Nieuws

Incassowaarden overtreffen

15 maart 2022

Incassowaarden overtreffen

Een van de kernwaarden van Syncasso is overtreffen. Overtreffen kent meerdere betekenissen voor ons. We willen de verwachtingen van onze debiteurklanten en opdrachtgevers overtreffen. Die verrassen met oplossingen en resultaten die ze vooraf niet voorzien hadden. En het is ook de mentaliteit van onze collega’s om zichzelf steeds weer te overtreffen. Elke dag een beetje beter te worden dan gisteren. Dat ondersteunen we met coaching, opleidingen en trainingen. En het werkt, op die manier blijven we de ontwikkelingen voor.

Hoe kan het beter?

Om elke dag te verbeteren, moet je niet alleen precies weten wat de resultaten zijn, maar ook hoe die tot stand kwamen. En bij wie. Waarbij rekening gehouden moet worden met de effectiviteit van het voortraject bij de opdrachtgever. Daarnaast is de betaalcapaciteit van de overgedragen debiteurklanten enorm belangrijk. Die kan per overdracht verschillen. Wij stemmen onze incassobenadering daarop af met een gesegmenteerde, persoonsgerichte benadering die rekening houdt met niet-kunners, regelaars en niet-willers. Binnen die verschillende workflows beoordelen we elke processtap op de toegevoegde waarde aan het incassoresultaat. Daarvoor wegen we ook de doorlooptijd en de impact op de klanttevredenheid mee.

Continuous Improvement Management

Ons Business Control team, onder leiding van Continuous Improvement Manager Corina Soeteman, monitort dagelijks de KPI-overzichten uit onze Syncasso Grip dashboards, op zoek naar verbeterpunten. Daarvoor gebruiken we AB-tests waarin we in een representatief deel van de incassocommunicatie alternatieve kanalen, teksten of illustraties toevoegen aan de incassobehandeling om te onderzoeken of het beter kan. KPI’s die onder druk staan worden per processtap geanalyseerd om een verklaring en een oplossing te zoeken voor de hapering. We gebruiken AB-tests om te meten of de voorgestelde aanpassingen het gewenste resultaat opleveren. Doen ze dat niet, dan testen we een alternatieve processtap, net zo lang tot we de gewenste verbetering bereikt hebben. Dat is bij Syncasso een continu proces, waar ons workflowmanagement systeem helemaal op is ingericht. Succesvolle aanpassingen in de ene workflow, testen we vervolgens in een vergelijkbare processtap in andere portefeuilles. Zo profiteren alle opdrachtgevers van ons continu verbeteren programma. Dat zorgt er tevens voor dat onze behandelprocessen meebewegen met de markt- en economische omstandigheden.

Gerelateerde nieuwsberichten

01 oktober 2024

Lees mee met de verhalen van ons team

In deze serie leert u de mensen achter Syncasso kennen. Met deze keer Luuk Peters, systeembeheerder in het team Business Support.

Lees meer over: Lees mee met de verhalen van ons team
25 september 2024

Ben van der Burg gastspreker Syncasso op Credit Expo 2024

Donderdag 7 november is het weer zover. Het jaarlijkse evenement voor de Nederlandse creditmanagement sector. De Credit Expo 2024 vindt plaats in het Congrescentrum 1931 in Den Bosch. Syncasso zorgt ook dit jaar weer voor een interessante en enthousiaste gastspreker. Dit jaar is dat Ben van der Burg.

Lees meer over: Ben van der Burg gastspreker Syncasso op Credit Expo 2024
24 september 2024

Regelingen: Altijd anders

Betalingsachterstanden zijn vaak niet in één keer af te lossen, zelfs als de wet of een rechter dat bepaalt. Een betalingsregeling is een goede optie. Hierbij wordt meestal maandelijks een bedrag betaald totdat de schuld volledig is afgelost. Hoeveel dat per maand is? Vaak komen we daar samen wel uit, maar soms moeten we wat doorvragen of juist duidelijke grenzen aangeven.

Lees meer over: Regelingen: Altijd anders
19 september 2024

Vroegsignalering voor jongeren. Betrek het onderwijs.

"Als Business Manager bij Syncasso spreek ik dagelijks met schuldeisers en ketenpartners die het niet alleen belangrijk vinden dat klanten hun betalingsverplichtingen nakomen maar die ook op zoek zijn naar duurzame oplossingen. Daarin is er vaak veel aandacht voor jongeren die al vroeg in het leven met financiële uitdagingen te maken hebben."

Lees meer over: Vroegsignalering voor jongeren. Betrek het onderwijs.
17 september 2024

Onderzoek naar jongeren en zorgschulden van start

Hogeschool van Amsterdam (HvA), de Universiteit van Amsterdam (UvA) en incasso- en gerechtsdeurwaarderskantoor Syncasso starten samen een onderzoeksproject "Jongeren van zorgschulden naar duurzaam betaalgedrag". Het onderzoek, dat loopt van september 2024 tot maart 2025, richt zich op het begrijpen en aanpakken van de toenemende zorgschulden onder jongeren. De organisaties willen daarmee duurzame oplossingen ontwikkelen om deze schuldenproblematiek bij jongeren effectief te bestrijden.

Lees meer over: Onderzoek naar jongeren en zorgschulden van start
10 september 2024

Communicatie

In 2023 is onze nieuwe website live gegaan. De look en feel is moderner en persoonlijker geworden door foto’s van ons eigen team te gebruiken. Syncasso hecht veel belang aan gesegmenteerde en gerichte incassocommunicatie. Daarom is onze communicatie begrijpelijk en voelt als persoonlijk voor de ontvanger. Met onze voorspelmodellen en inzichten uit wetenschappelijk onderzoek, bepalen we de toon en boodschap die past bij de betaalcapaciteit van de debiteurklant.

Lees meer over: Communicatie
03 september 2024

Optimaliseer uw incassoproces met deze 6 expert tips

Goede communicatie is de sleutel naar een succesvol incassoproces. In deze infographic geven we u 6 tips om uw incassocommunicatie verder te verbeteren. Van begrijpelijke tekst tot een vriendelijke toon – ontdek hoe u betalingen sneller kunt ontvangen en uw klantrelatie goed houdt.

Lees meer over: Optimaliseer uw incassoproces met deze 6 expert tips
27 augustus 2024

En blijkt er nog een schuld te zijn

Een rijtjeswoning in een nieuwbouw wijk. Ik druk op de deurbel. Een man van ongeveer zestig jaar opent de deur. Ik geef aan voor wie ik kom. Ja dat ben ik, zegt de man. Nadat ik me voorstel en aangeef dat ik gerechtsdeurwaarder ben, volgt een gesprek. Hij kan de vordering wel betalen geeft hij aan. Bij het afscheid nemen maakt hij terloops een opmerking waaruit blijkt dat er meer aan de hand is…

Lees meer over: En blijkt er nog een schuld te zijn
20 augustus 2024

Werkgeverschap

Om onze continuïteit te borgen is onze continue focus om medewerkers te vinden, te binden en te boeien. We investeren in de persoonlijke ontwikkeling van onze medewerkers met opleidingen, trainingen, mentoring en coaching. We geven doorlopend aandacht aan de geestelijke en fysieke vitaliteit van medewerkers, variërend van een SyncFit sportdag tot de SyncFit intranet pagina waar alle initiatieven over dit onderwerp terug te vinden zijn.

Lees meer over: Werkgeverschap
Feedback