Deze website maakt gebruik van cookies om ons te helpen uw gebruikerservaring te verbeteren. Accepteren Meer informatie

Bewuster omgaan met data

Bewuster omgaan met data

De mogelijkheden die Big Data en Data Analytics bieden om de klantbeleving te verbeteren, worden beperkt door de huidige en nieuwe regelgeving rondom de bescherming van persoonsgegevens. De Algemene Verordening Gegevensbescherming (GDPR) ziet daarop toe. Als je als organisatie gegevens verzamelt over je klanten, ben je verplicht om daarvan een administratie bij te houden die inzicht geeft in wat je van wie bewaard. Maar vooral ook waarom je dat doet. Proportionaliteit is daarbij het kernbegrip. Je moet desgevraagd kunnen uitleggen aan de Autoriteit Persoonsgegevens (AP) waarom het noodzakelijk is dat je die gegevens hebt opgeslagen. De AP heeft aangekondigd strenger te gaan controleren, waarbij de boetes tot 4% van de jaaromzet kunnen worden opgelegd.

Bovendien zijn we verplicht om op verzoek van consumenten inzicht te geven in welke gegevens we van hen bewaren. In onze eerdere nieuwsbrieven over de AVG heeft u kunnen lezen dat Syncasso veel tijd en energie heeft gestoken in de organisatie van de bescherming van persoonsgegevens. Die kennis en ervaring delen we graag met u tijdens onze Big Data Relatiedag volgende week. Komt ook zeker aan de orde tijdens onze groepsdiscussies.

Ben jij er ook bij op donderdag 7 september? Een collega meenemen mag natuurlijk ook! Meld jeĀ hier direct aan.