Nieuws

High Performance

02 november 2022
Wat High Performance betekent voor Syncasso

Het tweede deel van een drietal interviews rondom onze keynotesessie op de Credit Expo van komende 8 november. Op die dag spreken Prof. Dr. Lidewey van der Sluis en Dr. Ben Kuipers elk met hun eigen invalshoek over wat High Performance in de creditmanagementbranche betekent. Michaël Brouwer, CEO van Syncasso zal hen die dag introduceren. Vandaag spreken we hem over de betekenis van High Performance voor Syncasso.

High performance heeft vele betekenissen voor Syncasso. Onze dagelijkse praktijk bestaat onder andere uit het verwerken van slimme data-analyses naar incassocommunicatie op maat. Het betekent ook dat we met 2 voeten in de wereld staan om maatschappelijke en economische ontwikkelingen nauwgezet te volgen, om er vervolgens onderdeel van te zijn.

Wat heeft de creditmanagementbranche nu nodig, om goed in te spelen op veranderingen in de maatschappij?

Ik zou de vraag willen herformuleren als dat mag. Wat heeft de debiteurklant nu nodig van de creditmanagementbranche? Het start namelijk daar, bij hem of haar. Wat maakt dat de debiteurklant inziet dat hij of zij actie moet ondernemen om uit de problemen te komen? Bij Syncasso is elke debiteurklant die we kunnen helpen er ééntje. We geloven niet in een algemene aanpak voor iedereen. Mede daarom werken we nauw samen met wetenschappers uit de Sociale psychologie en Marketing om meer inzicht te krijgen in duurzaam betaalgedrag en de verschillende scenario’s. Eén van de meest recente inzichten die we deelden tijdens ons seminar Duurzaam betalen afgelopen september was dat veel klanten niet beseffen dat ze betaalproblemen hebben. Cruciaal, want kom maar eens in beweging als je helemaal geen probleem denkt te hebben.

Hoe kun je dat inzicht vertalen naar de business?

Door in een markt die onder druk staat, naast aandacht voor efficiency ook tijd te maken voor maatwerk. Maatwerk wat je in staat stelt om je écht te richten op de mens achter de schulden. En dat krijg je alleen voor elkaar met de juiste KPI’s. Ik zeg niet dat alle oude KPI’s overboord moeten. Maar we maken alleen stappen op dat maatwerk als we het concreet maken in onze KPI’s.

Als laatste ‘Wat houdt je elke dag bezig in je werk?’

‘Een nieuwsgierigheid naar wat mensen echt beweegt tot hun gedrag.’

Het mensbeeld wat je hebt, wat een organisatie heeft, is zo bepalend. Als je ervan uitgaat dat ‘de mens’ een rationeel zelfredzaam wezen is, dan denk je dat de klant wel vindt wat hij of zij zoekt op je website. Hoe is dat als je ervan uitgaat dat de mens emotioneel gedreven is en vaak onvoorspelbaar? Dat erkennen, vraagt om een andere visie op processen. Het vraagt om een andere inrichting van een website en om een andere manier waarop je de debiteurklant te woord staat. Het vraagt om maatwerk. En daar zijn we goed in.

Bent u ook geïnteresseerd geraakt in onze keynotesessie ‘High Performance in creditmanagement: 2 invalshoeken’ op de Credit Expo? Ontvang dan hier uw toegangsbewijs voor 8 november. De keynote is die dag van 11.15 – 12.00 uur in de Galloway.

Gerelateerde nieuwsberichten

17 september 2024

Onderzoek naar jongeren en zorgschulden van start

Hogeschool van Amsterdam (HvA), de Universiteit van Amsterdam (UvA) en incasso- en gerechtsdeurwaarderskantoor Syncasso starten samen een onderzoeksproject "Jongeren van zorgschulden naar duurzaam betaalgedrag". Het onderzoek, dat loopt van september 2024 tot maart 2025, richt zich op het begrijpen en aanpakken van de toenemende zorgschulden onder jongeren. De organisaties willen daarmee duurzame oplossingen ontwikkelen om deze schuldenproblematiek bij jongeren effectief te bestrijden.

Lees meer over: Onderzoek naar jongeren en zorgschulden van start
10 september 2024

Communicatie

In 2023 is onze nieuwe website live gegaan. De look en feel is moderner en persoonlijker geworden door foto’s van ons eigen team te gebruiken. Syncasso hecht veel belang aan gesegmenteerde en gerichte incassocommunicatie. Daarom is onze communicatie begrijpelijk en voelt als persoonlijk voor de ontvanger. Met onze voorspelmodellen en inzichten uit wetenschappelijk onderzoek, bepalen we de toon en boodschap die past bij de betaalcapaciteit van de debiteurklant.

Lees meer over: Communicatie
03 september 2024

Optimaliseer uw incassoproces met deze 6 expert tips

Goede communicatie is de sleutel naar een succesvol incassoproces. In deze infographic geven we u 6 tips om uw incassocommunicatie verder te verbeteren. Van begrijpelijke tekst tot een vriendelijke toon – ontdek hoe u betalingen sneller kunt ontvangen en uw klantrelatie goed houdt.

Lees meer over: Optimaliseer uw incassoproces met deze 6 expert tips
27 augustus 2024

En blijkt er nog een schuld te zijn

Een rijtjeswoning in een nieuwbouw wijk. Ik druk op de deurbel. Een man van ongeveer zestig jaar opent de deur. Ik geef aan voor wie ik kom. Ja dat ben ik, zegt de man. Nadat ik me voorstel en aangeef dat ik gerechtsdeurwaarder ben, volgt een gesprek. Hij kan de vordering wel betalen geeft hij aan. Bij het afscheid nemen maakt hij terloops een opmerking waaruit blijkt dat er meer aan de hand is…

Lees meer over: En blijkt er nog een schuld te zijn
20 augustus 2024

Werkgeverschap

Om onze continuïteit te borgen is onze continue focus om medewerkers te vinden, te binden en te boeien. We investeren in de persoonlijke ontwikkeling van onze medewerkers met opleidingen, trainingen, mentoring en coaching. We geven doorlopend aandacht aan de geestelijke en fysieke vitaliteit van medewerkers, variërend van een SyncFit sportdag tot de SyncFit intranet pagina waar alle initiatieven over dit onderwerp terug te vinden zijn.

Lees meer over: Werkgeverschap
13 augustus 2024

Loonbeslag, wat kan er nog?

Op een regenachtige dag loop ik bij een bedrijf naar binnen. Ik meld me bij de receptie en vraag naar de collega die personeelszaken doet of een directielid. De receptioniste gaat bellen en al snel staat de directeur voor me. Ik stel me voor en geef aan dat ik loonbeslag kom leggen.

Lees meer over: Loonbeslag, wat kan er nog?
06 augustus 2024

Lees mee met de verhalen van ons team

In deze serie leert u de mensen achter Syncasso kennen. Met deze keer Chris van der Horst, incassomedewerker en praktijkcoach.

Lees meer over: Lees mee met de verhalen van ons team
30 juli 2024

Nabuurschap

SRCM is een branche specifieke certificering die betrokken incasseren en maatschappelijk verantwoord ondernemen, zichtbaar én meetbaar maakt. Dit ligt helemaal in lijn met onze ‘We Cash-We Care’ gedachte. We zijn er trots op dat we SRCM gecertificeerd zijn! De SRCM-norm is opgebouwd uit acht onderdelen, een daarvan is nabuurschap.

Lees meer over: Nabuurschap
23 juli 2024

Goed regelen is een vak

Regelmatig krijg ik tijdens mijn huisbezoeken de vraag of er een regeling kan worden getroffen. Regelen lijkt makkelijk: afspreken welk bedrag maandelijks te betalen maar er zitten nogal wat haken en ogen aan: hoe regel je goed?

Lees meer over: Goed regelen is een vak
Feedback