Naar de hoofd content Naar navigatie
Syncasso Syncasso
HomeOpdrachtgevers Ik wil betalen Mijn Dossier
nl Dutch
ar Arabicnl Dutchen Englishfr Frenchde Germanpl Polishes Spanishtr Turkish
Zoeken
  • Home
  • Over ons
  • Veelgestelde vragen
  • Opdrachtgevers
      • Inloggen
      • Implementatie
      • Rapportage en verantwoording
      • Kwaliteit en certificeringen
      • Maatschappelijk Verantwoord Incasseren
      • Innovatie
      • SyncassoLab
  • Ik wil betalen
  • Inloggen
  • Mijn Dossier
  • Ik wil betalen
  • Nieuws
  • Contact
  • Zoeken

Nieuws

Ayse Uyar | HRM Stagiair bij Syncasso

06 november 2018
CorporatesFinance

Een stage bij een gerechtsdeurwaarder geen goed idee? Juist wel, ik heb hier echt het ‘collega-gevoel’!

Ayse Uyar | HRM Stagiair bij Syncasso

Ik studeer aan de Haagsche Hogeschool, derde jaar HRM management. Als mensen niet weten wat een HRM studie is, leg ik ze uit dat het voorheen Personeel, Organisatie en Arbeid genoemd werd. Daar hebben ze meestal een duidelijker beeld bij.

Ik loop stage op de HRM-afdeling van Syncasso. Die duurt bij De Haagse Hogeschool tien maanden. Bij andere opleidingen vaak maar vier tot zes maanden. Mijn opleiding vindt dat deze stage je vooral werkervaring moet opleveren. Echt meedraaien in een HRM-team. Dat lukt gewoon beter als je stage langer is en dat merk ik nu ook.

Onderdeel van het team

Ik heb in mijn eerste jaar een snuffelstage van zes weken gedaan bij een uitzendorganisatie. Een verschil van dag en nacht met mijn huidige stage. Daar deed ik alleen administratief werk. Invoeren van uren en gegevens van kandidaten. Kopieerwerk. Ik was natuurlijk nog maar net begonnen, maar het had van mij wel wat uitdagender gemogen. Bij Syncasso voel ik me onderdeel van het HRM team. Geen stagiair, maar een collega.

Persoonlijke stagedoelen

De stage is verplicht in het derde jaar. Met een tussentijds gesprek en een eindbeoordeling. Ik moet een verslag maken waarin ik de Syncasso organisatie beschrijf, de HRM-afdeling en overzicht van de taken en werkzaamheden bij Syncasso. Daarnaast moet ik werken aan mijn persoonlijke leerdoelen. Als je bijvoorbeeld moeite hebt met plannen, kun je daarvan een persoonlijk leerdoel maken. Om dat doel te halen, moet je natuurlijk gewoon veel bezig zijn met plannen. Een keer per drie weken heb ik samen met drie andere studenten een gesprek met mijn supervisor van De Haagsche Hogeschool. Daarin bespreken we onze leerdoelen en waar we tegenaan lopen in onze stage. Hoe je problemen die je ondervindt tijdens je stage kunt oplossen. Die gesprekken zijn ook bedoeld om je te stimuleren om je verder te ontwikkelen.

Goede begeleiding

Bij Syncasso is Paula Fritschij mijn stagebegeleider. Meteen op mijn eerste dag heeft ze een heel plan met me doorgenomen. Kennismaking met de organisatie, met de collega’s. Stap voor stap heb ik zo de volle breedte van de HRM-afdeling en de werkzaamheden leren kennen. Met Paula evalueer ik regelmatig mijn werkzaamheden en leerdoelen. In het begin wekelijks, tegenwoordig doen we dat elke twee weken.

Meepraten of toekijken?

Als stagiair heb ik een ondersteunende rol, maar ik word bij alle overleggen betrokken. Daar zit ik niet als toehoorder bij. Het is echt de bedoeling dat ik mijn mening deel. Ik krijg ook beleidsstukken die ik moet lezen en waarop ik mijn reactie moet geven. Die reactie wordt serieus genomen en gewaardeerd. Ik ben van mezelf eigenlijk een beetje terughoudend. Kijk liever eerst de kat uit de boom. Maar nu praat ik ook mee met de HRM collega’s, overleg ik met de Teamleiders én met de collega’s van marketing en communicatie en van Legal.

HRM-taken

Ik zorg ervoor dat alle teamleiders dagelijks een update krijgen van de verjaardagen in hun team. En van de thuiswerkovereenkomsten die vernieuwd moeten worden of aflopen. Zorg ook voor de verlengingen en de nieuwe contracten. Ik check ook elke dag Otys, ons wervings- en selectiesysteem. Alle sollicitaties die daarin binnen komen beoordeel ik, met de Cv’s en motivaties. Ik adviseer aan Paula of we moeten uitnodigen of afwijzen. Dat advies moet ik natuurlijk goed motiveren en beargumenteren. Gelukkig is Paula het in 99% van de gevallen met mij eens. Dan stuur ik de sollicitaties door naar de leidinggevenden om af te stemmen wie we persoonlijk willen spreken. En vervolgens maak ik de afspraken met de kandidaten. Liefst telefonisch, maar soms ook per email. Tenslotte woon ik ook de sollicitatiegesprekken bij. Mag dan ook gewoon vragen stellen aan de kandidaten.

Stage bij een gerechtsdeurwaarder?

Ik had zelf geen beeld bij de gerechtsdeurwaarder. Nooit zelf mee te maken gehad, ook in mijn omgeving niet. Maar die plaatste er wel vraagtekens bij. Ik had er zelf helemaal geen beeld bij, dus ook geen vooroordeel. Pas toen ik bij Syncasso zat, besefte ik wat gerechtsdeurwaarders allemaal doen. Dat negatieve beeld over gerechtsdeurwaarders herken ik helemaal niet bij Syncasso. Ze doen gewoon hun werk en helpen mensen die niet kunnen betalen om een oplossing te vinden. Verder is het een groot, professioneel bedrijf. En een prima stagebedrijf voor mij, waar ik heel blij mee ben.
stageplek

 

Artikel delen?
Delen via LinkedIn Delen via Twitter Delen via Email

Gerelateerde nieuwsberichten

28 maart 2023

Online Potjes-check via Geldfit

Zorgtoeslag, huurtoeslag, bijzondere bijstand. Er zijn veel potjes met geld maar mensen weten ze vaak niet te vinden. Om die reden lanceren Geldfit en VoorzieningenWijzer nu een online Potjes-check. Met deze online tool weten huishoudens voor welke toeslagen en regelingen ze in aanmerking komen.

Lees meer
Read more about Online Potjes-check via Geldfit
23 maart 2023

Syncasso Care Facts – Voorlichting aan debiteurklanten

Debiteurklanten die hulp nodig hebben bij hun financiële zorgen, wachten veel te lang met het inschakelen van hulp. Dat heeft verschillende oorzaken. Eén van de oorzaken is, dat debiteurklanten niet altijd weten hoe ze hulp kunnen vinden. Daarom besteden we in onze online- en offlinecommunicatie veel aandacht aan informatie over het oplossen van schulden en schuldhulpbemiddeling.

Lees meer
Read more about Syncasso Care Facts – Voorlichting aan debiteurklanten
16 maart 2023

Syncasso Care Facts – Care Coaches

Syncasso werkt met Care- en Incassocoaches op de werkvloer. Zij begeleiden onze medewerkers om debiteurklanten te helpen hun betalingsachterstanden op te lossen. De Care Coaches richten zich specifiek op de contacten met kwetsbare debiteurklanten en ondernemers in zwaar weer.

Lees meer
Read more about Syncasso Care Facts – Care Coaches
10 maart 2023

Syncasso Care Facts – Incassowaarden verbeteren

Communicatie- en data-analyse zijn continue processen om zowel de cash als de care van incassowaarde te verbeteren. Onze communicatiestrategie voor debiteurklanten is erop gericht om zo snel mogelijk in het minnelijke proces tot een oplossing te komen voor de betalingsachterstand. Daarmee voorkomen we kosten en stress.

Lees meer
Read more about Syncasso Care Facts – Incassowaarden verbeteren
08 maart 2023

Tijdelijk Noodfonds Energie

Sinds 7 februari jl. kunnen mensen met hoge energielasten een beroep doen op het Tijdelijk Noodfonds Energie. Dit Noodfonds helpt de energierekeningen met terugwerkende kracht over de maanden oktober 2022 tot en met maart 2023 te betalen.

Lees meer
Read more about Tijdelijk Noodfonds Energie
02 maart 2023

Syncasso Care Facts – Social Responsibility Officer

Samenwerking in de schulddienstverlening is volgens Syncasso noodzakelijk om problematische schulden te voorkomen en op te lossen. Onze Social Responsibility Officer zoekt daarom actief naar samenwerkingskansen met ketenpartners voor onderzoek, kennisoverdracht en informatie-uitwisseling.

Lees meer
Read more about Syncasso Care Facts – Social Responsibility Officer
28 februari 2023

Interview Sabine van den Boogaard over onderzoek Duurzaam Betaalgedrag

Syncasso doet wetenschappelijk onderzoek met de Rijksuniversiteit Groningen en het Lectoraat schulden en incasso van de Hogeschool Utrecht naar Duurzaam Betaalgedrag. Lees meer waarom Syncasso dit onderzoek doet.

Lees meer
Read more about Interview Sabine van den Boogaard over onderzoek Duurzaam Betaalgedrag
23 februari 2023

Verslag Groeisessie Geregistreerde Schuldregeling/ Regeling meedelen in beslag

Op donderdag 9 februari jl. presenteerde Michaël Brouwer, Mark Getkate en Paul Otter het door Syncasso en externe partner ontwikkelde conceptwetsvoorstel over de Geregistreerde Schuldregeling/Regeling meedelen in beslag.

Lees meer
Read more about Verslag Groeisessie Geregistreerde Schuldregeling/ Regeling meedelen in beslag
20 februari 2023

Syncasso Care Facts – Multidisciplinaire klantteams

Onze dienstverlening is georganiseerd in klantteams. Zo kunnen we de specialistische kennis en ervaring die nodig is voor de optimale behandeling van de debiteurklanten met alle collega’s van het team delen.

Lees meer
Read more about Syncasso Care Facts – Multidisciplinaire klantteams
Feedback
Fijn dat u ons wilt helpen!

Bedankt voor uw bezoek aan www.syncasso.nl. We willen u graag zo goed mogelijk helpen. Daarom willen we graag weten wat we goed doen en wat beter kan.

U helpt ons en onze andere klanten als u deze korte vragenlijst invult. Bedankt voor uw medewerking!

Klik op het antwoord dat u het beste vindt passen.

Vragenlijst

Hoe zou u Syncasso beoordelen?

Footer logo

Contact

post@syncasso.nlWhatsAppNaar de contactpagina

Rekeningnummer Syncasso: NL 48 RABO 0300 1039 99

Direct betalen via iDeal

Rekeningnummer Syncasso:
NL 48 RABO 0300 1039 99

Direct betalen via iDeal

Pagina’s

  • Home
  • Opdrachtgevers
  • Mijn Dossier
  • Veelgestelde vragen
  • Over ons

Overige linkjes

  • Contact
  • Gebruik website (privacy & cookies)
  • Algemene Voorwaarden en Tarieven
Volg ons op Ga naar TwitterGa naar TwitterGa naar Twitter