Deze website maakt gebruik van cookies om ons te helpen uw gebruikerservaring te verbeteren. Accepteren Meer informatie

Veelgestelde vragen en antwoorden

Veelgestelde vragen

Wat/wie is Syncasso?

Wij zijn Syncasso. Wij onderscheiden ons door onze specifieke aanpak en zijn koploper in het innovatief gebruik van ICT om vorderingen te innen. Wij staan bekend om de positieve en motiverende benadering van debiteurklanten die gebaseerd is op wetenschappelijk onderzoek. Wij geloven dat creditmanagement altijd beter kan. Voor onze opdrachtgevers. En voor hun debiteurklanten. En dat maken we waar. Hoe? Door de gevestigde aanpak en orde te doorbreken. Door buiten de gebaande paden te treden. En door kennis en kunde te combineren in een vernieuwende incassoaanpak. Wij zijn ervan overtuigd dat je alleen toegevoegde waarde kunt hebben door echt verder te kijken. Naar de cijfers. Maar ook naar het menselijke aspect.

Hoe kan ik Syncasso bereiken?

De contactgegevens van Syncasso staan in de correspondentie die u heeft ontvangen. Of ga op deze website via het menu naar 'contact' en kies voor debiteurklanten.

Waar moet ik nu betalen?

De adressen van Syncasso vindt u op deze website: onder 'contact'.

Mijn bankrekening is geblokkeerd omdat er beslag op mijn bankrekening is gelegd, wat kan ik doen?

De bank dient een verklaring aan Syncasso te verstrekken waarin wordt gemeld of en welk bedrag er kan worden afgedragen. De bank heeft 4 weken de tijd om dit te doen. U kunt uw bank verzoeken om versneld een verklaring naar Syncasso te sturen.

Wat is het rekeningnummer van Syncasso?

Het rekeningnummer van Syncasso is: NL48 RABO 0300 1039 99

Ik betaal altijd via 'Dossier Online'. Waar kan ik inloggen?

Ga op deze site naar 'debiteurklanten' via het hoofdmenu en kies vervolgens voor 'inloggen'.

Vragen over een vordering

Als u van mening bent dat de incasso onterecht is, bijvoorbeeld omdat u de vordering niet kent of meent al betaald te hebben, kunt u hier uw gegevens invullen. Dan nemen wij snel contact met u op.

Ik kan niet inloggen in Mijn online dossier

Inloggegevens voor Mijn online dossier kunt u aanvragen met de gegevens die u per brief en/of mail van ons heeft ontvangen. Lees meer

Ik wil een betalingsregeling treffen

Als u van ons kantoor een ambtelijk stuk of een brief heeft ontvangen waaruit blijkt dat wij een vordering op u in behandeling hebben gekregen, dan kunt u onder bepaalde voorwaarden en met goedkeuring van de opdrachtgever een betalingsregeling treffen.
Welk bedrag u maandelijks minimaal moet aflossen is afhankelijk van de hoogte van de vordering en uw persoonlijke situatie.

Alleen als u een inkomsten- en uitgavenformulier volledig invult en voorziet van de nodige bewijsstukken kunnen wij uw betalingsvoorstel aan onze opdrachtgever voorleggen.

Ga naar Mijn online dossier om een betalingsvoorstel te doen.

Ik ben het niet eens met de vordering

Heeft u een aanmaning ontvangen en bent u het niet eens met de vordering? We horen graag van u waarom u het niet eens bent met de vordering. Klik HIER om het contactformulier in te vullen en wij nemen snel contact met u op.

Is er ook een juridische begrippenlijst?

In de stukken van een gerechtsdeurwaarder worden soms moeilijke begrippen gebruikt. Dit komt door de vele wettelijke gestelde eisen. Om u verder te helpen vindt u HIER een uitleg van de meest gebruikte juridische begrippen.

Een bankbeslag raakt mijn beslagvrije voet. Wat kan ik doen?

Als er bankbeslag op uw bankrekening gelegd wordt, kan het bedrag dat u overhoudt onder de voor u toepasbare beslagvrije voet terecht komen. Dat is niet de bedoeling, maar helaas kunnen we dat niet vooraf controleren en voorkomen.

U kunt via onze website uw persoonlijke beslagvrije voet berekenen. Als het bankbeslag met zich meebrengt dat u daaronder komt, kunt u een email sturen naar bvv@syncasso.nl met daarin uw dossiernummer en als bijlage de berekening van uw beslagvrije voet en de bankafschriften van de maand waarin het beslag plaats vond. Wij nemen dan zo snel mogelijk contact met u op om het op te lossen.

Het berekenen van de beslagvrije voet is best ingewikkeld. Als u er zelf niet uitkomt, kunt u een email met uw contactgegevens en dossiernummer sturen aan bvv@syncasso.nl. Dan helpen wij u met de berekening en kunnen we snel een bankbeslag opheffen als u daardoor onder uw persoonlijke beslagvrije voet bent geraakt.

Ik sta onder bewind of mijn zaak is in behandeling bij een schuldhulpverlenende instantie, wat kan ik doen?

Indien u onder bewind staat of wanneer u bent aangemeld bij een schuldhulpverlenende instantie verzoeken wij om uw bewindvoerder / hulpverlener contact met ons op te laten nemen. Dit kan via e-mailadres shv@syncasso.nl

Ik ontvang post die niet voor mij bestemd is, wat kan ik doen?

U kunt het poststuk retour sturen naar Syncasso via het postbusadres dat op de envelop is vermeld.

Helaas heeft uw zoekopdracht geen resultaten opgeleverd. Probeer het opnieuw of neem contact met ons op.