Nieuws

Fusie-organisatie Syncasso zet nieuwe norm in credit management

05 november 2015

Innovatie en persoonlijke benadering van debiteuren onderscheidt nieuwe top drie speler

Amsterdam, 5 november 2015 – Syncasso is de naam van de nieuwe incasso- en deurwaardersorganisatie die ontstaat uit de fusie tussen Groenewegen en Partners Gerechtsdeurwaarders en Incassade Deurwaarders en Incasso. De nieuwe organisatie onthult de merknaam vandaag op de Credit Expo, Nederlands grootste evenement op het gebied van credit management. Syncasso schaart zich door de fusie rechtstreeks in de top drie van deurwaarders- en incassobedrijven.

Vanuit de merkbelofte ‘We cash. We care.’ zet Syncasso verworven wetenschappelijke kennis van gedragsbeïnvloeding en kennis van communicatieprofielen in. Op deze manier kan Syncasso debiteuren persoonsgericht benaderen. Deze wetenschappelijk gefundeerde werkwijze vergroot de kans dat betalingsproblemen worden opgelost. Syncasso heeft de ambitie om met zijn aanpak de nieuwe standaard te zetten in de wereld van incasso- en deurwaarders.

Gerichte benadering
Inzicht in de communicatieprofielen van debiteuren helpt Syncasso om personen met betalingsproblemen zeer gericht te benaderen. “Een betalingsherinnering bij jongeren is veel effectiever via een sms, terwijl het bij ouderen beter werkt om een brief te sturen met een wat groter lettertype,” zegt Michaël Brouwer, algemeen directeur van Syncasso. Om te leren wat werkt, heeft de organisatie een aparte innovatieafdeling opgezet onder de naam SyncassoLab. Deze afdeling richt zich volledig op het verkrijgen van meer inzicht in de communicatieprofielen en ontwikkeling van financiële middelen van debiteuren. Dit doet de afdeling onder andere door segmentatie toe te passen en te analyseren welke benadering daarbij het beste werkt.

Goede resultaten zijn niet alleen van belang voor opdrachtgevers, die daardoor vaker hun openstaande rekeningen betaald krijgen. Ook voor debiteuren met betalingsproblemen is de persoonlijke aanpak beter. “Het is voor veel mensen een opluchting als zij hun financiële problemen met iemand kunnen bespreken,” stelt Brouwer. Hij legt uit dat zo’n gesprek andersom ook helpt om de situatie van de debiteur te begrijpen. “Door in gesprek te gaan, komen we sneller tot een oplossing en lopen de kosten niet onnodig op.”

Duurzame relaties
De naam Syncasso verwijst naar de term ‘synergie’, het uitgangspunt van de werkwijze van de nieuwe organisatie. “Bij onze wijze van incasseren, draait alles om synergie,” stelt Brouwer. “Het is altijd onze doelstelling om een betaaloplossing te vinden die zowel voor debiteur als opdrachtgever acceptabel is. Daarbij streven we ernaar om het contact tussen debiteur en opdrachtgever gezond te houden. Het betalingsprobleem is dan niet het einde van hun relatie, maar juist een nieuw begin.”

Over Syncasso
Syncasso zet de nieuwe norm in de wereld van incasso- en gerechtsdeurwaarders. De organisatie staat voor innovatief incasseren en bovengemiddeld resultaat. Met de merkbelofte  ‘We cash. We care.’ kiest Syncasso voor een motiverende en persoonsgerichte benadering van alle debiteuren. Kernwaarden van de incasso- en deurwaardersorganisatie zijn (be)grip, verbinden en overtreffen. Communicatieprofielen, verhaalscore en wetenschappelijke kennis van gedragsbeïnvloeding daarvoor de basis.

De 350 medewerkers van Syncasso verzorgen vanuit zes vestigingen in Leeuwarden, Utrecht, Amsterdam, Arnhem, Eindhoven en Rotterdam in heel Nederland alle minnelijke en gerechtelijke incassowerkzaamheden. Syncasso heeft specialisaties in onder andere de advocatuur, finance, zorg en huur. Daarnaast werkt de organisatie voor veel (groot)zakelijke bedrijven en overheden.

Blijft op de hoogte en volg ons op Twitter of LinkedIn.

Dit bericht delen via:

Gerelateerde nieuwsberichten

17 september 2024

Onderzoek naar jongeren en zorgschulden van start

Hogeschool van Amsterdam (HvA), de Universiteit van Amsterdam (UvA) en incasso- en gerechtsdeurwaarderskantoor Syncasso starten samen een onderzoeksproject "Jongeren van zorgschulden naar duurzaam betaalgedrag". Het onderzoek, dat loopt van september 2024 tot maart 2025, richt zich op het begrijpen en aanpakken van de toenemende zorgschulden onder jongeren. De organisaties willen daarmee duurzame oplossingen ontwikkelen om deze schuldenproblematiek bij jongeren effectief te bestrijden.

Lees meer over: Onderzoek naar jongeren en zorgschulden van start
10 september 2024

Communicatie

In 2023 is onze nieuwe website live gegaan. De look en feel is moderner en persoonlijker geworden door foto’s van ons eigen team te gebruiken. Syncasso hecht veel belang aan gesegmenteerde en gerichte incassocommunicatie. Daarom is onze communicatie begrijpelijk en voelt als persoonlijk voor de ontvanger. Met onze voorspelmodellen en inzichten uit wetenschappelijk onderzoek, bepalen we de toon en boodschap die past bij de betaalcapaciteit van de debiteurklant.

Lees meer over: Communicatie
03 september 2024

Optimaliseer uw incassoproces met deze 6 expert tips

Goede communicatie is de sleutel naar een succesvol incassoproces. In deze infographic geven we u 6 tips om uw incassocommunicatie verder te verbeteren. Van begrijpelijke tekst tot een vriendelijke toon – ontdek hoe u betalingen sneller kunt ontvangen en uw klantrelatie goed houdt.

Lees meer over: Optimaliseer uw incassoproces met deze 6 expert tips
27 augustus 2024

En blijkt er nog een schuld te zijn

Een rijtjeswoning in een nieuwbouw wijk. Ik druk op de deurbel. Een man van ongeveer zestig jaar opent de deur. Ik geef aan voor wie ik kom. Ja dat ben ik, zegt de man. Nadat ik me voorstel en aangeef dat ik gerechtsdeurwaarder ben, volgt een gesprek. Hij kan de vordering wel betalen geeft hij aan. Bij het afscheid nemen maakt hij terloops een opmerking waaruit blijkt dat er meer aan de hand is…

Lees meer over: En blijkt er nog een schuld te zijn
20 augustus 2024

Werkgeverschap

Om onze continuïteit te borgen is onze continue focus om medewerkers te vinden, te binden en te boeien. We investeren in de persoonlijke ontwikkeling van onze medewerkers met opleidingen, trainingen, mentoring en coaching. We geven doorlopend aandacht aan de geestelijke en fysieke vitaliteit van medewerkers, variërend van een SyncFit sportdag tot de SyncFit intranet pagina waar alle initiatieven over dit onderwerp terug te vinden zijn.

Lees meer over: Werkgeverschap
13 augustus 2024

Loonbeslag, wat kan er nog?

Op een regenachtige dag loop ik bij een bedrijf naar binnen. Ik meld me bij de receptie en vraag naar de collega die personeelszaken doet of een directielid. De receptioniste gaat bellen en al snel staat de directeur voor me. Ik stel me voor en geef aan dat ik loonbeslag kom leggen.

Lees meer over: Loonbeslag, wat kan er nog?
06 augustus 2024

Lees mee met de verhalen van ons team

In deze serie leert u de mensen achter Syncasso kennen. Met deze keer Chris van der Horst, incassomedewerker en praktijkcoach.

Lees meer over: Lees mee met de verhalen van ons team
30 juli 2024

Nabuurschap

SRCM is een branche specifieke certificering die betrokken incasseren en maatschappelijk verantwoord ondernemen, zichtbaar én meetbaar maakt. Dit ligt helemaal in lijn met onze ‘We Cash-We Care’ gedachte. We zijn er trots op dat we SRCM gecertificeerd zijn! De SRCM-norm is opgebouwd uit acht onderdelen, een daarvan is nabuurschap.

Lees meer over: Nabuurschap
23 juli 2024

Goed regelen is een vak

Regelmatig krijg ik tijdens mijn huisbezoeken de vraag of er een regeling kan worden getroffen. Regelen lijkt makkelijk: afspreken welk bedrag maandelijks te betalen maar er zitten nogal wat haken en ogen aan: hoe regel je goed?

Lees meer over: Goed regelen is een vak
Feedback