Deze website maakt gebruik van cookies om ons te helpen uw gebruikerservaring te verbeteren. Accepteren Meer informatie

Website steeds belangrijker

Website Syncasso steeds belangrijker als communicatiekanaal met debiteurklanten

Ons onderzoek Lezen ≠ Begrijpen toonde aan dat meer dan de helft van onze debiteurklanten laaggeletterd is. Dat inzicht was voor Syncasso aanleiding om onze website debiteurklantgericht, laagdrempelig, toegankelijk en slim te maken. Om meer debiteurklanten online te helpen om een oplossing te vinden voor hun betalingsprobleem.

Debiteurklantgericht

De homepage van de Syncasso website is gereserveerd voor debiteurklanten. Daar hoef je niet meer naartoe te navigeren – via www.syncasso.nl kom je meteen op de debiteurklantenpagina. Vervolgens kies je daar uit een van de vier knoppen waarmee je in één klik bij de oplossing of informatie komt die je zoekt. Samen geven die vier knoppen antwoord op meer dan 80% van alle vragen. Past je vraag niet in een van de vier knoppen, dan kun je die zelf intypen.

Maar hoe zeg je dat goed?

Voor veel debiteurklanten is het lastig om onder woorden te brengen waar ze precies naar zoeken. Dat hebben we opgelost door een module te bouwen die letterlijk aan een half woord genoeg heeft. Zelfs als dat fout geschreven is. De website helpt je door een aantal vragen voor je te formuleren. Daar kun je zelf de vraag uit kiezen die het beste past bij je bedoeling en ben je in een klik bij het antwoord dat je zoekt.

Website steeds belangrijker als communicatiekanaal

Onze website is de afgelopen jaren steeds belangrijker geworden als communicatiekanaal met debiteurklanten. Relatief aan het aantal actieve debiteurklanten zocht in 2020 57% online naar een oplossing. In dezelfde periode in 2019 was dat net iets minder dan de helft. Omgerekend levert dat een stijging op van 16%.

De gemiddelde sessieduur – de tijd die een bezoeker op onze website is – is afgenomen met 27%. Dat bewijst dat er minder gezocht en eerder gevonden wordt naar het juiste antwoord. Een ander bewijs voor de effectiviteit van onze website is een daling van het aantal terugkerende bezoekers op onze website. In de meeste gevallen volstaat een eenmalig bezoek om een vraag beantwoord te krijgen of een oplossing te vinden voor het betalingsprobleem.

Toegankelijke informatie

Incasso- en deurwaardersactiviteiten zijn voor debiteurklanten ingewikkeld en lastig te volgen. Onze website helpt daarbij, maar daarnaast versturen we elke maand een speciale debiteurennieuwsbrief naar een maandelijks groeiend bestand van geïnteresseerde debiteurklanten en produceren we uitlegvideo’s van een minuut om informatie toegankelijk en begrijpelijk te maken. We cash. We care.