen of juist duidelijke grenzen aangeven.

Lees meer over: Regelingen: Altijd anders
19 september 2024

Vroegsignalering voor jongeren. Betrek het onderwijs.

"Als Business Manager bij Syncasso spreek ik dagelijks met schuldeisers en ketenpartners die het niet alleen belangrijk vinden dat klanten hun betalingsverplichtingen nakomen maar die ook op zoek zijn naar duurzame oplossingen. Daarin is er vaak veel aandacht voor jongeren die al vroeg in het leven met financiële uitdagingen te maken hebben."

Lees meer over: Vroegsignalering voor jongeren. Betrek het onderwijs.
17 september 2024

Onderzoek naar jongeren en zorgschulden van start

Hogeschool van Amsterdam (HvA), de Universiteit van Amsterdam (UvA) en incasso- en gerechtsdeurwaarderskantoor Syncasso starten samen een onderzoeksproject "Jongeren van zorgschulden naar duurzaam betaalgedrag". Het onderzoek, dat loopt van september 2024 tot maart 2025, richt zich op het begrijpen en aanpakken van de toenemende zorgschulden onder jongeren. De organisaties willen daarmee duurzame oplossingen ontwikkelen om deze schuldenproblematiek bij jongeren effectief te bestrijden.

Lees meer over: Onderzoek naar jongeren en zorgschulden van start
10 september 2024

Communicatie

In 2023 is onze nieuwe website live gegaan. De look en feel is moderner en persoonlijker geworden door foto’s van ons eigen team te gebruiken. Syncasso hecht veel belang aan gesegmenteerde en gerichte incassocommunicatie. Daarom is onze communicatie begrijpelijk en voelt als persoonlijk voor de ontvanger. Met onze voorspelmodellen en inzichten uit wetenschappelijk onderzoek, bepalen we de toon en boodschap die past bij de betaalcapaciteit van de debiteurklant.

Lees meer over: Communicatie
Feedback