Naar de hoofd content Naar navigatie
Syncasso Syncasso
HomeOpdrachtgevers Ik wil betalen Mijn Dossier
nl Dutch
ar Arabicnl Dutchen Englishfr Frenchde Germanpl Polishes Spanishtr Turkish
Zoeken
  • Home
  • Over ons
  • Veelgestelde vragen
  • Opdrachtgevers
      • Inloggen
      • Implementatie
      • Rapportage en verantwoording
      • Kwaliteit en certificeringen
      • Maatschappelijk Verantwoord Incasseren
      • Innovatie
      • SyncassoLab
  • Ik wil betalen
  • Inloggen
  • Mijn Dossier
  • Ik wil betalen
  • Nieuws
  • Contact
  • Zoeken

Nieuws

Als schuldhulpverlener is werken bij een deurwaarder juist heel verhelderend

08 januari 2019
CorporatesFinance

Als schuldhulpverlener is werken bij een deurwaarder juist heel verhelderend

Petra Sijtsma | Incassomedewerker Corporate Gerechtelijk

Ik werk nog niet zo lang bij Syncasso. Dit is mijn tweede baan nadat ik eerder 19 jaar voor een bank gewerkt heb. Daarin had ik zijdelings te maken met deurwaarders. Door een reorganisatie bij de bank moest ik nadenken over een nieuwe baan. Ik heb er bewust voor gekozen om mezelf om te scholen naar schuldhulpverlener. Die opleiding heb ik gevolgd en inmiddels ben ik gecertificeerd schuldhulpverlener. Maar een baan vinden in dat werkveld is lastig. Weinig aanbod en meestal de eis dat je over een ruime ervaring moet beschikken. Die heb ik natuurlijk nog niet. Toen zag ik een vacature bij Syncasso. Ik ben heel nieuwsgierig en leergierig. Daarom leek het mij interessant om ‘de andere kant’ te leren kennen bij een deurwaarderskantoor.

Incasso helden

Ik werk officieel in het team Gerechtelijk Overig in Leeuwarden. We hebben onze teamnaam zelf omgedoopt in Team Collection Heroes. Overig klinkt net alsof ons team niet zo belangrijk is. Terwijl we voor opdrachtgevers de complete gerechtelijke invordering verzorgen. We willen trouwens niet alleen een incasso held zijn voor onze opdrachtgevers. Maar juist ook voor hun debiteuren.

Beeld gerechtsdeurwaarder bijgesteld

Mijn beeld van de gerechtsdeurwaarder is door dit werk compleet veranderd. Ik was in de veronderstelling dat het deurwaarderswerk uitsluitend draaide om een betaling af te dwingen. Nu ik zelf zie hoe het in de praktijk werkt, gaat daar een heel uitgebreid communicatieproces aan vooraf. Juist om te voorkomen dat de deurwaarder bij je aan de deur moet komen. Dat lukt helaas niet bij iedereen. Maar dan heb je het vaak zelf wel zover laten komen.

Samenwerken aan schuldenproblematiek

Voor mijn certificering als schuldhulpverlener moet ik PE (permanente educatie) bijeenkomsten bijwonen met andere schuldhulpverleners. Opvallend hoeveel grimmige reacties ik kreeg toen ik vertelde dat ik bij een deurwaardersorganisatie ben gaan werken. Er was zelfs iemand die daarom helemaal niet met mij wilde praten. Terwijl ik juist denk dat schuldhulpverlening en gerechtsdeurwaarders beter moeten gaan samenwerken om meer schuldproblemen op te kunnen lossen.

Verschillende werkafspraken

In ons werk worden we ondersteund door geautomatiseerde werkstromen en verschillende score-systemen. Die geven onder andere aan of een debiteur als een Niet-Willer of een Niet-Kunner aangemerkt moet worden. Of alleen met behulp van een betalingsregeling het betalingsprobleem kan oplossen. In ons team hebben we te maken met verschillende werkafspraken per opdrachtgever. Daarom hebben we regelmatig contact met de opdrachtgevers om te bespreken welke volgende stap we zullen gaan nemen. Of we bijvoorbeeld akkoord mogen gaan met een langere betalingsregeling. Ook omdat de vorderingen heel verschillend van aard zijn.

Identiteitsfraude

We behandelen bijvoorbeeld ook vorderingen van webshops. Daarbij moeten we extra attent zijn op identiteitsfraude. Voor we een dagvaarding opstellen, zijn we verplicht om het adres in de Basis Registratie Personen te controleren. Desondanks krijgen we toch nog regelmatig mensen aan de telefoon om ze te helpen om aangifte van identiteitsfraude te doen.

Allround

Ons team bestaat uit een mix van collega’s met heel veel ervaring en ‘verse’ krachten. Vanwege de diversiteit van het werk en de opdrachtgevers is het belangrijk dat iedereen ‘allround’ is. Ik ben zelf intensief ingewerkt door een collega met meer dan tien jaar ervaring. Dat vond ik zelf ook belangrijk, omdat ik wil snappen wat ik doe en wil weten waarom we dat doen.

Nieuwe collega’s

We zijn nog op zoek naar nieuwe collega’s. Als je denkt dat je in ons team past, bekijk dan eens de vacature op onze website.
Incassomedewerker Corporate Gerechtelijk vacature

Artikel delen?
Delen via LinkedIn Delen via Twitter Delen via Email

Gerelateerde nieuwsberichten

28 maart 2023

Online Potjes-check via Geldfit

Zorgtoeslag, huurtoeslag, bijzondere bijstand. Er zijn veel potjes met geld maar mensen weten ze vaak niet te vinden. Om die reden lanceren Geldfit en VoorzieningenWijzer nu een online Potjes-check. Met deze online tool weten huishoudens voor welke toeslagen en regelingen ze in aanmerking komen.

Lees meer
Read more about Online Potjes-check via Geldfit
23 maart 2023

Syncasso Care Facts – Voorlichting aan debiteurklanten

Debiteurklanten die hulp nodig hebben bij hun financiële zorgen, wachten veel te lang met het inschakelen van hulp. Dat heeft verschillende oorzaken. Eén van de oorzaken is, dat debiteurklanten niet altijd weten hoe ze hulp kunnen vinden. Daarom besteden we in onze online- en offlinecommunicatie veel aandacht aan informatie over het oplossen van schulden en schuldhulpbemiddeling.

Lees meer
Read more about Syncasso Care Facts – Voorlichting aan debiteurklanten
16 maart 2023

Syncasso Care Facts – Care Coaches

Syncasso werkt met Care- en Incassocoaches op de werkvloer. Zij begeleiden onze medewerkers om debiteurklanten te helpen hun betalingsachterstanden op te lossen. De Care Coaches richten zich specifiek op de contacten met kwetsbare debiteurklanten en ondernemers in zwaar weer.

Lees meer
Read more about Syncasso Care Facts – Care Coaches
10 maart 2023

Syncasso Care Facts – Incassowaarden verbeteren

Communicatie- en data-analyse zijn continue processen om zowel de cash als de care van incassowaarde te verbeteren. Onze communicatiestrategie voor debiteurklanten is erop gericht om zo snel mogelijk in het minnelijke proces tot een oplossing te komen voor de betalingsachterstand. Daarmee voorkomen we kosten en stress.

Lees meer
Read more about Syncasso Care Facts – Incassowaarden verbeteren
08 maart 2023

Tijdelijk Noodfonds Energie

Sinds 7 februari jl. kunnen mensen met hoge energielasten een beroep doen op het Tijdelijk Noodfonds Energie. Dit Noodfonds helpt de energierekeningen met terugwerkende kracht over de maanden oktober 2022 tot en met maart 2023 te betalen.

Lees meer
Read more about Tijdelijk Noodfonds Energie
02 maart 2023

Syncasso Care Facts – Social Responsibility Officer

Samenwerking in de schulddienstverlening is volgens Syncasso noodzakelijk om problematische schulden te voorkomen en op te lossen. Onze Social Responsibility Officer zoekt daarom actief naar samenwerkingskansen met ketenpartners voor onderzoek, kennisoverdracht en informatie-uitwisseling.

Lees meer
Read more about Syncasso Care Facts – Social Responsibility Officer
28 februari 2023

Interview Sabine van den Boogaard over onderzoek Duurzaam Betaalgedrag

Syncasso doet wetenschappelijk onderzoek met de Rijksuniversiteit Groningen en het Lectoraat schulden en incasso van de Hogeschool Utrecht naar Duurzaam Betaalgedrag. Lees meer waarom Syncasso dit onderzoek doet.

Lees meer
Read more about Interview Sabine van den Boogaard over onderzoek Duurzaam Betaalgedrag
23 februari 2023

Verslag Groeisessie Geregistreerde Schuldregeling/ Regeling meedelen in beslag

Op donderdag 9 februari jl. presenteerde Michaël Brouwer, Mark Getkate en Paul Otter het door Syncasso en externe partner ontwikkelde conceptwetsvoorstel over de Geregistreerde Schuldregeling/Regeling meedelen in beslag.

Lees meer
Read more about Verslag Groeisessie Geregistreerde Schuldregeling/ Regeling meedelen in beslag
20 februari 2023

Syncasso Care Facts – Multidisciplinaire klantteams

Onze dienstverlening is georganiseerd in klantteams. Zo kunnen we de specialistische kennis en ervaring die nodig is voor de optimale behandeling van de debiteurklanten met alle collega’s van het team delen.

Lees meer
Read more about Syncasso Care Facts – Multidisciplinaire klantteams
Feedback
Fijn dat u ons wilt helpen!

Bedankt voor uw bezoek aan www.syncasso.nl. We willen u graag zo goed mogelijk helpen. Daarom willen we graag weten wat we goed doen en wat beter kan.

U helpt ons en onze andere klanten als u deze korte vragenlijst invult. Bedankt voor uw medewerking!

Klik op het antwoord dat u het beste vindt passen.

Vragenlijst

Hoe zou u Syncasso beoordelen?

Footer logo

Contact

post@syncasso.nlWhatsAppNaar de contactpagina

Rekeningnummer Syncasso: NL 48 RABO 0300 1039 99

Direct betalen via iDeal

Rekeningnummer Syncasso:
NL 48 RABO 0300 1039 99

Direct betalen via iDeal

Pagina’s

  • Home
  • Opdrachtgevers
  • Mijn Dossier
  • Veelgestelde vragen
  • Over ons

Overige linkjes

  • Contact
  • Gebruik website (privacy & cookies)
  • Algemene Voorwaarden en Tarieven
Volg ons op Ga naar TwitterGa naar TwitterGa naar Twitter