Deze website maakt gebruik van cookies om ons te helpen uw gebruikerservaring te verbeteren. Accepteren Meer informatie
Syncasso

Hoofdnavigatie

  • Opdrachtgevers
  • Betaalverzoek ontvangen?
  • Over ons
  • Mijn Dossier
  • Zoeken

Veelgestelde vragen over bankbeslag

Veelgestelde vragen over bankbeslag

Waarom kan ik mijn bankrekening niet meer gebruiken?

U heeft één of meer openstaande rekeningen. En de rechter heeft bepaald dat u deze moet betalen. Of u heeft een ‘dwangbevel’ gekregen van de overheid. In beide gevallen bent u wettelijk verplicht om te betalen. Doet u dit niet, dan mag Syncasso beslag leggen op uw bankrekening.

Met het geld dat op uw bankrekening staat (het saldo) betalen we uw openstaande rekeningen. Dit gebeurt in 2 stappen. Hierna kunt u uw bankrekening weer gebruiken.

Stap 1) De bank stuurt ons een verklaring
De bank moet ons binnen 2 weken een ‘verklaring’ sturen. U kunt de bank binnen deze 2 weken vragen om dit te verlengen tot 4 weken. In deze verklaring staat het saldo van uw bankrekening. Tijdens deze 2 of 4 weken kunt u uw bankrekening niet gebruiken.

Stap 2) De bank maakt geld naar ons over
Hierna bepalen wij welk bedrag van uw bankrekening naar uw openstaande rekeningen gaat. Dit geven we door aan uw bank. Uw bank maakt dit naar ons over. Hebben wij het geld ontvangen? Dan kunt u uw bankrekening meteen weer gebruiken.

Wilt u dat het sneller gaat?
U kunt ook zorgen dat uw bank sneller geld naar ons overmaakt. Zodat u uw bankrekening sneller weer kunt gebruiken. Dit gaat zo:

  • neem contact op met uw bank. neem contact op met uw bank. De meeste banken hebben een speciale afdeling voor beslaglegging. Vraag naar deze afdeling.
  • vraag uw bank om ons een ‘verklaring’ te sturen. In deze verklaring staat het saldo van uw bankrekening.
  • geef uw bank toestemming om geld aan ons over te maken.
Ik wil mijn bankrekening weer gebruiken. Wat kan ik doen?

Wij leggen beslag op uw bankrekening. Hiermee betalen wij uw openstaande rekeningen. Als dat gebeurd is, kunt u uw bankrekening weer gebruiken. Meestal duurt dit 2 weken als u niet om een verlenging hebt gevraagd. Wilt u dat dit sneller gaat? Dan kunt u 3 dingen doen:

Optie 1) Contant betalen
U kunt uw openstaande rekeningen met contant geld betalen. Dit kan bij één van onze 5 vestigingen. De adressen vindt u hier op onze contactpagina.

Optie 2) Betalen via een andere bankrekening
U kunt uw openstaande rekeningen ook betalen met de bankrekening van iemand anders. Bijvoorbeeld van een familielid, kennis of vriend. U kunt het bedrag overmaken naar:
Syncasso, NL48 RABO 0300 1039 99
Vergeet niet uw dossiernummer bij de betaling te vermelden.

Wij hebben een bewijs nodig dat u het geld heeft overgemaakt. U kunt het bewijs mailen naar post@syncasso.nl.

Optie 3) Zorgen dat uw bank ons sneller betaalt
U kunt ook zorgen dat uw bank sneller geld naar ons overmaakt. Zodat u uw bankrekening sneller weer kunt gebruiken. Dit gaat zo:

  • neem contact op met uw bank. De meeste banken hebben een speciale afdeling voor beslaglegging. Vraag naar deze afdeling.
  • vraag uw bank om ons een ‘verklaring’ te sturen. In deze verklaring staat het saldo van uw bankrekening.
  • geef uw bank toestemming om geld aan ons over te maken.

Ik heb een bankrekening bij de Rabobank en ik wil deze snel weer gebruiken.

Ik heb een bankrekening bij de ABN AMRO en ik wil deze snel weer gebruiken.

Wanneer kan ik mijn bankrekening weer gebruiken?

Bij de meeste banken duurt dit ongeveer 2 weken, als u niet om een verlenging hebt gevraagd. Helaas heeft Syncasso geen invloed op hoe lang het duurt. U kunt wel zelf zorgen dat het sneller gaat. Zie hiervoor het antwoord op de vraag "Ik wil mijn bankrekening weer gebruiken. U kunt ook zorgen dat uw bank sneller geld naar ons overmaakt. Zodat u uw bankrekening sneller weer kunt gebruiken. Dit gaat zo:

  • neem contact op met uw bank. De meeste banken hebben een speciale afdeling voor beslaglegging. Vraag naar deze afdeling.
  • vraag uw bank om ons een ‘verklaring’ te sturen. In deze verklaring staat het saldo van uw bankrekening.
  • geef uw bank toestemming om geld aan ons over te maken.
Hoe kan ik Syncasso bereiken?

Klik hier om naar onze contactgegevens te gaan. Wilt u direct uw vraag stellen? Van maandag tot en met vrijdag van 8.30 tot 17.00 kunt u live chatten met een van onze medewerkers. Klik hiervoor op de chatfunctie rechtsonder in het scherm.

Ik wil contant betalen. Waar kan dat?

Dit kan bij één van onze 5 vestigingen. Klik hier voor de adresgegevens van onze vestigingen.

Hoeveel geld van mijn bankrekening mag ik zelf houden?

Wij leggen beslag of blokkeren het geld op uw bankrekening. Hiermee betalen wij uw openstaande rekeningen. U heeft recht op een bestaansminimum, het beslagvrije gedeelte. Per kalendermaand heeft u recht op:

  • voor een alleenstaande: € 1.661,40;
  • voor een alleenstaande ouder: € 1.779,52;
  • voor gehuwden zonder kinderen: € 2.199,34;
  • voor gehuwden met een of meer kinderen: € 2.317,45.


Hulp bij het berekenen
Het is niet makkelijk om uw beslagvrije voet te berekenen. Wilt u dat we u hierbij helpen? Stuur dan een mail naar bvv@syncasso.nl. Zet in de mail uw dossiernummer en contactgegevens. Wij helpen u dan zo snel mogelijk.

Ik houd te weinig geld over. Wat kan ik doen?

Controleer of u het juiste bedrag, het beslagvrije gedeelte overhoudt. Klopt er iets niet? Dan moet u dat aan ons doorgeven met een verzoek om te bekijken of u wel het juiste bedrag ontvangt.

Wij hebben beslag gelegd op uw bankrekening. Hierdoor is het geld op uw bankrekening geblokkeerd. U heeft recht op een bestaansminimum. Dit is het deel van het geld op uw bankrekening dat u mag houden, het beslagvrije deel.

Let op, het kan zijn dat het beslagvrije gedeelte door u geheel of gedeeltelijk al is gebruikt. Bijvoorbeeld voor het betalen van uw huur, zorgpremie en kosten van levensonderhoud. In dat geval heeft u misschien geen recht op een aanpassing.

Wat kunt u doen als u denkt dat het beslagvrije gedeelte niet goed is berekend:

Bereken uw beslagvrije gedeelte zelf
U kunt zelf uw persoonlijke beslagvrije voet berekenen. Wilt u dat we u hierbij helpen? Stuur dan een e-mail naar bvv@syncasso.nl. Zet in de e-mail uw dossiernummer en contactgegevens. Wij helpen u dan zo snel mogelijk.

Wat is het rekeningnummer van Syncasso?

Het rekeningnummer van Syncasso is: NL48 RABO 0300 1039 99.

Ik betaal altijd via 'Mijn Dossier'. Waar kan ik inloggen?

Ga naar onze inlogpagina.

Ik sta onder bewind. Wat kan ik doen?

Vraag uw bewindvoerder om contact op te nemen met ons. Hij kan een mail sturen naar shv@syncasso.nl. Samen met hem zorgen we ervoor dat u snel weer uw rekening kunt gebruiken.

Ik krijg schuldhulpverlening. Wat kan ik doen?

Krijgt u hulp bij uw schulden? Vraag dan uw hulpverlener om contact met ons op te nemen. Hij kan een mail sturen naar shv@syncasso.nl. Samen met hem zorgen we ervoor dat u snel weer uw rekening kunt gebruiken.

Ik heb een bankrekening bij de ABN AMRO bank waar beslag op is gelegd

Lees dan meer op deze pagina van de ABN AMRO.

Ik heb een bankrekening bij de Rabobank waar beslag op is gelegd

Lees dan meer op deze pagina van de Rabobank.

Ik kan niet inloggen in Mijn Dossier

Als u Mijn Dossier voor het eerst gebruikt, moet u zich eerst (opnieuw) registeren voordat u kunt inloggen in Mijn Dossier. Ga naar Registreren.

Let op, uw inloggegevens van het oude Dossier Online werken niet meer. Om toegang te krijgen tot Mijn Dossier moet u zich opnieuw registreren.

Ik heb geen relatienummer. Waar kan ik dat vinden?

Bovenaan in de incassobrief of e-mail die u van ons heeft ontvangen staat uw relatienummer. Heeft u nog geen brief of mail van ons ontvangen met een relatienummer maar heeft u eerder wel ingelogd in de oude versie Dossier Online? Dan kunt u uw oude inlogcode gebruiken als relatienummer.

Als u geen relatienummer heeft dan kunt u het formulier invullen op deze pagina. U krijgt dan binnen 2 werkdagen uw relatienummer gemaild.

Ik heb geen registratiecode. Waar kan ik die vinden?

Bovenaan in de incassobrief of e-mail die u van ons heeft ontvangen staat uw registratiecode. Heeft u nog geen brief of mail van ons ontvangen met een registratiecode maar heeft u eerder wel ingelogd in de oude versie Dossier Online? Dan kunt u uw oude wachtwoord gebruiken als registratiecode.

Als u geen registratiecode heeft dan kunt u het formulier invullen op deze pagina. U krijgt dan binnen 2 werkdagen uw registratiecode gemaild.

Mijn wachtwoord wordt niet geaccepteerd als ik probeer te registreren

U mag zelf een wachtwoord kiezen bij uw registratie. Dat moet minstens 8 tekens lang zijn en er moet een hoofdletter, een kleine letter en een cijfer in voorkomen. Als u uw wachtwoord kwijt bent, klik dan op ‘Wachtwoord vergeten’.

Helaas heeft uw zoekopdracht geen resultaten opgeleverd. Probeer het opnieuw of neem contact met ons op.

Ik heb een andere vraag? Bekijk hier onze overige veelgestelde vragen en antwoorden
Syncasso
  • home
  • opdrachtgevers
  • debiteurklanten
  • over ons
  • contact
  • Mijn Dossier
  • online betalen
  • samen oplossen
  • algemene voorwaarden en tarieven
  • Gebruik website (privacy & cookies)
  • toegankelijkheidsverklaring
  • jaarverslag
  • Stuur ons een bericht
  • Rekeningnummer Syncasso: NL48 RABO 0300 1039 99
  • Linkedin
  • Twitter
  • YouTube
Copyright Syncasso 2022 - Alle rechten voorbehouden

Sticky navigatie

Syncasso
  • Opdrachtgevers
  • Betaalverzoek ontvangen?
  • Over ons
  • Mijn Dossier
  • Zoeken

Mobiele navigatie

Syncasso
  • Opdrachtgevers
  • Betaalverzoek ontvangen?
  • Over ons
  • Zoeken
  • Mijn Dossier
  • online betalen
  • samen oplossen
  • algemene voorwaarden en tarieven
  • Gebruik website (privacy & cookies)
  • toegankelijkheidsverklaring
  • jaarverslag