Naar de hoofd content Naar navigatie
Syncasso Syncasso
HomeOpdrachtgevers Ik wil betalen Mijn Dossier
nl Dutch
ar Arabicnl Dutchen Englishfr Frenchde Germanpl Polishes Spanishtr Turkish
Zoeken
  • Home
  • Over ons
  • Veelgestelde vragen
  • Opdrachtgevers
      • Inloggen
      • Implementatie
      • Rapportage en verantwoording
      • Kwaliteit en certificeringen
      • Maatschappelijk Verantwoord Incasseren
      • Innovatie
      • SyncassoLab
  • Ik wil betalen
  • Inloggen
  • Mijn Dossier
  • Ik wil betalen
  • Nieuws
  • Contact
  • Zoeken

Nieuws

Even voorstellen: Lorena Botter | toegevoegd gerechtsdeurwaarder

28 juni 2018
CorporatesFinance

Even voorstellen: Lorena Botter | toegevoegd gerechtsdeurwaarder

Lorena Botter
Ik ben in 2006 in het deurwaardersvak terecht gekomen. Eigenlijk toevallig. Na mijn secretaresse opleiding werd ik benaderd door een wervingsbureau. Die boden mij een baan aan als deurwaardersondersteuner, ook een soort secretaressewerk. Ik kende toen de deurwaarder alleen uit de reclame. Had ook het traditionele beeld van een strenge man voor ogen. In 2011 solliciteerde ik bij een van de rechtsvoorgangers van Syncasso. Echt vanuit de passie voor het vak.

Mijn omgeving heeft me vanaf het eerste moment gesteund, zij weten dat als ik iets echt wil, ik ervoor ga en dat ik ook niet op andere gedachten kan worden gebracht. Ik had natuurlijk al de nodige ervaring op kantoor opgedaan en ik wist voor mezelf zeker dat ik daarmee naar buiten wilde. Daar kan ik mijn energie in kwijt.

Dus ging ik de deurwaardersopleiding volgen. Dikke pech, een aantal collega’s waren mij voor. Toen ik erom vroeg, was er geen ruimte meer in het opleidingsbudget. Daarom heb ik het op eigen kracht gedaan. Dat was achteraf gezien loodzwaar. Niemand doet dat zonder ondersteuning van zijn werkgever. Al mijn verlofuren werden besteed aan tentamenweken. Niet aan vakantie. Maar ik heb alles aan de kant gezet om de opleiding te doen. Uiteindelijk heb ik er vijf jaar over gedaan, omdat ik in het derde jaar besloot om het in mijn eigen tempo te gaan doen. En gelukkig kreeg ik aan het eind van de opleiding wel alle ondersteuning van Syncasso. Ik ben er heel trots op dat ik heb doorgezet. Nu zit ik echt op mijn plek. Eigenlijk heb ik professioneel even geen nieuwe doelen meer. Eerst maar genieten van elke dag.

Als mensen aan mij vragen wat voor werk ik doe, krijg ik daar meestal leuke reacties op. Ik ga graag naar Vitesse, waar mensen het eigenlijk best een cool beroep vinden en soms zelfs interesse hebben in de opleiding. Normaal ben ik een flapuit, maar in die gesprekken stel ik me altijd gereserveerd op.

Ik zie zelf de gerechtsdeurwaarder als het contactpunt met de debiteurklant. Steek daarom veel tijd in een niet-kunner die het betalingsprobleem wil oplossen. Help graag om beweging in de zaak te krijgen. Mensen de goede kant op te wijzen. Contact te leggen met de schuldhulpverlening. Dat geeft mij ook het gevoel dat ik iets goed doe voor de maatschappij.

Een andere kant van ons beroep is soms best spannend. De gerichte acties. Beslag leggen met politie, een auto afslepen. energie afsluiten, een ontruiming, een bewijsbeslag leggen. In die situaties moet je vooral begrip tonen voor de reacties van de mensen om agressie te voorkomen.

Multi-problematiek kom ik elke dag tegen. Vind ik ook wel moeilijk, om het belang van de klant en de debiteur in balans te brengen. Maar ik leg geen beslag als ik de debiteur er alleen maar verder mee in de problemen breng en de klant er niets mee zal opschieten. Ik zie soms wat mijn collega’s op kantoor niet zien. Een burn-out. Een echtscheiding. Ik help dan om de situatie helder te krijgen zodat de collega op kantoor passend kan handelen. Samen tot een oplossing komen.

Eigenlijk kom ik maar weinig agressiviteit tegen. Natuurlijk zijn mensen soms cynisch en geïrriteerd, heel af en toe agressief zelfs. Maar meestal zijn ze blij dat ze kunnen laten zien hoe hun situatie is. Het heeft ook veel te maken met hoe je mensen zelf benaderd. Als ik gehaast ben of een slechte dag heb, krijg ik die stugheid meteen terug. Ik vind het bijvoorbeeld zelf niet prettig als iemand tegen mij zegt dat ik iets ‘moet’. Dat woord probeer ik dan ook zoveel mogelijk te vermijden.  Dat wekt alleen maar weerstand op. Ik leg uit wat ik kom doen en vraag om hun medewerking. Ik benader de debiteurklanten zoals ik zelf benaderd wil worden. Dat werkt gewoon het beste.

 

Artikel delen?
Delen via LinkedIn Delen via Twitter Delen via Email

Gerelateerde nieuwsberichten

28 maart 2023

Online Potjes-check via Geldfit

Zorgtoeslag, huurtoeslag, bijzondere bijstand. Er zijn veel potjes met geld maar mensen weten ze vaak niet te vinden. Om die reden lanceren Geldfit en VoorzieningenWijzer nu een online Potjes-check. Met deze online tool weten huishoudens voor welke toeslagen en regelingen ze in aanmerking komen.

Lees meer
Read more about Online Potjes-check via Geldfit
23 maart 2023

Syncasso Care Facts – Voorlichting aan debiteurklanten

Debiteurklanten die hulp nodig hebben bij hun financiële zorgen, wachten veel te lang met het inschakelen van hulp. Dat heeft verschillende oorzaken. Eén van de oorzaken is, dat debiteurklanten niet altijd weten hoe ze hulp kunnen vinden. Daarom besteden we in onze online- en offlinecommunicatie veel aandacht aan informatie over het oplossen van schulden en schuldhulpbemiddeling.

Lees meer
Read more about Syncasso Care Facts – Voorlichting aan debiteurklanten
16 maart 2023

Syncasso Care Facts – Care Coaches

Syncasso werkt met Care- en Incassocoaches op de werkvloer. Zij begeleiden onze medewerkers om debiteurklanten te helpen hun betalingsachterstanden op te lossen. De Care Coaches richten zich specifiek op de contacten met kwetsbare debiteurklanten en ondernemers in zwaar weer.

Lees meer
Read more about Syncasso Care Facts – Care Coaches
10 maart 2023

Syncasso Care Facts – Incassowaarden verbeteren

Communicatie- en data-analyse zijn continue processen om zowel de cash als de care van incassowaarde te verbeteren. Onze communicatiestrategie voor debiteurklanten is erop gericht om zo snel mogelijk in het minnelijke proces tot een oplossing te komen voor de betalingsachterstand. Daarmee voorkomen we kosten en stress.

Lees meer
Read more about Syncasso Care Facts – Incassowaarden verbeteren
08 maart 2023

Tijdelijk Noodfonds Energie

Sinds 7 februari jl. kunnen mensen met hoge energielasten een beroep doen op het Tijdelijk Noodfonds Energie. Dit Noodfonds helpt de energierekeningen met terugwerkende kracht over de maanden oktober 2022 tot en met maart 2023 te betalen.

Lees meer
Read more about Tijdelijk Noodfonds Energie
02 maart 2023

Syncasso Care Facts – Social Responsibility Officer

Samenwerking in de schulddienstverlening is volgens Syncasso noodzakelijk om problematische schulden te voorkomen en op te lossen. Onze Social Responsibility Officer zoekt daarom actief naar samenwerkingskansen met ketenpartners voor onderzoek, kennisoverdracht en informatie-uitwisseling.

Lees meer
Read more about Syncasso Care Facts – Social Responsibility Officer
28 februari 2023

Interview Sabine van den Boogaard over onderzoek Duurzaam Betaalgedrag

Syncasso doet wetenschappelijk onderzoek met de Rijksuniversiteit Groningen en het Lectoraat schulden en incasso van de Hogeschool Utrecht naar Duurzaam Betaalgedrag. Lees meer waarom Syncasso dit onderzoek doet.

Lees meer
Read more about Interview Sabine van den Boogaard over onderzoek Duurzaam Betaalgedrag
23 februari 2023

Verslag Groeisessie Geregistreerde Schuldregeling/ Regeling meedelen in beslag

Op donderdag 9 februari jl. presenteerde Michaël Brouwer, Mark Getkate en Paul Otter het door Syncasso en externe partner ontwikkelde conceptwetsvoorstel over de Geregistreerde Schuldregeling/Regeling meedelen in beslag.

Lees meer
Read more about Verslag Groeisessie Geregistreerde Schuldregeling/ Regeling meedelen in beslag
20 februari 2023

Syncasso Care Facts – Multidisciplinaire klantteams

Onze dienstverlening is georganiseerd in klantteams. Zo kunnen we de specialistische kennis en ervaring die nodig is voor de optimale behandeling van de debiteurklanten met alle collega’s van het team delen.

Lees meer
Read more about Syncasso Care Facts – Multidisciplinaire klantteams
Feedback
Fijn dat u ons wilt helpen!

Bedankt voor uw bezoek aan www.syncasso.nl. We willen u graag zo goed mogelijk helpen. Daarom willen we graag weten wat we goed doen en wat beter kan.

U helpt ons en onze andere klanten als u deze korte vragenlijst invult. Bedankt voor uw medewerking!

Klik op het antwoord dat u het beste vindt passen.

Vragenlijst

Hoe zou u Syncasso beoordelen?

Footer logo

Contact

post@syncasso.nlWhatsAppNaar de contactpagina

Rekeningnummer Syncasso: NL 48 RABO 0300 1039 99

Direct betalen via iDeal

Rekeningnummer Syncasso:
NL 48 RABO 0300 1039 99

Direct betalen via iDeal

Pagina’s

  • Home
  • Opdrachtgevers
  • Mijn Dossier
  • Veelgestelde vragen
  • Over ons

Overige linkjes

  • Contact
  • Gebruik website (privacy & cookies)
  • Algemene Voorwaarden en Tarieven
Volg ons op Ga naar TwitterGa naar TwitterGa naar Twitter