Nieuws

Syncasso Care-trainingen

29 september 2022

Syncasso Care-trainingen

Syncasso heeft een breed pakket aan fysieke, hybride en online trainingen. Een deel van de door ons eigen team Opleidingen ontwikkelde trainingen zijn gericht op onze processen en systemen. Een deel van de algemene trainingen kunnen we kant en klaar inkopen. Maar opleidingen en trainingen die zich focussen op Care ontwikkelen we allemaal zelf in samenwerking met onze opdrachtgevers en ketenpartners.

Hoe ga je om met ondernemers in zwaar weer?

Onze overheid heeft met een breed pakket aan steunmaatregelen en het uitstellen van belastingverplichtingen veel ondernemers door de pandemie heen geholpen. Maar intussen is de coronasteun afgebouwd en neemt het aantal faillissementen toe. Veel ondernemers hebben het moeilijk en kunnen niet (meer) aan hun verplichtingen voldoen, waardoor ze met Syncasso in aanraking komen.

Hoe sta je een ondernemer te woord die hoog in de emotie is, omdat bedrijf en persoon als één en hetzelfde beleefd wordt? Samen met onze opdrachtgever Kamer van Koophandel en 113-Online hebben we een onlinetraining georganiseerd die veel aandacht geeft aan het de-escaleren van de ondernemers om in goed overleg te bespreken welke oplossingen we samen kunnen vinden voor het betalingsprobleem.

Kwetsbare debiteurklanten

In elke portefeuille die we behandelen zijn kwetsbare debiteurklanten. Maar bij onze nieuwe opdrachtgever het CAK zijn alle klanten kwetsbaar. Omdat ze een beperking hebben of misschien al oud zijn. Er is altijd een verhaal achter de vordering. We moeten ons daarom goed inleven in de situatie, voor we gaan bedenken hoe we de achterstand kunnen oplossen. Soms kunnen de debiteurklanten zelf geen contact met ons opnemen, dan belt een mantelzorger. Of is er sprake van curatele of mentorschap. De nieuwe opleiding gaat er ook op in hoe dat juridisch en ethisch werkt. Wat mogen we bespreken met wie? En wat niet? En wat dan? En hoe benader je een debiteur op leeftijd die moeite heeft om te begrijpen wat er gaande is?

De opleiding die we hiervoor speciaal ontwikkeld hebben bestaat uit een fysiek en een online-opleidingsprogramma, waarin we onze teamleden letterlijk onderdompelen in de leefwereld van de kwetsbare debiteur en de verschillende regelingen die de eigen bijdrage voor de zorg regelen. Daarbij besteden we veel aandacht aan duurzame oplossingen die ervoor zorgen dat we de achterstand(en) zo mogelijk definitief oplossen, om de stress van een nieuwe betalingsachterstand voor de kwetsbare debiteur te voorkomen.

De opleiding kwetsbare debiteurklanten is permanent werk in uitvoering. We gaan registreren hoe onze benadering(en) overkomen op de kwetsbare debiteuren en steeds zoeken hoe we verbeteringen kunnen aanbrengen in onze communicatie.

Gerelateerde nieuwsberichten

10 september 2024

Communicatie

In 2023 is onze nieuwe website live gegaan. De look en feel is moderner en persoonlijker geworden door foto’s van ons eigen team te gebruiken. Syncasso hecht veel belang aan gesegmenteerde en gerichte incassocommunicatie. Daarom is onze communicatie begrijpelijk en voelt als persoonlijk voor de ontvanger. Met onze voorspelmodellen en inzichten uit wetenschappelijk onderzoek, bepalen we de toon en boodschap die past bij de betaalcapaciteit van de debiteurklant.

Lees meer over: Communicatie
03 september 2024

Optimaliseer uw incassoproces met deze 6 expert tips

Goede communicatie is de sleutel naar een succesvol incassoproces. In deze infographic geven we u 6 tips om uw incassocommunicatie verder te verbeteren. Van begrijpelijke tekst tot een vriendelijke toon – ontdek hoe u betalingen sneller kunt ontvangen en uw klantrelatie goed houdt.

Lees meer over: Optimaliseer uw incassoproces met deze 6 expert tips
27 augustus 2024

En blijkt er nog een schuld te zijn

Een rijtjeswoning in een nieuwbouw wijk. Ik druk op de deurbel. Een man van ongeveer zestig jaar opent de deur. Ik geef aan voor wie ik kom. Ja dat ben ik, zegt de man. Nadat ik me voorstel en aangeef dat ik gerechtsdeurwaarder ben, volgt een gesprek. Hij kan de vordering wel betalen geeft hij aan. Bij het afscheid nemen maakt hij terloops een opmerking waaruit blijkt dat er meer aan de hand is…

Lees meer over: En blijkt er nog een schuld te zijn
20 augustus 2024

Werkgeverschap

Om onze continuïteit te borgen is onze continue focus om medewerkers te vinden, te binden en te boeien. We investeren in de persoonlijke ontwikkeling van onze medewerkers met opleidingen, trainingen, mentoring en coaching. We geven doorlopend aandacht aan de geestelijke en fysieke vitaliteit van medewerkers, variërend van een SyncFit sportdag tot de SyncFit intranet pagina waar alle initiatieven over dit onderwerp terug te vinden zijn.

Lees meer over: Werkgeverschap
13 augustus 2024

Loonbeslag, wat kan er nog?

Op een regenachtige dag loop ik bij een bedrijf naar binnen. Ik meld me bij de receptie en vraag naar de collega die personeelszaken doet of een directielid. De receptioniste gaat bellen en al snel staat de directeur voor me. Ik stel me voor en geef aan dat ik loonbeslag kom leggen.

Lees meer over: Loonbeslag, wat kan er nog?
06 augustus 2024

Lees mee met de verhalen van ons team

In deze serie leert u de mensen achter Syncasso kennen. Met deze keer Chris van der Horst, incassomedewerker en praktijkcoach.

Lees meer over: Lees mee met de verhalen van ons team
30 juli 2024

Nabuurschap

SRCM is een branche specifieke certificering die betrokken incasseren en maatschappelijk verantwoord ondernemen, zichtbaar én meetbaar maakt. Dit ligt helemaal in lijn met onze ‘We Cash-We Care’ gedachte. We zijn er trots op dat we SRCM gecertificeerd zijn! De SRCM-norm is opgebouwd uit acht onderdelen, een daarvan is nabuurschap.

Lees meer over: Nabuurschap
23 juli 2024

Goed regelen is een vak

Regelmatig krijg ik tijdens mijn huisbezoeken de vraag of er een regeling kan worden getroffen. Regelen lijkt makkelijk: afspreken welk bedrag maandelijks te betalen maar er zitten nogal wat haken en ogen aan: hoe regel je goed?

Lees meer over: Goed regelen is een vak
16 juli 2024

Lees mee met de verhalen van ons team

In deze serie leert u de mensen achter Syncasso kennen. Met deze keer Maarten, medewerker Service Center bij Syncasso.

Lees meer over: Lees mee met de verhalen van ons team
Feedback