Naar de hoofd content Naar navigatie
Syncasso Syncasso
HomeOpdrachtgevers Ik wil betalen Mijn Dossier
nl Dutch
ar Arabicnl Dutchen Englishfr Frenchde Germanpl Polishes Spanishtr Turkish
Zoeken
  • Home
  • Over ons
  • Veelgestelde vragen
  • Opdrachtgevers
      • Inloggen
      • Implementatie
      • Rapportage en verantwoording
      • Kwaliteit en certificeringen
      • Maatschappelijk Verantwoord Incasseren
      • Innovatie
      • SyncassoLab
  • Ik wil betalen
  • Inloggen
  • Mijn Dossier
  • Ik wil betalen
  • Nieuws
  • Contact
  • Zoeken

Nieuws

Nieuwe campagne Geldfit

04 oktober 2022
Corporates

Recordcijfers mensen met geldzorgen zijn aanleiding nieuwe campagne Geldfit

Zwolle – Het aantal mensen dat aanklopt bij Geldfit voor hulp bij hun financiën is mede door de hoge energieprijzen in het afgelopen kwartaal verdrievoudigd ten opzichte van vorig jaar. Bedrijven, werkgevers, gemeenten en Geldfit slaan daarom de handen ineen en lanceren vandaag een campagne om mensen meer grip op hun geld te geven. Minister Schouten voor Armoedebeleid, Participatie en Pensioenen was aanwezig bij het belteam van Geldfit om verhalen te horen en om in gesprek te gaan met mensen over hun zorgen over geld.

In het derde kwartaal bezochten 367.000 mensen de website geldfit.nl. Dit is meer dan drie keer zoveel als in hetzelfde kwartaal in 2021. De grootste zorg van mensen die in contact komen met Geldfit zijn de hoge energiekosten. Bijna de helft van alle bezoekers (ongeveer 190.000) kreeg via geldfit.nl/energie inzicht in hun situatie en ontdekten welke stappen zij konden zetten om weer grip te krijgen op hun energierekening. Denk aan bespaartips, energiecoaches of andere organisaties in de buurt, maar ook het aanvragen van een energietoeslag bij de gemeente.

Ook verdubbelde het aantal mensen dat belde naar Geldfit via het gratis nummer 0800-8115 ten opzichte van het derde kwartaal 2021. Driekwart van de gesprekken ging over de hoge energierekening. Dit was aanleiding voor minister Schouten om te horen wat er leeft bij de bellers. Ze ging via de telefoonlijn in gesprek met hen.

Minister Schouten: ‘Het is niet te onderschatten hoe belangrijk de ondersteuning is die Geldfit biedt. Als je je rekeningen niet meer kunt betalen en schulden dreigt te maken, is de drempel om hulp te zoeken vaak enorm hoog. Dan is het fijn dat je heel eenvoudig, ook anoniem, kan bellen of chatten over je geldzorgen. Ik merk dat het voor mensen in de eerste plaats vooral een opluchting is om hun verhaal kwijt te kunnen. En dat men beseft: er is hulp beschikbaar, ik sta er niet alleen voor. Zo zijn er budgetcoaches om weer overzicht te krijgen over de financiën, ondersteuning bij het treffen van betalingsregelingen of energiecoaches die helpen met bespaartips. Probeer die eerste stap naar hulp dus te zetten, zo vroeg mogelijk.’

Start campagne ‘Grip op je geld’

Om nog meer mensen de weg naar passende hulp te wijzen, start Geldfit samen met 55 grote bedrijven als verzekeraars, energiemaatschappijen, grote werkgevers en 125 gemeenten vanaf vandaag met de campagne ‘Grip op je geld’. Via de website geldfit.nl of via het landelijke telefoonnummer 0800-8115 ontvangen mensen inzicht in hun financiële situatie. Afhankelijk van de uitkomst wordt er een passend advies gegeven om financieel gezond te worden of te blijven.

Minister Schouten: ‘Veel mensen komen nu voor het eerst in serieuze financiële problemen en zien geen oplossing. Hoe meer bedrijven, gemeenten en organisaties dan verwijzen naar Geldfit als centraal punt voor hulp, des te beter. Dat geldt bijvoorbeeld ook voor een werkgever met een werknemer met geldzorgen. En eigenlijk voor ons allemaal. Als iedereen een bijdrage levert, helpen we elkaar sneller vooruit.’

Artikel delen?
Delen via LinkedIn Delen via Twitter Delen via Email

Gerelateerde nieuwsberichten

16 maart 2023

Syncasso Care Facts – Care Coaches

Syncasso werkt met Care- en Incassocoaches op de werkvloer. Zij begeleiden onze medewerkers om debiteurklanten te helpen hun betalingsachterstanden op te lossen. De Care Coaches richten zich specifiek op de contacten met kwetsbare debiteurklanten en ondernemers in zwaar weer.

Lees meer
Read more about Syncasso Care Facts – Care Coaches
10 maart 2023

Syncasso Care Facts – Incassowaarden verbeteren

Communicatie- en data-analyse zijn continue processen om zowel de cash als de care van incassowaarde te verbeteren. Onze communicatiestrategie voor debiteurklanten is erop gericht om zo snel mogelijk in het minnelijke proces tot een oplossing te komen voor de betalingsachterstand. Daarmee voorkomen we kosten en stress.

Lees meer
Read more about Syncasso Care Facts – Incassowaarden verbeteren
08 maart 2023

Tijdelijk Noodfonds Energie

Sinds 7 februari jl. kunnen mensen met hoge energielasten een beroep doen op het Tijdelijk Noodfonds Energie. Dit Noodfonds helpt de energierekeningen met terugwerkende kracht over de maanden oktober 2022 tot en met maart 2023 te betalen.

Lees meer
Read more about Tijdelijk Noodfonds Energie
02 maart 2023

Syncasso Care Facts – Social Responsibility Officer

Samenwerking in de schulddienstverlening is volgens Syncasso noodzakelijk om problematische schulden te voorkomen en op te lossen. Onze Social Responsibility Officer zoekt daarom actief naar samenwerkingskansen met ketenpartners voor onderzoek, kennisoverdracht en informatie-uitwisseling.

Lees meer
Read more about Syncasso Care Facts – Social Responsibility Officer
28 februari 2023

Interview Sabine van den Boogaard over onderzoek Duurzaam Betaalgedrag

Syncasso doet wetenschappelijk onderzoek met de Rijksuniversiteit Groningen en het Lectoraat schulden en incasso van de Hogeschool Utrecht naar Duurzaam Betaalgedrag. Lees meer waarom Syncasso dit onderzoek doet.

Lees meer
Read more about Interview Sabine van den Boogaard over onderzoek Duurzaam Betaalgedrag
23 februari 2023

Verslag Groeisessie Geregistreerde Schuldregeling/ Regeling meedelen in beslag

Op donderdag 9 februari jl. presenteerde Michaël Brouwer, Mark Getkate en Paul Otter het door Syncasso en externe partner ontwikkelde conceptwetsvoorstel over de Geregistreerde Schuldregeling/Regeling meedelen in beslag.

Lees meer
Read more about Verslag Groeisessie Geregistreerde Schuldregeling/ Regeling meedelen in beslag
20 februari 2023

Syncasso Care Facts – Multidisciplinaire klantteams

Onze dienstverlening is georganiseerd in klantteams. Zo kunnen we de specialistische kennis en ervaring die nodig is voor de optimale behandeling van de debiteurklanten met alle collega’s van het team delen.

Lees meer
Read more about Syncasso Care Facts – Multidisciplinaire klantteams
08 februari 2023

Klantgerichte incassocommunicatie deel VI – segmenteren

Je segmenteert een debiteurklantenbestand om beter en effectiever met je klanten te communiceren. Bijvoorbeeld door anders of vaker met een segment contact te zoeken.

Lees meer
Read more about Klantgerichte incassocommunicatie deel VI – segmenteren
01 februari 2023

Werkveldconferentie Ambtshalve Toetsing

De ambtshalve toetsing van de informatieplichten houdt veel partijen bezig. Er was dan ook grote belangstelling voor de werkveldconferentie die door Flanderijn, GGN, Janssen & Janssen en Syncasso georganiseerd werd.

Lees meer
Read more about Werkveldconferentie Ambtshalve Toetsing
Feedback
Fijn dat u ons wilt helpen!

Bedankt voor uw bezoek aan www.syncasso.nl. We willen u graag zo goed mogelijk helpen. Daarom willen we graag weten wat we goed doen en wat beter kan.

U helpt ons en onze andere klanten als u deze korte vragenlijst invult. Bedankt voor uw medewerking!

Klik op het antwoord dat u het beste vindt passen.

Vragenlijst

Hoe zou u Syncasso beoordelen?

Footer logo

Contact

post@syncasso.nlWhatsAppNaar de contactpagina

Rekeningnummer Syncasso: NL 48 RABO 0300 1039 99

Direct betalen via iDeal

Rekeningnummer Syncasso:
NL 48 RABO 0300 1039 99

Direct betalen via iDeal

Pagina’s

  • Home
  • Opdrachtgevers
  • Mijn Dossier
  • Veelgestelde vragen
  • Over ons

Overige linkjes

  • Contact
  • Gebruik website (privacy & cookies)
  • Algemene Voorwaarden en Tarieven
Volg ons op Ga naar TwitterGa naar TwitterGa naar Twitter