Naar de hoofd content Naar navigatie
Syncasso Syncasso
HomeOpdrachtgevers Ik wil betalen Mijn Dossier
nl Dutch
ar Arabicnl Dutchen Englishfr Frenchde Germanpl Polishes Spanishtr Turkish
Zoeken
  • Home
  • Over ons
  • Veelgestelde vragen
  • Opdrachtgevers
      • Inloggen
      • Implementatie
      • Rapportage en verantwoording
      • Kwaliteit en certificeringen
      • Maatschappelijk Verantwoord Incasseren
      • Innovatie
      • SyncassoLab
  • Ik wil betalen
  • Inloggen
  • Mijn Dossier
  • Ik wil betalen
  • Nieuws
  • Contact
  • Zoeken

Nieuws

Interactieve relatiebijeenkomst Payment Service Directive 2

08 juli 2019
CorporatesFinance

Interactieve relatiebijeenkomst
Payment Service Directive 2

Kansen voor creditmanagement

In februari dit jaar is het PSD2-vergunningloket van De Nederlandsche Bank geopend. Met een Payment Service Directive 2 vergunning is het mogelijk om rekeninginformatie in te zien of een betaling te initiëren. Mits de eigenaar van de rekening(en) je daar toestemming voor heeft gegeven. De banken moeten hieraan gratis hun medewerking verlenen. Volgens veel creditmanagers is dat een revolutionaire ontwikkeling. Alleen hoe zich dat ontwikkelt, weten we nog niet zo goed. Net zo min als we niet precies weten wat het voor onze werkzaamheden gaat betekenen.

Open Banking

In Groot Brittannië is PSD2 bekend als Open Banking. Al in 2016 werden de negen grootste banken door de Britse ACM verplicht om bankrekeninginformatie te delen met startups die daarvoor een licentie konden aanvragen. In Groot Brittannië is al langer ervaring met Open Banking, zoals ze PSD2 daar noemen. Daar zijn inmiddels 100 vergunninghouders die in januari 2019 23,1 miljoen keer gebruik maakten van de Open Banking API. Nog geen indrukwekkende aantallen, maar voldoende om te voorspellen dat PSD2 in Nederland ook van de grond komt. Interessant om samen met onze belangrijkste relaties te bekijken welke nieuwe diensten er ondertussen zijn ontwikkeld met behulp van Open Banking. Zijn die ook interessant voor de Nederlandse markt? Wat zou dat betekenen voor onze eigen activiteiten?

Kansen voor creditmanagement

Op donderdag 6 juni organiseerde Syncasso een lunchbijeenkomst voor haar relaties in Utrecht. Tijdens de lunch bespraken we verschillende Open Banking proposities die in het afgelopen jaar ontwikkeld zijn. Komen die nieuwe proposities binnenkort het kanaal over? Daar lijkt het wel op, omdat 15 Britse organisaties een PSD2-vergunning bij De Nederlandsche Bank hebben aangevraagd. Zijn die interessant voor de Nederlandse markt? Een aantal toepassingen absoluut! Wat zou PSD2 kunnen opleveren voor creditmanagement toepassing? Daarover zijn we lang in gesprek geweest. Die gedachtewisseling tussen creditmanagementprofessionals leverde verschillende interessante productontwikkelingsideeën op. Daar is Syncasso ondertussen mee aan de slag gegaan. We hebben afgesproken dat we eind september weer met onze relaties om tafel gaan om de uitwerking van de ideeën te bekijken. Vanaf 14 september 2019 is PSD2 in heel Europa van kracht.

Op dinsdag 24 september organiseren we een vervolgsessie. Heb je interesse? Stuur dan een mail naar communicatie@syncasso.nl. Er is een beperkt aantal plaatsen beschikbaar.

 

Artikel delen?
Delen via LinkedIn Delen via Twitter Delen via Email

Gerelateerde nieuwsberichten

16 maart 2023

Syncasso Care Facts – Care Coaches

Syncasso werkt met Care- en Incassocoaches op de werkvloer. Zij begeleiden onze medewerkers om debiteurklanten te helpen hun betalingsachterstanden op te lossen. De Care Coaches richten zich specifiek op de contacten met kwetsbare debiteurklanten en ondernemers in zwaar weer.

Lees meer
Read more about Syncasso Care Facts – Care Coaches
10 maart 2023

Syncasso Care Facts – Incassowaarden verbeteren

Communicatie- en data-analyse zijn continue processen om zowel de cash als de care van incassowaarde te verbeteren. Onze communicatiestrategie voor debiteurklanten is erop gericht om zo snel mogelijk in het minnelijke proces tot een oplossing te komen voor de betalingsachterstand. Daarmee voorkomen we kosten en stress.

Lees meer
Read more about Syncasso Care Facts – Incassowaarden verbeteren
08 maart 2023

Tijdelijk Noodfonds Energie

Sinds 7 februari jl. kunnen mensen met hoge energielasten een beroep doen op het Tijdelijk Noodfonds Energie. Dit Noodfonds helpt de energierekeningen met terugwerkende kracht over de maanden oktober 2022 tot en met maart 2023 te betalen.

Lees meer
Read more about Tijdelijk Noodfonds Energie
02 maart 2023

Syncasso Care Facts – Social Responsibility Officer

Samenwerking in de schulddienstverlening is volgens Syncasso noodzakelijk om problematische schulden te voorkomen en op te lossen. Onze Social Responsibility Officer zoekt daarom actief naar samenwerkingskansen met ketenpartners voor onderzoek, kennisoverdracht en informatie-uitwisseling.

Lees meer
Read more about Syncasso Care Facts – Social Responsibility Officer
28 februari 2023

Interview Sabine van den Boogaard over onderzoek Duurzaam Betaalgedrag

Syncasso doet wetenschappelijk onderzoek met de Rijksuniversiteit Groningen en het Lectoraat schulden en incasso van de Hogeschool Utrecht naar Duurzaam Betaalgedrag. Lees meer waarom Syncasso dit onderzoek doet.

Lees meer
Read more about Interview Sabine van den Boogaard over onderzoek Duurzaam Betaalgedrag
23 februari 2023

Verslag Groeisessie Geregistreerde Schuldregeling/ Regeling meedelen in beslag

Op donderdag 9 februari jl. presenteerde Michaël Brouwer, Mark Getkate en Paul Otter het door Syncasso en externe partner ontwikkelde conceptwetsvoorstel over de Geregistreerde Schuldregeling/Regeling meedelen in beslag.

Lees meer
Read more about Verslag Groeisessie Geregistreerde Schuldregeling/ Regeling meedelen in beslag
20 februari 2023

Syncasso Care Facts – Multidisciplinaire klantteams

Onze dienstverlening is georganiseerd in klantteams. Zo kunnen we de specialistische kennis en ervaring die nodig is voor de optimale behandeling van de debiteurklanten met alle collega’s van het team delen.

Lees meer
Read more about Syncasso Care Facts – Multidisciplinaire klantteams
08 februari 2023

Klantgerichte incassocommunicatie deel VI – segmenteren

Je segmenteert een debiteurklantenbestand om beter en effectiever met je klanten te communiceren. Bijvoorbeeld door anders of vaker met een segment contact te zoeken.

Lees meer
Read more about Klantgerichte incassocommunicatie deel VI – segmenteren
01 februari 2023

Werkveldconferentie Ambtshalve Toetsing

De ambtshalve toetsing van de informatieplichten houdt veel partijen bezig. Er was dan ook grote belangstelling voor de werkveldconferentie die door Flanderijn, GGN, Janssen & Janssen en Syncasso georganiseerd werd.

Lees meer
Read more about Werkveldconferentie Ambtshalve Toetsing
Feedback
Fijn dat u ons wilt helpen!

Bedankt voor uw bezoek aan www.syncasso.nl. We willen u graag zo goed mogelijk helpen. Daarom willen we graag weten wat we goed doen en wat beter kan.

U helpt ons en onze andere klanten als u deze korte vragenlijst invult. Bedankt voor uw medewerking!

Klik op het antwoord dat u het beste vindt passen.

Vragenlijst

Hoe zou u Syncasso beoordelen?

Footer logo

Contact

post@syncasso.nlWhatsAppNaar de contactpagina

Rekeningnummer Syncasso: NL 48 RABO 0300 1039 99

Direct betalen via iDeal

Rekeningnummer Syncasso:
NL 48 RABO 0300 1039 99

Direct betalen via iDeal

Pagina’s

  • Home
  • Opdrachtgevers
  • Mijn Dossier
  • Veelgestelde vragen
  • Over ons

Overige linkjes

  • Contact
  • Gebruik website (privacy & cookies)
  • Algemene Voorwaarden en Tarieven
Volg ons op Ga naar TwitterGa naar TwitterGa naar Twitter