Nieuws

Syncasso Care-trainingen

29 september 2022

Syncasso Care-trainingen

Syncasso heeft een breed pakket aan fysieke, hybride en online trainingen. Een deel van de door ons eigen team Opleidingen ontwikkelde trainingen zijn gericht op onze processen en systemen. Een deel van de algemene trainingen kunnen we kant en klaar inkopen. Maar opleidingen en trainingen die zich focussen op Care ontwikkelen we allemaal zelf in samenwerking met onze opdrachtgevers en ketenpartners.

Hoe ga je om met ondernemers in zwaar weer?

Onze overheid heeft met een breed pakket aan steunmaatregelen en het uitstellen van belastingverplichtingen veel ondernemers door de pandemie heen geholpen. Maar intussen is de coronasteun afgebouwd en neemt het aantal faillissementen toe. Veel ondernemers hebben het moeilijk en kunnen niet (meer) aan hun verplichtingen voldoen, waardoor ze met Syncasso in aanraking komen.

Hoe sta je een ondernemer te woord die hoog in de emotie is, omdat bedrijf en persoon als één en hetzelfde beleefd wordt? Samen met onze opdrachtgever Kamer van Koophandel en 113-Online hebben we een onlinetraining georganiseerd die veel aandacht geeft aan het de-escaleren van de ondernemers om in goed overleg te bespreken welke oplossingen we samen kunnen vinden voor het betalingsprobleem.

Kwetsbare debiteurklanten

In elke portefeuille die we behandelen zijn kwetsbare debiteurklanten. Maar bij onze nieuwe opdrachtgever het CAK zijn alle klanten kwetsbaar. Omdat ze een beperking hebben of misschien al oud zijn. Er is altijd een verhaal achter de vordering. We moeten ons daarom goed inleven in de situatie, voor we gaan bedenken hoe we de achterstand kunnen oplossen. Soms kunnen de debiteurklanten zelf geen contact met ons opnemen, dan belt een mantelzorger. Of is er sprake van curatele of mentorschap. De nieuwe opleiding gaat er ook op in hoe dat juridisch en ethisch werkt. Wat mogen we bespreken met wie? En wat niet? En wat dan? En hoe benader je een debiteur op leeftijd die moeite heeft om te begrijpen wat er gaande is?

De opleiding die we hiervoor speciaal ontwikkeld hebben bestaat uit een fysiek en een online-opleidingsprogramma, waarin we onze teamleden letterlijk onderdompelen in de leefwereld van de kwetsbare debiteur en de verschillende regelingen die de eigen bijdrage voor de zorg regelen. Daarbij besteden we veel aandacht aan duurzame oplossingen die ervoor zorgen dat we de achterstand(en) zo mogelijk definitief oplossen, om de stress van een nieuwe betalingsachterstand voor de kwetsbare debiteur te voorkomen.

De opleiding kwetsbare debiteurklanten is permanent werk in uitvoering. We gaan registreren hoe onze benadering(en) overkomen op de kwetsbare debiteuren en steeds zoeken hoe we verbeteringen kunnen aanbrengen in onze communicatie.

Gerelateerde nieuwsberichten

10 december 2024

Een dag: drie verschillende gesprekken

Wat ik aantrekkelijk vind in mijn werk als gerechtsdeurwaarder is dat elke dag én gesprek weer anders is. Geen oordeel hebben ook want niet alles is wat het lijkt.

Lees meer over: Een dag: drie verschillende gesprekken
05 december 2024

Leiderschap

Syncasso is zich bewust van haar maatschappelijke verantwoordelijkheid in het schulddienstverleningsdomein. Daarom zoeken we naar samenwerkingen om betere oplossingen te bieden voor de schuldenproblematiek.

Lees meer over: Leiderschap
03 december 2024

Ontmoet Celine Zwart: van Incasso- medewerker tot Teamleider bij Syncasso

In deze serie leert u de mensen achter Syncasso kennen. Met deze keer Celine Zwart, Teamleider zorgverzekeraars.

Lees meer over: Ontmoet Celine Zwart: van Incasso- medewerker tot Teamleider bij Syncasso
28 november 2024

AI transformeert de incassobranche

In het november nummer van de Creditmanager vertelt Directeur Klant, Markt en Communicatie, Sabine van den Boogaard hoe Syncasso met AI haar dienstverlening sneller, efficiënter én klantgerichter heeft gemaakt.

Lees meer over: AI transformeert de incassobranche
21 november 2024

Goed regelen is een vak

Regelmatig krijg ik tijdens mijn huisbezoeken de vraag of er een regeling kan worden getroffen. Regelen lijkt makkelijk: afspreken welk bedrag maandelijks te betalen, maar er zitten nogal wat haken en ogen aan: hoe regel je goed?

Lees meer over: Goed regelen is een vak
19 november 2024

Vakmanschap

Ook in 2023 was de krapte op de arbeidsmarkt voelbaar. Om onze continuïteit te borgen heeft het onze continue focus om (nieuwe) medewerkers te vinden, binden en boeien. We investeren continu in de persoonlijke ontwikkeling van onze medewerkers met opleidingen, trainingen, mentoring en coaching.

Lees meer over: Vakmanschap
11 november 2024

Syncasso wint Credit Management Innovation Award 2024 met wetsvoorstel ‘Meedelen in beslag’

Wij zijn trots met de bekroning van ons wetsvoorstel 'Meedelen in beslag' met de Credit Management Innovation Award 2024. VVCM reikt deze award jaarlijks uit aan innovaties die creditmanagement kwalitatief verbeteren.

Lees meer over: Syncasso wint Credit Management Innovation Award 2024 met wetsvoorstel ‘Meedelen in beslag’
05 november 2024

Duurzaam betaalgedrag onder jongeren? Betrek ouders!

Veel ouders met schulden missen zelf de financiële kennis en vaardigheden om hun kinderen gezond financieel gedrag te leren. De combinatie van schulden, emotionele stress en schaamte zorgt ervoor dat gesprekken over geld in gezinnen met schulden vaak worden vermeden. In deze huishoudens krijgen kinderen daardoor weinig kans om te leren van de financiële ervaringen van hun ouders.

Lees meer over: Duurzaam betaalgedrag onder jongeren? Betrek ouders!
28 oktober 2024

Creditmanagement

In 2023 hebben we grote stappen gezet om onze dienstverlening verder te optimaliseren en te personaliseren. Klantgerichtheid, gebruikersgemak en continue verbetering staan hierbij centraal. Ons Dossier Online en onze website zijn vernieuwd. Onze communicatiekanalen zijn verder verbeterd door de introductie van een nieuw (Azure) platform.

Lees meer over: Creditmanagement
Feedback