Nieuws

De KBvG waarschuwt burgers voor nepberichten

20 mei 2019

De Koninklijke Beroepsorganisatie van Gerechtsdeurwaarders (KBvG) waarschuwt burgers voor nepberichten

KBvG heeft een dossier Valse berichten gepubliceerd om het brede publiek te informeren dat berichten die er bedrieglijk echt uitzien en afkomstig lijken te zijn van een gerechtsdeurwaarder, in werkelijkheid afkomstig zijn van criminelen die misbruik willen maken van de autoriteit van de deurwaarder.

Het KBvG dossier bevat ook een checklist en tips om vast te stellen of het bericht echt van een deurwaarder afkomstig is. En wat te doen als blijkt dat het een vals bericht betreft.

Syncasso ondersteunt dit KBvG initiatief. Helaas zijn wij een aantal jaren geleden zelf ook geconfronteerd met misbruik door middel van valse e-mails. We hebben daarvoor toen een communicatie-protocol ontwikkeld dat bij de eerste melding van misbruik geactiveerd wordt om hiervoor snel te waarschuwen via digitale nieuwsberichten en social media. Uitgebreider dan wat KBvG adviseert en gebruikmakend van ons grote bereik in digitale media. Tevens hebben we zichtbare en onzichtbare maatregelen genomen waardoor onze website niet gekaapt kan worden door criminelen. Daarmee sluiten we misbruik niet volledig uit, maar we zijn er goed op voorbereid om snel te reageren mocht dat geprobeerd worden.

Klik op de onderstaande afbeelding om deze te vergroten en het hele document te zien.

Gerelateerde nieuwsberichten

10 december 2024

Een dag: drie verschillende gesprekken

Wat ik aantrekkelijk vind in mijn werk als gerechtsdeurwaarder is dat elke dag én gesprek weer anders is. Geen oordeel hebben ook want niet alles is wat het lijkt.

Lees meer over: Een dag: drie verschillende gesprekken
05 december 2024

Leiderschap

Syncasso is zich bewust van haar maatschappelijke verantwoordelijkheid in het schulddienstverleningsdomein. Daarom zoeken we naar samenwerkingen om betere oplossingen te bieden voor de schuldenproblematiek.

Lees meer over: Leiderschap
03 december 2024

Ontmoet Celine Zwart: van Incasso- medewerker tot Teamleider bij Syncasso

In deze serie leert u de mensen achter Syncasso kennen. Met deze keer Celine Zwart, Teamleider zorgverzekeraars.

Lees meer over: Ontmoet Celine Zwart: van Incasso- medewerker tot Teamleider bij Syncasso
28 november 2024

AI transformeert de incassobranche

In het november nummer van de Creditmanager vertelt Directeur Klant, Markt en Communicatie, Sabine van den Boogaard hoe Syncasso met AI haar dienstverlening sneller, efficiënter én klantgerichter heeft gemaakt.

Lees meer over: AI transformeert de incassobranche
21 november 2024

Goed regelen is een vak

Regelmatig krijg ik tijdens mijn huisbezoeken de vraag of er een regeling kan worden getroffen. Regelen lijkt makkelijk: afspreken welk bedrag maandelijks te betalen, maar er zitten nogal wat haken en ogen aan: hoe regel je goed?

Lees meer over: Goed regelen is een vak
19 november 2024

Vakmanschap

Ook in 2023 was de krapte op de arbeidsmarkt voelbaar. Om onze continuïteit te borgen heeft het onze continue focus om (nieuwe) medewerkers te vinden, binden en boeien. We investeren continu in de persoonlijke ontwikkeling van onze medewerkers met opleidingen, trainingen, mentoring en coaching.

Lees meer over: Vakmanschap
11 november 2024

Syncasso wint Credit Management Innovation Award 2024 met wetsvoorstel ‘Meedelen in beslag’

Wij zijn trots met de bekroning van ons wetsvoorstel 'Meedelen in beslag' met de Credit Management Innovation Award 2024. VVCM reikt deze award jaarlijks uit aan innovaties die creditmanagement kwalitatief verbeteren.

Lees meer over: Syncasso wint Credit Management Innovation Award 2024 met wetsvoorstel ‘Meedelen in beslag’
05 november 2024

Duurzaam betaalgedrag onder jongeren? Betrek ouders!

Veel ouders met schulden missen zelf de financiële kennis en vaardigheden om hun kinderen gezond financieel gedrag te leren. De combinatie van schulden, emotionele stress en schaamte zorgt ervoor dat gesprekken over geld in gezinnen met schulden vaak worden vermeden. In deze huishoudens krijgen kinderen daardoor weinig kans om te leren van de financiële ervaringen van hun ouders.

Lees meer over: Duurzaam betaalgedrag onder jongeren? Betrek ouders!
28 oktober 2024

Creditmanagement

In 2023 hebben we grote stappen gezet om onze dienstverlening verder te optimaliseren en te personaliseren. Klantgerichtheid, gebruikersgemak en continue verbetering staan hierbij centraal. Ons Dossier Online en onze website zijn vernieuwd. Onze communicatiekanalen zijn verder verbeterd door de introductie van een nieuw (Azure) platform.

Lees meer over: Creditmanagement
Feedback