Nieuws

Ruud Nikkelen | Klant team Corporate Arnhem

07 december 2018

Afsluiten is heel drastisch. Voor een klant die wil meedenken vinden we een oplossing.

Ruud Nikkelen | Klant team Corporate Arnhem

Ons team wordt Gas Licht gerechtelijk genoemd. Dat zegt precies wat we doen, omdat we gespecialiseerd zijn in de behandeling van energievorderingen. Daarin kun je onderscheid maken tussen ‘historische vorderingen’ waarvan de levering van energie al is beëindigd, maar nog niet alles is betaald. En actieve levering waarbij er nog steeds energie wordt geleverd terwijl er een betalingsachterstand is.

Dat zijn gecompliceerde zaken omdat door de levering de schuld steeds groter wordt naarmate de tijd doorgaat. Maar de energie afsluiten is heel drastisch en wij en onze opdrachtgevers willen dat het liefst voorkomen. Zeker bij een debiteurklant die wil meedenken over een oplossing. Dat kan bijvoorbeeld een betalingsregeling zijn. Of doorverwijzing naar schuldhulp. Zolang we maar de goede kant opgaan richting een oplossing.

Alle mogelijke moeite om in contact te komen

We sturen eerst allerlei brieven, e-mails en sms’jes waarin een betaallink zit. Proberen om telefonisch in contact te komen. Waarschuwen uitgebreid dat we een afsluiting aan de rechter moeten gaan vragen. We doen alle mogelijke moeite om in contact te komen. Maar helaas wordt er ondanks alle pogingen soms toch niet gereageerd door debiteur. Vooral in de zomermaanden komt dat vaker voor. Langer licht, geen verwarming nodig. Dat heeft er vast en zeker mee te maken dat debiteuren het risico nemen.

Afsluiten is een hele drastische maatregel

We bieden heel veel mogelijkheden om de weg naar een oplossing te kiezen. Maar helaas wordt die weg soms toch niet gevonden. Of niet gekozen. In die gevallen gaan we in overleg met onze opdrachtgever over tot afsluiting. Daarvoor plannen we samen een datum en gaan de deurwaarder en een monteur ernaar toe om de afsluiting te doen. Er wordt dan een kap over de meter geplaatst met een slot erop. Dan worden meteen de meterstanden opgenomen en de eindnota opgemaakt. Die kap wordt pas weer weggehaald als de hele achterstand is opgelost. Een hele drastische maatregel. Maar noodzakelijk om de betalingsproblemen niet nog groter te laten worden. Ons doel is om de vordering op te lossen. Daar steken we voor elk dossier de energie in die daarvoor nodig is. En in alle gevallen draait het om het contact van mens tot mens.

Sterk team met veel ervaring

We hebben een heel ervaren, sterk team voor deze zaken. Met veel kennis over deze specifieke vorderingen. Binnen het team hebben we een verdeling actieve levering en historische zaken. Elke ochtend nemen we samen de werkvoorraad door. Hoeveel post en email er behandeld moet worden. Wat er nog opgepakt moet worden van gisteren. Hoe de agenda ervoor staat. Dat werk verdelen we onder elkaar met behulp van een Kanban bord. Halverwege de dag checken we als team hoe we ervoor staan en we helpen elkaar als het nodig is om alles voor elkaar te krijgen.

Veel en goed contact met de deurwaarder

Voor de actieve leveringen hebben we veel contact met onze gerechtsdeurwaarders. Het stoffige beeld dat mensen nog van gerechtsdeurwaarders hebben klopt niet. Ze zijn juist heel benaderbaar voor overleg. Communicatie is heel belangrijk om samen een oplossing te vinden. We bellen de deurwaarder gerust onderweg tijdens de route voor een update over een dossier. Zodat de deurwaarder precies weet wat er speelt. Wij weten tenslotte precies waarvoor de gerechtsdeurwaarder aan de deur komt.

Eigen bedrijf binnen het bedrijf

We zorgen er samen voor dat alles draaiend blijft. Er is heel veel binding met de portefeuille. We hebben inzicht in alle cijfers over de portefeuille. Tot en met het aantal exploten dat onderweg is, is onze informatie helemaal up to date. Eigenlijk zijn we een klein bedrijfje binnen Syncasso.

Nieuwe collega’s

Onze Corporate portefeuille groeit. We zijn daarom op zoek naar nieuwe collega’s. Als je denkt dat je in ons team past, moet je eens kijken op onze website naar de vacature.
Vacature

Gerelateerde nieuwsberichten

15 oktober 2024

Een gemoedelijk gesprek bij de deur

Regelmatig neem ik gasten mee op mijn deurwaardersroutes. Deze gasten hebben verschillende achtergronden: politiek, ketenpartners, nieuwe medewerkers en journalisten. Aan het einde van de dag zijn ze het allemaal over één ding eens: de gesprekken aan de deur zijn verrassend gemoedelijk.

Lees meer over: Een gemoedelijk gesprek bij de deur
10 oktober 2024

Vergroening

In 2023 hebben we ons ESG-beleid geformuleerd. De Sustainable Development Goals (SDG) zijn door de VN ontwikkeld om een groenere, betere en eerlijker wereld te bouwen. Syncasso legt zich toe op vier Social Development Goals waarvan wij verwachten dat we daarmee de meeste impact kunnen maken en die het beste passen bij onze missie, visie en identiteit.

Lees meer over: Vergroening
09 oktober 2024

Najaarscampagne Geldfit

De Nederlandse Schuldhulproute (NSR) voert ook dit najaar van 9 oktober tot 3 november een campagne om particulieren én ondernemers te wijzen op hulpmogelijkheden rondom schulden en achterstanden. De campagne met als boodschap: Geldstress? App met Geldfit, richt zich op jongeren.

Lees meer over: Najaarscampagne Geldfit
01 oktober 2024

Lees mee met de verhalen van ons team

In deze serie leert u de mensen achter Syncasso kennen. Met deze keer Luuk Peters, systeembeheerder in het team Business Support.

Lees meer over: Lees mee met de verhalen van ons team
25 september 2024

Ben van der Burg gastspreker Syncasso op Credit Expo 2024

Donderdag 7 november is het weer zover. Het jaarlijkse evenement voor de Nederlandse creditmanagement sector. De Credit Expo 2024 vindt plaats in het Congrescentrum 1931 in Den Bosch. Syncasso zorgt ook dit jaar weer voor een interessante en enthousiaste gastspreker. Dit jaar is dat Ben van der Burg.

Lees meer over: Ben van der Burg gastspreker Syncasso op Credit Expo 2024
24 september 2024

Regelingen: Altijd anders

Betalingsachterstanden zijn vaak niet in één keer af te lossen, zelfs als de wet of een rechter dat bepaalt. Een betalingsregeling is een goede optie. Hierbij wordt meestal maandelijks een bedrag betaald totdat de schuld volledig is afgelost. Hoeveel dat per maand is? Vaak komen we daar samen wel uit, maar soms moeten we wat doorvragen of juist duidelijke grenzen aangeven.

Lees meer over: Regelingen: Altijd anders
19 september 2024

Vroegsignalering voor jongeren. Betrek het onderwijs.

"Als Business Manager bij Syncasso spreek ik dagelijks met schuldeisers en ketenpartners die het niet alleen belangrijk vinden dat klanten hun betalingsverplichtingen nakomen maar die ook op zoek zijn naar duurzame oplossingen. Daarin is er vaak veel aandacht voor jongeren die al vroeg in het leven met financiële uitdagingen te maken hebben."

Lees meer over: Vroegsignalering voor jongeren. Betrek het onderwijs.
17 september 2024

Onderzoek naar jongeren en zorgschulden van start

Hogeschool van Amsterdam (HvA), de Universiteit van Amsterdam (UvA) en incasso- en gerechtsdeurwaarderskantoor Syncasso starten samen een onderzoeksproject "Jongeren van zorgschulden naar duurzaam betaalgedrag". Het onderzoek, dat loopt van september 2024 tot maart 2025, richt zich op het begrijpen en aanpakken van de toenemende zorgschulden onder jongeren. De organisaties willen daarmee duurzame oplossingen ontwikkelen om deze schuldenproblematiek bij jongeren effectief te bestrijden.

Lees meer over: Onderzoek naar jongeren en zorgschulden van start
10 september 2024

Communicatie

In 2023 is onze nieuwe website live gegaan. De look en feel is moderner en persoonlijker geworden door foto’s van ons eigen team te gebruiken. Syncasso hecht veel belang aan gesegmenteerde en gerichte incassocommunicatie. Daarom is onze communicatie begrijpelijk en voelt als persoonlijk voor de ontvanger. Met onze voorspelmodellen en inzichten uit wetenschappelijk onderzoek, bepalen we de toon en boodschap die past bij de betaalcapaciteit van de debiteurklant.

Lees meer over: Communicatie
Feedback