Naar de hoofd content Naar navigatie
Syncasso Syncasso
HomeOpdrachtgevers Ik wil betalen Mijn Dossier
nl Dutch
ar Arabicnl Dutchen Englishfr Frenchde Germanpl Polishes Spanishtr Turkish
Zoeken
  • Home
  • Over ons
  • Veelgestelde vragen
  • Opdrachtgevers
      • Inloggen
      • Implementatie
      • Rapportage en verantwoording
      • Kwaliteit en certificeringen
      • Maatschappelijk Verantwoord Incasseren
      • Innovatie
      • SyncassoLab
  • Ik wil betalen
  • Inloggen
  • Mijn Dossier
  • Ik wil betalen
  • Nieuws
  • Contact
  • Zoeken

Nieuws

Snel verbanden zien en de juiste afwegingen maken

15 oktober 2018
CorporatesFinance

Snel verbanden zien en de juiste afwegingen maken. Daarmee maak je het verschil.

Wesley van den Eijnden is Teamleider Corporate Rotterdam bij Syncasso, waar voor grote opdrachtgevers gewerkt wordt zoals banken, pensioenfondsen en overheidsinstanties. Zijn team is heel divers en varieert van starters tot collega’s met ruim vijftien jaar ervaring. Hele ‘blauwe’ types die hoog analytisch en weloverwogen zijn en uitgesproken ‘groene’ types die luisteren, observeren en servicegericht zijn. Samenwerking en overleg met collega’s is heel belangrijk in de behandeling van de vorderingen voor onze opdrachtgevers. Omdat onze beslissingen meestal niet zwart/wit, maar juist genuanceerd moeten zijn.

Snel de uitzonderingen herkennen

Omdat we voor grote opdrachtgevers werken, beoordelen we dagelijks veel dossiers. Wat is de juiste volgende stap? Natuurlijk worden we in ons werk ondersteund door werkinstructies en slimme computer systemen, maar de kunst is om snel verbanden te zien en de juiste afwegingen te maken. Daarmee maak je het verschil voor de opdrachtgever én voor de debiteurklant. Een goede behandelingsbeslissing heeft meerdere dimensies. Van een tevreden opdrachtgever een fan van Syncasso maken, vraagt van je dat je de persoonlijke omstandigheden van de debiteurklant laat meewegen bij je beslissing voor de volgende stap in de behandeling van de vordering. Daarbij gaat het voor onze opdrachtgevers niet alleen om het bedrag dat je incasseert, maar zeker ook hoe je hun klanten helpt om een oplossing te vinden voor het betalingsprobleem.

Realistische oplossingen

Een betalingsprobleem oplossen kan op een heleboel manieren. Ons werk bestaat eruit om de debiteurklanten te helpen om daarin de juiste keuzes te maken. Realistisch en binnen hun mogelijkheden. Wij bieden dat inzicht en helpen om goede afspraken te maken. Dat brengt met zich mee dat sommige dossiers lang mogen lopen. Daarbij zorgen wij ervoor dat onze betalingsafspraken ruimte laten voor de debiteur om aan hun lopende verplichtingen, denk aan de huur, te kunnen blijven voldoen. Daarvoor moet je breder kijken dan alleen naar de vordering. In tegenstelling tot wat je op TV ziet, worden wij vaak bedankt voor het meedenken met debiteuren.

Mentaliteitskwestie

Leuk met mensen om kunnen gaan, is niet goed genoeg. Je moet de juiste mentaliteit hebben om dit soort belangrijke beslissingen te kunnen nemen. Dat vraagt een juridische achtergrond, minstens op MBO niveau. Actuele wetgeving kunnen koppelen aan een specifiek dossier. De gerechtsdeurwaarder ondersteunen en met de juiste (achtergrond) informatie op pad sturen. Bij Syncasso gebruiken we informatiemanagementsystemen om onze beslissingen te ondersteunen. Affiniteit met automatisering heb je daarvoor dus ook nodig. In combinatie met de kennis en ervaring van onze professionals levert dat de beste oplossingen.

Nieuwe collega’s

Onze Corporate portefeuille groeit. We zijn daarom op zoek naar nieuwe collega’s. Als je denkt dat je in ons team past, moet je eens kijken op onze website naar onze vacatures.
bekijk de vacatures

Artikel delen?
Delen via LinkedIn Delen via Twitter Delen via Email

Gerelateerde nieuwsberichten

16 maart 2023

Syncasso Care Facts – Care Coaches

Syncasso werkt met Care- en Incassocoaches op de werkvloer. Zij begeleiden onze medewerkers om debiteurklanten te helpen hun betalingsachterstanden op te lossen. De Care Coaches richten zich specifiek op de contacten met kwetsbare debiteurklanten en ondernemers in zwaar weer.

Lees meer
Read more about Syncasso Care Facts – Care Coaches
10 maart 2023

Syncasso Care Facts – Incassowaarden verbeteren

Communicatie- en data-analyse zijn continue processen om zowel de cash als de care van incassowaarde te verbeteren. Onze communicatiestrategie voor debiteurklanten is erop gericht om zo snel mogelijk in het minnelijke proces tot een oplossing te komen voor de betalingsachterstand. Daarmee voorkomen we kosten en stress.

Lees meer
Read more about Syncasso Care Facts – Incassowaarden verbeteren
08 maart 2023

Tijdelijk Noodfonds Energie

Sinds 7 februari jl. kunnen mensen met hoge energielasten een beroep doen op het Tijdelijk Noodfonds Energie. Dit Noodfonds helpt de energierekeningen met terugwerkende kracht over de maanden oktober 2022 tot en met maart 2023 te betalen.

Lees meer
Read more about Tijdelijk Noodfonds Energie
02 maart 2023

Syncasso Care Facts – Social Responsibility Officer

Samenwerking in de schulddienstverlening is volgens Syncasso noodzakelijk om problematische schulden te voorkomen en op te lossen. Onze Social Responsibility Officer zoekt daarom actief naar samenwerkingskansen met ketenpartners voor onderzoek, kennisoverdracht en informatie-uitwisseling.

Lees meer
Read more about Syncasso Care Facts – Social Responsibility Officer
28 februari 2023

Interview Sabine van den Boogaard over onderzoek Duurzaam Betaalgedrag

Syncasso doet wetenschappelijk onderzoek met de Rijksuniversiteit Groningen en het Lectoraat schulden en incasso van de Hogeschool Utrecht naar Duurzaam Betaalgedrag. Lees meer waarom Syncasso dit onderzoek doet.

Lees meer
Read more about Interview Sabine van den Boogaard over onderzoek Duurzaam Betaalgedrag
23 februari 2023

Verslag Groeisessie Geregistreerde Schuldregeling/ Regeling meedelen in beslag

Op donderdag 9 februari jl. presenteerde Michaël Brouwer, Mark Getkate en Paul Otter het door Syncasso en externe partner ontwikkelde conceptwetsvoorstel over de Geregistreerde Schuldregeling/Regeling meedelen in beslag.

Lees meer
Read more about Verslag Groeisessie Geregistreerde Schuldregeling/ Regeling meedelen in beslag
20 februari 2023

Syncasso Care Facts – Multidisciplinaire klantteams

Onze dienstverlening is georganiseerd in klantteams. Zo kunnen we de specialistische kennis en ervaring die nodig is voor de optimale behandeling van de debiteurklanten met alle collega’s van het team delen.

Lees meer
Read more about Syncasso Care Facts – Multidisciplinaire klantteams
08 februari 2023

Klantgerichte incassocommunicatie deel VI – segmenteren

Je segmenteert een debiteurklantenbestand om beter en effectiever met je klanten te communiceren. Bijvoorbeeld door anders of vaker met een segment contact te zoeken.

Lees meer
Read more about Klantgerichte incassocommunicatie deel VI – segmenteren
01 februari 2023

Werkveldconferentie Ambtshalve Toetsing

De ambtshalve toetsing van de informatieplichten houdt veel partijen bezig. Er was dan ook grote belangstelling voor de werkveldconferentie die door Flanderijn, GGN, Janssen & Janssen en Syncasso georganiseerd werd.

Lees meer
Read more about Werkveldconferentie Ambtshalve Toetsing
Feedback
Fijn dat u ons wilt helpen!

Bedankt voor uw bezoek aan www.syncasso.nl. We willen u graag zo goed mogelijk helpen. Daarom willen we graag weten wat we goed doen en wat beter kan.

U helpt ons en onze andere klanten als u deze korte vragenlijst invult. Bedankt voor uw medewerking!

Klik op het antwoord dat u het beste vindt passen.

Vragenlijst

Hoe zou u Syncasso beoordelen?

Footer logo

Contact

post@syncasso.nlWhatsAppNaar de contactpagina

Rekeningnummer Syncasso: NL 48 RABO 0300 1039 99

Direct betalen via iDeal

Rekeningnummer Syncasso:
NL 48 RABO 0300 1039 99

Direct betalen via iDeal

Pagina’s

  • Home
  • Opdrachtgevers
  • Mijn Dossier
  • Veelgestelde vragen
  • Over ons

Overige linkjes

  • Contact
  • Gebruik website (privacy & cookies)
  • Algemene Voorwaarden en Tarieven
Volg ons op Ga naar TwitterGa naar TwitterGa naar Twitter