Nieuws
High Performance
02 november 2022Wat High Performance betekent voor Syncasso
Het tweede deel van een drietal interviews rondom onze keynotesessie op de Credit Expo van komende 8 november. Op die dag spreken Prof. Dr. Lidewey van der Sluis en Dr. Ben Kuipers elk met hun eigen invalshoek over wat High Performance in de creditmanagementbranche betekent. Michaël Brouwer, CEO van Syncasso zal hen die dag introduceren. Vandaag spreken we hem over de betekenis van High Performance voor Syncasso.
High performance heeft vele betekenissen voor Syncasso. Onze dagelijkse praktijk bestaat onder andere uit het verwerken van slimme data-analyses naar incassocommunicatie op maat. Het betekent ook dat we met 2 voeten in de wereld staan om maatschappelijke en economische ontwikkelingen nauwgezet te volgen, om er vervolgens onderdeel van te zijn.
Wat heeft de creditmanagementbranche nu nodig, om goed in te spelen op veranderingen in de maatschappij?
Ik zou de vraag willen herformuleren als dat mag. Wat heeft de debiteurklant nu nodig van de creditmanagementbranche? Het start namelijk daar, bij hem of haar. Wat maakt dat de debiteurklant inziet dat hij of zij actie moet ondernemen om uit de problemen te komen? Bij Syncasso is elke debiteurklant die we kunnen helpen er ééntje. We geloven niet in een algemene aanpak voor iedereen. Mede daarom werken we nauw samen met wetenschappers uit de Sociale psychologie en Marketing om meer inzicht te krijgen in duurzaam betaalgedrag en de verschillende scenario’s. Eén van de meest recente inzichten die we deelden tijdens ons seminar Duurzaam betalen afgelopen september was dat veel klanten niet beseffen dat ze betaalproblemen hebben. Cruciaal, want kom maar eens in beweging als je helemaal geen probleem denkt te hebben.
Hoe kun je dat inzicht vertalen naar de business?
Door in een markt die onder druk staat, naast aandacht voor efficiency ook tijd te maken voor maatwerk. Maatwerk wat je in staat stelt om je écht te richten op de mens achter de schulden. En dat krijg je alleen voor elkaar met de juiste KPI’s. Ik zeg niet dat alle oude KPI’s overboord moeten. Maar we maken alleen stappen op dat maatwerk als we het concreet maken in onze KPI’s.
Als laatste ‘Wat houdt je elke dag bezig in je werk?’
‘Een nieuwsgierigheid naar wat mensen echt beweegt tot hun gedrag.’
Het mensbeeld wat je hebt, wat een organisatie heeft, is zo bepalend. Als je ervan uitgaat dat ‘de mens’ een rationeel zelfredzaam wezen is, dan denk je dat de klant wel vindt wat hij of zij zoekt op je website. Hoe is dat als je ervan uitgaat dat de mens emotioneel gedreven is en vaak onvoorspelbaar? Dat erkennen, vraagt om een andere visie op processen. Het vraagt om een andere inrichting van een website en om een andere manier waarop je de debiteurklant te woord staat. Het vraagt om maatwerk. En daar zijn we goed in.
Bent u ook geïnteresseerd geraakt in onze keynotesessie ‘High Performance in creditmanagement: 2 invalshoeken’ op de Credit Expo? Ontvang dan hier uw toegangsbewijs voor 8 november. De keynote is die dag van 11.15 – 12.00 uur in de Galloway.