Naar de hoofd content Naar navigatie
Syncasso Syncasso
HomeOpdrachtgevers Ik wil betalen Mijn Dossier
nl Dutch
ar Arabicnl Dutchen Englishfr Frenchde Germanpl Polishes Spanishtr Turkish
Zoeken
  • Home
  • Over ons
  • Veelgestelde vragen
  • Opdrachtgevers
      • Inloggen
      • Implementatie
      • Rapportage en verantwoording
      • Kwaliteit en certificeringen
      • Maatschappelijk Verantwoord Incasseren
      • Innovatie
      • SyncassoLab
  • Ik wil betalen
  • Inloggen
  • Mijn Dossier
  • Ik wil betalen
  • Nieuws
  • Contact
  • Zoeken

Nieuws

Syncasso Care-trainingen

29 september 2022
Corporates

Syncasso Care-trainingen

Syncasso heeft een breed pakket aan fysieke, hybride en online trainingen. Een deel van de door ons eigen team Opleidingen ontwikkelde trainingen zijn gericht op onze processen en systemen. Een deel van de algemene trainingen kunnen we kant en klaar inkopen. Maar opleidingen en trainingen die zich focussen op Care ontwikkelen we allemaal zelf in samenwerking met onze opdrachtgevers en ketenpartners.

Hoe ga je om met ondernemers in zwaar weer?

Onze overheid heeft met een breed pakket aan steunmaatregelen en het uitstellen van belastingverplichtingen veel ondernemers door de pandemie heen geholpen. Maar intussen is de coronasteun afgebouwd en neemt het aantal faillissementen toe. Veel ondernemers hebben het moeilijk en kunnen niet (meer) aan hun verplichtingen voldoen, waardoor ze met Syncasso in aanraking komen.

Hoe sta je een ondernemer te woord die hoog in de emotie is, omdat bedrijf en persoon als één en hetzelfde beleefd wordt? Samen met onze opdrachtgever Kamer van Koophandel en 113-Online hebben we een onlinetraining georganiseerd die veel aandacht geeft aan het de-escaleren van de ondernemers om in goed overleg te bespreken welke oplossingen we samen kunnen vinden voor het betalingsprobleem.

Kwetsbare debiteurklanten

In elke portefeuille die we behandelen zijn kwetsbare debiteurklanten. Maar bij onze nieuwe opdrachtgever het CAK zijn alle klanten kwetsbaar. Omdat ze een beperking hebben of misschien al oud zijn. Er is altijd een verhaal achter de vordering. We moeten ons daarom goed inleven in de situatie, voor we gaan bedenken hoe we de achterstand kunnen oplossen. Soms kunnen de debiteurklanten zelf geen contact met ons opnemen, dan belt een mantelzorger. Of is er sprake van curatele of mentorschap. De nieuwe opleiding gaat er ook op in hoe dat juridisch en ethisch werkt. Wat mogen we bespreken met wie? En wat niet? En wat dan? En hoe benader je een debiteur op leeftijd die moeite heeft om te begrijpen wat er gaande is?

De opleiding die we hiervoor speciaal ontwikkeld hebben bestaat uit een fysiek en een online-opleidingsprogramma, waarin we onze teamleden letterlijk onderdompelen in de leefwereld van de kwetsbare debiteur en de verschillende regelingen die de eigen bijdrage voor de zorg regelen. Daarbij besteden we veel aandacht aan duurzame oplossingen die ervoor zorgen dat we de achterstand(en) zo mogelijk definitief oplossen, om de stress van een nieuwe betalingsachterstand voor de kwetsbare debiteur te voorkomen.

De opleiding kwetsbare debiteurklanten is permanent werk in uitvoering. We gaan registreren hoe onze benadering(en) overkomen op de kwetsbare debiteuren en steeds zoeken hoe we verbeteringen kunnen aanbrengen in onze communicatie.

Artikel delen?
Delen via LinkedIn Delen via Twitter Delen via Email

Gerelateerde nieuwsberichten

28 maart 2023

Online Potjes-check via Geldfit

Zorgtoeslag, huurtoeslag, bijzondere bijstand. Er zijn veel potjes met geld maar mensen weten ze vaak niet te vinden. Om die reden lanceren Geldfit en VoorzieningenWijzer nu een online Potjes-check. Met deze online tool weten huishoudens voor welke toeslagen en regelingen ze in aanmerking komen.

Lees meer
Read more about Online Potjes-check via Geldfit
23 maart 2023

Syncasso Care Facts – Voorlichting aan debiteurklanten

Debiteurklanten die hulp nodig hebben bij hun financiële zorgen, wachten veel te lang met het inschakelen van hulp. Dat heeft verschillende oorzaken. Eén van de oorzaken is, dat debiteurklanten niet altijd weten hoe ze hulp kunnen vinden. Daarom besteden we in onze online- en offlinecommunicatie veel aandacht aan informatie over het oplossen van schulden en schuldhulpbemiddeling.

Lees meer
Read more about Syncasso Care Facts – Voorlichting aan debiteurklanten
16 maart 2023

Syncasso Care Facts – Care Coaches

Syncasso werkt met Care- en Incassocoaches op de werkvloer. Zij begeleiden onze medewerkers om debiteurklanten te helpen hun betalingsachterstanden op te lossen. De Care Coaches richten zich specifiek op de contacten met kwetsbare debiteurklanten en ondernemers in zwaar weer.

Lees meer
Read more about Syncasso Care Facts – Care Coaches
10 maart 2023

Syncasso Care Facts – Incassowaarden verbeteren

Communicatie- en data-analyse zijn continue processen om zowel de cash als de care van incassowaarde te verbeteren. Onze communicatiestrategie voor debiteurklanten is erop gericht om zo snel mogelijk in het minnelijke proces tot een oplossing te komen voor de betalingsachterstand. Daarmee voorkomen we kosten en stress.

Lees meer
Read more about Syncasso Care Facts – Incassowaarden verbeteren
08 maart 2023

Tijdelijk Noodfonds Energie

Sinds 7 februari jl. kunnen mensen met hoge energielasten een beroep doen op het Tijdelijk Noodfonds Energie. Dit Noodfonds helpt de energierekeningen met terugwerkende kracht over de maanden oktober 2022 tot en met maart 2023 te betalen.

Lees meer
Read more about Tijdelijk Noodfonds Energie
02 maart 2023

Syncasso Care Facts – Social Responsibility Officer

Samenwerking in de schulddienstverlening is volgens Syncasso noodzakelijk om problematische schulden te voorkomen en op te lossen. Onze Social Responsibility Officer zoekt daarom actief naar samenwerkingskansen met ketenpartners voor onderzoek, kennisoverdracht en informatie-uitwisseling.

Lees meer
Read more about Syncasso Care Facts – Social Responsibility Officer
28 februari 2023

Interview Sabine van den Boogaard over onderzoek Duurzaam Betaalgedrag

Syncasso doet wetenschappelijk onderzoek met de Rijksuniversiteit Groningen en het Lectoraat schulden en incasso van de Hogeschool Utrecht naar Duurzaam Betaalgedrag. Lees meer waarom Syncasso dit onderzoek doet.

Lees meer
Read more about Interview Sabine van den Boogaard over onderzoek Duurzaam Betaalgedrag
23 februari 2023

Verslag Groeisessie Geregistreerde Schuldregeling/ Regeling meedelen in beslag

Op donderdag 9 februari jl. presenteerde Michaël Brouwer, Mark Getkate en Paul Otter het door Syncasso en externe partner ontwikkelde conceptwetsvoorstel over de Geregistreerde Schuldregeling/Regeling meedelen in beslag.

Lees meer
Read more about Verslag Groeisessie Geregistreerde Schuldregeling/ Regeling meedelen in beslag
20 februari 2023

Syncasso Care Facts – Multidisciplinaire klantteams

Onze dienstverlening is georganiseerd in klantteams. Zo kunnen we de specialistische kennis en ervaring die nodig is voor de optimale behandeling van de debiteurklanten met alle collega’s van het team delen.

Lees meer
Read more about Syncasso Care Facts – Multidisciplinaire klantteams
Feedback
Fijn dat u ons wilt helpen!

Bedankt voor uw bezoek aan www.syncasso.nl. We willen u graag zo goed mogelijk helpen. Daarom willen we graag weten wat we goed doen en wat beter kan.

U helpt ons en onze andere klanten als u deze korte vragenlijst invult. Bedankt voor uw medewerking!

Klik op het antwoord dat u het beste vindt passen.

Vragenlijst

Hoe zou u Syncasso beoordelen?

Footer logo

Contact

post@syncasso.nlWhatsAppNaar de contactpagina

Rekeningnummer Syncasso: NL 48 RABO 0300 1039 99

Direct betalen via iDeal

Rekeningnummer Syncasso:
NL 48 RABO 0300 1039 99

Direct betalen via iDeal

Pagina’s

  • Home
  • Opdrachtgevers
  • Mijn Dossier
  • Veelgestelde vragen
  • Over ons

Overige linkjes

  • Contact
  • Gebruik website (privacy & cookies)
  • Algemene Voorwaarden en Tarieven
Volg ons op Ga naar TwitterGa naar TwitterGa naar Twitter