Nieuws

Incassowaarden overtreffen

15 maart 2022

Incassowaarden overtreffen

Een van de kernwaarden van Syncasso is overtreffen. Overtreffen kent meerdere betekenissen voor ons. We willen de verwachtingen van onze debiteurklanten en opdrachtgevers overtreffen. Die verrassen met oplossingen en resultaten die ze vooraf niet voorzien hadden. En het is ook de mentaliteit van onze collega’s om zichzelf steeds weer te overtreffen. Elke dag een beetje beter te worden dan gisteren. Dat ondersteunen we met coaching, opleidingen en trainingen. En het werkt, op die manier blijven we de ontwikkelingen voor.

Hoe kan het beter?

Om elke dag te verbeteren, moet je niet alleen precies weten wat de resultaten zijn, maar ook hoe die tot stand kwamen. En bij wie. Waarbij rekening gehouden moet worden met de effectiviteit van het voortraject bij de opdrachtgever. Daarnaast is de betaalcapaciteit van de overgedragen debiteurklanten enorm belangrijk. Die kan per overdracht verschillen. Wij stemmen onze incassobenadering daarop af met een gesegmenteerde, persoonsgerichte benadering die rekening houdt met niet-kunners, regelaars en niet-willers. Binnen die verschillende workflows beoordelen we elke processtap op de toegevoegde waarde aan het incassoresultaat. Daarvoor wegen we ook de doorlooptijd en de impact op de klanttevredenheid mee.

Continuous Improvement Management

Ons Business Control team, onder leiding van Continuous Improvement Manager Corina Soeteman, monitort dagelijks de KPI-overzichten uit onze Syncasso Grip dashboards, op zoek naar verbeterpunten. Daarvoor gebruiken we AB-tests waarin we in een representatief deel van de incassocommunicatie alternatieve kanalen, teksten of illustraties toevoegen aan de incassobehandeling om te onderzoeken of het beter kan. KPI’s die onder druk staan worden per processtap geanalyseerd om een verklaring en een oplossing te zoeken voor de hapering. We gebruiken AB-tests om te meten of de voorgestelde aanpassingen het gewenste resultaat opleveren. Doen ze dat niet, dan testen we een alternatieve processtap, net zo lang tot we de gewenste verbetering bereikt hebben. Dat is bij Syncasso een continu proces, waar ons workflowmanagement systeem helemaal op is ingericht. Succesvolle aanpassingen in de ene workflow, testen we vervolgens in een vergelijkbare processtap in andere portefeuilles. Zo profiteren alle opdrachtgevers van ons continu verbeteren programma. Dat zorgt er tevens voor dat onze behandelprocessen meebewegen met de markt- en economische omstandigheden.

Gerelateerde nieuwsberichten

23 juli 2024

Goed regelen is een vak

Regelmatig krijg ik tijdens mijn huisbezoeken de vraag of er een regeling kan worden getroffen. Regelen lijkt makkelijk: afspreken welk bedrag maandelijks te betalen maar er zitten nogal wat haken en ogen aan: hoe regel je goed?

Lees meer over: Goed regelen is een vak
16 juli 2024

Lees mee met de verhalen van ons team

In deze serie leert u de mensen achter Syncasso kennen. Met deze keer Maarten, medewerker Service Center bij Syncasso.

Lees meer over: Lees mee met de verhalen van ons team
09 juli 2024

Samenwerking in de schulddienstverleningsketen

Samenwerking in de schulddienstverleningsketen is een voorwaarde om problematische schulden te voorkomen en op te lossen. Syncasso onderhoudt daarom via haar Social Responsibility Officer actief het contact met het schulddienstverleningsnetwerk om verbeteringskansen te signaleren en te realiseren.

Lees meer over: Samenwerking in de schulddienstverleningsketen
04 juli 2024

Mee met de gerechtsdeurwaarder

Regelmatig neem ik mensen mee op bij mijn huisbezoeken als gerechtsdeurwaarder. Zoals politici, pers en stakeholders om hen een realistisch beeld te geven van het werk van de gerechtsdeurwaarder en waar we in de praktijk mee te maken krijgen. Niet alleen de huisbezoeken zelf maar ook de vele stakeholders en de maatschappelijke aandacht voor schulden: hoe vinden we daar onze weg in?

Lees meer over: Mee met de gerechtsdeurwaarder
25 juni 2024

Lees mee met de verhalen van ons team

In deze serie leert u de mensen achter Syncasso kennen. Met deze keer Esther Verstraten, deurwaarder bij Syncasso.

Lees meer over: Lees mee met de verhalen van ons team
25 juni 2024

Syncasso Tour du Syncasso

Van 12 tot 14 juni hebben onze sportieve collega’s een mooie tocht van meer dan 500 km gemaakt langs al onze Syncasso-kantoren, allemaal voor het goede doel: de Hersenstichting. Op dag één trapten ze van Arnhem naar Utrecht, met een stevige portie wind door het Groene Hart naar Rotterdam, om te eindigen in het bruisende Amsterdam. Op dag twee trotseerden ze de polders richting Leeuwarden, gevolgd door een prachtige rit door natuurgebieden terug naar Arnhem.

Lees meer over: Syncasso Tour du Syncasso
20 juni 2024

Terugblik 3e editie van het Schuldenketencongres

Op donderdag 13 juni vond de derde editie van het Jaarcongres Schuldenketen plaats bij Villa Jongerius in Utrecht. Syncasso organiseerde samen met Kerckebosch Studiecentrum dit congres over de groeiende uitdagingen rondom financiële verantwoordelijkheid en zelfredzaamheid van burgers.

Lees meer over: Terugblik 3e editie van het Schuldenketencongres
18 juni 2024

Syncasso aanwezig bij Wijzer in geldzaken bijeenkomst: ‘Geldlessen voor de toekomst’

Op 10 juni waren we aanwezig bij de door Wijzer in geldzaken georganiseerde netwerkbijeenkomst ‘Geldlessen voor de toekomst’. Een waardevol evenement waar vooral docenten uit primair, voortgezet en middelbaar beroepsonderwijs en partners uit de financiële sector bijeenkwamen ter bevordering van de financiële educatie in Nederland.

Lees meer over: Syncasso aanwezig bij Wijzer in geldzaken bijeenkomst: ‘Geldlessen voor de toekomst’
11 juni 2024

Onze Cash- en Care-jaarverslagen 2023

2023 was door economische en maatschappelijke onzekerheden een uitdagend jaar. Maar het bood ook kansen om te groeien en onze dienstverlening verder te verbeteren. We hebben in 2023 niet alleen onze bedrijfsdoelstellingen behaald, maar ook onze maatschappelijke betrokkenheid verder vergroot. Duurzame oplossingen, innovatie en de professionaliteit van ons team zorgden voor groei en een verdere versterking van onze marktpositie.

Lees meer over: Onze Cash- en Care-jaarverslagen 2023
Feedback