Naar de hoofd content Naar navigatie
Syncasso Syncasso
HomeOpdrachtgevers Ik wil betalen Mijn Dossier
nl Dutch
ar Arabicnl Dutchen Englishfr Frenchde Germanpl Polishes Spanishtr Turkish
Zoeken
  • Home
  • Over ons
  • Veelgestelde vragen
  • Opdrachtgevers
      • Inloggen
      • Implementatie
      • Rapportage en verantwoording
      • Kwaliteit en certificeringen
      • Maatschappelijk Verantwoord Incasseren
      • Innovatie
      • SyncassoLab
  • Ik wil betalen
  • Inloggen
  • Mijn Dossier
  • Ik wil betalen
  • Nieuws
  • Contact
  • Zoeken

Nieuws

Hulplijn 115 maakt einde aan oerwoud van schuldhulp

04 juli 2017
CorporatesFinance

Hulplijn 115 maakt einde aan oerwoud van schuldhulp

Gerechtsdeurwaarders bieden Klijnsma hulp aan bij ontwikkeling schuldhulplijn 115

Utrecht, 4 juli 2017 – Er moet een landelijke schuldhulplijn komen die via het telefoonnummer 115 laagdrempelig en overzichtelijk inzicht geeft in schuldhulpverlening. Dat is nodig omdat veel schuldenaren verzanden in het oerwoud aan schuldhulpverleners. De vier gerechtsdeurwaardersorganisaties Syncasso, GGN, Flanderijn en Janssen & Janssen bieden demissionair staatssecretaris Klijnsma van Sociale Zaken en Werkgelegenheid hun hulp aan bij de ontwikkeling van zo’n landelijke schuldhulplijn. Zij stuurden Klijnsma daar gezamenlijk een brief over. Met 200 aangesloten gerechtsdeurwaarders vertegenwoordigen de vier organisaties samen 50% van de markt.

Laagdrempelig

De hulplijn 115 moet schuldenaren op een laagdrempelige manier informeren over de mogelijkheden om hulp te krijgen bij het oplossen van hun schulden. Het idee van Tweede Kamerlid Jasper van Dijk (SP) is ingegeven door het feit dat steeds meer mensen niet in staat zijn om zonder hulp hun schulden het hoofd te bieden. Staatssecretaris Klijnsma spreekt deze week met de Vereniging van Nederlandse Gemeenten (VNG) over het opzetten van de landelijke hulplijn.

Oerwoud aan hulporganisaties

De vier gerechtsdeurwaardersorganisaties bieden hun expertise aan bij de ontwikkeling van deze hulplijn. Zij beschikken over de mensen, middelen, kennis en ervaring om daar invulling aan te geven. Het past ook bij hun positie in het rechtsbestel om oog te hebben voor de belangen van de schuldenaar.

“Gerechtsdeurwaardersorganisaties hebben dagelijks duizenden keren contact met burgers met schulden,” zegt Michael Brouwer, CEO van Syncasso. “Wij zien in de praktijk dat niemand erbij is gebaat schulden niet te kunnen afbetalen. Met name de schuldenaar zelf niet, die steeds geconfronteerd blijft worden met schuldeisers, incassobureaus, deurwaarders en oplopende schulden en daarmee samenhangende kosten.”

Brouwer ziet in de praktijk dat schuldenaren die door deurwaarders worden verwezen naar gemeenten of vrijwilligersorganisaties de weg kwijtraken in het oerwoud van schuldhulpverlening, budgetbegeleiders, bewindvoerders en pilotprojecten. “Met een centraal en toegankelijk telefoonnummer willen we ervoor zorgen dat iemand makkelijker zijn weg naar schuldhulp kan vinden,” aldus Brouwer. Kredietbank Nederland onderstreept het belang van de hulplijn en heeft aangegeven graag mee te werken aan het initiatief om ervoor te zorgen dat mensen makkelijker hun weg vinden in het schuldhulplandschap.

Samenwerking

De gerechtsdeurwaarders hebben goed zicht op het speelveld, omdat zij nauw samenwerken met ministerie, gemeenten en schuldhulpverleners. Bijvoorbeeld bij de invoering van de Verwijsindex Schuldhulpverlening (VISH) en de snelle ontwikkeling en implementatie van het Digitale Beslagregister (DBR).

Artikel delen?
Delen via LinkedIn Delen via Twitter Delen via Email

Gerelateerde nieuwsberichten

16 maart 2023

Syncasso Care Facts – Care Coaches

Syncasso werkt met Care- en Incassocoaches op de werkvloer. Zij begeleiden onze medewerkers om debiteurklanten te helpen hun betalingsachterstanden op te lossen. De Care Coaches richten zich specifiek op de contacten met kwetsbare debiteurklanten en ondernemers in zwaar weer.

Lees meer
Read more about Syncasso Care Facts – Care Coaches
10 maart 2023

Syncasso Care Facts – Incassowaarden verbeteren

Communicatie- en data-analyse zijn continue processen om zowel de cash als de care van incassowaarde te verbeteren. Onze communicatiestrategie voor debiteurklanten is erop gericht om zo snel mogelijk in het minnelijke proces tot een oplossing te komen voor de betalingsachterstand. Daarmee voorkomen we kosten en stress.

Lees meer
Read more about Syncasso Care Facts – Incassowaarden verbeteren
08 maart 2023

Tijdelijk Noodfonds Energie

Sinds 7 februari jl. kunnen mensen met hoge energielasten een beroep doen op het Tijdelijk Noodfonds Energie. Dit Noodfonds helpt de energierekeningen met terugwerkende kracht over de maanden oktober 2022 tot en met maart 2023 te betalen.

Lees meer
Read more about Tijdelijk Noodfonds Energie
02 maart 2023

Syncasso Care Facts – Social Responsibility Officer

Samenwerking in de schulddienstverlening is volgens Syncasso noodzakelijk om problematische schulden te voorkomen en op te lossen. Onze Social Responsibility Officer zoekt daarom actief naar samenwerkingskansen met ketenpartners voor onderzoek, kennisoverdracht en informatie-uitwisseling.

Lees meer
Read more about Syncasso Care Facts – Social Responsibility Officer
28 februari 2023

Interview Sabine van den Boogaard over onderzoek Duurzaam Betaalgedrag

Syncasso doet wetenschappelijk onderzoek met de Rijksuniversiteit Groningen en het Lectoraat schulden en incasso van de Hogeschool Utrecht naar Duurzaam Betaalgedrag. Lees meer waarom Syncasso dit onderzoek doet.

Lees meer
Read more about Interview Sabine van den Boogaard over onderzoek Duurzaam Betaalgedrag
23 februari 2023

Verslag Groeisessie Geregistreerde Schuldregeling/ Regeling meedelen in beslag

Op donderdag 9 februari jl. presenteerde Michaël Brouwer, Mark Getkate en Paul Otter het door Syncasso en externe partner ontwikkelde conceptwetsvoorstel over de Geregistreerde Schuldregeling/Regeling meedelen in beslag.

Lees meer
Read more about Verslag Groeisessie Geregistreerde Schuldregeling/ Regeling meedelen in beslag
20 februari 2023

Syncasso Care Facts – Multidisciplinaire klantteams

Onze dienstverlening is georganiseerd in klantteams. Zo kunnen we de specialistische kennis en ervaring die nodig is voor de optimale behandeling van de debiteurklanten met alle collega’s van het team delen.

Lees meer
Read more about Syncasso Care Facts – Multidisciplinaire klantteams
08 februari 2023

Klantgerichte incassocommunicatie deel VI – segmenteren

Je segmenteert een debiteurklantenbestand om beter en effectiever met je klanten te communiceren. Bijvoorbeeld door anders of vaker met een segment contact te zoeken.

Lees meer
Read more about Klantgerichte incassocommunicatie deel VI – segmenteren
01 februari 2023

Werkveldconferentie Ambtshalve Toetsing

De ambtshalve toetsing van de informatieplichten houdt veel partijen bezig. Er was dan ook grote belangstelling voor de werkveldconferentie die door Flanderijn, GGN, Janssen & Janssen en Syncasso georganiseerd werd.

Lees meer
Read more about Werkveldconferentie Ambtshalve Toetsing
Feedback
Fijn dat u ons wilt helpen!

Bedankt voor uw bezoek aan www.syncasso.nl. We willen u graag zo goed mogelijk helpen. Daarom willen we graag weten wat we goed doen en wat beter kan.

U helpt ons en onze andere klanten als u deze korte vragenlijst invult. Bedankt voor uw medewerking!

Klik op het antwoord dat u het beste vindt passen.

Vragenlijst

Hoe zou u Syncasso beoordelen?

Footer logo

Contact

post@syncasso.nlWhatsAppNaar de contactpagina

Rekeningnummer Syncasso: NL 48 RABO 0300 1039 99

Direct betalen via iDeal

Rekeningnummer Syncasso:
NL 48 RABO 0300 1039 99

Direct betalen via iDeal

Pagina’s

  • Home
  • Opdrachtgevers
  • Mijn Dossier
  • Veelgestelde vragen
  • Over ons

Overige linkjes

  • Contact
  • Gebruik website (privacy & cookies)
  • Algemene Voorwaarden en Tarieven
Volg ons op Ga naar TwitterGa naar TwitterGa naar Twitter