Nieuws

Afscheid faxmachine bij de Rechtspraak

01 maart 2022

De Rechtspraak neemt afscheid van de faxmachine

Aan het eind van de vorige eeuw werd de faxmachine ingehaald door e-mail. Er werd sindsdien nog maar weinig gebruik van gemaakt. Tenzij je te maken had met de Rechtspraak. Daar was de fax nog tot 1 februari van dit jaar vol in gebruik. Dagvaardingen en de bijbehorende producties moesten als faxbericht verzonden worden om correct op de rol van de desbetreffende rechtbank te komen. Met als belangrijkste argument dat een fax een ontvangstbevestiging afdrukt, die als geldig bewijs kan dienen voor tijdige ontvangst van de processtukken. Een ontvangstbevestiging van een e-mail wordt niet altijd als geldig bewijs gezien. Daarom was de fax bij alle gerechtsdeurwaarders en advocatenkantoren nog volop in gebruik.

Afscheid van de faxmachine

Er kwamen maandelijks 30.000 faxen bij de Rechtspraak binnen, toen KPN aankondigde dat de ISDN-verbinding die nodig is voor faxverkeer in 2022 wordt beëindigd. Noodgedwongen moest er naar een alternatief gezocht worden dat veilig, betrouwbaar en bewijsbaar is. De Rechtspraak koos voor ‘Veilig mailen’ dat je met een link op de website van de Rechtspraak (per bericht) kunt activeren.

Aangetekend mailen

Het aantal dagvaardingen en processtukken daalt gestaag bij Syncasso. Omdat we ondersteund door onze voorspelmodellen en begrijpelijke incassocommunicatie steeds meer vorderingen in de minnelijke fase oplossen. Maar dat lukt jammer genoeg niet in alle gevallen. Daarom heeft Syncasso ervoor gekozen om Aangetekend Mailen als applicatie in onze systemen te integreren. Aangetekend Mailen is de digitale versie van aangetekende post. Daarmee kunnen beveiligd en rechtsgeldig communiceren met de Rechtspraak.

Gerelateerde nieuwsberichten

10 december 2024

Een dag: drie verschillende gesprekken

Wat ik aantrekkelijk vind in mijn werk als gerechtsdeurwaarder is dat elke dag én gesprek weer anders is. Geen oordeel hebben ook want niet alles is wat het lijkt.

Lees meer over: Een dag: drie verschillende gesprekken
05 december 2024

Leiderschap

Syncasso is zich bewust van haar maatschappelijke verantwoordelijkheid in het schulddienstverleningsdomein. Daarom zoeken we naar samenwerkingen om betere oplossingen te bieden voor de schuldenproblematiek.

Lees meer over: Leiderschap
03 december 2024

Ontmoet Celine Zwart: van Incasso- medewerker tot Teamleider bij Syncasso

In deze serie leert u de mensen achter Syncasso kennen. Met deze keer Celine Zwart, Teamleider zorgverzekeraars.

Lees meer over: Ontmoet Celine Zwart: van Incasso- medewerker tot Teamleider bij Syncasso
28 november 2024

AI transformeert de incassobranche

In het november nummer van de Creditmanager vertelt Directeur Klant, Markt en Communicatie, Sabine van den Boogaard hoe Syncasso met AI haar dienstverlening sneller, efficiënter én klantgerichter heeft gemaakt.

Lees meer over: AI transformeert de incassobranche
21 november 2024

Goed regelen is een vak

Regelmatig krijg ik tijdens mijn huisbezoeken de vraag of er een regeling kan worden getroffen. Regelen lijkt makkelijk: afspreken welk bedrag maandelijks te betalen, maar er zitten nogal wat haken en ogen aan: hoe regel je goed?

Lees meer over: Goed regelen is een vak
19 november 2024

Vakmanschap

Ook in 2023 was de krapte op de arbeidsmarkt voelbaar. Om onze continuïteit te borgen heeft het onze continue focus om (nieuwe) medewerkers te vinden, binden en boeien. We investeren continu in de persoonlijke ontwikkeling van onze medewerkers met opleidingen, trainingen, mentoring en coaching.

Lees meer over: Vakmanschap
11 november 2024

Syncasso wint Credit Management Innovation Award 2024 met wetsvoorstel ‘Meedelen in beslag’

Wij zijn trots met de bekroning van ons wetsvoorstel 'Meedelen in beslag' met de Credit Management Innovation Award 2024. VVCM reikt deze award jaarlijks uit aan innovaties die creditmanagement kwalitatief verbeteren.

Lees meer over: Syncasso wint Credit Management Innovation Award 2024 met wetsvoorstel ‘Meedelen in beslag’
05 november 2024

Duurzaam betaalgedrag onder jongeren? Betrek ouders!

Veel ouders met schulden missen zelf de financiële kennis en vaardigheden om hun kinderen gezond financieel gedrag te leren. De combinatie van schulden, emotionele stress en schaamte zorgt ervoor dat gesprekken over geld in gezinnen met schulden vaak worden vermeden. In deze huishoudens krijgen kinderen daardoor weinig kans om te leren van de financiële ervaringen van hun ouders.

Lees meer over: Duurzaam betaalgedrag onder jongeren? Betrek ouders!
28 oktober 2024

Creditmanagement

In 2023 hebben we grote stappen gezet om onze dienstverlening verder te optimaliseren en te personaliseren. Klantgerichtheid, gebruikersgemak en continue verbetering staan hierbij centraal. Ons Dossier Online en onze website zijn vernieuwd. Onze communicatiekanalen zijn verder verbeterd door de introductie van een nieuw (Azure) platform.

Lees meer over: Creditmanagement
Feedback