Nieuws

Syncasso Care-trainingen

29 september 2022

Syncasso Care-trainingen

Syncasso heeft een breed pakket aan fysieke, hybride en online trainingen. Een deel van de door ons eigen team Opleidingen ontwikkelde trainingen zijn gericht op onze processen en systemen. Een deel van de algemene trainingen kunnen we kant en klaar inkopen. Maar opleidingen en trainingen die zich focussen op Care ontwikkelen we allemaal zelf in samenwerking met onze opdrachtgevers en ketenpartners.

Hoe ga je om met ondernemers in zwaar weer?

Onze overheid heeft met een breed pakket aan steunmaatregelen en het uitstellen van belastingverplichtingen veel ondernemers door de pandemie heen geholpen. Maar intussen is de coronasteun afgebouwd en neemt het aantal faillissementen toe. Veel ondernemers hebben het moeilijk en kunnen niet (meer) aan hun verplichtingen voldoen, waardoor ze met Syncasso in aanraking komen.

Hoe sta je een ondernemer te woord die hoog in de emotie is, omdat bedrijf en persoon als één en hetzelfde beleefd wordt? Samen met onze opdrachtgever Kamer van Koophandel en 113-Online hebben we een onlinetraining georganiseerd die veel aandacht geeft aan het de-escaleren van de ondernemers om in goed overleg te bespreken welke oplossingen we samen kunnen vinden voor het betalingsprobleem.

Kwetsbare debiteurklanten

In elke portefeuille die we behandelen zijn kwetsbare debiteurklanten. Maar bij onze nieuwe opdrachtgever het CAK zijn alle klanten kwetsbaar. Omdat ze een beperking hebben of misschien al oud zijn. Er is altijd een verhaal achter de vordering. We moeten ons daarom goed inleven in de situatie, voor we gaan bedenken hoe we de achterstand kunnen oplossen. Soms kunnen de debiteurklanten zelf geen contact met ons opnemen, dan belt een mantelzorger. Of is er sprake van curatele of mentorschap. De nieuwe opleiding gaat er ook op in hoe dat juridisch en ethisch werkt. Wat mogen we bespreken met wie? En wat niet? En wat dan? En hoe benader je een debiteur op leeftijd die moeite heeft om te begrijpen wat er gaande is?

De opleiding die we hiervoor speciaal ontwikkeld hebben bestaat uit een fysiek en een online-opleidingsprogramma, waarin we onze teamleden letterlijk onderdompelen in de leefwereld van de kwetsbare debiteur en de verschillende regelingen die de eigen bijdrage voor de zorg regelen. Daarbij besteden we veel aandacht aan duurzame oplossingen die ervoor zorgen dat we de achterstand(en) zo mogelijk definitief oplossen, om de stress van een nieuwe betalingsachterstand voor de kwetsbare debiteur te voorkomen.

De opleiding kwetsbare debiteurklanten is permanent werk in uitvoering. We gaan registreren hoe onze benadering(en) overkomen op de kwetsbare debiteuren en steeds zoeken hoe we verbeteringen kunnen aanbrengen in onze communicatie.

Gerelateerde nieuwsberichten

23 juli 2024

Goed regelen is een vak

Regelmatig krijg ik tijdens mijn huisbezoeken de vraag of er een regeling kan worden getroffen. Regelen lijkt makkelijk: afspreken welk bedrag maandelijks te betalen maar er zitten nogal wat haken en ogen aan: hoe regel je goed?

Lees meer over: Goed regelen is een vak
16 juli 2024

Lees mee met de verhalen van ons team

In deze serie leert u de mensen achter Syncasso kennen. Met deze keer Maarten, medewerker Service Center bij Syncasso.

Lees meer over: Lees mee met de verhalen van ons team
09 juli 2024

Samenwerking in de schulddienstverleningsketen

Samenwerking in de schulddienstverleningsketen is een voorwaarde om problematische schulden te voorkomen en op te lossen. Syncasso onderhoudt daarom via haar Social Responsibility Officer actief het contact met het schulddienstverleningsnetwerk om verbeteringskansen te signaleren en te realiseren.

Lees meer over: Samenwerking in de schulddienstverleningsketen
04 juli 2024

Mee met de gerechtsdeurwaarder

Regelmatig neem ik mensen mee op bij mijn huisbezoeken als gerechtsdeurwaarder. Zoals politici, pers en stakeholders om hen een realistisch beeld te geven van het werk van de gerechtsdeurwaarder en waar we in de praktijk mee te maken krijgen. Niet alleen de huisbezoeken zelf maar ook de vele stakeholders en de maatschappelijke aandacht voor schulden: hoe vinden we daar onze weg in?

Lees meer over: Mee met de gerechtsdeurwaarder
25 juni 2024

Lees mee met de verhalen van ons team

In deze serie leert u de mensen achter Syncasso kennen. Met deze keer Esther Verstraten, deurwaarder bij Syncasso.

Lees meer over: Lees mee met de verhalen van ons team
25 juni 2024

Syncasso Tour du Syncasso

Van 12 tot 14 juni hebben onze sportieve collega’s een mooie tocht van meer dan 500 km gemaakt langs al onze Syncasso-kantoren, allemaal voor het goede doel: de Hersenstichting. Op dag één trapten ze van Arnhem naar Utrecht, met een stevige portie wind door het Groene Hart naar Rotterdam, om te eindigen in het bruisende Amsterdam. Op dag twee trotseerden ze de polders richting Leeuwarden, gevolgd door een prachtige rit door natuurgebieden terug naar Arnhem.

Lees meer over: Syncasso Tour du Syncasso
20 juni 2024

Terugblik 3e editie van het Schuldenketencongres

Op donderdag 13 juni vond de derde editie van het Jaarcongres Schuldenketen plaats bij Villa Jongerius in Utrecht. Syncasso organiseerde samen met Kerckebosch Studiecentrum dit congres over de groeiende uitdagingen rondom financiële verantwoordelijkheid en zelfredzaamheid van burgers.

Lees meer over: Terugblik 3e editie van het Schuldenketencongres
18 juni 2024

Syncasso aanwezig bij Wijzer in geldzaken bijeenkomst: ‘Geldlessen voor de toekomst’

Op 10 juni waren we aanwezig bij de door Wijzer in geldzaken georganiseerde netwerkbijeenkomst ‘Geldlessen voor de toekomst’. Een waardevol evenement waar vooral docenten uit primair, voortgezet en middelbaar beroepsonderwijs en partners uit de financiële sector bijeenkwamen ter bevordering van de financiële educatie in Nederland.

Lees meer over: Syncasso aanwezig bij Wijzer in geldzaken bijeenkomst: ‘Geldlessen voor de toekomst’
11 juni 2024

Onze Cash- en Care-jaarverslagen 2023

2023 was door economische en maatschappelijke onzekerheden een uitdagend jaar. Maar het bood ook kansen om te groeien en onze dienstverlening verder te verbeteren. We hebben in 2023 niet alleen onze bedrijfsdoelstellingen behaald, maar ook onze maatschappelijke betrokkenheid verder vergroot. Duurzame oplossingen, innovatie en de professionaliteit van ons team zorgden voor groei en een verdere versterking van onze marktpositie.

Lees meer over: Onze Cash- en Care-jaarverslagen 2023
Feedback