Nieuws

Incassowaarden overtreffen

15 maart 2022

Incassowaarden overtreffen

Een van de kernwaarden van Syncasso is overtreffen. Overtreffen kent meerdere betekenissen voor ons. We willen de verwachtingen van onze debiteurklanten en opdrachtgevers overtreffen. Die verrassen met oplossingen en resultaten die ze vooraf niet voorzien hadden. En het is ook de mentaliteit van onze collega’s om zichzelf steeds weer te overtreffen. Elke dag een beetje beter te worden dan gisteren. Dat ondersteunen we met coaching, opleidingen en trainingen. En het werkt, op die manier blijven we de ontwikkelingen voor.

Hoe kan het beter?

Om elke dag te verbeteren, moet je niet alleen precies weten wat de resultaten zijn, maar ook hoe die tot stand kwamen. En bij wie. Waarbij rekening gehouden moet worden met de effectiviteit van het voortraject bij de opdrachtgever. Daarnaast is de betaalcapaciteit van de overgedragen debiteurklanten enorm belangrijk. Die kan per overdracht verschillen. Wij stemmen onze incassobenadering daarop af met een gesegmenteerde, persoonsgerichte benadering die rekening houdt met niet-kunners, regelaars en niet-willers. Binnen die verschillende workflows beoordelen we elke processtap op de toegevoegde waarde aan het incassoresultaat. Daarvoor wegen we ook de doorlooptijd en de impact op de klanttevredenheid mee.

Continuous Improvement Management

Ons Business Control team, onder leiding van Continuous Improvement Manager Corina Soeteman, monitort dagelijks de KPI-overzichten uit onze Syncasso Grip dashboards, op zoek naar verbeterpunten. Daarvoor gebruiken we AB-tests waarin we in een representatief deel van de incassocommunicatie alternatieve kanalen, teksten of illustraties toevoegen aan de incassobehandeling om te onderzoeken of het beter kan. KPI’s die onder druk staan worden per processtap geanalyseerd om een verklaring en een oplossing te zoeken voor de hapering. We gebruiken AB-tests om te meten of de voorgestelde aanpassingen het gewenste resultaat opleveren. Doen ze dat niet, dan testen we een alternatieve processtap, net zo lang tot we de gewenste verbetering bereikt hebben. Dat is bij Syncasso een continu proces, waar ons workflowmanagement systeem helemaal op is ingericht. Succesvolle aanpassingen in de ene workflow, testen we vervolgens in een vergelijkbare processtap in andere portefeuilles. Zo profiteren alle opdrachtgevers van ons continu verbeteren programma. Dat zorgt er tevens voor dat onze behandelprocessen meebewegen met de markt- en economische omstandigheden.

Gerelateerde nieuwsberichten

17 juni 2025

BlueZone: Samen werken aan vitaliteit – een initiatief van onderaf met landelijke impact

Vitaliteit is meer dan een modewoord: het is een noodzaak geworden in een samenleving waar gezondheidsverschillen toenemen en zorgkosten stijgen.

Lees meer over: BlueZone: Samen werken aan vitaliteit – een initiatief van onderaf met landelijke impact
12 juni 2025

Geldplan Beter rondkomen helpt om meer geld over te houden

Kom je af en toe geld tekort? Wil je meer grip op je geld en meer geld overhouden? Met het Geldplan Beter rondkomen breng je inkomsten en uitgaven stap voor stap in balans. Je ziet op welke uitgaven je kunt besparen en hoe je meer inkomsten kunt verwerven.

Lees meer over: Geldplan Beter rondkomen helpt om meer geld over te houden
05 juni 2025

De Syncasso Dialoog – Aflevering 2 met Christian Kromme!

In deze tweede aflevering van onze podcast spreekt Michaël Brouwer met AI/Tech Trendwatcher Christian Kromme over de kansen én verantwoordelijkheden die kunstmatige intelligentie met zich meebrengt voor onze sector.

Lees meer over: De Syncasso Dialoog – Aflevering 2 met Christian Kromme!
21 mei 2025

Passende betalingsregelingen: duurzaam en verantwoord

Bij Syncasso voelen wij ons verantwoordelijk voor het realiseren van passende betalingsregelingen die bijdragen aan duurzame oplossingen.

Lees meer over: Passende betalingsregelingen: duurzaam en verantwoord
20 mei 2025

Syncasso lanceert podcast: ‘De Syncasso Dialoog’

Met de nieuwe podcastserie ‘De Syncasso Dialoog’ start Syncasso een open gesprek over schulden, oplossingen en samenwerking in de incassoketen.

Lees meer over: Syncasso lanceert podcast: ‘De Syncasso Dialoog’
14 mei 2025

Jaarverslag 2024: duurzame impact én sterke resultaten

2024 was voor Syncasso een jaar van groei, innovatie en maatschappelijke impact. We behaalden onze bedrijfsdoelstellingen én zetten grote stappen in duurzaam incasseren.

Lees meer over: Jaarverslag 2024: duurzame impact én sterke resultaten
29 april 2025

Waarom niet iedereen schuldhulp wil

Syncasso doet mee aan de pilot van de KBvG en VNG voor ketensignalering. In deze pilot onderzoekt de Hogeschool Utrecht de effecten van het motiveren en warm doorverwijzen naar schuldhulp door de deurwaarders.

Lees meer over: Waarom niet iedereen schuldhulp wil
15 april 2025

Interview met Henriëtte van Battum – Incassomedewerker Finance bij Syncasso

Elke maand nemen we een kijkje achter de schermen bij Syncasso en leert u onze collega’s beter kennen. Wat doen ze, wat motiveert hen en waar houden ze zich buiten het werk mee bezig? Deze keer spreken we met Henriëtte van Battum! Al 22 jaar incassomedewerker bij Syncasso.

Lees meer over: Interview met Henriëtte van Battum – Incassomedewerker Finance bij Syncasso
08 april 2025

Buy Now, Pay Later: Onzichtbare gevaar voor jongeren

Onze collega Paul Otter, gerechtsdeurwaarder bij Syncasso, schreef een column voor het Tijdschrift voor Schuldsanering (maart 2025, nr. 01) over de invloed van Buy Now Pay Later op jongeren en schuldenproblematiek.

Lees meer over: Buy Now, Pay Later: Onzichtbare gevaar voor jongeren
Feedback