Nieuws

Een gerechtsdeurwaarder kan zich altijd legitimeren

23 januari 2019

Een gerechtsdeurwaarder kan zich altijd legitimeren

Het komt een enkele keer voor dat we van debiteurklanten horen dat er iemand aan de deur is geweest die zegt dat hij van Syncasso komt om een vordering te incasseren.

Maar dat in werkelijkheid niet is. Een deurwaarder kun je niet herkennen aan de kleding. Daarom moet hij/zij zich altijd kunnen legitimeren. Daarom kun je de gerechtsdeurwaarder gerust om een legitimatie vragen om er zeker van te zijn dat je met een echte gerechtsdeurwaarder te maken hebt.

Controleer de deurwaarder – doe de check

Iedere gerechtsdeurwaarder staat geregistreerd in een register. Je kunt dus gemakkelijk controleren of je met een echte deurwaarder of met een oplichter te maken hebt. Dit kun je doen door naar de site www.registergerechtsdeurwaarders.nl te gaan en daar de gegevens van de deurwaarder in te vullen. Je ziet dan meteen of de deurwaarder geregistreerd staat.

Deel nooit je pincode, ook niet met de deurwaarder

Deel nooit je pincode met een derde. Ook niet met een deurwaarder van Syncasso. Deurwaarders maken altijd gebruik van speciale derdengelden bankrekeningen.

Een bankrekeningen op naam van een persoon of personen kan daarom nooit van een Gerechtsdeurwaarder zijn. Controleer dat, voor je de betaling doet.

Als je een deurwaarder op bezoek krijgen, zorg er dan voor dat je zeker weet met wie je in gesprek bent.

Gerelateerde nieuwsberichten

10 december 2024

Een dag: drie verschillende gesprekken

Wat ik aantrekkelijk vind in mijn werk als gerechtsdeurwaarder is dat elke dag én gesprek weer anders is. Geen oordeel hebben ook want niet alles is wat het lijkt.

Lees meer over: Een dag: drie verschillende gesprekken
05 december 2024

Leiderschap

Syncasso is zich bewust van haar maatschappelijke verantwoordelijkheid in het schulddienstverleningsdomein. Daarom zoeken we naar samenwerkingen om betere oplossingen te bieden voor de schuldenproblematiek.

Lees meer over: Leiderschap
03 december 2024

Ontmoet Celine Zwart: van Incasso- medewerker tot Teamleider bij Syncasso

In deze serie leert u de mensen achter Syncasso kennen. Met deze keer Celine Zwart, Teamleider zorgverzekeraars.

Lees meer over: Ontmoet Celine Zwart: van Incasso- medewerker tot Teamleider bij Syncasso
28 november 2024

AI transformeert de incassobranche

In het november nummer van de Creditmanager vertelt Directeur Klant, Markt en Communicatie, Sabine van den Boogaard hoe Syncasso met AI haar dienstverlening sneller, efficiënter én klantgerichter heeft gemaakt.

Lees meer over: AI transformeert de incassobranche
21 november 2024

Goed regelen is een vak

Regelmatig krijg ik tijdens mijn huisbezoeken de vraag of er een regeling kan worden getroffen. Regelen lijkt makkelijk: afspreken welk bedrag maandelijks te betalen, maar er zitten nogal wat haken en ogen aan: hoe regel je goed?

Lees meer over: Goed regelen is een vak
19 november 2024

Vakmanschap

Ook in 2023 was de krapte op de arbeidsmarkt voelbaar. Om onze continuïteit te borgen heeft het onze continue focus om (nieuwe) medewerkers te vinden, binden en boeien. We investeren continu in de persoonlijke ontwikkeling van onze medewerkers met opleidingen, trainingen, mentoring en coaching.

Lees meer over: Vakmanschap
11 november 2024

Syncasso wint Credit Management Innovation Award 2024 met wetsvoorstel ‘Meedelen in beslag’

Wij zijn trots met de bekroning van ons wetsvoorstel 'Meedelen in beslag' met de Credit Management Innovation Award 2024. VVCM reikt deze award jaarlijks uit aan innovaties die creditmanagement kwalitatief verbeteren.

Lees meer over: Syncasso wint Credit Management Innovation Award 2024 met wetsvoorstel ‘Meedelen in beslag’
05 november 2024

Duurzaam betaalgedrag onder jongeren? Betrek ouders!

Veel ouders met schulden missen zelf de financiële kennis en vaardigheden om hun kinderen gezond financieel gedrag te leren. De combinatie van schulden, emotionele stress en schaamte zorgt ervoor dat gesprekken over geld in gezinnen met schulden vaak worden vermeden. In deze huishoudens krijgen kinderen daardoor weinig kans om te leren van de financiële ervaringen van hun ouders.

Lees meer over: Duurzaam betaalgedrag onder jongeren? Betrek ouders!
28 oktober 2024

Creditmanagement

In 2023 hebben we grote stappen gezet om onze dienstverlening verder te optimaliseren en te personaliseren. Klantgerichtheid, gebruikersgemak en continue verbetering staan hierbij centraal. Ons Dossier Online en onze website zijn vernieuwd. Onze communicatiekanalen zijn verder verbeterd door de introductie van een nieuw (Azure) platform.

Lees meer over: Creditmanagement
Feedback