Deze website maakt gebruik van cookies om ons te helpen uw gebruikerservaring te verbeteren. Accepteren Meer informatie

Moderne deurwaarder kijkt door de bril van de klant

Moderne deurwaarder kijkt door de bril van de klant

Deurwaarders vormen een niet echt geliefde beroepsgroep. Elke deurwaarder krijgt weleens de vraag wat er nu aantrekkelijk is aan zijn of haar beroep. De meeste mensen vinden deurwaarders vooral hardvochtige mensen, meedogenloos bezig het onderste uit de kan te halen bij schuldenaren. Ze kunnen immers zomaar die breedbeeldtelevisie wegsjouwen en die ouwe bank onder je kont vandaan rukken. Toch is dit een gedateerd beeld: ook in de deurwaarderswereld staat klantcontact tegenwoordig centraal.

Deurwaarderskantoren hebben de laatste jaren een meer klantgerichte benadering ontwikkeld, waarbij er natuurlijk altijd voorlopers en achterblijvers zijn. Ouderwetse, emotieloze deurwaarderskantoren bestaan nog steeds. Maar moderne deurwaarders letten niet uitsluitend op de inning van centen. Zij proberen eerst een totaalbeeld te krijgen van de financiële positie van de debiteur, om vervolgens samen naar een realistische afbetalingsregeling te zoeken. Syncasso, dat eind vorig jaar is ontstaan na een fusie tussen Incassade en Groenewegen + Partners, is een goed voorbeeld van zo’n modern deurwaarderskantoor.

Een goede communicatie met debiteuren staat bij dit bureau voorop. Van oudsher trainde Incassade deurwaarders en incassomedewerkers hier al op, en het nieuwe Syncasso gaat gewoon op deze voet verder. In de trainingen komen kennis uit wetenschappelijk onderzoek en inzichten uit psychologie en biologie over effectieve communicatietechnieken, uitvoerig aan de orde. Tevens doet Syncasso samen met de Rijksuniversiteit Groningen wetenschappelijk onderzoek naar psychologische processen bij debiteuren. Lees meer…