Nieuws

Nieuwe debiteurgerichte website Syncasso verbetert toegankelijkheid

16 juli 2019

Nieuwe debiteurgerichte website Syncasso verbetert toegankelijkheid online oplossingen voor betalingsproblemen

Elke maand komen tienduizenden debiteurklanten op onze Syncasso website om informatie over en/of een oplossing voor hun betalingsprobleem te zoeken. Uit wetenschappelijk onderzoek weten we dat ongeveer de helft van onze debiteurklanten laagtalig is. Daar hielden we nog onvoldoende rekening mee in onze website, vonden wij zelf.

De opdracht was vervolgens hoe we daar, gebruikmakend van de nieuwste beschikbare technieken en wetenschappelijke inzichten, online de beste oplossingen voor konden ontwikkelen.

De website begrijpt waar je heen wilt

We hebben voor de nieuwe debiteuren interface twee manieren ontwikkeld om intuïtief en snel bij de gezochte oplossingen te komen. Daarvoor bieden we op basis van een inventarisatie van het (historische) zoekgedrag van debiteurklanten de vier meest logische keuzemogelijkheden aan, in de vorm van een knop die je in één keer naar de oplossing brengt.

Aanvullend aan de vier knoppen, is de mogelijkheid toegevoegd om door middel van een vraag of woord verder te navigeren. Op basis van je vraag of het woord dat je invult, biedt de website een aantal keuzen aan, waaruit de debiteurklant de vraag kan kiezen die het best past bij het antwoord dat gezocht wordt.

Die je vervolgens weer snel naar de oplossing toebrengt waar je naar zocht. Je hoeft je vraag dus zelf niet op te schrijven. De website begrijpt waar je heen wilt.

Taalniveau B1 in combinatie met illustraties

De teksten voor de debiteuren interface zijn op taalniveau B1 geschreven.  Daarnaast gebruiken we iconen/illustraties om de begrijpelijkheid, gebruikersvriendelijkheid en toegankelijkheid van de website te optimaliseren.

Doorlopend verbeteren

We monitoren het gebruik en zoekgedrag op de website om knelpunten en afhaakmomenten snel te signaleren. We testen of aangebrachte verbeteringen de verwachtte resultaten opleveren, Zo kunnen we precies meten of een aanpassing werkt of opnieuw verbeterd moet worden. Daarnaast monitoren we de ingevulde zoekwoorden in de website en voegen nieuwe vraagopties toe voor de woorden die we nog niet kunnen koppelen aan een vraag. Een continu en oneindig proces van meten, aanpassen, verbeteren, meten, aanpassen, verbeteren.

Werkt beter

De nieuwe debiteureninterface is nog maar net twee weken online. Maar vergeleken met dezelfde periode vorig jaar meten we nu al dat de debiteurklanten die onze website bezoeken gemiddeld 30% minder moeite hoeven te doen om de gewenste oplossing te vinden. Beter voor de debiteurklanten. En beter voor Syncasso. Omdat wat we online leren hoe we onze offline communicatie kunnen verbeteren. We cash. We care.

Gerelateerde nieuwsberichten

12 augustus 2025

Cybersecurity in de incassosector

Ontdek hoe de incassosector zich kan wapenen tegen toenemende cyberdreigingen. Lees over NIS2, DORA, digitale weerbaarheid, samenwerking en compliance.

Lees meer over: Cybersecurity in de incassosector
07 augustus 2025

Gerechtsdeurwaarders voor de klas? Jazeker.

Gerechtsdeurwaarders voor de klas: financiële educatie met impact. Collega’s van Syncasso geven als vrijwilliger gastlessen op het mbo via Stichting LEF, om jongeren financieel weerbaar te maken. Vanuit maatschappelijke betrokkenheid én de praktijkervaring met schulden zetten wij ons in voor preventie.

Lees meer over: Gerechtsdeurwaarders voor de klas? Jazeker.
22 juli 2025

Interview met Ronnie van der Geize

Elke maand nemen we een kijkje achter de schermen bij Syncasso en leert u onze collega’s beter kennen. Wat doen ze, wat motiveert hen en waar houden ze zich buiten het werk mee bezig? Deze keer spreken we met Ronnie van der Geize, medewerker Kwaliteit, Compliance en Legal bij Syncasso.

Lees meer over: Interview met Ronnie van der Geize
17 juli 2025

Interview met Hugo Hassing – Business analist bij Syncasso

Elke maand nemen we u mee achter de schermen bij Syncasso en laten we zien wie onze collega’s zijn. Wat drijft hen in hun werk? Waar halen ze energie uit? En wat doen ze graag in hun vrije tijd? Deze maand maken we kennis met Hugo Hassing, business analist bij Syncasso.

Lees meer over: Interview met Hugo Hassing – Business analist bij Syncasso
15 juli 2025

De Syncasso Dialoog – Aflevering 3 met met Arjan Vliegenthart

In deze 3e aflevering van de Syncasso podcast gaat onze CEO Michaël Brouwer in gesprek met Arjan Vliegenthart, directeur van het Nibud, over financiële kwetsbaarheid in Nederland.

Lees meer over: De Syncasso Dialoog – Aflevering 3 met met Arjan Vliegenthart
02 juli 2025

Sabine van den Boogaard en Koen Kwadijk treden toe als mede-eigenaar

Koen Kwadijk en Sabine van den Boogaard per 2 juli 2025 mede-eigenaar van Syncasso. Met deze stap versterken zij hun betrokkenheid en geven ze de organisatie een extra impuls richting groei en innovatie.

Lees meer over: Sabine van den Boogaard en Koen Kwadijk treden toe als mede-eigenaar
02 juli 2025

Sabine van den Boogaard, mede-eigenaar bij Syncasso

Maak kennis met Sabine van den Boogaard. Directeur Klant, Markt en Communicatie en vanaf 2 juli mede-eigenaar bij Syncasso.

Lees meer over: Sabine van den Boogaard, mede-eigenaar bij Syncasso
02 juli 2025

Koen Kwadijk, mede-eigenaar bij Syncasso

Maak kennis met Koen Kwadijk. Verantwoordelijk voor operationele aansturing en vanaf 2 juli mede-eigenaar bij Syncasso

Lees meer over: Koen Kwadijk, mede-eigenaar bij Syncasso
01 juli 2025

Schulden en gezondheid

Financiële stress leidt tot zorgmijding, verergering van klachten en hogere zorgkosten. Ontdek de invloed van schulden op gezondheid.

Lees meer over: Schulden en gezondheid
Feedback