Nieuws
Succesvolle introductie GoodHabitz online trainingen bij Syncasso
28 januari 2019Succesvolle introductie GoodHabitz online trainingen bij Syncasso
Ons Syncasso-merk wordt dagelijks tot leven gebracht door onze medewerkers. Samen zijn we verantwoordelijk om de Syncasso merkbelofte We Cash. We Care. waar te maken. Dit is geen kleine opgaaf. Het vraagt om inzet, doorzettingsvermogen en continue ontwikkeling. Om onze ontwikkeling up to date te houden is Syncasso een samenwerking aangegaan met Goodhabitz. Goodhabitz biedt meer dan 100 online trainingen die de ontwikkeling van competenties en vaardigheden ondersteunen.
Toen Syncasso ervoor koos om alle medewerkers toegang te geven tot de online-trainingen van GoodHabitz is tegelijkertijd besloten om een interne communicatiecampagne te ontwikkelen om GoodHabitz bekend te maken bij alle medewerkers en deelname aan de online trainingen te stimuleren.
Multimediale interne communicatie
Voor de introductie is een campagnethema en een campagnebeeld ontwikkeld: Geloof in eigen kunnen! Binnen dat thema zijn posters, plafondhangers, leaflets en intranetberichten ontwikkeld. En niet te vergeten ‘oortjes’ om via onze thin client werkstations het geluid van de trainingen te kunnen horen.
Resultaten
De campagne heeft erg goed gewerkt. 99% van de cursisten heeft zijn account geactiveerd. 85% van de cursisten is actief aan het online trainen geslagen. In de maand na de introductie werden 1707 (!) training modules gevolgd. Meest populair zijn Excel trainingen (basis en gevorderden), Privacy (gerelateerd aan de AVG), Nóg meer werkplezier, Omgaan met agressie, Gewoon goed Nederlands, Beïnvloeden, Ethiek en Test jezelf nóg beter.
Vergeleken met andere organisaties die met GoodHabitz aan de slag zijn gegaan zonder ondersteunende campagne, zijn de resultaten bij Syncasso twee tot drie keer beter. GoodHabitz gebruikt de Syncasso campagne inmiddels als een referentiecase voor een succesvolle introductie.