Woningontruiming
Mijn woning wordt ontruimd
Bij een woningontruiming is het de bedoeling dat de verhuurder weer kan beschikken over de woning om die aan iemand anders te verhuren. Daarom worden uw eigendommen uit de woning verwijderd.
Waarom wordt mijn woning ontruimd?
Aan de ontruiming is al heel wat vooraf gegaan. De verhuurder heeft een aantal herinneringen aan u gestuurd. U bent door ons of een andere partij gevraagd te betalen of uw verplichtingen na te komen. Helaas is de kwestie niet opgelost. De rechter heeft u daarom veroordeeld tot betaling van de gevorderde bedragen en tot ontruiming van de woning. Ondanks de betekening van het vonnis heeft u niet voldaan aan de inhoud van het vonnis.
Betaal de openstaande schuld
Misschien kunt u de ontruiming nog voorkomen door de openstaande schuld te betalen. Het is echter niet zeker of de verhuurder bereid is u in de woning te laten wonen.
Direct betalenBetalingsregeling aanvragen
Heeft u een openstaande rekening bij Syncasso? Maar kunt u die niet in één keer betalen. Vraag dan hier een betalingsregeling aan.
Betalingsregeling aanvragenContact
Misschien kunt u de ontruiming nog voorkomen. Wij kunnen u hier meer over vertellen. Neem dus altijd zo snel mogelijk contact op!
Neem contact opWat gebeurt er bij een woningontruiming?
De gerechtsdeurwaarder voert uw inboedel af uit de woning en plaatst deze op de openbare weg. Daarmee is zijn taak voltooid. U bent zelf verantwoordelijk voor het van de straat halen van uw inboedel. Het mag duidelijk zijn dat als uw inboedel op straat staat, er een grote kans is op schade en/of diefstal van uw spullen. Als u zelf uw inboedel niet meeneemt of van de straat verwijdert, voert mogelijk de gemeente of woningverhuurder uw inboedel af. Hoe dit gaat verschilt per gemeente.
Lever uw woning leeg op
Als de gemeente of verhuurder uw inboedel moet opslaan, krijgt u de inboedel pas terug als u de opslagkosten heeft betaald. Het is dus altijd verstandig om zelf voor de datum van de ontruiming uw woning leeg te maken en de sleutels in te leveren bij ons of de verhuurder. Dat scheelt u een hoop kosten.
Veelgestelde vragen
-
Wie is Syncasso?
Wij zijn een incassobureau en een gerechtsdeurwaarderskantoor. Bedrijven vragen ons om hulp als klanten een rekening niet betalen. Als dat gebeurt, dan stuurt een bedrijf de rekening aan ons door. Wij vinden het belangrijk mensen met schulden verder te helpen. Krijgt u van ons een betaalverzoek? Dan zoeken wij graag samen met u naar een oplossing die past bij uw situatie. Het is daarom belangrijk dat u contact met ons opneemt of betaalt. Betaalt u niet of spreek u niets met ons af? Dan kan een van onze gerechtsdeurwaarders worden ingezet.
-
Hoe kan ik betalen?
Betalen kan op 4 manieren:
- Betaal direct online met iDeal
- Log in bij Mijn Dossier
- Maak het bedrag over naar: Syncasso NL48 RABO 0300 1039 99
Belangrijk: vul bij ‘betalingskenmerk’ altijd uw dossiernummer in. - Of betaal contant op een van onze kantoren
-
Ik kan niet in één keer betalen. Wat moet ik doen?
Vaak is het mogelijk om in delen te betalen. U betaalt dan elke maand een deel van de rekening terug. Hoeveel u elke maand moet betalen, hangt af van de hoogte van uw rekening. En van uw persoonlijke situatie. Wij denken graag met u mee! Wilt u in delen betalen? Dan kunt u bij ons een betalingsregeling aanvragen. Dit kan via: Mijn Dossier of via een online formulier. Keuren wij uw aanvraag goed? Dan krijgt u van ons een bevestiging. Vanaf dat moment betaalt u in termijnen.
-
Hoe wordt een beslag gelegd?
Een deurwaarder laat dit via een exploot van beslaglegging weten aan uw werkgever of uitkeringsinstantie. Dit kan op basis van een vonnis of dwangbevel.
-
Hoe kan ik beslag voorkomen?
Als u een dwangbevel of dagvaarding heeft ontvangen moet u heel snel actie ondernemen.
U heeft dan 2 mogelijkheden:
- Volledige rekening (vordering) betalen.
- Een betaalafspraak maken om in delen te betalen.
In beide gevallen raden we altijd aan om contact op te nemen!