Naar de hoofd content Naar navigatie
Syncasso Syncasso
HomeOpdrachtgevers Ik wil betalen Mijn Dossier
nl Dutch
ar Arabicnl Dutchen Englishfr Frenchde Germanpl Polishes Spanishtr Turkish
Zoeken
  • Home
  • Over ons
  • Veelgestelde vragen
  • Opdrachtgevers
      • Inloggen
      • Implementatie
      • Rapportage en verantwoording
      • Kwaliteit en certificeringen
      • Maatschappelijk Verantwoord Incasseren
      • Innovatie
      • SyncassoLab
  • Ik wil betalen
  • Inloggen
  • Mijn Dossier
  • Ik wil betalen
  • Nieuws
  • Contact
  • Zoeken

Nieuws

Syncasso Data Analyse

05 oktober 2018
CorporatesFinance

Syncasso Data Analyse

Altijd op zoek naar de beste, meest accurate voorspelling

Jeff Reijans is Onderzoeker bij Syncasso en dagelijks bezig met het analyseren van onze data en het ontwikkelen van (voorspel)modellen. Dit jaar heeft hij het executive programma Impactvolle Marketing Analist van de Rijksuniversiteit Groningen afgerond.

Zoeken naar de beste informatie

Informatie kan wanneer je die efficiënt inzet enorme voordelen opleveren voor je organisatie. De uitdaging zit vooral in de technieken om die informatie te ontsluiten, omdat die vaak verstopt is in transactionele, openbare of ongestructureerde data. Voor Syncasso is die uitdaging extra interessant.  Marketing analyse richt zich standaard op het verkopen van producten of diensten. Dat gaat bij ons niet op. Er is een andere benadering nodig om betaalbeslissingen voor incasso te doorzien. Onze analyses richten zich op het herkennen van gedragspatronen en die proberen te beïnvloeden. Daarvoor werken we samen met de gedragspsychologen van de RUG.

Mensen niet onnodig belasten

Ons werk heeft daadwerkelijk impact op onze incassocommunicatie. We doen interessant statistisch onderzoek hoe verschillende mensen reageren op verschillende betaalverzoeken. We variëren de boodschap, het kanaal, de toon en de vormgeving in AB testen. Dat biedt ons de mogelijkheid om eindeloos te testen en te verbeteren. Vrij uniek aan Syncasso is dat ze naast het incasseren van vorderingen er veel energie in steken om dat op een sociaal verantwoorde manier te doen. Onze voorspelmodellen zorgen ervoor dat mensen die niet kunnen betalen, niet onnodig belast worden met ambtshandelingen en de extra kosten die dat met zich meebrengt.

Meest accurate voorspelling

Een mooi voorbeeld is ons voorspelmodel Verhaalscore. Dat is in 2012 ontwikkeld en daar zijn we bijna dagelijks mee bezig om dat door te ontwikkelen. Er zijn steeds meer databronnen beschikbaar, onder andere omdat Syncasso zelf telkens meer data registreert. We updaten het model continue met nieuwe informatiebronnen. Consequentie daarvan is dat selectie van de variabelen dynamisch verandert.  Informatie die eerder voorspelkracht opleverde, kan door nieuwe relevantere informatie komen te vervallen.  We zijn altijd op zoek naar de beste, meest accurate voorspelling. Afgezet tegen de referentiestroom kunnen we precies in kaart brengen wat het verschil maakt.

Nieuw algoritme voor Lang Lopende zaken

Op basis van data analyse van onze historische portefeuilles heb ik een algoritme ontwikkeld dat specifiek kijkt naar dossiers waarin een jaar (of langer) na betekening van het vonnis geen geldstroom op gang gekomen is. Het algoritme adviseert of doorbehandeling zinvol is door de kans te berekenen dat in de komende twaalf maanden een geldstroom op gang komt in het dossier. Hierbij kon ik helemaal blanco beginnen aan het bouwen van een model. Vanaf het definiëren en ontwerpen/ontwikkelen tot het daadwerkelijk testen van het scoringsmodel met collega’s op verschillende afdelingen. Mooi om te zien hoe het project in de organisatie wordt omarmd en direct wordt ingezet.

Meer plannen dan tijd

Er liggen nog een heleboel projecten op de plank die we graag willen oppakken. Wat levert tekstanalyse in ons Contact Center op bijvoorbeeld? Met machine learning de bezetting van ons Contact Center afstemmen op de campagnes. Waar leveren neurale (zelflerende) netwerken de meeste waarde op voor Syncasso. Meer plannen dan tijd, helaas.

Functie van de gerechtsdeurwaarder verandert

De gerechtsdeurwaarder heeft toegang tot specifieke, gevoelige informatie. Het gaat niet alleen meer over geld incasseren, maar met die informatie moet de gerechtsdeurwaarder ook inzicht bieden in de ontwikkeling van een vorderingenportefeuille. Steeds beter de waaromvraag achter het betaalgedrag beantwoorden. De gerechtsdeurwaarder wordt naast een juridisch dienstverlening in die zin ook een informatieleverancier. Daarmee neemt zijn maatschappelijke waarde nog verder toe.

Artikel delen?
Delen via LinkedIn Delen via Twitter Delen via Email

Gerelateerde nieuwsberichten

28 september 2023

Rapporteren over het verleden is ingehaald door grip op toekomstige ontwikkelingen

Martijn Andriessen, financieel directeur - verantwoordelijk voor ons Finance Team, de financiële afwikkeling en rapportage van onze incasso-activiteiten, onze bewaarpositie, forecast en budgetbewaking.

Lees meer
Read more about Rapporteren over het verleden is ingehaald door grip op toekomstige ontwikkelingen
21 september 2023

Deurwaarders hebben zicht op burgers in kwetsbare situaties

In het rapport “Zicht op zorgen” van het Sociaal Cultureel Planbureau (SCP, 2023) worden er cijfers over de problemen, hulpbronnen, leefsituatie en ondersteuning van mensen in het sociaal domein gedeeld. 1,3 miljoen mensen in Nederland hebben een stapeling van problemen en bevinden zich in een kwetsbare situatie. Tijdens mijn huisbezoeken als gerechtsdeurwaarder kom ik regelmatig bij mensen aan de deur die in een kwetsbare situatie zitten.

Lees meer
Read more about Deurwaarders hebben zicht op burgers in kwetsbare situaties
21 september 2023

Prinsjesdag 2023: investeren in bestaanszekerheid en forse bezuinigingen

Op Prinsjesdag presenteerde het demissionaire kabinet de Rijksbegroting voor 2024. Ook komend jaar investeert het kabinet fors in het garanderen van bestaanszekerheid met 2 miljard euro. Er wordt een koopkrachtgroei van 1,8 % voorspeld.

Lees meer
Read more about Prinsjesdag 2023: investeren in bestaanszekerheid en forse bezuinigingen
08 september 2023

Femmie Schoemaker

Onze geliefde collega is op veel te jonge leeftijd plotseling overleden. Het is moeilijk om de juiste woorden te vinden om de pijn en het verdriet te beschrijven die we voelen bij dit verlies. Femmie laat een enorme leegte achter in ons team. Haar warmte, toewijding en enthousiasme waren aanstekelijk. Ze blijft voor altijd in onze gedachten. We zullen haar missen.

Lees meer
Read more about Femmie Schoemaker
05 september 2023

Syncasso op de Credit Expo 7 november 2023

Vandaag is het duurzame dinsdag. Een mooie dag om het thema van de volgende Credit Expo te delen, want dinsdag 7 november aanstaande staat ‘Duurzaamheid’ centraal. Voor Syncasso altijd een belangrijk thema. Zo doen we continu wetenschappelijk onderzoek naar Duurzaam betaalgedrag.

Lees meer
Read more about Syncasso op de Credit Expo 7 november 2023
30 augustus 2023

VNG Gert-Jan Bakker brengt én haalt waardevolle inzichten

Eind juni van dit jaar vond het Jaarcongres Schuldenketen plaats dat Syncasso samen met Studiecentrum Kerckebosch organiseerde. Daar spraken diverse experts, elk vanuit hun eigen invalshoek en expertise. Deze week kijken we terug op de lezing van Gert-Jan Bakker MT-lid Bestaanszekerheid VNG.

Lees meer
Read more about VNG Gert-Jan Bakker brengt én haalt waardevolle inzichten
24 augustus 2023

Kleine schulden klein houden met mr. André Moerman

Eind juni van dit jaar vond het Jaarcongres Schuldenketen plaats dat Syncasso samen met Studiecentrum Kerckebosch organiseerde. Daar spraken diverse experts, elk vanuit hun eigen invalshoek en expertise. Deze week kijken we terug op de lezing van mr. André Moerman, Manager hulp bij geldzaken 1.0, Bindkracht 10 en Voorzitter van de signaleringscommissie LOSR Bindkracht 10.

Lees meer
Read more about Kleine schulden klein houden met mr. André Moerman
16 augustus 2023

Syncasso Care Facts – Klantgerichte incassocommunicatie

Het is erg belangrijk om klantgericht over incasso te communiceren. Voor maatschappelijk verantwoorde incassocommunicatie is de betaalcapaciteit van de debiteurklant leidend. Met onze AI-voorspelmodellen voorspellen we betrouwbaar of de debiteurklant de vordering ineens, met een betalingsregeling of niet kan betalen.

Lees meer
Read more about Syncasso Care Facts – Klantgerichte incassocommunicatie
10 augustus 2023

Van ‘Nee’ naar ‘Ja’ met Prof. Dr. Bob Fennis

Eind juni van dit jaar vond het Jaarcongres Schuldenketen plaats dat Syncasso samen met Studiecentrum Kerckebosch organiseerde. Daar spraken diverse experts, elk vanuit hun eigen invalshoek en expertise. Deze week kijken we terug op de lezing van Prof. Dr. Bob Fennis, hoogleraar Consumentengedrag bij de vakgroep Marketing van de Faculteit Economie en Bedrijfskunde van de Rijksuniversiteit Groningen.

Lees meer
Read more about Van ‘Nee’ naar ‘Ja’ met Prof. Dr. Bob Fennis
Feedback
Fijn dat u ons wilt helpen!

Bedankt voor uw bezoek aan www.syncasso.nl. We willen u graag zo goed mogelijk helpen. Daarom willen we graag weten wat we goed doen en wat beter kan.

U helpt ons en onze andere klanten als u deze korte vragenlijst invult. Bedankt voor uw medewerking!

Klik op het antwoord dat u het beste vindt passen.

Vragenlijst

Hoe zou u Syncasso beoordelen?

Footer logo

Contact

post@syncasso.nlWhatsAppNaar de contactpagina

Rekeningnummer Syncasso: NL 48 RABO 0300 1039 99

Direct betalen via iDeal

Rekeningnummer Syncasso:
NL 48 RABO 0300 1039 99

Direct betalen via iDeal

Pagina’s

  • Home
  • Opdrachtgevers
  • Mijn Dossier
  • Veelgestelde vragen
  • Over ons

Overige linkjes

  • Contact
  • Gebruik website (privacy & cookies)
  • Algemene Voorwaarden en Tarieven
Volg ons op Ga naar TwitterGa naar TwitterGa naar Twitter