MKPay online incasso Internationaal. Nieuwe functionaliteiten MKPay

MKPay online incasso wordt ontwikkeld in co-creatie met MKB-ondernemers. We werken doorlopend aan het verbeteren van het gebruiksgemak van het online platform en het realiseren van nieuwe klantwensen.

MKPay voor grotere opdrachtgevers
Het platform is initieel ontwikkeld voor MKB-ondernemers die zo nu en dan één of een paar vorderingen via het platform willen incasseren. De vraag naar een efficiënte oplossing voor het uploaden van grotere aantallen vorderingen tegelijkertijd, heeft geresulteerd in de ontwikkeling van een module om dat betrouwbaar en snel mogelijk te maken.

Lees meer

Nieuws

MKPay online incasso Internationaal. Nieuwe functionaliteiten MKPay

MKPay online incasso wordt ontwikkeld in co-creatie met MKB-ondernemers. We werken doorlopend aan het verbeteren van het gebruiksgemak van het online platform en het realiseren van nieuwe klantwensen.

MKPay voor grotere opdrachtgevers
Het platform is initieel ontwikkeld voor MKB-ondernemers die zo nu en dan één of een paar vorderingen via het platform willen incasseren. De vraag naar een efficiënte oplossing voor het uploaden van grotere aantallen vorderingen tegelijkertijd, heeft geresulteerd in de ontwikkeling van een module om dat betrouwbaar en snel mogelijk te maken.

Lees meer

Wettelijke betalingstermijn per 1 juli 2017

Sluit u een overeenkomst met een bedrijf, overheid of consument? Dan geldt vaak een betalingstermijn. Deze termijn mag niet onredelijk zijn. Er is geen wettelijke minimumbetalingstermijn. De betalingstermijn staat meestal in de algemene voorwaarden van de overeenkomst.

Wettelijke betalingstermijnen
De betalingstermijnen bij overeenkomsten tussen bedrijven en bij overeenkomsten tussen bedrijven en overheden zijn wettelijk vastgelegd.

Lees meer

‘Bijna helft van mkb moet lang wachten op betaling factuur’

Bijna de helft, 44 procent, van de mkb’ers krijgt te maken met een verlengde betaaltermijn van een factuur. 45 procent werd gevraagd om een langere dan wenselijke betaaltermijn te accepteren.

Verder zegt 48 procent van de ondernemers dat er werd gevraagd om een korting bij snelle betaling. Tegelijkertijd krijgt een derde van de ondervraagde leveranciers later betaald dan de afgesproken termijn, blijkt dinsdag uit een peiling die Betaalme.nu liet houden onder ondernemers.

Lees meer

Bankbeslag en de Beslagvrije Voet

De Nationale ombudsman stelt voor om de Beslagvrije Voet ook te gaan hanteren als er bij een consument een Bankbeslag wordt gelegd. Begin dit jaar hebben minister Klijnsma, De Nationale Ombudsman, een aantal overheidsinstanties en de Koninklijke Beroepsorganisatie van Gerechtsdeurwaarders hierover met elkaar gesproken. Thema van de bijeenkomst was ‘Burgers mogen van overheidsinstanties en van gerechtsdeurwaarders verwachten dat deze – bij beslag op hun bankrekening – (op verzoek) een bedrag vrijlaten ter hoogte van de beslagvrije voet.’ Maar dat is helaas nog niet zo eenvoudig te realiseren.

Lees meer

Tweede Kamer stemt in met boete voor te laat betalende bedrijven

Kleine leveranciers moeten binnen zestig dagen worden betaald door de bedrijven waaraan ze leveren. Bedrijven die deze maximumtermijn overschrijden, kunnen in de toekomst op een boete rekenen.

De Tweede Kamer stemde dinsdag voor het initiatiefwetsvoorstel van CDA en PvdA dat dit regelt.

Lees meer

Meer bedrijven betrokken bij initiatief voor snellere betaling facturen

Zes grote bedrijven hebben zich aangesloten bij Betaalme.nu. Het initiatief moet ervoor zorgen dat facturen van mkb-bedrijven sneller betaald worden.

Lees meer

Contactloos betalen vervijfvoudigd in 2016

Het aantal contactloze betalingen is in 2016 bijna vervijfvoudigd tot 630 miljoen betalingen. Afgelopen december was 23,5 procent van alle pinbetalingen contactloos. Bij twee derde van alle betaalautomaten in Nederland kun je inmiddels contactloos betalen. Ruim 19 miljoen betaalpassen en smartphones zijn daarvoor geschikt.

In het algemeen is elektronisch betalen in 2016 onverminderd sterk gegroeid: het totale aantal pinbetalingen steeg met 10,6 procent en met iDEAL is 27,3 procent vaker betaald.

Lees meer

Bedrijven betalen facturen iets sneller in 2016

Nederlandse bedrijven hebben in 2016 iets sneller hun facturen betaald. Gemiddeld werd een factuur na 41 dagen betaald, één dag sneller dan in 2015. In de loop van het jaar verslechterde het betaalgedrag wel.

Lees meer

Opnieuw minder Nederlanders failliet gegaan

Het aantal persoonlijke faillissementen is in 2016 gedaald naar het laagste aantal sinds 2000. Al drie jaren achtereen gaan er minder particulieren failliet dan in het voorgaande jaar.

In 2016 waren er 1.545 persoonlijke faillissementen, meldt het Centraal Bureau voor de Statistiek (CBS) dinsdag. Dat zijn er ongeveer een kwart minder dan in 2015. In vergelijking met het hoogtepunt in 2013 (4.073 persoonlijke faillissementen), gingen er in 2016 zo’n 62 procent minder personen bankroet.

Lees meer

Eenvoudiger terugvorderen BTW van oninbare facturen

Het wordt eenvoudiger om de BTW van oninbare vorderingen terug te vragen. Vanaf 1 januari 2017 mag het in de BTW aangifte worden verrekend als de vordering meer dan een jaar onbetaald is gebleven. Meer bewijs van oninbaarheid is daarvoor vanaf die datum niet meer nodig.

Lees meer