Deze website maakt gebruik van cookies om ons te helpen uw gebruikerservaring te verbeteren. Accepteren Meer informatie

Meten is het nieuwe weten

Meten is het nieuwe weten

Omdat tegenwoordig alles en iedereen met elkaar verbonden is, groeit de hoeveelheid data die we met zijn allen creëren exponentieel. In veel organisaties leveren (big) data het fundament voor de bedrijfsstrategie. Op een dataverzameling worden analyses gedaan waarmee grote groepen klanten individueel op maat bediend kunnen worden. Op basis van data-analyse worden problemen opgelost die eerder onoplosbaar waren. Gaat Big Data leiderschap veranderen? Niet langer de HIPPO (highest paid person opinion) maar data-analyse gaat de vitale ondernemingsbeslissingen bepalen. Weg van de intuïtie, maar gebaseerd op de kracht van informatie. Bedenken, testen en kijken wat er gebeurd.

In elke branche is er een bedrijf dat op big datagebied er bovenuit steekt. Wat die met elkaar gemeen hebben, is dat ze een duidelijke big datastrategie hebben. De ondernemingsleiding moet een visie op Big Data en de daarbij behorende strategische doelen ontwikkelen. Vaststellen welke data, infrastructuur en competenties al beschikbaar zijn en welke aanvullende expertise en technologie nodig zijn. Multidisciplinaire (IT en business) teams inrichten om de data te analyseren. Hoe we dat in de creditmanagementpraktijk gaan brengen? Daar gaan we op 7 september met elkaar over in gesprek!