Nieuws

Syncasso Care Facts - Klantgerichte incassocommunicatie

16 augustus 2023

 

Het is erg belangrijk om klantgericht over incasso te communiceren. Voor maatschappelijk verantwoorde incassocommunicatie is de betaalcapaciteit van de debiteurklant leidend. Met onze AI-voorspelmodellen voorspellen we betrouwbaar of de debiteurklant de vordering ineens, met een betalingsregeling of niet kan betalen. Daar passen we de boodschap van onze communicatie op aan. We bieden meteen een betalingsregeling of schuldhulpverlening aan, in plaats van te vragen om directe betaling van de hele achterstand.

Persoonlijk

We gebruiken een intelligent workflow-management systeem voor de verschillende werkstromen die we gebruiken voor onze gesegmenteerde communicatie. Daarmee kunnen we eindeloos differentiëren en AB-testen om de volgende communicatie-activiteit te optimaliseren. Elke response van de debiteurklant – of het uitblijven daarvan – wordt automatisch opgevolgd. Afwijkende reacties worden meteen doorgezet naar een collega, die voor een correcte opvolging zorgt. In combinatie zorgt dat voor een incassocommunicatieproces dat debiteurklanten als persoonlijk ervaren.

Feedback