Nieuws

Incassowaarden overtreffen

15 maart 2022

Incassowaarden overtreffen

Een van de kernwaarden van Syncasso is overtreffen. Overtreffen kent meerdere betekenissen voor ons. We willen de verwachtingen van onze debiteurklanten en opdrachtgevers overtreffen. Die verrassen met oplossingen en resultaten die ze vooraf niet voorzien hadden. En het is ook de mentaliteit van onze collega’s om zichzelf steeds weer te overtreffen. Elke dag een beetje beter te worden dan gisteren. Dat ondersteunen we met coaching, opleidingen en trainingen. En het werkt, op die manier blijven we de ontwikkelingen voor.

Hoe kan het beter?

Om elke dag te verbeteren, moet je niet alleen precies weten wat de resultaten zijn, maar ook hoe die tot stand kwamen. En bij wie. Waarbij rekening gehouden moet worden met de effectiviteit van het voortraject bij de opdrachtgever. Daarnaast is de betaalcapaciteit van de overgedragen debiteurklanten enorm belangrijk. Die kan per overdracht verschillen. Wij stemmen onze incassobenadering daarop af met een gesegmenteerde, persoonsgerichte benadering die rekening houdt met niet-kunners, regelaars en niet-willers. Binnen die verschillende workflows beoordelen we elke processtap op de toegevoegde waarde aan het incassoresultaat. Daarvoor wegen we ook de doorlooptijd en de impact op de klanttevredenheid mee.

Continuous Improvement Management

Ons Business Control team, onder leiding van Continuous Improvement Manager Corina Soeteman, monitort dagelijks de KPI-overzichten uit onze Syncasso Grip dashboards, op zoek naar verbeterpunten. Daarvoor gebruiken we AB-tests waarin we in een representatief deel van de incassocommunicatie alternatieve kanalen, teksten of illustraties toevoegen aan de incassobehandeling om te onderzoeken of het beter kan. KPI’s die onder druk staan worden per processtap geanalyseerd om een verklaring en een oplossing te zoeken voor de hapering. We gebruiken AB-tests om te meten of de voorgestelde aanpassingen het gewenste resultaat opleveren. Doen ze dat niet, dan testen we een alternatieve processtap, net zo lang tot we de gewenste verbetering bereikt hebben. Dat is bij Syncasso een continu proces, waar ons workflowmanagement systeem helemaal op is ingericht. Succesvolle aanpassingen in de ene workflow, testen we vervolgens in een vergelijkbare processtap in andere portefeuilles. Zo profiteren alle opdrachtgevers van ons continu verbeteren programma. Dat zorgt er tevens voor dat onze behandelprocessen meebewegen met de markt- en economische omstandigheden.

Gerelateerde nieuwsberichten

09 januari 2025

Op pad met Renate Richters, voorzitter NVVK

Onze deurwaarders nemen regelmatig mensen uit de keten mee om het werkveld in de praktijk te laten zien. Lees hier het interview met Renate Richters, over hoe zij haar eerste zes maanden als voorzitter bij de NVVK en het werkveldbezoek met Paul Otter, gerechtsdeurwaarder bij Syncasso, heeft ervaren.

Lees meer over: Op pad met Renate Richters, voorzitter NVVK
07 januari 2025

Meer dan een dagvaarding bezorgen: De sociale rol van de gerechtsdeurwaarder

Toen ik begon als gerechtsdeurwaarder, draaide mijn werk vooral om het bezorgen van dagvaardingen en het uitvoeren van vonnissen. Maar mijn rol is de afgelopen jaren veranderd.

Lees meer over: Meer dan een dagvaarding bezorgen: De sociale rol van de gerechtsdeurwaarder
18 december 2024

Inzichten uit onze groeisessie: IBO schuldeninvordering

Dinsdag 10 december 2024 kwamen experts, schuldeisers en beleidsmakers samen in Utrecht voor een inspirerende groeisessie.

Lees meer over: Inzichten uit onze groeisessie: IBO schuldeninvordering
10 december 2024

Een dag: drie verschillende gesprekken

Wat ik aantrekkelijk vind in mijn werk als gerechtsdeurwaarder is dat elke dag én gesprek weer anders is. Geen oordeel hebben ook want niet alles is wat het lijkt.

Lees meer over: Een dag: drie verschillende gesprekken
05 december 2024

Leiderschap

Syncasso is zich bewust van haar maatschappelijke verantwoordelijkheid in het schulddienstverleningsdomein. Daarom zoeken we naar samenwerkingen om betere oplossingen te bieden voor de schuldenproblematiek.

Lees meer over: Leiderschap
03 december 2024

Ontmoet Celine Zwart: van Incasso- medewerker tot Teamleider bij Syncasso

In deze serie leert u de mensen achter Syncasso kennen. Met deze keer Celine Zwart, Teamleider zorgverzekeraars.

Lees meer over: Ontmoet Celine Zwart: van Incasso- medewerker tot Teamleider bij Syncasso
28 november 2024

AI transformeert de incassobranche

In het november nummer van de Creditmanager vertelt Directeur Klant, Markt en Communicatie, Sabine van den Boogaard hoe Syncasso met AI haar dienstverlening sneller, efficiënter én klantgerichter heeft gemaakt.

Lees meer over: AI transformeert de incassobranche
21 november 2024

Goed regelen is een vak

Regelmatig krijg ik tijdens mijn huisbezoeken de vraag of er een regeling kan worden getroffen. Regelen lijkt makkelijk: afspreken welk bedrag maandelijks te betalen, maar er zitten nogal wat haken en ogen aan: hoe regel je goed?

Lees meer over: Goed regelen is een vak
19 november 2024

Vakmanschap

Ook in 2023 was de krapte op de arbeidsmarkt voelbaar. Om onze continuïteit te borgen heeft het onze continue focus om (nieuwe) medewerkers te vinden, binden en boeien. We investeren continu in de persoonlijke ontwikkeling van onze medewerkers met opleidingen, trainingen, mentoring en coaching.

Lees meer over: Vakmanschap
Feedback