Nieuws

Website steeds belangrijker

25 september 2020

Website Syncasso steeds belangrijker als communicatiekanaal met debiteurklanten

Ons onderzoek Lezen ≠ Begrijpen toonde aan dat meer dan de helft van onze debiteurklanten laaggeletterd is. Dat inzicht was voor Syncasso aanleiding om onze website debiteurklantgericht, laagdrempelig, toegankelijk en slim te maken. Om meer debiteurklanten online te helpen om een oplossing te vinden voor hun betalingsprobleem.

Debiteurklantgericht

De homepage van de Syncasso website is gereserveerd voor debiteurklanten. Daar hoef je niet meer naartoe te navigeren – via www.syncasso.nl kom je meteen op de debiteurklantenpagina. Vervolgens kies je daar uit een van de vier knoppen waarmee je in één klik bij de oplossing of informatie komt die je zoekt. Samen geven die vier knoppen antwoord op meer dan 80% van alle vragen. Past je vraag niet in een van de vier knoppen, dan kun je die zelf intypen.

Maar hoe zeg je dat goed?

Voor veel debiteurklanten is het lastig om onder woorden te brengen waar ze precies naar zoeken. Dat hebben we opgelost door een module te bouwen die letterlijk aan een half woord genoeg heeft. Zelfs als dat fout geschreven is. De website helpt je door een aantal vragen voor je te formuleren. Daar kun je zelf de vraag uit kiezen die het beste past bij je bedoeling en ben je in een klik bij het antwoord dat je zoekt.

Website steeds belangrijker als communicatiekanaal

Onze website is de afgelopen jaren steeds belangrijker geworden als communicatiekanaal met debiteurklanten. Relatief aan het aantal actieve debiteurklanten zocht in 2020 57% online naar een oplossing. In dezelfde periode in 2019 was dat net iets minder dan de helft. Omgerekend levert dat een stijging op van 16%.

De gemiddelde sessieduur – de tijd die een bezoeker op onze website is – is afgenomen met 27%. Dat bewijst dat er minder gezocht en eerder gevonden wordt naar het juiste antwoord. Een ander bewijs voor de effectiviteit van onze website is een daling van het aantal terugkerende bezoekers op onze website. In de meeste gevallen volstaat een eenmalig bezoek om een vraag beantwoord te krijgen of een oplossing te vinden voor het betalingsprobleem.

Toegankelijke informatie

Incasso- en deurwaardersactiviteiten zijn voor debiteurklanten ingewikkeld en lastig te volgen. Onze website helpt daarbij, maar daarnaast versturen we elke maand een speciale debiteurennieuwsbrief naar een maandelijks groeiend bestand van geïnteresseerde debiteurklanten en produceren we uitlegvideo’s van een minuut om informatie toegankelijk en begrijpelijk te maken. We cash. We care.

Gerelateerde nieuwsberichten

04 december 2025

De koffiepauze: Van incasso naar HR – het verhaal van Rilana

Na jarenlange ervaring in incasso en als teamleider, koos Rilana voor een nieuwe richting: HR. Inmiddels adviseert ze leidinggevenden, voert ze sollicitatiegesprekken en draagt ze bij aan het werkplezier binnen Syncasso.

Lees meer over: De koffiepauze: Van incasso naar HR – het verhaal van Rilana
27 november 2025

Paul Otter met vroegpensioen

Na meer dan twintig jaar inzet in de incasso- en deurwaarderswereld neemt Paul Otter afscheid van Syncasso om te gaan genieten van zijn welverdiende pensioen. Een bijzonder moment, want Paul laat een indrukwekkende én inspirerende loopbaan achter.

Lees meer over: Paul Otter met vroegpensioen
27 november 2025

Blog: Paul Otter

Na 35 mooie jaren in de wereld van incasso, schuldhulp en rechtspraak ga ik in 2026 met vroeg pensioen. Een bijzondere stap, want deze sector is niet zomaar een werkveld – het is een vakgebied waarin betrokken mensen dagelijks werken aan eerlijke oplossingen voor lastige situaties.

Lees meer over: Blog: Paul Otter
26 november 2025

Trendrapport Creditmanagement 2015–2025 & verder

Creditmanagement staat nooit stil. Nieuwe wetgeving, technologische innovaties en maatschappelijke verwachtingen veranderen hoe incasseren vandaag de dag werkt. In ons eerste Trendrapport Creditmanagement (2015–2025 & verder) blikken we terug op tien jaar transformatie én kijken we vooruit.

Lees meer over: Trendrapport Creditmanagement 2015–2025 & verder
24 november 2025

Samen werken aan duidelijkheid – Enexis en Syncasso verbeteren klantcommunicatie

Enexis zorgt ervoor dat miljoenen huishoudens en bedrijven in Nederland toegang hebben tot stroom en gas. De organisatie beheert het energienet, legt aansluitingen aan en verhelpt storingen. Bij deze werkzaamheden kunnen soms kosten ontstaan die Enexis bij klanten in rekening brengt.

Lees meer over: Samen werken aan duidelijkheid – Enexis en Syncasso verbeteren klantcommunicatie
17 november 2025

Syncasso bij lancering Stichting Financieel Gezond Nederland

Op woensdag 12 november werd op Paleis Noordeinde de Stichting Financieel Gezond Nederland (SFGN) officieel gelanceerd. Als ondertekenaar van het afsprakenkader sociaal incasseren was Syncasso uitgenodigd om dit feestelijke moment bij te wonen.

Lees meer over: Syncasso bij lancering Stichting Financieel Gezond Nederland
28 oktober 2025

De koffiepauze – Maak kennis met Petronella, relatiemanager bij Syncasso

Deze maand spreken we met Petronella. Ze begon 23 jaar geleden bij Syncasso als incassomedewerker, groeide door tot gerechtsdeurwaarder en is nu relatiemanager voor corporate opdrachtgevers.

Lees meer over: De koffiepauze – Maak kennis met Petronella, relatiemanager bij Syncasso
23 oktober 2025

Groeisessie: samen bouwen aan duurzaam betaalgedrag bij jongeren

Op 29 september kwamen zorgverzekeraars, het CAK, CJIB, Geldfit, onderzoekers van de Hogeschool van Amsterdam en andere ketenpartners bijeen in Utrecht tijdens een groeisessie van Syncasso over jongeren en zorgschulden.

Lees meer over: Groeisessie: samen bouwen aan duurzaam betaalgedrag bij jongeren
21 oktober 2025

De mens achter de schuld

"Hoe verkorten we de dagen dat facturen openstaan?” Het is een legitieme en logische vraag in een organisatie waar cijfers tellen, processen moeten stromen en liquiditeit koning is.

Lees meer over: De mens achter de schuld
Feedback