Nieuws

Het Corona-virus en balans Cash & Care

26 maart 2020

Het Corona-virus en de balans tussen
Cash & Care

Het Corona-virus kan naast gezondheidsproblemen ook zorgen voor financiële problemen. De overheid doet er alles aan om deze financiële gevolgen zo veel mogelijk te beperken. We gaan hoe dan ook geconfronteerd worden met debiteurklanten die getroffen worden door het Coronavirus en de gevolgen hiervan. Tegelijkertijd zijn er mensen en bedrijven die wachten op hun geld. Hoe bewaken we de balans tussen cash en care?

Extra care

Vanuit onze Care gedachte houden wij vanzelfsprekend rekening met deze bijzondere situatie. We hebben hiervoor op onze website een aparte webpagina www.syncasso.nl/corona ingericht. Ook in onze maandelijkse debiteurennieuwsbrief hebben we deze webpagina onder de aandacht gebracht bij debiteurklanten. Ons team is in een hele korte periode geïnformeerd en opgeleid hoe om te gaan met deze situatie. Debiteurklanten wijzen we actief op de verschillende manieren om hulp te krijgen om geldproblemen op te lossen (www.syncasso.nl/hulp). Ook helpen we ondernemers die financieel getroffen zijn door het Coronavirus door ze te wijzen op het pakket aan noodmaatregelen die de overheid heeft getroffen om ondernemers zoveel mogelijk door deze crisis heen te helpen.

We zetten sterk in op minnelijke interventies, zoals persoonlijk telefonisch contact. Ons contact center (volledig via thuiswerkplekken georganiseerd) is uitgebreid om iedereen goed te woord te kunnen staan om naast betaalafspraken te maken ook een luisterend oor te bieden. We maken betaalafspraken die passen bij de persoonlijke situatie van de debiteurklant.

Ambtelijke werkzaamheden

Vanuit onze betrokkenheid in onze beroepsgroep de KBvG houden we de ontwikkelingen nauw in de gaten. Er wordt vanuit het juridische domein ons geadviseerd om de werkprocessen, weliswaar met aanpassingen, zoveel mogelijk door te laten lopen en ervoor te zorgen dat het recht in Nederland in deze bijzondere periode blijft functioneren. Waarbij we uiteraard zoveel mogelijk rekening houden met de persoonlijke omstandigheden van de debiteurklant en we kostenverhogende handelingen zo veel mogelijk voorkomen.

Laten we deze periode extra goed voor elkaar zorgen!

Gerelateerde nieuwsberichten

09 december 2025

Samen werken aan zorgvuldige incasso voor studenten

Wanneer studenten financiële problemen krijgen, wil Hogeschool Utrecht (HU) dat zo zorgvuldig mogelijk oplossen. Manager Financial Services Rianne Oostwoud Wijdenes ziet dagelijks hoe belangrijk dat is.

Lees meer over: Samen werken aan zorgvuldige incasso voor studenten
04 december 2025

De koffiepauze: Van incasso naar HR – het verhaal van Rilana

Na jarenlange ervaring in incasso en als teamleider, koos Rilana voor een nieuwe richting: HR. Inmiddels adviseert ze leidinggevenden, voert ze sollicitatiegesprekken en draagt ze bij aan het werkplezier binnen Syncasso.

Lees meer over: De koffiepauze: Van incasso naar HR – het verhaal van Rilana
27 november 2025

Paul Otter met vroegpensioen

Na meer dan twintig jaar inzet in de incasso- en deurwaarderswereld neemt Paul Otter afscheid van Syncasso om te gaan genieten van zijn welverdiende pensioen. Een bijzonder moment, want Paul laat een indrukwekkende én inspirerende loopbaan achter.

Lees meer over: Paul Otter met vroegpensioen
27 november 2025

Blog: Paul Otter

Na 35 mooie jaren in de wereld van incasso, schuldhulp en rechtspraak ga ik in 2026 met vroeg pensioen. Een bijzondere stap, want deze sector is niet zomaar een werkveld – het is een vakgebied waarin betrokken mensen dagelijks werken aan eerlijke oplossingen voor lastige situaties.

Lees meer over: Blog: Paul Otter
26 november 2025

Trendrapport Creditmanagement 2015–2025 & verder

Creditmanagement staat nooit stil. Nieuwe wetgeving, technologische innovaties en maatschappelijke verwachtingen veranderen hoe incasseren vandaag de dag werkt. In ons eerste Trendrapport Creditmanagement (2015–2025 & verder) blikken we terug op tien jaar transformatie én kijken we vooruit.

Lees meer over: Trendrapport Creditmanagement 2015–2025 & verder
24 november 2025

Samen werken aan duidelijkheid – Enexis en Syncasso verbeteren klantcommunicatie

Enexis zorgt ervoor dat miljoenen huishoudens en bedrijven in Nederland toegang hebben tot stroom en gas. De organisatie beheert het energienet, legt aansluitingen aan en verhelpt storingen.

Lees meer over: Samen werken aan duidelijkheid – Enexis en Syncasso verbeteren klantcommunicatie
17 november 2025

Syncasso bij lancering Stichting Financieel Gezond Nederland

Op woensdag 12 november werd op Paleis Noordeinde de Stichting Financieel Gezond Nederland (SFGN) officieel gelanceerd. Als ondertekenaar van het afsprakenkader sociaal incasseren was Syncasso uitgenodigd om dit feestelijke moment bij te wonen.

Lees meer over: Syncasso bij lancering Stichting Financieel Gezond Nederland
28 oktober 2025

De koffiepauze – Maak kennis met Petronella, relatiemanager bij Syncasso

Deze maand spreken we met Petronella. Ze begon 23 jaar geleden bij Syncasso als incassomedewerker, groeide door tot gerechtsdeurwaarder en is nu relatiemanager voor corporate opdrachtgevers.

Lees meer over: De koffiepauze – Maak kennis met Petronella, relatiemanager bij Syncasso
24 oktober 2025

De Syncasso Dialoog – Aflevering 4 met Daan Dohmen en Joep de Groot

In de 4e aflevering van de Syncasso Podcast gaat Michaël Brouwer in gesprek met Joep De Groot (CZ) en Daan Dohmen (ondernemer/Blue Zones) over een thema dat ons allemaal raakt: het effect van schulden op onze gezondheid.

Lees meer over: De Syncasso Dialoog – Aflevering 4 met Daan Dohmen en Joep de Groot
Feedback