Deze website maakt gebruik van cookies om ons te helpen uw gebruikerservaring te verbeteren. Accepteren Meer informatie
Syncasso
nl Dutch
ar Arabicnl Dutchen Englishfr Frenchde Germanpl Polishes Spanishtr Turkish

Hoofdnavigatie

  • Opdrachtgevers
  • Betalen
  • Over ons
  • Mijn Dossier
  • Zoeken
  • nl Dutch
    ar Arabicnl Dutchen Englishfr Frenchde Germanpl Polishes Spanishtr Turkish
    Translate

Klantgerichte incassocommunicatie deel III

05 jan 2023

Klantgerichte incassocommunicatie

Responsedrempels wegnemen en communicatiekanalen combineren

Snel in contact komen met debiteurklanten om samen oplossingen te vinden voor een betalingsprobleem voorkomt escalatie van (incasso)kosten en stress. Dat lukt helaas niet altijd, waardoor beginnende schulden zich kunnen ontwikkelen tot problematische schulden.

Door de stijgende inflatie en energietarieven zal het aantal betalingsachterstanden toenemen. Veel debiteurklanten weten niet goed hoe ze daarmee om moeten gaan. Klantgerichte incassocommunicatie kan het verschil maken tussen passende oplossingen en oplopende schulden. Syncasso heeft met een combinatie van wetenschappelijk onderzoek, voorspelmodellen, data-analyse en continue testen veel kennis en ervaring opgebouwd over wat wel en niet werkt in incassocommunicatie. In deze serie artikelen willen we die met u delen. Dit is het derde deel van serie artikelen over klantgerichte incassocommunicatie

Debiteurklanten vinden het moeilijk om zelf contact op te nemen

  • Zorg dat mensen begrijpen wat ze moeten doen. Maak mensen in je incassocommunicatie heel duidelijk wat er van ze verwacht wordt en waar ze terecht kunnen met hun vragen.
  • Maak keuzemenu’s niet te ingewikkeld en zorg voor korte wachttijden.
  • Bied klanten verschillende mogelijkheden om te betalen (betaallink, QR code, iDEAL, Tikkie, automatische overboeking, betalen in delen) en laat ze zelf kiezen.
  • Laat klanten die kiezen voor een automatische overboeking zelf kiezen op welke dag van de maand ze dat doen.

Contactkanaal voorkeuren

  • Probeer verschillende communicatiekanalen om in contact te komen, test wat het beste werkt: via telefoon, brief, chat, e-mail en/of sms. Uit onderzoek blijkt dat na een brief direct een e-mail te sturen een hogere respons oplevert. Een combinatie van verschillende kanalen bereikt sneller, meer mensen.
  • Zorg dat er verschillende manieren zijn waarop mensen zelf contact kunnen opnemen. Telefonisch, online, e-mail, sociale media of in een Mijn-omgeving. Sommige debiteurklanten komen liever naar kantoor om te overleggen.
  • Probeer debiteurklanten in hun voorkeurstaal te woord te staan. Als je je niet goed kunt uitdrukken in het Nederlands, is het heel geruststellend als je met iemand kunt praten in de taal die je goed beheerst.

In het volgende artikel delen we onze kennis en inzichten over Begrijpelijke Incassocommunicatie. Waar moet je aan denken qua toon, opbouw en structuur van de communicatie om beter begrepen te worden?

Feedback
Fijn dat u ons wilt helpen!

Bedankt voor uw bezoek aan www.syncasso.nl. We willen u graag zo goed mogelijk helpen. Daarom willen we graag weten wat we goed doen en wat beter kan.

U helpt ons en onze andere klanten als u deze korte vragenlijst invult. Bedankt voor uw medewerking!

Klik op het antwoord dat u het beste vindt passen.

Vragenlijst

Hoe zou u Syncasso beoordelen?
Ik vind de brieven en e-mails van Syncasso duidelijk.
De informatie op de Syncasso website is duidelijk.
Ik kan makkelijk een betalingsregeling met Syncasso afspreken.
De mensen van Syncasso helpen mij om mijn betalingsprobleem op te lossen.

Syncasso
  • home
  • opdrachtgevers
  • debiteurklanten
  • over ons
  • contact
  • Mijn Dossier
  • online betalen
  • samen oplossen
  • algemene voorwaarden en tarieven
  • Gebruik website (privacy & cookies)
  • toegankelijkheidsverklaring
  • jaarverslag
  • Stuur ons een bericht
  • Rekeningnummer Syncasso: NL48 RABO 0300 1039 99
  • Linkedin
  • Twitter
  • YouTube
Copyright Syncasso 2023 - Alle rechten voorbehouden

Sticky navigatie

Syncasso
  • Opdrachtgevers
  • Betalen
  • Over ons
  • Mijn Dossier
  • Zoeken

Mobiele navigatie

Syncasso
  • Opdrachtgevers
  • Betalen
  • Over ons
  • Zoeken
  • Mijn Dossier
  • online betalen
  • samen oplossen
  • algemene voorwaarden en tarieven
  • Gebruik website (privacy & cookies)
  • toegankelijkheidsverklaring
  • jaarverslag