Naar de hoofd content Naar navigatie
Syncasso Syncasso
HomeOpdrachtgevers Ik wil betalen Mijn Dossier
nl Dutch
ar Arabicnl Dutchen Englishfr Frenchde Germanpl Polishes Spanishtr Turkish
Zoeken
  • Home
  • Over ons
  • Veelgestelde vragen
  • Opdrachtgevers
      • Inloggen
      • Implementatie
      • Rapportage en verantwoording
      • Kwaliteit en certificeringen
      • Maatschappelijk Verantwoord Incasseren
      • Innovatie
      • SyncassoLab
  • Ik wil betalen
  • Inloggen
  • Mijn Dossier
  • Ik wil betalen
  • Nieuws
  • Contact
  • Zoeken

Nieuws

Voorspelmodellen onmisbaar voor gerechtelijke incasso

30 juli 2018
CorporatesFinance

Voorspelmodellen onmisbaar
voor gerechtelijke incasso

Toen wij in 2009 begrepen dat de griffierechten enorm zouden gaan stijgen, voor hoofdsommen net boven € 500 tot wel 270%, zijn we gaan nadenken hoe we het risico van overhaalbare vorderingen zouden kunnen beperken. Met data-analyse van historische portefeuilles hebben we de data-elementen geïdentificeerd die significant zijn voor een betrouwbare voorspelling van de verhaalbaarheid.

Op basis van deze dataelementen hebben we een data driven scoremodel gebouwd dat we ‘Verhaalscore’ hebben genoemd omdat het de verhaalbaarheid van een vordering voorspelt. Daarmee adviseren we onze opdrachtgevers om een vordering die minnelijk niet wordt opgelost al dan niet gerechtelijk te gaan incasseren.

Doorontwikkeling

Sindsdien hebben we honderdduizenden vorderingen met Verhaalscore beoordeeld en het model doorlopend verbeterd. Daardoor is de betrouwbaarheid van de voorspelling nog verder toegenomen. We kunnen er kasstroomprognoses mee maken: hoeveel kasstroom er wanneer wordt gegenereerd uit de verschillende aanleveringen. We kunnen er debiteurenportefeuilles mee waarderen, bijvoorbeeld om de balanswaarde daarvan vast te stellen.

Een doorbraak in onze debiteurenbenadering is dat we Niet-Kunners van Niet-Willers kunnen onderscheiden met ons voorspelmodel. Het voorspelmodel rekent een ‘passende’ betalingsregeling uit voor debiteuren die niet in één keer kunnen betalen.

Voortschrijdend inzicht

Oorspronkelijk ontwikkeld om kosten te besparen voor de eigen organisatie en onze opdrachtgevers, is Verhaalscore essentieel geworden om debiteuren te beschermen tegen incassokosten die ze niet kunnen dragen. Daarmee voorkomen we een stapeling van kosten, die helaas vaak de opmaat is voor de ontwikkeling van een problematische schuldsituatie. Dat veroorzaakt niet alleen veel stress voor de debiteur maar brengt ook een veelvoud aan maatschappelijke kosten om de schuldsituatie te saneren. Bovendien zorgt Verhaalscore ervoor dat we het MVO-beleid van onze opdrachtgevers en Syncasso ook in het incassoproces gestalte kunnen geven.

Voorspelmodel onmisbaar voor gerechtelijke incasso

Alle partijen die bij gerechtelijke incasso betrokken zijn, debiteur, opdrachtgever en gerechtsdeurwaarder, hebben belang bij een zorgvuldige afweging of gerechtelijke incasso en de bijbehorende kosten opwegen tegen de persoonlijke en maatschappelijke schade die dat met zich meebrengt. Zonder daarbij het principe uit het oog te verliezen dat een openstaande rekening betaald moet worden. Een voorspelmodel zoals Verhaalscore is daarbij onmisbaar.

 

 

Artikel delen?
Delen via LinkedIn Delen via Twitter Delen via Email

Gerelateerde nieuwsberichten

16 maart 2023

Syncasso Care Facts – Care Coaches

Syncasso werkt met Care- en Incassocoaches op de werkvloer. Zij begeleiden onze medewerkers om debiteurklanten te helpen hun betalingsachterstanden op te lossen. De Care Coaches richten zich specifiek op de contacten met kwetsbare debiteurklanten en ondernemers in zwaar weer.

Lees meer
Read more about Syncasso Care Facts – Care Coaches
10 maart 2023

Syncasso Care Facts – Incassowaarden verbeteren

Communicatie- en data-analyse zijn continue processen om zowel de cash als de care van incassowaarde te verbeteren. Onze communicatiestrategie voor debiteurklanten is erop gericht om zo snel mogelijk in het minnelijke proces tot een oplossing te komen voor de betalingsachterstand. Daarmee voorkomen we kosten en stress.

Lees meer
Read more about Syncasso Care Facts – Incassowaarden verbeteren
08 maart 2023

Tijdelijk Noodfonds Energie

Sinds 7 februari jl. kunnen mensen met hoge energielasten een beroep doen op het Tijdelijk Noodfonds Energie. Dit Noodfonds helpt de energierekeningen met terugwerkende kracht over de maanden oktober 2022 tot en met maart 2023 te betalen.

Lees meer
Read more about Tijdelijk Noodfonds Energie
02 maart 2023

Syncasso Care Facts – Social Responsibility Officer

Samenwerking in de schulddienstverlening is volgens Syncasso noodzakelijk om problematische schulden te voorkomen en op te lossen. Onze Social Responsibility Officer zoekt daarom actief naar samenwerkingskansen met ketenpartners voor onderzoek, kennisoverdracht en informatie-uitwisseling.

Lees meer
Read more about Syncasso Care Facts – Social Responsibility Officer
28 februari 2023

Interview Sabine van den Boogaard over onderzoek Duurzaam Betaalgedrag

Syncasso doet wetenschappelijk onderzoek met de Rijksuniversiteit Groningen en het Lectoraat schulden en incasso van de Hogeschool Utrecht naar Duurzaam Betaalgedrag. Lees meer waarom Syncasso dit onderzoek doet.

Lees meer
Read more about Interview Sabine van den Boogaard over onderzoek Duurzaam Betaalgedrag
23 februari 2023

Verslag Groeisessie Geregistreerde Schuldregeling/ Regeling meedelen in beslag

Op donderdag 9 februari jl. presenteerde Michaël Brouwer, Mark Getkate en Paul Otter het door Syncasso en externe partner ontwikkelde conceptwetsvoorstel over de Geregistreerde Schuldregeling/Regeling meedelen in beslag.

Lees meer
Read more about Verslag Groeisessie Geregistreerde Schuldregeling/ Regeling meedelen in beslag
20 februari 2023

Syncasso Care Facts – Multidisciplinaire klantteams

Onze dienstverlening is georganiseerd in klantteams. Zo kunnen we de specialistische kennis en ervaring die nodig is voor de optimale behandeling van de debiteurklanten met alle collega’s van het team delen.

Lees meer
Read more about Syncasso Care Facts – Multidisciplinaire klantteams
08 februari 2023

Klantgerichte incassocommunicatie deel VI – segmenteren

Je segmenteert een debiteurklantenbestand om beter en effectiever met je klanten te communiceren. Bijvoorbeeld door anders of vaker met een segment contact te zoeken.

Lees meer
Read more about Klantgerichte incassocommunicatie deel VI – segmenteren
01 februari 2023

Werkveldconferentie Ambtshalve Toetsing

De ambtshalve toetsing van de informatieplichten houdt veel partijen bezig. Er was dan ook grote belangstelling voor de werkveldconferentie die door Flanderijn, GGN, Janssen & Janssen en Syncasso georganiseerd werd.

Lees meer
Read more about Werkveldconferentie Ambtshalve Toetsing
Feedback
Fijn dat u ons wilt helpen!

Bedankt voor uw bezoek aan www.syncasso.nl. We willen u graag zo goed mogelijk helpen. Daarom willen we graag weten wat we goed doen en wat beter kan.

U helpt ons en onze andere klanten als u deze korte vragenlijst invult. Bedankt voor uw medewerking!

Klik op het antwoord dat u het beste vindt passen.

Vragenlijst

Hoe zou u Syncasso beoordelen?

Footer logo

Contact

post@syncasso.nlWhatsAppNaar de contactpagina

Rekeningnummer Syncasso: NL 48 RABO 0300 1039 99

Direct betalen via iDeal

Rekeningnummer Syncasso:
NL 48 RABO 0300 1039 99

Direct betalen via iDeal

Pagina’s

  • Home
  • Opdrachtgevers
  • Mijn Dossier
  • Veelgestelde vragen
  • Over ons

Overige linkjes

  • Contact
  • Gebruik website (privacy & cookies)
  • Algemene Voorwaarden en Tarieven
Volg ons op Ga naar TwitterGa naar TwitterGa naar Twitter