Nieuws

Website steeds belangrijker

25 september 2020

Website Syncasso steeds belangrijker als communicatiekanaal met debiteurklanten

Ons onderzoek Lezen ≠ Begrijpen toonde aan dat meer dan de helft van onze debiteurklanten laaggeletterd is. Dat inzicht was voor Syncasso aanleiding om onze website debiteurklantgericht, laagdrempelig, toegankelijk en slim te maken. Om meer debiteurklanten online te helpen om een oplossing te vinden voor hun betalingsprobleem.

Debiteurklantgericht

De homepage van de Syncasso website is gereserveerd voor debiteurklanten. Daar hoef je niet meer naartoe te navigeren – via www.syncasso.nl kom je meteen op de debiteurklantenpagina. Vervolgens kies je daar uit een van de vier knoppen waarmee je in één klik bij de oplossing of informatie komt die je zoekt. Samen geven die vier knoppen antwoord op meer dan 80% van alle vragen. Past je vraag niet in een van de vier knoppen, dan kun je die zelf intypen.

Maar hoe zeg je dat goed?

Voor veel debiteurklanten is het lastig om onder woorden te brengen waar ze precies naar zoeken. Dat hebben we opgelost door een module te bouwen die letterlijk aan een half woord genoeg heeft. Zelfs als dat fout geschreven is. De website helpt je door een aantal vragen voor je te formuleren. Daar kun je zelf de vraag uit kiezen die het beste past bij je bedoeling en ben je in een klik bij het antwoord dat je zoekt.

Website steeds belangrijker als communicatiekanaal

Onze website is de afgelopen jaren steeds belangrijker geworden als communicatiekanaal met debiteurklanten. Relatief aan het aantal actieve debiteurklanten zocht in 2020 57% online naar een oplossing. In dezelfde periode in 2019 was dat net iets minder dan de helft. Omgerekend levert dat een stijging op van 16%.

De gemiddelde sessieduur – de tijd die een bezoeker op onze website is – is afgenomen met 27%. Dat bewijst dat er minder gezocht en eerder gevonden wordt naar het juiste antwoord. Een ander bewijs voor de effectiviteit van onze website is een daling van het aantal terugkerende bezoekers op onze website. In de meeste gevallen volstaat een eenmalig bezoek om een vraag beantwoord te krijgen of een oplossing te vinden voor het betalingsprobleem.

Toegankelijke informatie

Incasso- en deurwaardersactiviteiten zijn voor debiteurklanten ingewikkeld en lastig te volgen. Onze website helpt daarbij, maar daarnaast versturen we elke maand een speciale debiteurennieuwsbrief naar een maandelijks groeiend bestand van geïnteresseerde debiteurklanten en produceren we uitlegvideo’s van een minuut om informatie toegankelijk en begrijpelijk te maken. We cash. We care.

Gerelateerde nieuwsberichten

23 juli 2024

Goed regelen is een vak

Regelmatig krijg ik tijdens mijn huisbezoeken de vraag of er een regeling kan worden getroffen. Regelen lijkt makkelijk: afspreken welk bedrag maandelijks te betalen maar er zitten nogal wat haken en ogen aan: hoe regel je goed?

Lees meer over: Goed regelen is een vak
16 juli 2024

Lees mee met de verhalen van ons team

In deze serie leert u de mensen achter Syncasso kennen. Met deze keer Maarten, medewerker Service Center bij Syncasso.

Lees meer over: Lees mee met de verhalen van ons team
09 juli 2024

Samenwerking in de schulddienstverleningsketen

Samenwerking in de schulddienstverleningsketen is een voorwaarde om problematische schulden te voorkomen en op te lossen. Syncasso onderhoudt daarom via haar Social Responsibility Officer actief het contact met het schulddienstverleningsnetwerk om verbeteringskansen te signaleren en te realiseren.

Lees meer over: Samenwerking in de schulddienstverleningsketen
04 juli 2024

Mee met de gerechtsdeurwaarder

Regelmatig neem ik mensen mee op bij mijn huisbezoeken als gerechtsdeurwaarder. Zoals politici, pers en stakeholders om hen een realistisch beeld te geven van het werk van de gerechtsdeurwaarder en waar we in de praktijk mee te maken krijgen. Niet alleen de huisbezoeken zelf maar ook de vele stakeholders en de maatschappelijke aandacht voor schulden: hoe vinden we daar onze weg in?

Lees meer over: Mee met de gerechtsdeurwaarder
25 juni 2024

Lees mee met de verhalen van ons team

In deze serie leert u de mensen achter Syncasso kennen. Met deze keer Esther Verstraten, deurwaarder bij Syncasso.

Lees meer over: Lees mee met de verhalen van ons team
25 juni 2024

Syncasso Tour du Syncasso

Van 12 tot 14 juni hebben onze sportieve collega’s een mooie tocht van meer dan 500 km gemaakt langs al onze Syncasso-kantoren, allemaal voor het goede doel: de Hersenstichting. Op dag één trapten ze van Arnhem naar Utrecht, met een stevige portie wind door het Groene Hart naar Rotterdam, om te eindigen in het bruisende Amsterdam. Op dag twee trotseerden ze de polders richting Leeuwarden, gevolgd door een prachtige rit door natuurgebieden terug naar Arnhem.

Lees meer over: Syncasso Tour du Syncasso
20 juni 2024

Terugblik 3e editie van het Schuldenketencongres

Op donderdag 13 juni vond de derde editie van het Jaarcongres Schuldenketen plaats bij Villa Jongerius in Utrecht. Syncasso organiseerde samen met Kerckebosch Studiecentrum dit congres over de groeiende uitdagingen rondom financiële verantwoordelijkheid en zelfredzaamheid van burgers.

Lees meer over: Terugblik 3e editie van het Schuldenketencongres
18 juni 2024

Syncasso aanwezig bij Wijzer in geldzaken bijeenkomst: ‘Geldlessen voor de toekomst’

Op 10 juni waren we aanwezig bij de door Wijzer in geldzaken georganiseerde netwerkbijeenkomst ‘Geldlessen voor de toekomst’. Een waardevol evenement waar vooral docenten uit primair, voortgezet en middelbaar beroepsonderwijs en partners uit de financiële sector bijeenkwamen ter bevordering van de financiële educatie in Nederland.

Lees meer over: Syncasso aanwezig bij Wijzer in geldzaken bijeenkomst: ‘Geldlessen voor de toekomst’
11 juni 2024

Onze Cash- en Care-jaarverslagen 2023

2023 was door economische en maatschappelijke onzekerheden een uitdagend jaar. Maar het bood ook kansen om te groeien en onze dienstverlening verder te verbeteren. We hebben in 2023 niet alleen onze bedrijfsdoelstellingen behaald, maar ook onze maatschappelijke betrokkenheid verder vergroot. Duurzame oplossingen, innovatie en de professionaliteit van ons team zorgden voor groei en een verdere versterking van onze marktpositie.

Lees meer over: Onze Cash- en Care-jaarverslagen 2023
Feedback