Deze website maakt gebruik van cookies om ons te helpen uw gebruikerservaring te verbeteren. Accepteren Meer informatie

Betaalverzoek ontvangen?

Samen zoeken we naar een oplossing

Heeft u een brief gekregen van Syncasso? Dan heeft u een rekening niet (helemaal) betaald bij een bedrijf. Dat bedrijf heeft ons gevraagd om ervoor te zorgen dat u alsnog betaald. Het is verstandig dat u dit zo snel mogelijk doet.

We snappen dat zo’n bericht erg vervelend kan zijn. Maar geen zorgen: wij denken met u mee. En zoeken samen met u naar een oplossing.

Bekijk hieronder hoe wij u het beste kunnen helpen.

Veelgestelde vragen

Wie is Syncasso

Wij zijn een incassobureau en een gerechtsdeurwaarders kantoor. Bedrijven vragen ons om hulp als klanten een rekening niet betalen. Als dat gebeurt, dan stuurt een bedrijf de rekening aan ons door. Wij zorgen er dan voor dat de klant de rekening alsnog betaalt.

Bij Syncasso vinden we het belangrijk om onze klanten verder te helpen. Dus kreeg u van ons een betaalverzoek? Dan zoeken wij graag samen met u naar een oplossing die past bij uw situatie.

Hoe kan ik Syncasso bereiken?

Heeft u een vraag?
- Log in op Mijn Dossier, of
- Vul het online contactformulier in, of
- Stuur ons een e-mail of brief. Onze contactgegevens staan hieronder. Belangrijk: vermeld altijd uw dossiernummer!

Onze contactgegevens
Syncasso
Postbus 6002
1005 EA Amsterdam

Telefoonnummer: 0888 - 444 222
E-mail: post@syncasso.nl

Hoe kan ik betalen?

Betalen kan op 4 manieren:

  • Betaal direct online met iDeal
  • Log in bij Mijn Dossier
  • Maak het bedrag over naar: Syncasso NL48 RABO 0300 1039 99
    Belangrijk: vul bij ‘betalingskenmerk’ altijd uw dossiernummer in.
  • Of betaal contant op een van onze vestigingen
Wat is het rekeningnummer van Syncasso?

Het rekeningnummer van Syncasso is:
NL48 RABO 0300 1039 99 en
NL78 RABO 0159 1193 91

Ik kan niet in één keer betalen. Wat moet ik doen?

Heeft u een openstaande rekening bij Syncasso? Maar kunt u die niet in één keer betalen? Dan is het vaak mogelijk om in termijnen te betalen. U betaalt dan elke maand een deel van de rekening terug. Hoeveel u elke maand moet betalen, hangt af van de hoogte van uw rekening. En van uw persoonlijke situatie. Wij denken graag met u mee!

Wilt u in termijnen betalen? Dan kunt u bij ons een betalingsregeling aanvragen. Dit kan op 2 manieren:

- via Mijn Dossier , of
- via dit online formulier

Keuren wij uw aanvraag goed? Dan krijgt u van ons een bevestiging. Vanaf dat moment betaalt u in termijnen.

Ik wil een betalingsregeling treffen

Als u van ons kantoor een ambtelijk stuk of een brief heeft ontvangen waaruit blijkt dat wij een vordering op u in behandeling hebben gekregen, dan kunt u onder bepaalde voorwaarden en met goedkeuring van de opdrachtgever een betalingsregeling treffen. Welk bedrag u maandelijks minimaal moet aflossen is afhankelijk van de hoogte van de vordering en uw persoonlijke situatie.

Ga naar Mijn online dossier om een betalingsvoorstel te doen of vul HIER het formulier in. Na ontvangst van uw betalingsvoorstel zullen wij dat aan onze opdrachtgever voorleggen. De regeling zal pas ingaan als u van ons een bevestiging heeft gekregen dat uw voorstel akkoord is.

Wat moet ik doen als er beslag is gelegd op mijn bankrekening?

Wij begrijpen dat deze maatregel grote invloed heeft op uw financiële situatie en dat u hierover vragen heeft. Bijvoorbeeld hoe u weer toegang kunt krijgen tot uw bankrekening. De meest gestelde vragen en antwoorden over bankbeslag kunt u op onze website vinden. Ga daarvoor naar www.syncasso.nl/bankbeslag.

Mijn bankrekening is geblokkeerd omdat er beslag op mijn bankrekening is gelegd, wat kan ik doen?

De bank dient een verklaring aan Syncasso te verstrekken waarin wordt gemeld of en welk bedrag er kan worden afgedragen. De bank heeft 4 weken de tijd om dit te doen. U kunt uw bank verzoeken om versneld een verklaring naar Syncasso te sturen. Neem hiervoor contact op met uw bank!

Een bankbeslag of beslag op mijn toeslag(en) raakt mijn beslagvrije voet. Wat kan ik doen?

Als er bankbeslag op uw bankrekening gelegd wordt, of een beslag op een of meer van uw toeslagen, kan het bedrag dat u overhoudt onder de voor u toepasbare beslagvrije voet terecht komen. Dat is niet de bedoeling, maar helaas kunnen we dat niet vooraf controleren en voorkomen. U kunt via onze website uw persoonlijke beslagvrije voet berekenen. Als het bankbeslag of het beslag op uw toeslag(en) met zich meebrengt dat u daaronder komt, kunt u een email sturen naar bvv@syncasso.nl met daarin uw dossiernummer en als bijlage de berekening van uw beslagvrije voet en de bankafschriften van de maand waarin het beslag plaats vond. Wij nemen dan zo snel mogelijk contact met u op om het op te lossen.

Het berekenen van de beslagvrije voet is best ingewikkeld. Als u er zelf niet uitkomt, kunt u een email met uw contactgegevens en dossiernummer sturen aan bvv@syncasso.nl. Dan helpen wij u met de berekening en kunnen we snel aanpassingen doen in de beslagen als u daardoor onder uw persoonlijke beslagvrije voet bent geraakt.

Mijn bankrekening is geblokkeerd. Wat moet ik doen?

Is er beslag gelegd op uw bankrekening? Dan is uw rekening tijdelijk geblokkeerd. We snappen dat dit veel invloed heeft op uw financiële situatie. En dat u hier vragen over heeft. Bijvoorbeeld omdat u wilt weten wanneer u uw rekening weer kunt gebruiken. Op deze pagina vindt u daar meer informatie over.

Ik wil meer informatie over mijn openstaande rekening

Wilt u meer informatie over uw rekening? Dan kunt u inloggen in Mijn Dossier. Dat is uw persoonlijke online pagina. In Mijn Dossier kunt u:

- zien hoeveel u moeten betalen
- uw rekening meteen betalen met iDeal
- een voorstel doen om te betalen in termijnen
- weten uit welke kosten de rekening bestaat
- een vraag stellen of een reactie plaatsen

Ik ben het niet eens met de vordering

Heeft u een aanmaning ontvangen en bent u het niet eens met de vordering? We horen graag van u waarom u het niet eens bent met de vordering. Klik HIER om het contactformulier in te vullen en wij nemen snel contact met u op. Als u het niet eens bent met de vordering kunt u op de website van de ACM voorbeeldbrieven vinden om bezwaar te maken. Klik HIER om daarnaar toe te gaan.

Ik moet betalen, maar daar ben ik het niet mee eens

Kreeg u van ons een bericht dat u moet betalen? Maar klopt dit volgens u niet? Bijvoorbeeld omdat:

- de rekening onterecht aan u is verstuurd
- het bedrag niet klopt
- u al betaald heeft?

Vul dan hier uw gegevens in. Wij nemen dan zo snel mogelijk contact met u op. En zoeken met u naar een oplossing.

Komen we er samen niet uit? Dan kunt u in een brief bezwaar maken. Hier vindt u voorbeeldbrieven die u daarvoor kunt gebruiken.

Hoe kan ik inloggen in Mijn Dossier?

Hier kunt u inloggen in Mijn Dossier.

Ik wil inloggen in Mijn Dossier. Maar ik ben mijn wachtwoord vergeten. Wat moet ik doen?

Wachtwoord vergeten? Dan kunt u online een nieuwe aanvragen. Daarvoor heeft u 2 dingen nodig:

- uw inlogcode
- uw dossiernummer

Uw inlogcode en uw dossiernummer vindt u bovenaan de brief die u van ons heeft gekregen.

Heeft u uw inlogcode en dossiernummer bij de hand? Klik dan op één van deze mogelijkheden:

Mijn inlogcode heeft alléén cijfers

Mijn inlogcode heeft cijfers en letters

Ik wil inloggen in Mijn Dossier maar ik heb geen inlogcode. Wat moet ik doen?

Heeft u geen inlogcode of activeringscode ontvangen dan kunt u hier het formulier invullen en wij nemen zo spoedig mogelijk contact met u op.

Ik gebruik Mijn Dossier voor het eerst. Hoe kan ik inloggen?

Ik gebruik Mijn Dossier voor het eerst. Hoe kan ik inloggen?
Heeft u Mijn Dossier nog niet eerder gebruikt? Dan moet u uw persoonlijke pagina eerst activeren. Daarvoor heeft u 2 dingen nodig om uw account te activeren:

- uw inlogcode
- uw dossiernummer

Uw inlogcode en uw dossiernummer vindt u bovenaan de brief die u van ons heeft gekregen.

Heeft u uw inlogcode en dossiernummer bij de hand? Klik dan op één van deze mogelijkheden:

- Mijn inlogcode heeft alléén cijfers

- Mijn inlogcode heeft cijfers en letters

Mijn dossier is gesloten. Kan ik daar een bevestiging van krijgen?

Heeft u uw openstaande rekening helemaal betaald? Of is uw dossier om een andere reden gesloten? Dan kunt u daarvan een bevestiging krijgen, als u dat wilt. Vul daarvoor dit online formulier in. Dan nemen wij snel contact met u op.

Kan ik een specificatie ontvangen van de vordering?

Heeft u van ons een betaalverzoek ontvangen? En wilt u graag precies weten uit welke kosten de rekening bestaat? Dan kunt u bij ons een ‘specificatie van de vordering’ aanvragen. Daarin staan alles kosten precies uitgelegd. Vul daarvoor dit online formulier in. Dan nemen wij snel contact met u op.

Ik heb een brief gekregen, maar ik begrijp niet wat er staat. Wat kan ik doen?

Heeft u een openstaande rekening? Dan kan het zijn dat u brieven krijgt waar moeilijke termen in staan. Zoals wettelijke begrippen. Om u daarbij te helpen, hebben wij deze begrippenlijst opgesteld. Daar vindt u een uitleg van de meest gebruikte wettelijke begrippen.

Hoe kan ik bezwaar maken als de vordering verjaard is?

Op de website van ACM kunt u voorbeeldbrieven vinden om bezwaar te maken. Klik HIER om daarnaar toe te gaan.

Hoe kan ik bezwaar maken als ik het niet eens ben met de 14 dagen brief?

Op de website van ACM kunt u voorbeeldbrieven vinden om bezwaar te maken. Klik HIER om daarnaar toe te gaan.

Ik krijg schuldhulpverlening. Wat moet ik doen?

Krijgt u schuldhulpverlening? Vraag uw hulpverlener dan om contact met ons op te nemen. Uw hulpverlener kan een e-mail sturen aan: shv@syncasso.nl

Ik heb hulp nodig bij het betalen van mijn schulden. Wat moet doen?

Zoek contact met de schuldhulpverlening van uw eigen gemeente. Kijk voor meer informatie op:

Zelf je schulden regelen
NVVK
Kredietbank Nederland
Schuldinfo

Ik heb een bewindvoerder. Wat moet ik doen?

Vraag uw bewindvoerder om contact met ons op te nemen. Uw bewindvoerder kan een e-mail sturen aan: shv@syncasso.nl

Ik krijg post van Syncasso die niet voor mij is bedoeld. Wat kan ik doen?

Stuur de brief weer retour. Op de envelop staat naar welk adres u de brief kunt terugsturen.

Syncasso
Postbus 6002
1005 EA Amsterdam

Helaas heeft uw zoekopdracht geen resultaten opgeleverd. Probeer het opnieuw of neem contact met ons op.