Deze website maakt gebruik van cookies om ons te helpen uw gebruikerservaring te verbeteren. Accepteren Meer informatie

Veelgestelde vragen en antwoorden

Veelgestelde vragen

Wie is Syncasso

Wij zijn een incassobureau en een gerechtsdeurwaarders kantoor. Bedrijven vragen ons om hulp als klanten een rekening niet betalen. Als dat gebeurt, dan stuurt een bedrijf de rekening aan ons door. Wij zorgen er dan voor dat de klant de rekening alsnog betaalt.

Bij Syncasso vinden we het belangrijk om onze klanten verder te helpen. Dus kreeg u van ons een betaalverzoek? Dan zoeken wij graag samen met u naar een oplossing die past bij uw situatie.

Hoe kan ik Syncasso bereiken?

Heeft u een vraag?
- Log in op Mijn Dossier, of
- Vul het online contactformulier in, of
- Stuur ons een e-mail of brief. Onze contactgegevens staan hieronder. Belangrijk: vermeld altijd uw dossiernummer!

Onze contactgegevens
Syncasso
Postbus 6002
1005 EA Amsterdam

Telefoonnummer: 0888 - 444 222
E-mail: post@syncasso.nl

Hoe kan ik betalen?

Betalen kan op 4 manieren:

  • Betaal direct online met iDeal
  • Log in bij Mijn Dossier
  • Maak het bedrag over naar: Syncasso NL48 RABO 0300 1039 99
    Belangrijk: vul bij ‘betalingskenmerk’ altijd uw dossiernummer in.
  • Of betaal contant op een van onze vestigingen
Wat moet ik doen als er beslag is gelegd op mijn bankrekening?

Wij begrijpen dat deze maatregel grote invloed heeft op uw financiële situatie en dat u hierover vragen heeft. Bijvoorbeeld hoe u weer toegang kunt krijgen tot uw bankrekening. De meest gestelde vragen en antwoorden over bankbeslag kunt u op onze website vinden. Ga daarvoor naar www.syncasso.nl/bankbeslag.

Mijn bankrekening is geblokkeerd omdat er beslag op mijn bankrekening is gelegd, wat kan ik doen?

De bank dient een verklaring aan Syncasso te verstrekken waarin wordt gemeld of en welk bedrag er kan worden afgedragen. De bank heeft 4 weken de tijd om dit te doen. U kunt uw bank verzoeken om versneld een verklaring naar Syncasso te sturen. Neem hiervoor contact op met uw bank!

Wat is het rekeningnummer van Syncasso?

Het rekeningnummer van Syncasso is: NL48 RABO 0300 1039 99

Hoe kan ik inloggen in Mijn Dossier?

Hier kunt u inloggen in Mijn Dossier.

Ik wil meer informatie over mijn openstaande rekening

Wilt u meer informatie over uw rekening? Dan kunt u inloggen in Mijn Dossier. Dat is uw persoonlijke online pagina. In Mijn Dossier kunt u:

- zien hoeveel u moeten betalen
- uw rekening meteen betalen met iDeal
- een voorstel doen om te betalen in termijnen
- weten uit welke kosten de rekening bestaat
- een vraag stellen of een reactie plaatsen

Ik wil inloggen in Mijn Dossier. Maar ik ben mijn wachtwoord vergeten. Wat moet ik doen?

Wachtwoord vergeten? Dan kunt u online een nieuwe aanvragen. Daarvoor heeft u 2 dingen nodig:

- uw inlogcode
- uw dossiernummer

Uw inlogcode en uw dossiernummer vindt u bovenaan de brief die u van ons heeft gekregen.

Heeft u uw inlogcode en dossiernummer bij de hand? Klik dan op één van deze mogelijkheden:

Mijn inlogcode heeft alléén cijfers

Mijn inlogcode heeft cijfers en letters

Ik wil een betalingsregeling treffen

Als u van ons kantoor een ambtelijk stuk of een brief heeft ontvangen waaruit blijkt dat wij een vordering op u in behandeling hebben gekregen, dan kunt u onder bepaalde voorwaarden en met goedkeuring van de opdrachtgever een betalingsregeling treffen. Welk bedrag u maandelijks minimaal moet aflossen is afhankelijk van de hoogte van de vordering en uw persoonlijke situatie.

Ga naar Mijn online dossier om een betalingsvoorstel te doen of vul HIER het formulier in. Na ontvangst van uw betalingsvoorstel zullen wij dat aan onze opdrachtgever voorleggen. De regeling zal pas ingaan als u van ons een bevestiging heeft gekregen dat uw voorstel akkoord is.

Ik ben het niet eens met de vordering

Heeft u een aanmaning ontvangen en bent u het niet eens met de vordering? We horen graag van u waarom u het niet eens bent met de vordering. Klik HIER om het contactformulier in te vullen en wij nemen snel contact met u op. Als u het niet eens bent met de vordering kunt u op de website van de ACM voorbeeldbrieven vinden om bezwaar te maken. Klik HIER om daarnaar toe te gaan.

Is er ook een juridische begrippenlijst?

In de stukken van een gerechtsdeurwaarder worden soms moeilijke begrippen gebruikt. Dit komt door de vele wettelijke gestelde eisen. Om u verder te helpen vindt u HIER een uitleg van de meest gebruikte juridische begrippen.

Een bankbeslag of beslag op mijn toeslag(en) raakt mijn beslagvrije voet. Wat kan ik doen?

Als er bankbeslag op uw bankrekening gelegd wordt, of een beslag op een of meer van uw toeslagen, kan het bedrag dat u overhoudt onder de voor u toepasbare beslagvrije voet terecht komen. Dat is niet de bedoeling, maar helaas kunnen we dat niet vooraf controleren en voorkomen. U kunt via onze website uw persoonlijke beslagvrije voet berekenen. Als het bankbeslag of het beslag op uw toeslag(en) met zich meebrengt dat u daaronder komt, kunt u een email sturen naar bvv@syncasso.nl met daarin uw dossiernummer en als bijlage de berekening van uw beslagvrije voet en de bankafschriften van de maand waarin het beslag plaats vond. Wij nemen dan zo snel mogelijk contact met u op om het op te lossen.

Het berekenen van de beslagvrije voet is best ingewikkeld. Als u er zelf niet uitkomt, kunt u een email met uw contactgegevens en dossiernummer sturen aan bvv@syncasso.nl. Dan helpen wij u met de berekening en kunnen we snel aanpassingen doen in de beslagen als u daardoor onder uw persoonlijke beslagvrije voet bent geraakt.

Ik sta onder bewind of mijn zaak is in behandeling bij een schuldhulpverlenende instantie, wat kan ik doen?

Indien u onder bewind staat of wanneer u bent aangemeld bij een schuldhulpverlenende instantie verzoeken wij om uw bewindvoerder / hulpverlener contact met ons op te laten nemen. Dit kan via e-mailadres shv@syncasso.nl

Ik ontvang post die niet voor mij bestemd is, wat kan ik doen?

U kunt het poststuk retour sturen naar Syncasso via het postbusadres dat op de envelop is vermeld.

Hoe kan ik bezwaar maken als ik het niet eens ben met de 14 dagen brief?

Op de website van ACM kunt u voorbeeldbrieven vinden om bezwaar te maken. Klik HIER om daarnaar toe te gaan.

Hoe vraag ik een bevestiging op dat het dossier gesloten is?

Had u een schuld en heeft u deze inmiddels helemaal betaald? Of is uw dossier om een andere reden gesloten? U kunt hiervan een bevestiging opvragen dat het dossier is gesloten. Als u daarvoor hier het formulier invult, nemen wij snel contact met u op.

Kan ik een specificatie ontvangen van de vordering?

Heeft u van ons een betaalverzoek ontvangen? En wilt u graag precies weten uit welke kosten de rekening bestaat? Dan kunt u bij ons een ‘specificatie van de vordering’ aanvragen. Daarin staan alles kosten precies uitgelegd. Vul daarvoor dit online formulier in. Dan nemen wij snel contact met u op.

Hoe kan ik bezwaar maken als de vordering verjaard is?

Op de website van ACM kunt u voorbeeldbrieven vinden om bezwaar te maken. Klik HIER om daarnaar toe te gaan.

Ik heb hulp nodig bij het oplossen van problematische betalingsachterstanden.

Zoek contact met de schuldhulpverlening van uw eigen gemeente. Kijk voor meer informatie op:
NVVK
Kredietbank Nederland
Schuldinfo
Zelf je schulden regelen

Ik gebruik Mijn Dossier voor het eerst. Hoe kan ik inloggen?

Ik gebruik Mijn Dossier voor het eerst. Hoe kan ik inloggen?
Heeft u Mijn Dossier nog niet eerder gebruikt? Dan moet u uw persoonlijke pagina eerst activeren. Daarvoor heeft u 2 dingen nodig om uw account te activeren:

- uw inlogcode
- uw dossiernummer

Uw inlogcode en uw dossiernummer vindt u bovenaan de brief die u van ons heeft gekregen.

Heeft u uw inlogcode en dossiernummer bij de hand? Klik dan op één van deze mogelijkheden:

- Mijn inlogcode heeft alléén cijfers

- Mijn inlogcode heeft cijfers en letters

Ik wil inloggen in Mijn Dossier maar ik heb geen inlogcode. Wat moet ik doen?

Heeft u geen inlogcode of activeringscode ontvangen dan kunt u hier het formulier invullen en wij nemen zo spoedig mogelijk contact met u op.

Helaas heeft uw zoekopdracht geen resultaten opgeleverd. Probeer het opnieuw of neem contact met ons op.