Naar de hoofd content Naar navigatie
Syncasso Syncasso
HomeOpdrachtgevers Ik wil betalen Mijn Dossier
nl Dutch
ar Arabicnl Dutchen Englishfr Frenchde Germanpl Polishes Spanishtr Turkish
Zoeken
  • Home
  • Over ons
  • Veelgestelde vragen
  • Opdrachtgevers
      • Inloggen
      • Implementatie
      • Rapportage en verantwoording
      • Kwaliteit en certificeringen
      • Maatschappelijk Verantwoord Incasseren
      • Innovatie
      • SyncassoLab
  • Ik wil betalen
  • Inloggen
  • Mijn Dossier
  • Ik wil betalen
  • Nieuws
  • Contact
  • Zoeken

Nieuws

Hoge opkomst eerste seminar Lezen ≠ Begrijpen

16 januari 2019
CorporatesFinance

Hoge opkomst eerste seminar Lezen ≠ Begrijpen

Dinsdag 15 januari, 13.00 uur, de eerste van zes seminars “Lezen is niet begrijpen”. Met de seminars sluiten we een twee jaar lopend onderzoekstraject af dat we met de Rijksuniversiteit Groningen, Kredietbank Nederland en de stichting Lezen en Schrijven hebben uitgevoerd. Die brede samenwerking is op zich al bijzonder.

Schrijnende gevolgen

Het onderwerp is misschien niet zo bijzonder, maar de resultaten van het onderzoek des temeer. Uit ons onderzoek is gebleken dat meer dan 50% van de mensen met financiële problemen ook problemen heeft met lezen en schrijven. De gevolgen daarvan hebben we ook in beeld gebracht in het tweede deelonderzoek. Deze zijn schrijnend en zorgen er in de praktijk voor dat we ons werk niet goed kunnen doen. In het laatste deel van het onderzoek hebben we diverse communicatiemiddelen getest. Dat er echt iets moet veranderen is duidelijk, maar wat precies is nog een behoorlijke uitdaging.

Veel belangstelling

Het seminar is goed bezocht. Ongeveer honderd bezoekers zorgden voor een volle zaal in de molen van de NHL Stenden Hogeschool in Leeuwarden. Na inleidingen door Klaas Wybo van der Hoek van NHL Stenden en Boukje Tol, wethouder bij de gemeente Waadhoek, legde de St. Lezen en Schrijven uit wat precies laagtaligheid is. Heel bijzonder was het persoonlijke verhaal van Tineke Leyten, een taalambassadeur die zelf heeft meegemaakt hoe het is om niet te kunnen lezen en schrijven. Haar persoonlijke ervaringen waren aangrijpend. Van de gehele Nederlandse bevolking is ongeveer 1 op de 8 inwoners laagtalig. Gebruiksaanwijzingen, brieven, wegborden kunnen allemaal onbegrijpelijk zijn.

Workshop

Hierna volgde een presentatie van de onderzoekresultaten door Dr. Martijn Keizer van de RUG gevolgd door een workshop waarin de deelnemers mogelijke oplossingen bedachten. Hoewel de persoonlijke ervaringen grote indruk maakten op iedereen, was het mooi om te zien dat het ook energie gaf om samen over de problematiek na te denken. De eerste deelnemers reageerden vanochtend al. Ze plaatsen reacties op LinkedIn, organiseren voor hun collega’s een TED-talk of kwamen met andere ideeën.

Programma seminar hoog gewaardeerd

Het is altijd spannend of het programma van een seminar aanslaat. Dit keer was het een schot in de roos volgens de aanwezige opdrachtgevers, politici, beleidsmakers, schuldhulpverleners en gerechtsdeurwaarders. Dat er nog een hoop werk te doen is, was wel duidelijk. Dat het heel erg noodzakelijk is ook!

Kon jij er deze keer niet bij zijn? Meld je alsnog aan voor één van de komende seminars via www.lezenisnietbegrijpen.nl/seminars
Seminar lezen is niet begrijpen 2019-01-15 05

Artikel delen?
Delen via LinkedIn Delen via Twitter Delen via Email

Gerelateerde nieuwsberichten

16 maart 2023

Syncasso Care Facts – Care Coaches

Syncasso werkt met Care- en Incassocoaches op de werkvloer. Zij begeleiden onze medewerkers om debiteurklanten te helpen hun betalingsachterstanden op te lossen. De Care Coaches richten zich specifiek op de contacten met kwetsbare debiteurklanten en ondernemers in zwaar weer.

Lees meer
Read more about Syncasso Care Facts – Care Coaches
10 maart 2023

Syncasso Care Facts – Incassowaarden verbeteren

Communicatie- en data-analyse zijn continue processen om zowel de cash als de care van incassowaarde te verbeteren. Onze communicatiestrategie voor debiteurklanten is erop gericht om zo snel mogelijk in het minnelijke proces tot een oplossing te komen voor de betalingsachterstand. Daarmee voorkomen we kosten en stress.

Lees meer
Read more about Syncasso Care Facts – Incassowaarden verbeteren
08 maart 2023

Tijdelijk Noodfonds Energie

Sinds 7 februari jl. kunnen mensen met hoge energielasten een beroep doen op het Tijdelijk Noodfonds Energie. Dit Noodfonds helpt de energierekeningen met terugwerkende kracht over de maanden oktober 2022 tot en met maart 2023 te betalen.

Lees meer
Read more about Tijdelijk Noodfonds Energie
02 maart 2023

Syncasso Care Facts – Social Responsibility Officer

Samenwerking in de schulddienstverlening is volgens Syncasso noodzakelijk om problematische schulden te voorkomen en op te lossen. Onze Social Responsibility Officer zoekt daarom actief naar samenwerkingskansen met ketenpartners voor onderzoek, kennisoverdracht en informatie-uitwisseling.

Lees meer
Read more about Syncasso Care Facts – Social Responsibility Officer
28 februari 2023

Interview Sabine van den Boogaard over onderzoek Duurzaam Betaalgedrag

Syncasso doet wetenschappelijk onderzoek met de Rijksuniversiteit Groningen en het Lectoraat schulden en incasso van de Hogeschool Utrecht naar Duurzaam Betaalgedrag. Lees meer waarom Syncasso dit onderzoek doet.

Lees meer
Read more about Interview Sabine van den Boogaard over onderzoek Duurzaam Betaalgedrag
23 februari 2023

Verslag Groeisessie Geregistreerde Schuldregeling/ Regeling meedelen in beslag

Op donderdag 9 februari jl. presenteerde Michaël Brouwer, Mark Getkate en Paul Otter het door Syncasso en externe partner ontwikkelde conceptwetsvoorstel over de Geregistreerde Schuldregeling/Regeling meedelen in beslag.

Lees meer
Read more about Verslag Groeisessie Geregistreerde Schuldregeling/ Regeling meedelen in beslag
20 februari 2023

Syncasso Care Facts – Multidisciplinaire klantteams

Onze dienstverlening is georganiseerd in klantteams. Zo kunnen we de specialistische kennis en ervaring die nodig is voor de optimale behandeling van de debiteurklanten met alle collega’s van het team delen.

Lees meer
Read more about Syncasso Care Facts – Multidisciplinaire klantteams
08 februari 2023

Klantgerichte incassocommunicatie deel VI – segmenteren

Je segmenteert een debiteurklantenbestand om beter en effectiever met je klanten te communiceren. Bijvoorbeeld door anders of vaker met een segment contact te zoeken.

Lees meer
Read more about Klantgerichte incassocommunicatie deel VI – segmenteren
01 februari 2023

Werkveldconferentie Ambtshalve Toetsing

De ambtshalve toetsing van de informatieplichten houdt veel partijen bezig. Er was dan ook grote belangstelling voor de werkveldconferentie die door Flanderijn, GGN, Janssen & Janssen en Syncasso georganiseerd werd.

Lees meer
Read more about Werkveldconferentie Ambtshalve Toetsing
Feedback
Fijn dat u ons wilt helpen!

Bedankt voor uw bezoek aan www.syncasso.nl. We willen u graag zo goed mogelijk helpen. Daarom willen we graag weten wat we goed doen en wat beter kan.

U helpt ons en onze andere klanten als u deze korte vragenlijst invult. Bedankt voor uw medewerking!

Klik op het antwoord dat u het beste vindt passen.

Vragenlijst

Hoe zou u Syncasso beoordelen?

Footer logo

Contact

post@syncasso.nlWhatsAppNaar de contactpagina

Rekeningnummer Syncasso: NL 48 RABO 0300 1039 99

Direct betalen via iDeal

Rekeningnummer Syncasso:
NL 48 RABO 0300 1039 99

Direct betalen via iDeal

Pagina’s

  • Home
  • Opdrachtgevers
  • Mijn Dossier
  • Veelgestelde vragen
  • Over ons

Overige linkjes

  • Contact
  • Gebruik website (privacy & cookies)
  • Algemene Voorwaarden en Tarieven
Volg ons op Ga naar TwitterGa naar TwitterGa naar Twitter